Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest huff
Skrevet

Er anonym her...

Har gått mange runder med meg selv den siste tiden,for jeg vet ikke hvordan jeg skal håndtere saken....

Etter en fuktig tur på byen med venninnen min og mannen hennes og noen andre,sov jeg på gjesterommet deres.Jeg var veldig beruset og husker knapt at jeg la meg.Drømmer at jeg er tent og at jeg blir slikket nedentil,våkner og oppdager at mannen til venninnen min gjør det!Jeg reager med å sparke til han og be han komme seg ut av rommet.Sovner og våkner opp utpå formiddagen.Jeg forter meg hjem og har en forferdelig angstfølelse pga det som har skjedd.

Hva skal jeg gjøre??Vi har et relativt nytt vennskap og de har en vanskelig livssituasjon,og jeg er redd for at de skal få det vanskeligere enn de har fra før.Kanskje hun ikke tror meg?Vil jeg ødeligge og i tillegg miste henne som venn?

Har også forklart han at jeg anser det han gjorde som et overgrep,at jeg aldri ville gjort noe sånt selv om han var singel.

Men det går uansett utover vennskapet.Jeg tar mindre initiativ til å komme på besøk så lenge han er hjemme.Blir kvalm av å snakke med han :tristbla:

På den annen side har han blitt snillere med kona...dårlig sammvittighet regner jeg med??Noen råd fra dere kloke mennesker på KG

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Mie_*
Skrevet

Hvis du var så full, er du sikker på at du ikke inviterte til det selv? Når du kom til deg selv sa du i alle fall klart i fra hva du synes. Jeg synes du skal la det være med det, og heller ikke drikke deg sanseløs neste gang. Da slipper du situasjoner som denne.

Gjest Frk Åberg
Skrevet
Hvis du var så full, er du sikker på at du ikke inviterte til det selv? Når du kom til deg selv sa du i alle fall klart i fra hva du synes. Jeg synes du skal la det være med det, og heller ikke drikke deg sanseløs neste gang. Da slipper du situasjoner som denne.

Mener du at det var hennes egen feil fordi hun var full? Én ting er at man blir et lettere bytte når man er full, men man skal likevel ikke regne med at noen forgriper seg på en. Situasjonen blir noe mer komplisert om han også var dritings. Men jeg vil likevel si at ansvaret ligger på hans skuldre.

Jeg har ingen gode råd til deg, ts. Men jeg skjønner at du ikke har det lett nå. Ut fra det du beskriver, høres det ut som et overgrep. Én mulighet er jo å høre med politiet. Jeg syns uansett det høres vanskelig ut å skulle omgås disse uten å fortelle henne hva som har skjedd. Kanskje du ender opp med å ikke ha så mye kontakt framover fordi det blir vanskelig, og har du da noe å tape på å fortelle henne om det? Jeg ville ha likt å visst om kjæresten min gjorde slike ting.

Gjest huff
Skrevet
Hvis du var så full, er du sikker på at du ikke inviterte til det selv?

Det er nok slike utsagn som gjør at det er mange mørketall bak voldtektsstatistikken,og grunnen til at jeg nå skylder på meg seg og sliter med hva jeg skal gjøre....

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg hadde fortalt det til kona hans, deretter hadde jeg anmeldt han.

Skrevet

Jeg opplevde noe lignende og det er og det føles som et overgrep. I mitt tilfelle var jeg gift og han sinel. Og han var min manns venn.

jeg fortalte mannen min det med en gang.

Etter det nektet jeg å ha han inn i hjemmet mitt eller i livet mitt.

mannen min forholder seg til han på jobben , men ikke mye privat.

Så jeg skjøner at du ikke orker å se eller være i nærheten av din venninnes mann.

Men bør ikke venninnen din vite hva mannen hennes gjør? Samtidig må du vite at du sannsynlig vil miste henne som venninne om du forteller det som skjedde.

Venninnen din vil vel og merke din holdning ovenfor mannen hennes og hva vil du svare når hun spør amg det?

