Gå til innhold

Endelig prøver :-)


Høstjenta

Anbefalte innlegg

:klemmer:

:klem: tilbake til deg og, hjelper å lese her inne!

:hug: Har kjennskap til den følelsen jeg også, den kommer snikende en gang i blant...

Håper du får motivasjonen opp igjen :)

*********

Jul er ikke noe lett :riste: Vi har stortsett feiret hver for oss, noe som vi har vært fornøyd med begge to ;) Helst vil jeg det skal være slik som det alltid har vært med kjernefamilie og besteforeldere, men har en jobb som krever meg i julen også :sukk:

For to år siden (min første jobbe jul) satt vi oss i bilen og kjørte i 3 timer til kjære sin familie. Koselig, men rart :sjenert: De har heeelt andre tradisjoner. I år har jeg jobbe jul igjen, men gleder meg mere til å feire den med kjære og hans familie denne gangen :) Nå vet jeg hva jeg går til.

Motivasjonen bedret seg etter å lest litt her inne :Nikke:

Vi har egentlig alltid vært fornøyd med å feire hver for oss og treffes til nyttår. Var egentlig sist jul da sambo sa han syntes det var så kjipt at vi ikke var sammen, og jo da jeg er enig i det. Men så er det det å rive seg vekk hjemme i fra da... Er ikke så ofte jeg treffer mine søsken, foreldre eller andre i familien så er det sååå godt å komme hjem til jul :nissevink: Det er sikkert første gang det blir rarest som du sier, neste gang vet man hvordan det blir. Familiene våre er ganske forskjellige både i alder og tradisjoner, men men får se hva det blir til :klem:

:klemmer:

Kjedelig med kjipe dagar. Håpar humøret er bedre nå.

Me har også alltid feira jul kvar for oss, og (iallfall dei siste åra) nyttår hos svigers. Nå er me gifte, og for første gong skal me feira saman hos min familie. Min familie bur nesten ei heil dagsreis unna, svigers berre ca 10 minutt i bil. Eg krever å feira enten jul eller nyttår hos min familie (iallfall så lenge det berre er oss to og det er enkelt å reisa), rett og slett fordi eg ser dei så sjelden. Og i år er det jo så mange fridagar i jula, derfor passar det godt å reisa vekk då. Håpar dåke finn ut av kva som er best for dåke. :hug:

God søndag. :klem:

Din situasjon hørtes veldig lik ut som vår. Min familie er en dagskjøretur unna, mens hans er 30 min. Og fordi ingen barn eller ringer er på plass enda har vi alltid vært hver for oss. Det som har begynt å bli en sak etterhvert synes jeg er at det året vi er hos han på nyttårsaften ser ikke han min familie i det hele tatt og det syns jeg er litt synd. Det er så pass sjelden de ser ham uansett så jeg syns vi burde i alle fall få det til i feriene. Jeg kommer nok i lang tid til også å kreve at jeg i løpet av julen skal hjem til min familie så får vi heller bytte på om det blir jul eller nyttår.

Tror nok vi er selve julen hver for oss som vanlig i år og, nyttår har vi ikke snakket så mye om enda. Håper vi i alle fall får det til slik at han kommer hjem til meg en tur og får treft familien. Ikke stygt ment, men syns ikke det er så viktig at jeg får sett hans familie akkurat i julen da jeg ser dem rimelig ofte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

.............................................................

Første julebord var i helgen og siden :heks: var på plass forrige helg ble det et veldig artig (og fuktig :fnise:) julebord. Vi storkoste oss! Vi har fortsatt to igjen så håper på at de blir like bra!

