Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble slutt med min eks for et år siden, har etter dette vært veldig gode venner der egentlig det meste har vært som før bortsett fra ikke sex. Har hatt mye kjærelighetssorg pga han og mye opp og nedturer for jeg elsker han fremdeles.

for et par måneder siden forteller han meg at han har truffet en ny dame som bor i tyskland. Jeg blir nok en gang knust og han endrer da og adferd selv om han mener vi fremdeles skal kunne være gode venner. Han sier han er glad i meg som en venn og ønsker at jeg skal være i livet hans fremdeles. (har endel planer fremover sammen med konserter og tur i august) Jeg sliter med dette selv om jeg heller ikke vil miste han i mitt liv. Jeg blir så lei meg når jeg vet de er sammen.

Jeg skal gjennom en stor operasjon på tirsdag. jeg ble nesten sint på han når han forteller meg at han står på gardermoen på vei ned til henne i går. Synes han som en god venn ikke burde reist ut av landet så tett inntil min operasjon når han vet hvor vondt jeg har det når han er sammen med henne. Han er uenig siden han har satt av lørdagen til meg mener han det er bra nok. Fornuften min tilsier at han igrunn har rett, men alikevell reagerer jeg med og bli såret, lei meg, sint og skuffet. hva tenker dere?

tror jeg må kutte han ut av mitt liv for og komme meg videre, men er så fryktelig vannskelig da han er min beste venn for tiden og egentlig en fantastisk mann. Vi har en avtale om og tilbringe lørdagen sammen, men nå har jeg mest lyst og droppe det, vet det vil gi meg en nedtur og jeg vil bli deppa noe som sikkert ikke er så bra før operasjonen.

noen gode råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Min personlige mening er at du må kutte han ut..

Jeg hadde det på lignende måte med en eks, var venner, litt sex når vi var single, jeg var forelska, han ikke.. Han ville holde kontakten fortsatt.. jeg brøt kontakten av hensyn til meg selv, Følte at jeg ikke kunne gå rundt å håpe i det lengste, blir jo bare deprimert av slikt.

Nå har jeg det så bra!! Det er noe jeg ikke angrer på at jeg gjorde!

Om det er det riktige for deg? Jeg vet ikke.. men jeg angrer ikke!

Endret av Jigva
Skrevet

Du sier det selv her. Du vet hva du må gjøre.

Dette vil bare gjøre vondt verre for deg. Kutt han ut av livet ditt.

Gjest Gjest
Skrevet

Vær den sterke og kutt ham ut. "Vennskapet" fører ikke til noe godt. Tror neppe den nye daman hans liker at han treffer eksen hver lørdag. Blir nok ikke lenge til hun setter ned foten likevel. Gå med verdighet..

Skrevet

Jeg støtter meg til det de andre her har svart, særlig den sistnevnte...

Skrevet

han sier nok ikke til henne at han treffer meg. Hun bor jo i et annet land så han kan holde dette for seg selv. (hun vet om meg men vet ikke hva hun vet) Blir værre om de skulle flytte sammen i fremtiden, eller han flytte til tyskland(noe som i for seg er umulig da han ikke kan tysk og blir vanskelig og skaffe seg jobb innen det yrket han har i tyskland uten og kunne språket).

Skjønner ikke helt hva han mener om denne weekendturen i august heller der vi til og med har bestilt dobbeltrom. Forstår ikke at dama hans vil akseptere at han reiser på tur med meg. Eksen min sier han fremdeles vil på den turen. Har og noen konserter vi skal på sammen i sommer. så blir nødt til og treffe han til dette, men dere har nok rett. uten om disse fastsatte planene får jeg begrense kontakten til det minimale. Føler meg bare litt råtten som avblåser lørdagen som vi har planlagt i litt lengere tid.

han har tatt et valg. hun eller meg og da bør jeg og ha selvrespekt nok til og beskytte meg selv mot det som er vondt. Jeg ønsker jo ikke vite noe om han og henne, hva de gjør sammen og skal gjøre sammen osv. eneste muligheten for ikke og få vite dette er jo og ikke ha kontakt med han heller.

takk for gode råd.