Skrevet

Jeg synes du skal fortelle det til venninnen din!

Skrevet

Hvis min samboer hadde gjort noe slik mot noen andre så ville jeg visst det!

Hvis han er i stand til å forgripe seg på andre mennesker på denne måten så er det vel ikke helt usannsynlig at han i fremtiden kan forgripe seg enda grovere. Kanskje på din venninne? Når han først har krysset denne grensen en gang er det lettere for han å gjøre det flere ganger. Dette burde få konsekvenser!

Du burde snakke med venninnen din - og selvfølgelig anmelde han!

Skrevet

Det er lettere sagt enn gjort å si det til sin venninne, da folkens.

Folk kan fort gå i forsvar. Spesielt med tanke på at dette vennskapet er relativt nytt.

Jeg hadde prøvd å si det, men tviler på at jeg hadde klart å ha noe med noen av dem å gjøre, så lenge situasjonen hadde vært som det her.

Jeg hadde fortalt henne alt, og hadde hun trodd meg, hadde det så klart vært fint, men hadde anmeldt det hele for det.

Noe så ufyselig.

Og du gjest som mener hun inviterte til det! Spar deg for slike utsagn. Det er ikke annet enn tåpelig.

Jeg ville også visst slikt om min mann!

Gjest Jente37
Skrevet

Enig med dette.

Etter å ha orginal innlegget, får jeg inntrykk at skriveren prøver å skyve skylden over på venninnens mann.

For hva vet vi, om du har selv invitert til dette.., så fått dårlig samvittighet og/eller panikk og/eller nå overbevist deg selv at han er en overgriper.

Du får avskrive dette som en lekse i livet, og passe på neste gang at du ikke setter deg selv i maken situasjon ved å drikke deg dritings.

Skrevet
Mener du at det var hennes egen feil fordi hun var full? Én ting er at man blir et lettere bytte når man er full, men man skal likevel ikke regne med at noen forgriper seg på en. Situasjonen blir noe mer komplisert om han også var dritings. Men jeg vil likevel si at ansvaret ligger på hans skuldre.

Poenget er at dersom man er så full at man ikke husker noe, er det veldig vanskelig å utlukke at man selv har vært med på det. Og trådstarter sier også at hun var tent i drømmen sin, og er det da så usannsynlig at denne mannen oppfattet at hun var tent, og tok det som samtykke? Er i tillegg han like full har han kanskje ikke oppfattet at hun sov en gang. Når man ikke kan være sikker på hva som skjedde synes jeg man bør gjøre seg selv en tjeneste og ikke legge så stor vekt på det.

Det jeg ser som det største problemet i denne situasjonen er at dette var mannen til en venninne, og løsningen vil være å enten ta det opp med han, eller slutte å gå på fylla med disse menneskene.

Skrevet (endret)
Enig med dette.

Etter å ha orginal innlegget, får jeg inntrykk at skriveren prøver å skyve skylden over på venninnens mann.

For hva vet vi, om du har selv invitert til dette.., så fått dårlig samvittighet og/eller panikk og/eller nå overbevist deg selv at han er en overgriper.

Du får avskrive dette som en lekse i livet, og passe på neste gang at du ikke setter deg selv i maken situasjon ved å drikke deg dritings.

Huff... ser jeg må si meg litt enig med den her..selv om jeg er enig ihva en her over skriver om at slike holdninger fører til mye mørke tall i voltektstatestikken.

Men som beruset kan man gjøre ting man i etterkant angrer på og som du sier så husker du lite...

Du sier også at forholdet mellom dem er dårlig. skyldes det f.eks. at han har vist "uakseltabel "oppførsel tidligere?

Noe som kan styre din versjon av saken?

om du vil si no eller bare kutte de ut blir du nok nødt til å ta et standpukt til uansett om du velger å gjøre no mer med saken.

MEN føler du at du er offer for et overgrep så bør du anmelde han!

Endret av DAJMI
Gjest Gjest
Skrevet

Til de som mener at hun inviterte ham: hva hadde han egentlig på gjesterommet å gjøre når konas venninne lå der?

