Gå til innhold

Jeg ble også gift - selv om jeg kom for sent...


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Jasmine,ikke innlogget

Og nå er jeg også treig med å skrive noen ord her inne, for jeg ble frue den 26. april. Det tar litt tid å fordøye alt...gled dere alle dere som venter!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Men altså - jeg kom for seint til kjerka :oops: Absolutt ikke min plan, ei heller min skyld. Min forlover forlot meg for å dra til kirken mens alt var i skjønneste orden, jeg var så klar som jeg kunne bli :-? Riktignok hadde jeg bare klort ned noen ord på 5 minutter, som senere den kvelden skulle bli DEN FLOTTE TALEN til min fantastisk skjønne mann. Ettersom minuttene gikk, og ingen sjåfør dukket opp, brydde jeg meg mindre og mindre for talen...og mer og mer for hva som hadde skjedd. Mens jeg forholdt meg rolig på utsiden (til ære for min kjære frisørvenninne som holdt på å gå helt av hektene :sjokk: ) silte svetten i strie strømmer under armene. Omsider ble taxi bestilt, og min far og jeg trykket inn i en helt ordinær bil hvor taxidama fikk sjokk. Hun gjentok flere ganger på den vanvittig kjappe racerturen at dette ikke var noen brudebil! Endelig utfor kjerka, far med håndkle fra frisøren som jeg kunne tørke svetten med og jeg da....som altså kom 20 minutter for seint.

Etter en slik pangstart kunne vi ikke noe annet enn å le. Presten hadde også gjort en god jobb, han. Han hadde spurt gjestene om det var noen andre som ville ha brudgommen

:hoho:

Resten av dagen var en drøm. Som mann og kone ble vi hentet i flott båt etter fotografen, da bar det inn til øya der vi skulle være. Mange av gjestene møtte opp på kaien, uvitende fram til da at vi kom i båt. Hesteskyss ventet deretter, for å føre oss opp til lokalet. Vi, dvs. kun min mann og jeg, hadde planlagt i lange tider og holdt planene for oss selv. Da vi kom inn i lokalet, blafret det i masse duftlys på bordene - alle holdt i forskjellige mørke rødtoner - midt blant strødde roseblader. Da vi steg inn i salen til Sarah Brightmans nydelige ballade, inn i en drøm av et lokale - mistet jeg pusten en liten stund. Av lydene fra våre gjester, var jeg ikke alene. Taket var som en stjernehimmel og lyste med bortimot 1000 (jule-)lys som eneste elektriske lys. Resten var røde telysholdere med hjerterand, hvor hver gjest hadde fått ett som bordkort, i tillegg stormlykter med gulldekor og et rødt flytehjerte i hver samt gullsand i bunnen. Til sist to store gullkandelabre som sto på hovedbordet, som utgjorde prikken over i'en. Høye, slik at de ikke skulle være i veien når vi satt til bords. Dekorasjonene var masse dyprøde roser, overtrukket med krystaller på gulltråd. Det var ekstra kjekt at jeg selv hadde laget dem :hjerte::hjerte::hjerte:

Talen ja, dårlig planlagt men etter hva familie,venner og ikke minst min kjære mann sa - veldig god. Kanskje det hadde noe med at jeg tok alt som skjedde etter kirken med knusende ro :kul: Det ble også mye latter da min fars tale kom på banen, med sine velvalgte ord om sin meget trege datter. Kjent fra ungdommen til å halse etter alle busser, båter m.m. så var det jommen meg passende at jeg også skulle komme for seint til min egen vielse. Enda flere latterbrøl ble det da brudgommens mor kunne fortelle om sin treige sønn

:hoho: Like barn leker best, sier nå jeg.

Bryllupet vårt ble nydelig, men også morsomt. Vi hadde 2 profesjonelle gjøglere som underholdning, hvor den ene var toastmasteren og som duo var de musikere/entertainere. De gjorde sitt for å øke stemningen videre, og gjøre festen uformell - nettopp det vi ønsket. Toastmasteren hadde vært i ikke mindre enn 640 brylluper :o men hadde aldri sett et sånt fantastisk pyntet lokale. Ord som er lagt på minne for evig tid :lol:

