Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest D.M.
Skrevet

Hei, vi nermer oss 50. år og er gift 20 år, har to barn. I dag sola skiner men jeg friser. Må jeg ta denne valg og forlate alt det som vi har hatt i så mange år. Jeg er gift med en mann som elsker meg og jeg elsker ham. Vi hadde problemer helt fra begynnelse av ekteskap men vi har kjempet hele tid sånn at barna bor i familie. Men hadde de det bra. Nei jeg tror ikke det, og nå har jeg ikke mer krefter. Vi krangler om nesten alt minst to gang i måned og etter krangler snakker vi ikke på flere dager.

Det ville ta mye plass å forklare om enkelte situasjoner men siste krangler oppstå fordi vi hadde ikke sex på 3-4 dager. Jeg skal si, men ikke får forsvare meg, at jeg har fibromyalgi, problemer men balans /virus i øre/, frossen skulder, og jobber 100 %, ofte overtid. Så på slutten av dagen jeg er så sliten og trøtt, at jeg kan ikke beskrive det. Men han tror ikke at jeg elsker bare ham etter så mange år og anklager meg at det er en annen grunn hvorfor jeg vil ikke ha mer sex. Det må bli en annen mann i mitt liv. For to dager siden komm han i soverom midt på nata og begynte å krangle, mens jag sa til ham at vi kan snake om det i morgen og at barna må sove, og vi må på jobben i morgen. Men nei, det hjalp ikke, og barna komm så jeg todde i en momment at han og våras sonn skal slo hvernadre, men heldigvis skjedde det ikke. Han tror også når han går ut og dikker med kompisser, og det er minst en gang i uka at jeg skal vente på ham med opne armer og klar til sex midt på natta. Noen gang sør jeg meg selv elsker han meg eller er det bare ord som han sier.

Jeg har begynt å pakke, men skal jeg gjøre det og gå fra ham eller prøve å redde oss en gang til, og kanskje etter noen år spøre meg selv "var jeg så gal"

Videoannonse
Annonse
Gjest Golden Girl
Skrevet

Hva med å prøve en periode fra hverandre? Ikke at dere skal gjøre det slutt, men bare få litt avstand og tenke hver for dere. Så får dere tid til å føle hvordan det er å være fra hverandre, uten distraksjoner. Ofte hjelper det så man enklere kan se om man vil fortsette forholdet eller ikke.

Lykke til!

:klem:

Gjest D.M.
Skrevet
Hva med å prøve en periode fra hverandre? Ikke at dere skal gjøre det slutt, men bare få litt avstand og tenke hver for dere. Så får dere tid til å føle hvordan det er å være fra hverandre, uten distraksjoner. Ofte hjelper det så man enklere kan se om man vil fortsette forholdet eller ikke.

Lykke til!

:klem:

I mars var jeg nesten 3 uke på "ferie" og han er ringt minst 10 ganger per dag, så da jeg kom hjem var alt perfekt cca en uke, vi har snakket mye, og han sa at han er tenkt mye og lovet at alt skal forandre seg. Men så begynte det igjen.

Gjest Golden Girl
Skrevet
I mars var jeg nesten 3 uke på "ferie" og han er ringt minst 10 ganger per dag, så da jeg kom hjem var alt perfekt cca en uke, vi har snakket mye, og han sa at han er tenkt mye og lovet at alt skal forandre seg. Men så begynte det igjen.

Da var det jo egentlig ikke "pause" slik jeg mente det. Og jeg vet ikke hvor mye det var for å komme fra hverandre og tenke, eller om det var vanlig ferie. Dere må være klare på at pausen fra hverandre skal brukes konstruktivt til å gi hverandre tid og rom til å være alene og føle over hva dere vil videre med livet. Da skal man IKKE ringe hverandre ti ganger per dag, men kanskje en-to ganger i uka. Det betyr heller ikke at dere skal begynne å date eller møte andre, men reflektere over om en hverdag og fremtid vil være best sammen, eller fra hverandre.

Dette er noe dere begge må ta seriøst, og ikke bare love hverandre forandringer av frykt for å bli alene. Gjør det veloverveid, og vær ærlige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...