Skrevet
Etter en fuktig tur på byen med venninnen min og mannen hennes og noen andre,sov jeg på gjesterommet deres.Jeg var veldig beruset og husker knapt at jeg la meg.

Hvis du knapt husker at du la deg kan du umulig huske hva du og mannen til venninen din gjorde heller da du la deg?

Jeg ville aldri anmeldt dette dersom det er usikkerhet om hva du selv egentlig bidro til, men du skylder din venninne å fortelle hva mannen hennes gjorde med deg.

Satyr

Skrevet

Jeg synes du skal fortelle hva som skjedde til venninna di. Mest sannsynlig mister du henne som venn. Men hun fortjener å vite det, og det er jo også en stor sjanse for at hun vil merke at det "er" noe og kanskje tro det har med henne å gjøre.

Jeg synes dessuten du skal anmelde det. Ingen har lov til å "ta seg til rette" med noen andre. Uansett hvor fulle man er. Det er ikke sikkert at han blir dømt, men om han gjør noe slikt igjen, og blir anmeldt for det så vil det jo styrke saken om han er anmeldt for det tidligere.

Skrevet

Kjære vene... TS gikk ikke til sengs sammen med denne mannen - hun la seg alene, full og uklar og våknet av at han hadde tatt seg inn på gjesterommet og tatt seg til rette. Dere kan da virkelig ikke mene at hun har noen skyld i dette? Jeg blir litt satt ut av KG av og til...

Jeg tror jeg i dine sko, hadde sagt til min venninne at jeg ikke liker mannen hennes og at jeg derfor helst ikke vil omgås dem sammen, men at jeg gjerne vil være sammen med henne.

Om hun spør hvorfor så syns jeg du skal si at du syns han opptrådte usømmelig/guffent overfor deg ved denne anledningen og at du derfor helst ikke vil se mer til ham. Si du oppfattet det som grenseoverskridende og en seksuell tilnærming. Fortsetter hun å spørre, så si det som det er.

Det er en type ting det ikke er mulig å tie ihjel og det er en ting som vil prege vennskapet deres om du ikke sier noe om det. Jeg tror dessuten at jeg veldig gjerne ville visst det om mannen min hdde gjort noe slikt...

Gjest Gjest
Skrevet
Og du gjest som mener hun inviterte til det! Spar deg for slike utsagn. Det er ikke annet enn tåpelig.

Det er faktisk ikke et tåpelig utsagn. TS var så full at hun knapt husker hun la seg. Kan hun med sikkerhet si at hun ikke gjorde noe som ble oppfattet som en seksuell invitasjon?

Dette viser faktisk hvor ulne slike "overgrepssaker" kan være når det er mye alkohol involvert.

Skrevet
Kjære vene... TS gikk ikke til sengs sammen med denne mannen - hun la seg alene, full og uklar og våknet av at han hadde tatt seg inn på gjesterommet og tatt seg til rette. Dere kan da virkelig ikke mene at hun har noen skyld i dette? Jeg blir litt satt ut av KG av og til...

Vi må da tro TS på at hun knapt husker at hun la seg. Hvordan kan vi da vite at saken som du beskriver den?

S

Skrevet
Vi må da tro TS på at hun knapt husker at hun la seg. Hvordan kan vi da vite at saken som du beskriver den?

S

Jeg tar det for gitt at hun la seg alene - hun var hos et ektepar som jeg regner med legger seg sammen - de tre kom hjem sammen, ergo la de seg ca samtidig i sine respektive rom.

Hva som har skjedd hos ekteparet etterpå, vet jeg selvsagt ikke - men en ting er i allefall sikkert: Om så TS hadde kledd seg naken og viftet med f*tta i ansiktet på ektemannen, så burde han ikke gjort noe med henne fordi a) hun var så beruset at hun neppe hadde begrep om det hun gjorde og det regnes som et overgerp å ha sex med en person som sover, eller er så ruset at h*n ikke vet av seg og b) han er gift

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...