Gjest Gjest
Skrevet

er sikkert for å fortelle deg at han skal bli pappa.......

Skrevet
er sikkert for å fortelle deg at han skal bli pappa.......

det er jeg vel igrunn sikker på at han ikke vil fortelle meg alt. de har jo ikke akkurat truffet hveradnre så lenge da. to måneder og han har sagt til meg at han ikke er klar for og få barn eller kansje ikke vil ha barni det hele tatt (litt rart da den nye dama her to fra før)

har bestemt meg for og ike treffe han, må bare være sterk og si at jeg ikke orker og treffe han om han ringer meg i morgen for og avtale nærmere ang lørdagen.

Gjest Gjest
Skrevet
det er jeg vel igrunn sikker på at han ikke vil fortelle meg alt. de har jo ikke akkurat truffet hveradnre så lenge da. to måneder og han har sagt til meg at han ikke er klar for og få barn eller kansje ikke vil ha barni det hele tatt (litt rart da den nye dama her to fra før)

har bestemt meg for og ike treffe han, må bare være sterk og si at jeg ikke orker og treffe han om han ringer meg i morgen for og avtale nærmere ang lørdagen.

ja du sier noe der! bare sammen et pr mnd? og hun kan ikke være gravid? ha ha ha.

Skrevet
ja du sier noe der! bare sammen et pr mnd? og hun kan ikke være gravid? ha ha ha.

men om det er tilfele er det jo iallefall en enkel sak og kutte han ut.

Gjest Gjest
Skrevet
men om det er tilfele er det jo iallefall en enkel sak og kutte han ut.

javel det hva det du trodde! at han skulle komme tilbake til deg?

Skrevet

Jeg syntes du skal kutte han ut, men bare for en periode. Til du har komt helt over han. Virker jo som du har slitt med det, da dere har fortsatt å være sammen, og du elsker han enda, og det er 1 år siden dere slo opp..

Jeg vet om jeg hadde blitt dumpet, så hadde ikke jeg klart å hatt noe med han å gjøre på lang, laaang tid.

Syntes du skal fortelle han det, at du ikke er klar for å være med han, pga du fremdeles elsker han, og at det gjør vondt at han har fått ny dame. Jeg ville heller funnet på noe med venninner på lørdag, og avbestilt turene dere har framover. Skal den nye damen være i Tyskland når dere skal gå på konserter ol?

Mitt råd er å ikke ha noe særlig med han å gjøre, til du er over han følelsesmessig. Lykke til med operasjonen på Tirsdag. Kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å tenke på deg, selvom jeg ikke kjenner deg. :o)

Skrevet
Jeg syntes du skal kutte han ut, men bare for en periode. Til du har komt helt over han. Virker jo som du har slitt med det, da dere har fortsatt å være sammen, og du elsker han enda, og det er 1 år siden dere slo opp..

Jeg vet om jeg hadde blitt dumpet, så hadde ikke jeg klart å hatt noe med han å gjøre på lang, laaang tid.

Syntes du skal fortelle han det, at du ikke er klar for å være med han, pga du fremdeles elsker han, og at det gjør vondt at han har fått ny dame. Jeg ville heller funnet på noe med venninner på lørdag, og avbestilt turene dere har framover. Skal den nye damen være i Tyskland når dere skal gå på konserter ol?

Mitt råd er å ikke ha noe særlig med han å gjøre, til du er over han følelsesmessig. Lykke til med operasjonen på Tirsdag. Kjenner jeg meg selv rett, kommer jeg til å tenke på deg, selvom jeg ikke kjenner deg. :o)

takk for det. var veldig snilt sagt. Tror du sier det jeg egentlig tenker, men fornuft er ikke så lett når det er så sterke følelser involvert.

