Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ordnet forssikring på en bil når jeg var under 18, denne ble ikke betalt og gikk til inkasso. I dag fikk jeg et brev om utleggstrekk på denne saken, har ikke hørt noe fra de siden jeg var 17 og nå er jeg 19.

så spørsmålet: hvordan er det med gjeld som man drar på seg før man er 18?

Jeg vet at inkasso selskap og slik ikke kan kreve meg for det før jeg er 18. Men kan de kreve meg for det nå? Sikkert et dumt spørsmål men jeg ble rimelig dårlig behandlet når jeg ringte for å få til en ordning. Så jeg vil bare vite det.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg skulle tro at det var tidspunktet du tegnet avtalen som er gyldig. Ergo at du var under 18 år. Avtaletidspunktet her må være det viktigste.

Har selv et barn som bestilte noe helsekost med mnd. tilsendinger. Jeg ga bare beskjed om at vedkommende var under 18 år og saken ble frafalt.

Noen større inkassobyrå er faktisk ok å ha en dialog med. Hvilket inkassobyrå dreier det seg om?

Gjest Gjest
Skrevet
Jeg skulle tro at det var tidspunktet du tegnet avtalen som er gyldig. Ergo at du var under 18 år. Avtaletidspunktet her må være det viktigste.

Har selv et barn som bestilte noe helsekost med mnd. tilsendinger. Jeg ga bare beskjed om at vedkommende var under 18 år og saken ble frafalt.

Noen større inkassobyrå er faktisk ok å ha en dialog med. Hvilket inkassobyrå dreier det seg om?

Det hørtes virkelig rart ut. En umyndig person kan ikke stifte gjeld. Hvis gjelden da bare kunne "overføres" til personen var ove 18 var det jo lite poeng i regelen. Ta en telefon til inkassobyrået! :)

Skrevet

Kredinor er inkasso selskapet.. Ja jeg lurer på om jeg skal ta en tlf og spørre, for jeg vil også tro det er avtaletidspunket som gjelder.

Jeg har en annen stor gjeld til et inkassoselskap ( Lindorff) og de har aldri vært vrange på betaling og sånn.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Kredinor er inkasso selskapet.. Ja jeg lurer på om jeg skal ta en tlf og spørre, for jeg vil også tro det er avtaletidspunket som gjelder.

Jeg har en annen stor gjeld til et inkassoselskap ( Lindorff) og de har aldri vært vrange på betaling og sånn.

Noe sier meg at du kanskje burde leve livet i litt mindre grad :fy_fy:

Skrevet
Noe sier meg at du kanskje burde leve livet i litt mindre grad :fy_fy:

Det er mange grunner til at jeg har fått gjeld, så dette synes ikke jeg du skal kommentere noe om.

Gjest Gjest_frustrert_*
Skrevet
Jeg ordnet forssikring på en bil når jeg var under 18, denne ble ikke betalt og gikk til inkasso. I dag fikk jeg et brev om utleggstrekk på denne saken, har ikke hørt noe fra de siden jeg var 17 og nå er jeg 19.

så spørsmålet: hvordan er det med gjeld som man drar på seg før man er 18?

Jeg vet at inkasso selskap og slik ikke kan kreve meg for det før jeg er 18. Men kan de kreve meg for det nå? Sikkert et dumt spørsmål men jeg ble rimelig dårlig behandlet når jeg ringte for å få til en ordning. Så jeg vil bare vite det.

hei. jeg er 26 år og hatt min del igjennom, lindorff kredinor. aktiv osv osv. tror jeg har vært deres største kunde :)

mest sannsynelig så må du skrive mail eller brev. sjeldent de godtar ting over tlf.

så anbefaler deg følgende:

Skriv mail der du pressiserer saken veldig. å legg ved kopi av bank kort , førekort så de ser alderen din.

skriv så at med bakgrunn i en eller annen paragraf (som du finner på nettet. )

at personer under 18 kan ikke pådra seg noen form for gjeld ved ett norsk godkjent kredittselskap.

skal du se det ordner seg.

om du sliter med lindorff så send mail om at du er villig til å løse saken på best mulig måte så skriver du hvor mye du kan bidra med hver mnd. er det kun 500 så er det mye bedre enn ingen ting. men prøv å¨betal så mye som mulig.

bedre å leve fattig enn hvis periode å bli kvitt alt enn å leve med det over skuldrene lenge.

Skrevet

Hei og takk for et godt råd.

ja jeg tror jeg skal sende de en mail.

Jeg har også gjort det slik at jeg betaler fryktelig mye på gjeld for å bli ferdig med det og jeg tilbød meg og betale så mye jeg nå kan avvse uten at jeg skal gå uten mat.

Men det var ikke bra nok, hvis de i det hele tatt skulle være villige til å hjelpe meg måtte jeg betale halve beløpet med en gang altså nesten 5000 kr.. Og jeg har knapt nok det etter at jeg har betalt husleie o.l.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...