Gå til innhold

Lokaler i Drammensområdet?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Stressa!!!

Noen fra Drammen her?

Vi er nyinflyttet og igang med å planlegge bryllup. Kjenner ikke til noen av disse selskapslokalene rundt omkring i byen og omegn. Noen som kan anbefale meg/oss noe? Det skal ikke være av det dyreste. Gjerne et sted man kan ta med drikke. Er også interessert i å vite pris om noen vet ca.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet at det er mange som har sin fest på Hotvet gård rett utenfor Drammen, men aner ikke hvordan de er i pris. Informasjon finner du er:

http://www.hotvet.no/

Ellers har du jo Børsen midt i Drammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både broren min og søsteren min leide ODD FELLOW da de giftet seg, dette lokalet må være et av de peneste i Drammen! Vanvittig god mat, og skikkelig flink besetning! Kan absolutt anbefales! Ligger oppe ved strøm terrasse, ikke så langt fra sentrum. Lykke til!!! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anette 74

Tror ikke det er så mange lokaler i Drammen hvor du kan ha med drikkevarer selv. Vet om Haugestad i Lierbyen og Holt pensjonat i Hokksund hvor du kan ha med drikkevarer. Har vært i bryllup på begge steder.

Andre lokaler i Drammen er Losjen, rett overfor teateret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale Villmarkshuset på konnerud i Drammen. Men der må ordne både mat og drikke selv da.. veldig fine lokaler hvis man liker stilen, er pyntet med en del utstoppede dyr men det er verdt å sjekke ut. Tror det koster ca 1500-2000 å leie, minns det var med vasking.

Søk etter det på nettet eller gå til konnerud jeger og fiske-forenings hjemmesider, der er det bilder av stedet pluss navn på han som er utleieansvarlig.Har selv vært og sett på dette stedet, men det var ikke ledig på datoen vår...

Ellers kan det dessverre være vanskelig å finne lokaler hvor man kan bringe drikkevarer selv ja..er ikke så mange av dem.

Lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gifter med neste sommer og skal ha det på Odd Fellow. Alle har snakket veldig varmt om stedet, og det er overkommelig i pris. Men drikkevarer kan ikke medbringes... Det er billigere på Odd Fellow enn både Hotvet og Frimurerlogen. Også er det jo Børsen da. Villmarkshuset og Roklubbens lokaler er steder man ordner alt selv. På Villmarkshuset er det kjempe flott. Hadde det ikke vært for at broren til min forlovede akkurat hadde bryllupsfesten sin der, ville det absolutt vært et alternativ!

Men alt avhenger egentlig av hvor mange gjester og hva slags stil du vil ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nuffe (ikke innlogget)

Hei!

JEg og min kjære giftet oss i drammen i fjor sommer, og hadde leid Gullaug Gård som festlokale! Anbefales på det varmeste!! Vi betalte 4000kr (tror det.. ellers var det 3500..) for lokale fra Fredag til søndag inkl. vasking etterpå. Vi stod for mat og drikke selv, og Gullaug Gård var behjelpelige med å skaffe serivtører dersom det skulle være nødvendig.

Lokalet er et gammelt hovedhus, med stor hall hvor det er peis og trapp til annen etage, hvor vi hadde plassert gavebordet. I hovedetasjen (1.etg.) er det er stort kjøkken med industrioppvaskemaskin. Ganske stor spisesal (vi var nesten 50personer og vi hadde god plass, kunne sikkert vært 20 til) Spisesalen ryddet vi så og gjorde plass til dans (det er stereoanlegg der dersom man ønsker å bruke cd) Det er også en fin kaffestue med peis. Lokalene er nyoppusset og koselige! Det er også utgang fra "spisesalen" til en stor hage med lysthus og flotte omgivelser!

Lykke til med planlegging av den store dagen!

Nuffe (ikke innlogget)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuffe igjen her..

Tror kanskje jeg husket feil ang. prisen ¨på å leie lokalene, tror den var lavere, kan se om jeg ikke finner kvitteringen i bryllupsboksen når jeg kommer hjem..

Legger ved en link til bilder som en kamerat tok fra selskapet etter vår vielse Nå er det jo ingen av disse bildene som er tatt for å vise lokalet (på disse bildene er vi forresten ca 70gjester), men du får kanskje et lite inntrykk av hvordan lokalet er.

http://home.no.net/ttell/b_torsteinbryllsel.htm

:D Nuffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen mulighet om man først skal et stykke utenfor Drammen er Fjerdingstad grendehus som ligger nord for Hokksund. Vi hadde vårt bryllup der, og det er virkelig et ypperlig sted. (Bilder derfra ser du på linken under.)

Ellers vet jeg det er ei som skal ha festen på Sturla-huset i Drammens-området. Vet desverre ikke noe mer om dette lokalet, men det skal visst være fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Roklubben i Drammen leier ut sine lokaler til slike arrangementer. Dessuten finnes jo Austad gård.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler på det varmeste Høyenhall i Røyken. Av de nevnte steden i Drammen kan ikke maten måle seg med det du får på Høyenhall. Lokalene er ikke så stilfulle som på Hotvedt, eller Odd Fellow, men du må finne ut hva som betyr mest.

Jeg vet at Gullhaug gård også er flott, her kan du ta med alt selv.

Per I Lisen, som driver Høyenhall kan man få leid med seg overalt.

Jeg vil bare presisere at jeg ikke har øk intr i å nevne Høyenhall.

Vi hadde vårt bryllup der og var superfornøyd, og maten var i gourmet klassen. Du kunne ta med alt av drikkevarer selv.

Kjenner godt til Hotvedt gård, maten er greit, men spisesalen er ikke etter min smak. Samt at både det og Fellow er dyrt, likeså Børsen.

Når det gjelder losjen, så var jeg i bryllup der i fjor, og hvis du synes stek med brun saus og frukt til dessert er tingen så er dette stedet.

Maten var i mine øyne elendig, jeg ville aldri ha vært bekjent av å servere noe slikt i mitt bryllup. Men så er jeg vanskelig!

Lykke til med forberedelsene til bryllupet.

Send meg gjerne en PM hvis du har flere spm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I tillegg til de forslagene som allerede er kommet har du håndtverkeren midt i Drammen. Soria Moria i Kobbervikdalen. Åspaviliongen i Bragernesåsen. På Strømsø ligger det som tidligere var folkehøyskole og som nå er en type mediaskole, de holder også selskaper. For ikke å snakke om alle sanitetshusene og klubbhusene som ligger rundt i bydelene hvis man skal gjøre alt selv. det er også noen kirker som har lokaler i tilknytning til kirkerommet som leies ut, har hørt om noen som hadde barndåp slik.

selv så hadde vi bryllupet på Spiraltoppen, og det var vi kjempefornøyd med. Lokalet, maten, betjeningen og alt var supert. vi hadde bare en ting å sette fingeren på, og det var været. Det var alt for varmt. vi giftet oss 17 august 2002 og det var en svært varm og fin sommerdag. Spiraltoppen har veggen full av store vinduer rett ut i solsteika, og bare noen få av de kunne åpnes. Inne hadde de en 2-3 takvifter, som ikke hadde mulighet til å lage noe serlig sirkulasjon i det hele tatt.

Men Spiraltoppen er nok ikke aktuell akkurat nå for de som drev det har gått konkurs, men det vil jo bli gjenåpnet med andre som driver det senere hvis det passer for deg. Men som sagt så ville jeg vurdert nøye med hensyn til faren for at det skal bli like varmt som i vårt bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...