Jeg har snakket med han om dette., han har sett mine reaksjoner, grini, skjelt han ut, vært deppa mens han har snakket med meg osv. Han vet hvor sterke følelsene mine er fremdeles. Han vil alikevell ha meg i sitt liv., og jeg sliter virkelig og kutte han ut fordi han er en så stor støtte og venn for meg.

Kan ikke avbestille konsertbiletter og turen men er såpass lenge til 21 juni (seigmenn i operaen) at muligens går det bedre da. Dama hans skal nok være i tyskland når vi reiser ja. Hva han forteller henne det vet jeg ikke. er igrunn hans problem. Men innen august håper jo jeg og på å ha truffet en ny, vet ikke hva han vil mene om at jeg reiser på tur med min eks og ikke minst bor på samme rom da, men det får vi heller ta om det blir tilfelle. (bestille enkeltrom eller noe) eventuelt ta han med meg.

Det vanskelige er at jeg ikke har mange venner. Ikke mange som kan stille opp etter operasjonen da familien min er rammet av sykdom og andre ting som gjør at de har nok med sitt. Hadde likt og hatt han der når jeg kommer hjem nyoperert på den annen side vet jeg ikke om han hjelpe så mye når jeg og vet jeg blir lei meg og deppa av og se han og snakke med han (iallefall om han forteller noe om henne og hva de har gjort sammen osv)

ikke lett dette men folk har vel vært gjennom værre ting.

Skrevet

Jeg skjønner deg veldig godt.

Er så mye lettere å gi "råd" til andre enn seg selv. Kjenner jeg meg selv rett, hadde jeg hatt forhåpninger. Vis typen min hadde vært min x, og han ville være med meg, dra på turer meg meg og sånt, og var å opptatt av å ha meg i hans liv, så hadde jeg blitt helt mo i knærene, og følt at han ville hatt meg tilbake. Men hadde også vært fly forbanna vis han hadde hatt dame. Jeg er veldig streng på sånne ting. Kall meg gjerne gammeldags, men ikke faen om jeg hadde akseptert at min type skulle gjøre sånne ting med sin x. Da hadde jeg ihvertfall blitt med. Og det at hun damen i Tyskland ikke vet at han er med deg, er helt feil i min verden. Bare av respekt for henne, hadde jeg sagt nei. Tenk så sårt det hadde vært for deg da, vis du viste at typen din skulle på tur med x'en sin. Fy jeg hadde blitt SÅÅÅ sint om jeg hadde funnet ut at typen hadde vært med sin x. Fy faen! Blir sint bare å tenke på det!

Vis du ikke har så mange venner, så må du jo snakke med de du har. Fortell dem hvordan greien er, vis de ikke vet det fra før. Si at du er inne i en tøff periode. X'en og operasjonen. Si til de at du trenger de. Hadde min venninne sagt sånt til meg, da hadde jeg stilt opp, hver dag. Hele tiden!

Gjest Gjest_misse_*
Skrevet

Hei

Føler med deg....

Særlig nå, selv om min situasjon er litt anderledes.

Jeg gjorde det slutt med min samboer for ett par år siden, men vi har vært gode venner siden. Tatt noen helgeturer sammen(ikke noe "tull" bare som venner) og snakket sammen flere ganger i uken, drukket kaffe osv.

MEN.....

Fikk høre for ca to mnd siden at han har ny kjæreste og hadde hatt det en stund, ikke sagt noe til meg da før rett over påsken.

OG........