Likeså med mange av gjestenes kommentarer som gikk i samme bane. Jeg kommer heller ikke til å glemme hva vår innleide bartender sa i etterkant: han og forloveden hadde tenkt å ha et lite bryllup uten dilldall, men etter å ha vært i vårt bryllup ville han helt klart ha et stort bryllup likevel. Gjett om jeg ble rørt (nok en gang). Han ville ikke ha betaling, for han så på det som et privilegium å ha fått lov til å delta! Betaling har han nå fått likevel, for den gullgutten sto i oppvasken, pakket gaver og styrte på selv om han bare skulle være bartender. En engel, spør du meg :engel:

Maten var også helt nydelig, og ikke minst helt oss som også levende lys er. Vi tenner opp et titalls lys hjemme i stua enten det nå er sommer eller vinter - lysholderene står i kø her i kåken. Bryllupskaka var flott, strødd med dyprøde ekte roser også den.

Vi var igjen helt til slutt, alle gjestene ble sendt avgårde i samme innleide buss som de hadde kommet med - tilbake til hotellet hvor de og også vi hadde sjekket inn på. Neste morgen møtte vi over halvparten av gjestene til frokost på hotellet, hvor da mer ros haglet over oss om hvor flott det hadde vært.

Jeg er i lykkerus enda :hjerter:

Klem fra Jasmine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

GRATULERER :D :D

HÅPER VÅRT BRYLLUP BLIR LIKE ROMANTISK OG NYDELIG SOM DERES.....

LYKKE TIL.....

bare 3 uker og 3 dager igjen........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! En virkelig nydelig historie - så nydelig at jeg håper vår dag blir like bra.

Her blir det nok min kjære som evt. kommer for seint til kirka. Han kom 14 dager for seint til sin egen fødsel og har bare fortsatt med "skal bare" siden den gang. Jeg kommer vel en halvtime før, jeg...

:-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Lokalet hørtes nydelig ut! Skulle gjerne sett bilder av det hvis du har noen! Gratulerer forresten,

klem fra ilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempesøt historie, men du må jo komme og fortelle oss nysgjerrige

KG `ere HVORFOR bilen ikke dukket opp....?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer !

Slike historier får meg til å glede meg enda mer !

Og som de andre har skrevet, hva skjedde med skyssen til kirken ?

Har en mistanke om at jeg også kommer for sent..

Selv kom jeg 8 dager forsent til min egen fødsel, og har fortsatt siden.

Min kjære derimot, kom fort når han først bestemte seg (en pressrie), og det har han fortsatt med i viktige saker i resten av livet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere så mye med vel overstått dag. Hørtes ut som dagen deres gikk over alle forventninger. :D

Gratulere og lykke til videre. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse!!! Og lykke til på veien som ektefolk...

Men, jeg lurer da på hvorfor bilen ikke dukket opp??? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jasmine, ulogga

Jeg skjønner ikke hva som har skjedd, jeg :o

Trodde jeg hadde fått postet svaret mitt for hva som skjedde med sjåføren, men dengang ei.... Noe må ha skjedd etter at jeg trykket på OK knappen.

Sjåføren var en kompis av brudgommen, som var booket til å kjøre oss. Han ble påminnet om dette dagen før, samt at han pyntet selv bilen vår som skulle brukes. Likevel klarer han altså å sitte med verdens beste samvittighet i kjerka, med VÅR bil stående like utenfor som han da hadde kjørt dit. Brudgommen kjørte sammen med forlover i hans bil, så denne kompisen burde jammen meg kommet på at det var MEG og min far han skulle ha hentet!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ja, ja, det ble mye latter ut av den historien. Det var kanskje passende at jeg som alltid har løpt etter alle busser og båter, med resultat at jeg enten akkurat nådde det eller ikke, også kom for sent til min egen vielse :hoho:

Kanskje det har noe med for sent fødte????? Det var jeg også, likeså med min brudgom - også notorisk kjent for å være treig. Begge fikk vi passet påskrevet på det punktet i talene til oss, he, he.

Nå har jeg nettopp fått bildene fra fotografen, og er kjempefornøyd!!!!!!!!!!!! ALLE ble bra....helt utrolig. Da er det greit å betale tusener på tusener :kul:

Og ja, hvis noen lurte er jeg fremdeles gift :wink:

(Har fått mange spørsmål om det, skal det liksom være morsomt???)

Hilsen Jasmine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Morsomt!! :ler: Huff. Han trodde nok at dere skulle bruke bilen fra kirken, og tenkte nok ikke på "til".. :ler:

Men, nei. Det er så absolutt ikke morsomt om dere fortsatt er gift! Teit spørsmål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...