Gjest Dumpa Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Jeg er en jente i tidlig 20 årene som akkurat har blitt dumpa av kjæresten. Vi har vært sammen i et halvt år og jeg har hatt flere raseriutbrudd mot han. Det rare er at jeg ikke har hatt slike utbrudd mot andre kjærester. Han klarte å trigge meg slik at det bare sprakk til slutt.. Det begynte med at jeg kasta maten fra en gaffel i ansiktet hans fordi han pirka på meg med sin gaffel. Vi hadde bare vært sammen 2 uker og han ble ganske overraska. Jeg ble selv også veldig overraska over at jeg kunne gjøre noe slikt. I ettertid har jeg blitt rasende fordi han ikke finner frem når vi skal nye steder og skulle ønske at jeg selv tok kontrollen og fikset opp i ting.Ble også rasende fordi han vasket alt det hvite undertøyet mitt med en svart bag og alt ble grått. Jeg blir så sint at jeg rister og forteller han hvor håpløs han er. Har ofte følt at han behandler meg som om jeg er dum og det gjør meg også sint.. og jeg har fortalt han at han må vise mere respekt overfor meg. Tror kansje det har noe med at jeg er veldig selvstendig og ønsker å ha kontroll, og at jeg ikke helt takler at andre tar kontrollen. Vi har egentlig slitt helt siden vi ble sammen og han har flere ganger advart meg om at han ikke finner seg i mine raserianfall og at det vil komme til et punkt der han ikke vil ha meg lenger. Og nå er det altså kommet til det punktet at han fikk nok. Jeg synes at det er vanskelig å innse at det er jeg som har et problem, men jeg vil jo gjerne finne ut om det er noe jeg kan ta tak i og lære av til neste gang jeg er sammen med noen.. Håper noen kan gi meg råd
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Bare i tilfelle: Du har ikke begynt på noen medisiner? P-piller eller liknende?
Gjest Gjest Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Nei jeg går ikke på noen medisiner, slutta med p-piller for snart 2år siden.
Gjest Gjest-M- Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Du sier han må vise deg mer respekt. Syns du at du viser han respekt ved å kaste mat på ham, få anfall og skjelle han ut? Respekt går begge veier. Hvis han får deg så sint etter bare to uker sammen, har du et problem. Jeg skjønner godt at han ikke ønsket å være i et slik fohold.
Envy Skrevet 8. mai 2008 #5 Skrevet 8. mai 2008 Oi, det hørtes ut som et forhold som hadde trengt en tur innom Dr.Phil ja! Men de raseri utbruddene du forklarer høres ganske alvorlig ut, og det høres ut som dette er noe du ikke klarer å kontrollere? Får du slike raseriutbrudd ovenfor venner og andre bekjente oxo? eller var det bare den stakkaren som ga deg hjertet sitt som fikk gjennomgå?
FoxyFish Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 Det her høres rett og slett ut som en veldig veldig dårlig match..!
Gjest men Skrevet 8. mai 2008 #7 Skrevet 8. mai 2008 Han klarte å trigge meg slik at det bare sprakk til slutt.. Fordi han ikke alltid finner frem på første forsøk, tabber seg med farger i vaskemaskinen osv. Det er aldri andre sin feil at du kaster mat på dem. Og man skjeller ikke ut sin kjæreste, man rister dem ikke, og man forteller ham ikke at han er håpløs. Og det første du skriver er at HAN "trigger" deg så du sprekker, som om din atferd bare er en naturlig og nødvendig konsekvens av alt som er feil ved ham. Du har en lang vei å gå i forhold til innsikt. Start med å repetere for deg selv, helt til det synker inn, at du er ALLTID ansvarlig for hvordan du selv opptrer. Du er ikke alltid ansvarlig for de problemene du må stilling til, der kan skylden være delt, men du er alltid ansvarlig for hvordan du velger å håndtere problemene, både akutt der og da og videre. Jeg håper du ikke får deg ny kjæreste før dette begynner å falle på plass hos deg. Ingen fortjener å bli behandlet slik. DU kan heller ikke få det bra i et forhold der du stadig går fra konseptene og tråkker på respekten og selvrespekten for den andre. Det må bare gå galt, og det er voksent av din kjæreste å sette punktum for misbruket nå. Men, du kan fikse dette. Lykke til.
Ce'Nedra Skrevet 8. mai 2008 #8 Skrevet 8. mai 2008 Har en kompis som har det sånn, han har begynt hos en sinneterapeut. Snakk med fastlegen din så han kan henvise deg videre. Lykke til
Gjest Gjest_Melina_* Skrevet 8. mai 2008 #9 Skrevet 8. mai 2008 Kanskje dere rett og slett ikke passet sammen?
