Gå til innhold

Dovne,kraftløse armer!!

Freetime

Anbefalte innlegg

Er gravis i uke 24 og armene mine dovner bort i tide og utide!

Den ene hånda mi,håndbakken,"stivner"og jeg mister taket på det jeg holder i...Ganske ubehagelig!

Akkurat som om jeg blir helt uten krefter i armene og hendene,trenger ikke holde på med noe for at det skal komme engang!

Noen som vet hva dette er for noe?

Hilsen en"smule"fortvilet Freetime icon_frown.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Kristin

Det at armene dovner bort kan ha noe med blodsirkulasjonen å gjøre.

Men jeg har ikke vært borti det selv, så jeg er ikke sikker.

Det er nok ikke noe farlig, selv om det sikkert er an veldig ubehagelig følelse.

Kanskje det hjelper om man beveger armene mye idet de begynner å dovne bort.. Slik at blodet kommer igang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann icon_smile.gif

Hvis du er plaget med ødemer (væskeansamlinger) i kroppen, kan dette være årsaken til problemene dine. Har du f.eks. ødemer i underarmene/albu kan dette klemme på nervene og dermed gir det en nummen følelse, du mister kraften, ja enkelte kan faktisk oppleve å bli lam en periode. Dette kalles karpalt-tunnel-syndrom. De fleste vil komme seg etter graviditeten, men for all del - snakk med legen din, fortell hvordan det ligger an!

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge to for svar icon_smile.gif

Fletta,jeg gikk inn på Dr.Online og søkte på det navnet du ga meg,og det er akkurat sånn jeg har det icon_eek.gif

Betryggende å lese at det skal gå over etter sv.skapet,men jeg har fått time hos legen min for å se om det evt.kan gjøres noe i mellomtiden,har stor familie å ta meg av så dette passer veldig dårlig icon_frown.gif

Tenkte nok at det hadde noe med sirkulasjonen å gjøre,men ikke noe sånt!!

Klem fra Freetime

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært hos legen min idag og fått lagt fram problemet mitt.

Det er desverre ikke noe å gjøre med det nå når jeg er gravid,og mulighetene for at det forsvinner etter fødselen er stor(heldigvis!).

Hun anbefalte meg å gå til fysioterapaut,for å få masasje,mulig det kunne hjelpe..

Har iløpet av de siste dagene blitt værre,med stråling opp til siden av nakken,kan være fordi jeg er så anspent og hele tiden tenker på det når jeg gjør ting...

Var ute å kjørte bil og skulle ta en U-sving,dermed glapp rattet mellom hendene mine-ganske nifst!!

Skal undersøke mulighetene mine for å få litt hjelp i huset og med de andre barna-noen som vet hvor man henvender seg med sånne spørsmål?

Klem fra en noe redusert,men optimistisk Freetime icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Må bare fortelle dere go`nyheten oppi elendigheten icon_smile.gif

Undersøkte med både helsesøster og lege,og ble henvist til ett kontor innen komunen for å få noe hjelp til det daglige arbeidet.

Både helsesøster og lege ga meg erklæringer på at jeg er såpass redusert at jeg har behov for hjelp i hjemmet i en periode.

Så nå har jeg fått bevilget fra 5 til 7 timer pr.dag icon_smile.gif

Er så glad at jeg kunne hoppet høyt om det ikke var for magen som er litt for tung til sånne krumspring icon_smile.gif

Nå slipper barna å gjøre husarbeid,og vi har tingene på plass her igjen!! icon_smile.gif

Måtte bare dele det med dere,det nytter å mase på de rette instansene,og ikke gi opp!! icon_smile.gif

Stoooor klem fra Freetime icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...