Ellers er vi i gang igjen med :sengekos: siden TR er forbi. Temping har det blitt dårlig med de siste dagene, spesielt helga. Har rett og slett ikke hørt vekkerklokka. Har tenkt tanken på å ikke tempe/teste for EL denne runden i det hele tatt, prøve å ikke fokusere så mye på det. Bare kose oss :rodme: Men får se hva jeg får til. Er vanskelig å glemme det helt også. Syklusen var jo ikke til å stole på i det hele tatt sist runde så aner ikke hva som ventes denne gangen! Normalt sett blir EL i helgen/søndag/mandag.... Men mest mulig :humpe: skal vi nå få til uansett

Legetimen min er på onsdag, plagene har nesten blitt borte, men tar nå turen uansett sånn i tillfelle. Greit å få sjekket at det evt ikke er noe :)

Ble vist et veldig langt innlegg, med kanskje noen like svar. Blei litt mye på en gang :fnise: Fikk ikke lov til å legge alle svar inn i et innlegg heller, for mange smil, hi hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg avbestilt legetime i morgen. Litt usikker på om det var rett....., men i alle fall alt det kjente av plager er borte og litt vanskelig å gå til lege si at jeg hadde vondt tidligere... Så får heller ringe opp igjen om det skulle komme tilbake.

God tirsdag til alle som er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er bedre høstjenta !! Enig med deg i det at det er litt vanskelig å komme å si at du " VAR" dårlig.. Jeg har avbillt flere legetimer jeg også på den måten..

Det er vel snart på tide å heie frem EL hos deg her da :lur:

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du er bedre høstjenta !! Enig med deg i det at det er litt vanskelig å komme å si at du " VAR" dårlig.. Jeg har avbillt flere legetimer jeg også på den måten..

Det er vel snart på tide å heie frem EL hos deg her da :lur:

:duskedame: :duskedame: :duskedame:

Ja i dag har ikke kjent noe til det så håper på det beste, og at det ikke sitter igjen noe sykdom som jeg ikke kjenner!

EL håper jeg nærmer seg ja. Etter mine normale sykluser burde det være i slutten av helgen eller mandag, men så var jo sist syklus helt ute å kjøre :sukk: Har tenkt litt på å ikke følge så mye med denne runden somjeg skrev sist gang. Leser jo om på forumet og andre steder at når folk slappet av så kom den lille med gang, men igjen så er det for mange det ikke hjelper heller... Så hva blir det til...hmmmm Tror nok jeg fortsette temping og sikkert el-testing og (starter på torsdag tror jeg) også får jeg prøver mental avslapping i stedet :fnise:

Blir litt sliten av å tenke på prøvingen hele tiden og, tanken svinner fort tid i ledige minutt mens jeg er på jobb og ellers og det er ikke helt bra! Noen som har gode tips til å ikke tenke prøving? (som om det er mulig :sukk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle hatt noen av de tipsene selv :Nikke:

Fant ut i går at jeg iallefall må holde meg unna baby klærene på butikkene :sjenert: Det hjelper i allefall ikke på prøver tankene :riste: Men finner mange fine ting til mine søte små nieser da ;)

Endret av pusilus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skulle hatt noen av de tipsene selv :Nikke:

Fant ut i går at jeg iallefall må holde meg unna baby klærene på butikkene :sjenert: Det hjelper i allefall ikke på prøver tankene :riste: Men finner mange fine ting til mine søte små nieser da ;)

Tror de fleste her inne gjerne skulle hatt noen slike mirakeltips :Nikke: Men ser ikke ut som det er så mange som har funnet ut av akkurat det :sukk:

Babyklær hjelper ikke akkurat nei, det kan jeg skjønne :fnise: Og ikke hjelper det å være på besøk hos svigerinne med en liten en på 6 uker og sitte holde henne i armene mens hun sovner, huff :riste:

Mitt største problem, sitter på pc hele dagen med jobben, så jeg blir sittende å lese altfor mye på nett om alt mulig rundt prøving. Og det er jo så masse å lese om, tenke på og se på :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt sliten av å tenke på prøvingen hele tiden og, tanken svinner fort tid i ledige minutt mens jeg er på jobb og ellers og det er ikke helt bra! Noen som har gode tips til å ikke tenke prøving? (som om det er mulig :sukk:)

Send gjerne over tips om mirakelkuren, om du får nokon. ;) Eg trenger dei sårt sjølv. :vetikke:

Mitt største problem, sitter på pc hele dagen med jobben, så jeg blir sittende å lese altfor mye på nett om alt mulig rundt prøving. Og det er jo så masse å lese om, tenke på og se på :ler:

Det er jo som å lesa om mitt liv, jo. :ler: Av og til skulle eg ønska eg hadde ein litt meir praktisk jobb. Men når eg ein sjelden gong gjer noko meir praktisk på jobb, savner eg jo å sjekka det eg vil/pleier også. :sjenert:

:duskedame: på EL!

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt sliten av å tenke på prøvingen hele tiden og, tanken svinner fort tid i ledige minutt mens jeg er på jobb og ellers og det er ikke helt bra! Noen som har gode tips til å ikke tenke prøving? (som om det er mulig :sukk:)

Desverre sliter med samme problemet på skolen og lesetiden ellers :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitter på pc hele dagen med jobben, så jeg blir sittende å lese altfor mye på nett om alt mulig rundt prøving.

tihi. kunne ikke sagt det bedre selv.. :skratte:

Så på grosvold forrige fredag, var intervju med en jordmor som snakket om hysteriet rundt gravide. Internett var full av usannheter og myter om ting man skal passe seg for, som feks. div mat, sminke (!) osv. Nå er riktignok vi fortsatt prøvere, men blir nok ikke mindre tenking og surfing da vi sitter der med en spire i magen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Desverre sliter med samme problemet på skolen og lesetiden ellers :sjenert:

Det verste var då eg "måtte" lesa alle fødselshistoriane på BIM i staden for å jobba med skulen. Og blei skikkelig :sur: når eg hadde lese alle saman. For då måtte eg jo tilbake til skulearbeidet. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send gjerne over tips om mirakelkuren, om du får nokon. ;) Eg trenger dei sårt sjølv. :vetikke:

Det er jo som å lesa om mitt liv, jo. :ler: Av og til skulle eg ønska eg hadde ein litt meir praktisk jobb. Men når eg ein sjelden gong gjer noko meir praktisk på jobb, savner eg jo å sjekka det eg vil/pleier også. :sjenert:

:duskedame: på EL!

Har mye praktisk på jobb, men sniker meg inn på KG for å følge med :scorpis:

"pusilus må skjerp sæ"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja, det er altfor mye informasjon på internett og så altfor lett tilgjengelig :fnise: Men og sååå fristende å ta turen innom nettet og KG for å se hva som har skjedd siden siste.

Men om jeg skulle sitte en dag uten pc'en blir det neste abstinenser, må jo på nett i løpet av dagen og sjekke alt jeg pleier å sjekke :gjeiper:

Godt å høre jeg ikke er den eneste som bare må på nett i løpet av arbeidsdagen.

Mirakelkur - kanskje ikke lese på KG og andre babynettsider hele dagen... Nei, det er vist helt urealistisk, eller hva sier dere? :ler:

Nei :rope::scorpis: Det må jobbes litt og innimellom :fnise:!

God onsdag!

Endret av Høstjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja i dag har ikke kjent noe til det så håper på det beste, og at det ikke sitter igjen noe sykdom som jeg ikke kjenner!

EL håper jeg nærmer seg ja. Etter mine normale sykluser burde det være i slutten av helgen eller mandag, men så var jo sist syklus helt ute å kjøre :sukk: Har tenkt litt på å ikke følge så mye med denne runden somjeg skrev sist gang. Leser jo om på forumet og andre steder at når folk slappet av så kom den lille med gang, men igjen så er det for mange det ikke hjelper heller... Så hva blir det til...hmmmm Tror nok jeg fortsette temping og sikkert el-testing og (starter på torsdag tror jeg) også får jeg prøver mental avslapping i stedet :fnise:

Blir litt sliten av å tenke på prøvingen hele tiden og, tanken svinner fort tid i ledige minutt mens jeg er på jobb og ellers og det er ikke helt bra! Noen som har gode tips til å ikke tenke prøving? (som om det er mulig :sukk:)

Tankene går til "prøving" hele tiden !!! Jeg holder på å bli sprø :roll:

Men jeg har prøvd mange ganger, og det nytter ikke å la være !!! :sukk:

Håper DU får til mental avslapping :fnise: Det skal ikke være lett :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg så flink her jeg sitter på lesesalen, men ser jo desverre at jeg bare har lest 17 sider siden kl 12. Resten av tiden har gått til Kg og baby sider :fnise: Grusomt vanskelig å holde seg borte :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Må bare få ut litt frustrasjon som bygget seg opp i dag. Begynte EL-testing i går i håp om at det syklusen skulle være på normalt spor igjen. Og når det nå viste seg at sambo hadde tatt feil av hvilken helg han skulle på tur, dvs han reiser i formiddag og kommer hjem i morgen kveld, måtte jo EL-testen gi utslag i dag!!!!!!!!! Det er så utrolig selvfølgelig. Vi har prøvd på annenhver dag, sist gang på onsdag, men viste ikke før sent i går at han skulle reise vekk i dag. I tillegg skal vi rett på julebord når han kommer hjem og noe kos på natten når vi kommer hjem fra fest blir ofte ikke noe av, og søndag er gjerne litt sent. Hadde bare mest lyst til å grine litt når testen ble positiv i dag.... Går det ikke denne gangen blir det ikke før i slutten av januar som er neste siden vi mest sannsynelig feirer jul hver for oss og ikke er sammen neste EL-dager.

Dårlig start på dagen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

:tristbla: Må bare få ut litt frustrasjon som bygget seg opp i dag. Begynte EL-testing i går i håp om at det syklusen skulle være på normalt spor igjen. Og når det nå viste seg at sambo hadde tatt feil av hvilken helg han skulle på tur, dvs han reiser i formiddag og kommer hjem i morgen kveld, måtte jo EL-testen gi utslag i dag!!!!!!!!! Det er så utrolig selvfølgelig. Vi har prøvd på annenhver dag, sist gang på onsdag, men viste ikke før sent i går at han skulle reise vekk i dag. I tillegg skal vi rett på julebord når han kommer hjem og noe kos på natten når vi kommer hjem fra fest blir ofte ikke noe av, og søndag er gjerne litt sent. Hadde bare mest lyst til å grine litt når testen ble positiv i dag.... Går det ikke denne gangen blir det ikke før i slutten av januar som er neste siden vi mest sannsynelig feirer jul hver for oss og ikke er sammen neste EL-dager.

Dårlig start på dagen....

Hvor er du nå? og hvor er mannen nå? Hadde ikke latt meg stoppe... få til en lang koselig lunch pause ;) Noe fri har han vel før han reiser?

Krysser fingrene for dere :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:tristbla: Må bare få ut litt frustrasjon som bygget seg opp i dag. Begynte EL-testing i går i håp om at det syklusen skulle være på normalt spor igjen. Og når det nå viste seg at sambo hadde tatt feil av hvilken helg han skulle på tur, dvs han reiser i formiddag og kommer hjem i morgen kveld, måtte jo EL-testen gi utslag i dag!!!!!!!!! Det er så utrolig selvfølgelig. Vi har prøvd på annenhver dag, sist gang på onsdag, men viste ikke før sent i går at han skulle reise vekk i dag. I tillegg skal vi rett på julebord når han kommer hjem og noe kos på natten når vi kommer hjem fra fest blir ofte ikke noe av, og søndag er gjerne litt sent. Hadde bare mest lyst til å grine litt når testen ble positiv i dag.... Går det ikke denne gangen blir det ikke før i slutten av januar som er neste siden vi mest sannsynelig feirer jul hver for oss og ikke er sammen neste EL-dager.

Dårlig start på dagen....

Kan dere ikke rekke "en kjapp en" før dere drar på julebord ?? ;)

Dessuten slår denne testen ut 24-36 timer FØR eggløsningen så det er nok en mulighet likevel.. Stå på Høstjenta !! Du forfører glatt mannen din i morgen :lur: Han skal vel gjerne ha seg en dusj før han er klar for julebordet ?

:duskedame: :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...