Gjest Been there! Skrevet 8. mai 2008 #10 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har vært der du er. Jeg har ikke vært sånn med tidligere eller senere kjærester. Jeg tror det skyldes usikkerhet med hensyn til forholdet. Han jeg ble så rasende på, klarte ikke å vise meg at han var ordentlig glad i meg, og viste ikke nok omtanke for meg. Jeg på min side, var veldig, veldig forelsket i han. Vi passet nok ikke så godt sammen i utgangspunktet, det var en seksuell spenning som dro oss sammen. Jeg var villig til å gi slipp på mine prinsipper, han var i altfor liten grad villig til å gi slipp på sine. Jeg følte meg som den svake i forholdet, og jeg syntes han tok for lite vare på meg. Jeg husker en gang jeg fikk raserianfall av at egget han hadde kokt til meg var litt for hardkokt. For meg betød det at han ikke viste omsorg for meg! Noen mennesker får frem det verste i hverandre. Legg dette bak deg og gå videre. Har du ikke hatt slike raseriutbrudd tidligere, så er det ingen vits i å henge seg opp i det.
milla-mor Skrevet 8. mai 2008 #11 Skrevet 8. mai 2008 Jeg har vært der du er. Jeg har ikke vært sånn med tidligere eller senere kjærester. Jeg tror det skyldes usikkerhet med hensyn til forholdet. Han jeg ble så rasende på, klarte ikke å vise meg at han var ordentlig glad i meg, og viste ikke nok omtanke for meg. Jeg på min side, var veldig, veldig forelsket i han. Vi passet nok ikke så godt sammen i utgangspunktet, det var en seksuell spenning som dro oss sammen. Jeg var villig til å gi slipp på mine prinsipper, han var i altfor liten grad villig til å gi slipp på sine. Jeg følte meg som den svake i forholdet, og jeg syntes han tok for lite vare på meg. Jeg husker en gang jeg fikk raserianfall av at egget han hadde kokt til meg var litt for hardkokt. For meg betød det at han ikke viste omsorg for meg! Noen mennesker får frem det verste i hverandre. Legg dette bak deg og gå videre. Har du ikke hatt slike raseriutbrudd tidligere, så er det ingen vits i å henge seg opp i det. Høres ut som mitt siste forhold... Bortsett fra det med egget! (Men garantert noe lignende små-saiko...). Så jeg er enig. Noen får bare frem det verste i hverandre.
Gjest LanaLane Skrevet 9. mai 2008 #12 Skrevet 9. mai 2008 Jeg og samboeren min vet AKKURAT hvordan vi skal få hverandre sintest mulig. Så når jeg er i djevelhumør,gjerne når jeg har PMS, så kan jeg provosere og provosere helt til han sprekker. Når han sprekker,sprekker jeg og det blir bråk for å si det mildt. Dessverre er det sånn at man føler for å være "slem" noen ganger og trykker på knappene til sin partner for å provosere fram en reaksjon. Jeg tror du burde oppsøke legen din og si at du har problemer med temperamentet og at kjæresten din gikk fra deg pga det. Selv om du ikke har oppført deg slik tidligere,er oddsen stor for at du kommer til å få raseriutbrudd i senere forhold. Noen får panikk når man ikke har kontroll og det må man få hjelp til å takle. (PS:Min kjæreste er en vimsete fyr han også og det å ta en snarvei med han vil si 2-5 km ekstra Han har også fått alt undertøyet mitt rosa...Så jeg inspiserer vaskemaskina før den skrus på og problemet er ute av verden.) Lykke til:)
Gjest kvinna Skrevet 9. mai 2008 #13 Skrevet 9. mai 2008 Jeg har vært der du er. Jeg har ikke vært sånn med tidligere eller senere kjærester. Jeg tror det skyldes usikkerhet med hensyn til forholdet. Han jeg ble så rasende på, klarte ikke å vise meg at han var ordentlig glad i meg, og viste ikke nok omtanke for meg. Jeg på min side, var veldig, veldig forelsket i han. Vi passet nok ikke så godt sammen i utgangspunktet, det var en seksuell spenning som dro oss sammen. Jeg var villig til å gi slipp på mine prinsipper, han var i altfor liten grad villig til å gi slipp på sine. Jeg følte meg som den svake i forholdet, og jeg syntes han tok for lite vare på meg. Jeg husker en gang jeg fikk raserianfall av at egget han hadde kokt til meg var litt for hardkokt. For meg betød det at han ikke viste omsorg for meg! Noen mennesker får frem det verste i hverandre. Legg dette bak deg og gå videre. Har du ikke hatt slike raseriutbrudd tidligere, så er det ingen vits i å henge seg opp i det. Ja, er man usikker på forholdet så hjelper det selvfølgelig å få raserianfall de luxe. Jeg hadde ikke blitt gammel i et forhold hvor jeg får mat kastet i fjeset eller han hadde fått raserianfall over at egget hadde vært litt for hardkokt, eller for bløtt for hans smak. Da hadde jeg sprunget fort, noe mange her inne anbefaler hvis det er en mann som oppfører seg sånn i et forhold.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå