Gå til innhold

Vaskehjelp.

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Pearl_*
Skrevet

Hei dere

Vet at emne har vært oppe tidligere men siden det er litt tid siden ønsker jeg svar på en del spørsmål, både fra de som har vaskehjelp men også de som jobber som vaskehjelp.

Vi har hatt en vaskehjelp en mnd tid, en gang pr uke, en norsk dame i 40-50 åra. Hun skal ha 550,- pr gan uansett og pris er ikke diskutabel , dette er svart arbeid(slik har det vell blitt i den bransjen, manko på dem også).

Hun ga beskjed om at hun vasker bad, gulver, støvsuger og tørker støv i høyder hun når. Etter en mnd må jeg jo si at jeg ikke er helt fornøyd, hver gang er det noe som ikke er tatt, kjøkkenbenker etc har hun aldri rørt, kun gulvet og vinduskarmer(av og til), i stuen har hun ofte glemt bord og seksjoner, hun har ikke tatt skikkelig på gulv på bad, finner støv under badeseksjonen og ikke rydder hun ting på plass som stoler, leker på barnerom etc.

I tillegg har hun nå tatt en mnd fri hvor hennes sønn skal vaske, han skal ha med seg en kompis (kompisen ble vi ikke informert om og han så ganske sjabby ut).

Selv har jeg ikke sjans til å ta huset i perioder da jeg er alene over lengre tid med tre barn og er ganske avhengig av en slik tjeneste. Men jeg er ikke komfortabel med verken vask eller pris.

Jeg går på tå hev hele uken for at huset ikke skal bli for rotete, slik at det ikke blir så sabla mye å rydde på forhånd. I tillegg forventer denne damen at alt skal være ryddet vekk, hvis ikke vasker hun ikke det området og det har hun fått. Selv om vi faktisk bor 5 stk i huset ser det veldig tomt ut når hun kommer, alikevel slurver hun slik.

Ønsker å høre andres synspunkter? Er hun for dyr? Forventer jeg for mye? Er dette rett og slett ei dårlig vaskedame?

Fyr løs og gi meg noen råd.......

Videoannonse
Annonse
Gjest Stjernedryss
Skrevet
Hei dere