Gjest Gjest_Linnea_* Skrevet 8. mai 2008 #1 Skrevet 8. mai 2008 Vi har endelig kjøpt oss en skikkelig gassgrill, og er foreløpig fornøyd med valget. Men hvor kjøper vi gasskanne? Jeg har hørt at prisene varierer veldig, er det noen som har noen erfaring med dette? Sambo vil bare svinge innom nærmeste bensinstasjon, men jeg regner med det blir et dyrt valg. Men hvor ellers får man kjøpt gasskanner? Takknemlig for hjelp!
Snowflake Skrevet 8. mai 2008 #2 Skrevet 8. mai 2008 Vi har ikke gassgrill, men gassovn. Jeg regner med dette går for det samme, men muligens forskjellig størrelse på flaskene. Vi kjøper på bensinstasjon, jeg tror ikke du får det noe særlig billigere andre plasser, det er jo gass, og det får man jo kjøpt på bensinstasjon... Vet ikke hvem andre som selger en gang. Men det koster litt første gang da. Ca 800 for selve flaska, så 200-300 for gassen. Det betyr at neste gang dere kjøper trenger dere bare å betale 2-300 hvis dere leverer inn den gamle flaska. Sist gang vi kjøpte, kjøpte vi på statoil tror jeg, de hadde kampanje. Så det kan kanskje lønne seg å sjekke minst to kjeder.
Gjest TS Skrevet 8. mai 2008 #3 Skrevet 8. mai 2008 Oi, det var dyrt! Jeg trodde jeg hadde lest en gang en her inne som sa at det finnes billigere steder enn bensinstasjoner, men kanskje jeg tar feil? Noen andre som vet noe?
captiva Skrevet 8. mai 2008 #4 Skrevet 8. mai 2008 Noen byer/steder har egne steder drevet av privatpersoner,der selges det gass og gassgriller osv. Disse er billigere enn bensinstasjoner Men det kommer jo an på hvor du bor....
captiva Skrevet 8. mai 2008 #6 Skrevet 8. mai 2008 240 kr for 11kg gass. Er et eksempel jeg vet om. Det er på en sånn stasjon i Buskerud....
Gjest Gjest Skrevet 14. mai 2008 #10 Skrevet 14. mai 2008 Jeg byttet nylig min tomme 11 kg propanbeholder med en full en på Statoil. Tror jeg betalte 379 kr eller noe sånt. Så nylig en annonse i avisa at noen averterte bytting av 11kg beholder til 189 kr og 5 kg beholdere til 149 kr. Husker ikke navn på firmaet, men det var i Arendal så det er vel ikke aktuelt for TS. Men det er ihvertfall penger å spare hvis man sjekker litt rundt. Har du sjekket Felleskjøpet? Lurer på om de kanskje kan være litt billigere enn bensinstasjoner.
Pasha Skrevet 14. mai 2008 #11 Skrevet 14. mai 2008 plantasjen selger også gass har jeg sett. men om de er billigere enn bensinsatsjonen vet jeg ikke
Gjest Gjest_Linnea_* Skrevet 15. mai 2008 #12 Skrevet 15. mai 2008 Tusen takk for alle tilbakemeldinger! Jeg tok en ringerunde og fant ut at det er en del forskjeller i pris. Det er forskjeller mellom kanner i plast og metall, i tillegg til at det er forskjell i priser på selve gassen. I tillegg til bensinstasjoner, fører også Plantasjen og Maxbo gassflasker, Plantasjen er en del billigere. Plantasjen har bare flasker i metall, hvor en 5 kgs flaske koster kr 698, 11 kgs koster 1098. Prisen er med gass. På Maxbo koster det samme hhv. kr 629 + kr 200 for gass, og kr 1066 + 260 for gass. Plastflasker på Maxbo koster for 5 kg kr 1015 + 200 for gass, og for 10 kg kr 1000 (!) + 260 for gass. Både Esso og Statoil har kampanje på plastflasker (med gass) til kr 898 for 5 kg og kr 998 for 10 kg. Mange er utsolgt, men her kjøpte vi en 10 kgs flaske. Prisen for gass (som da ligger i de kr 998) utgjør kr 379, så den dagen vi må fylle, gjør vi det på Maxbo, der det er over 100 kr billigere. Håper dette kan være til hjelp for andre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå