Gå til innhold

Hansker, hvordan gjør man det?


Felix

Anbefalte innlegg

Dette har vært tema før.. Jeg vet! Men jeg må spørre på nytt. Skal ha denne kjolen med slike hansker til.

Når man går inn i kirken har man de på.

Så tar man den høyre av får å få på ringen? For så å ta den på igjen? Går man med hanskene hele kvelden?

Noen med erfaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat denne problematikken er grunnen til at jeg skal ha hansker uten fingre - fordi jeg så ikke noen praktisk måte å gjøre det på ellers!

Det vil jo se dumt ut å gå med EN hanske etter vielsen.......og det vilv el også se rart ut å ha ringen utenpå hansken........og å ha ringen inni hansken......well, da synes den jo ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror det er mange som vil se ringen etter vielsen.. Dumt å gjemme den bak en hanske da..

Men jeg må ha hansker -og helst med fingre.

Ingen andre som skal ha hansker med fingre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snusmumrikken

Hei!

Du tar av hanskene når du står oppe med presten, før han begynner med vielsesritualet! Det er helt greit. Forloveren holder hanskene. Hvis du ønsker tar du de på igjen når du har satt det, ellers lar du være. Det er vel opp til deg det! Kjolen er jo fin uten hansker også. Ikke vær så nøye med hva andre synes!!!! Gjør det du selv vil så blir det din dag.

Lykkeønskninger og klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres jo lurt ut, snusmumrikken, men da har man jo på seg hanskene (synlig for andre) i rundt ti minutter på bryllupsdagen da, og da blir det jo nesten ikke vits....?

Felix, har du vurdert hansker uten fingre?

Jeg synes hvertfall det er veldig pent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, Pusekatt. Jeg tenkte akkurat på min "FrenchManicure" som forvinner bak hanskene også..

Nei, jeg har ikke vurdert hansker uten fingre. Føles det komfertabelt? Må nok prøve det på. Vet ikke helt om det passer til kjolen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes hvertfall at det lett blir veldig varmt og svett med hansker med fingre, så det og ringproblematikken er grunnen til at jeg velger uten fingre.

Det er bra utvalg av hansker uten fingre også, og jeg tror ikke det gjør så mye rent estetisk at det ikke er fingre på. Det viktigste er egentlig at man har hansker, for noen kjoler bare "må" ha hansker.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Har du sett Sound of Music?

Jada, dette har et poeng. I en ballscene der går nemlig damene med hansker, men det er uhøflig å ta folk i handa med hansker på, det er det vel nå også, ifølge skikk og bruk og sånn, derfor, og nå kommer poenget mitt:

Damene har hansker med lekker splitt, noen også med knapper på håndleddet, de tar hånda ut av denne, ruller hanske-hånden pent bakover, og har dermed fingrene fri, og er ikke uhøflige når de håndhilser.

Har sett slike hansker i brudesalonger, og lurte på om splitten bare var til pynt?! Det er den altså ikke, den er av praktiske årsaker, som de du selv etterlyser. Vet ikke om dette hjelper deg, men LYKKE TIL UANSETT!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tar av hanskene når du står oppe med presten, før han begynner med vielsesritualet! Det er helt greit. Forloveren holder hanskene. Hvis du ønsker tar du de på igjen når du har satt det, ellers lar du være. Det er vel opp til deg det! Kjolen er jo fin uten hansker også. Ikke vær så nøye med hva andre synes!!!! Gjør det du selv vil så blir det din dag.
Jeg har også hansker og kommer til å gå for Snusmumrikkens variant. Tror jeg bare kommer til å bruke hansker i kirken. Har ikke vurdert hansker uten fingre fordi jeg ikke synes det er så pent, men det er min smak.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo ta av hanskene før vielsesritualet! Og ta de på etter vielsen, og ha de på under fotograferingen... Men, er litt pes de dere hanskene!!!

Har droppet dem, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Princess

Jeg skal ha hansker med fingre :wink:

Vi er blitt enige om å ta på oss gifteringene før vi går inn i kirken, og da har jeg hansker utenpå. Dermed; problematikken med av-eller-på-med hansken er borte, og vi slipper å dille med ringene i kirka (er jo litt nervøs for at vi mister ringene, og at de sitter skjevt på osv...*knis*) så nå slipper jeg å tenke på det :D

Det er vel mange som synes det med å ta på ringene er den mest romantiske delen av bryllupet, men jeg klarer meg fint uten- det blir nok romantisk uansett :lol: ...og så kan jeg ha på hanskene (nesten) hele tiden...

Lykke til med hanskene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri likt hansker jeg og er helt uenig i at

"noen kjoler bare MÅ ha hansker".....

Tror kjolen din blir MINST like fin UTEN hansker, Felix......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låter lätt lite besvärligt med handskar till bröllop, men det kan också vara vackert.

Det finns vissa etikettsregler att tänka på.

Ringen ska sitta på fingret och aldrig utanpå handsken.

Man äter aldrig med handskar på, inte ens fingerlösa. Ta av handskarna under middagen.

Det betyder att handskarna behövs tas av och på några gånger under kvällen - men till rätt kjole kan det vara värt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lirket av meg hanskene like før vi skulle frem til alteret. Forloveren holdt dem. Så lirket jeg de på igjen før vi gikk ut av kirken. Hadde dem på meg hele dagen frem til middagen. Da forsvant dem for godt!

Men jg har brukt dem i mage sammenhenger senere, så de har absolutt ikke støvet ned! Farget de grå som kjolen min, så de er ikke så "brudete".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...