Jeg er så lei meg, griner meg i søvn om kveldene og føler meg helt alene i verden, innimellom ønsker jeg han tilbake som kjæreste (noe jeg overhode ikke har hatt i mine tanker før). Jeg har lurt på hvorfor jeg føler det sånn, og jeg har noen teorier (fant en av de her inne forrige kvelden)

1. Jeg er glad i han fortsatt (tvilsomt, han var ikke snill når vi bodde sammen, kalte meg stort sett for lat, dum, stygg og ekkel, med andre ord selvfølgelig)

2. Jeg er sjalu på kjæresten hans(forutsetter pkt 1. og dermed tvilsomt)

3. Jeg er sjalu på han (fordi han er lykkelig med ny kjæreste og det ønsker jeg meg også, altså meget mulig)

4. Jeg har for lite nære venner rundt meg (er innflytter til hans bygd og har lite kontakt med andre enn de jeg jobber sammen med, også meget mulig)

Jeg har havnet på at jeg må gjøre noe med punkt 4 først, også kanskje punkt 3 løser seg etterhvert også, og det skal jeg gjøre ved å delta på alt jeg blir invitert på (noe jeg ofte har sagt "nei, takk" til) Også skal jeg forsøke å tromme sammen noen grillparties utover hvis været tillater. Nå er jeg litt usikker på om jeg har kjentfolk nok, men noen må jeg vel greie å skaffe frem > var noe som het vennersvennersfest for noen år tilbake, kanskje jeg skal prøve noe slikt, da kan jo omgangskretsen øke noe.

Men...

i kveld føler jeg meg helt alene i verden og tenker at det blir til at jeg griner meg i søvn nok en kveld.

FORRESTEN........

Lykke til med operasjonen din....

og resten av livet

SOM....

stort sett er HERLIGT

Skrevet
Hei

Føler med deg....

Særlig nå, selv om min situasjon er litt anderledes.

Jeg gjorde det slutt med min samboer for ett par år siden, men vi har vært gode venner siden. Tatt noen helgeturer sammen(ikke noe "tull" bare som venner) og snakket sammen flere ganger i uken, drukket kaffe osv.

MEN.....

Fikk høre for ca to mnd siden at han har ny kjæreste og hadde hatt det en stund, ikke sagt noe til meg da før rett over påsken.

OG........

Jeg er så lei meg, griner meg i søvn om kveldene og føler meg helt alene i verden, innimellom ønsker jeg han tilbake som kjæreste (noe jeg overhode ikke har hatt i mine tanker før). Jeg har lurt på hvorfor jeg føler det sånn, og jeg har noen teorier (fant en av de her inne forrige kvelden)

1. Jeg er glad i han fortsatt (tvilsomt, han var ikke snill når vi bodde sammen, kalte meg stort sett for lat, dum, stygg og ekkel, med andre ord selvfølgelig)

2. Jeg er sjalu på kjæresten hans(forutsetter pkt 1. og dermed tvilsomt)

3. Jeg er sjalu på han (fordi han er lykkelig med ny kjæreste og det ønsker jeg meg også, altså meget mulig)

4. Jeg har for lite nære venner rundt meg (er innflytter til hans bygd og har lite kontakt med andre enn de jeg jobber sammen med, også meget mulig)

Jeg har havnet på at jeg må gjøre noe med punkt 4 først, også kanskje punkt 3 løser seg etterhvert også, og det skal jeg gjøre ved å delta på alt jeg blir invitert på (noe jeg ofte har sagt "nei, takk" til) Også skal jeg forsøke å tromme sammen noen grillparties utover hvis været tillater. Nå er jeg litt usikker på om jeg har kjentfolk nok, men noen må jeg vel greie å skaffe frem > var noe som het vennersvennersfest for noen år tilbake, kanskje jeg skal prøve noe slikt, da kan jo omgangskretsen øke noe.

Men...

i kveld føler jeg meg helt alene i verden og tenker at det blir til at jeg griner meg i søvn nok en kveld.

FORRESTEN........

Lykke til med operasjonen din....

og resten av livet

SOM....

stort sett er HERLIGT

hei og takk for gode svar. Tror han ringer meg i kveld og jeg gruer meg, vet ikke helt hva jeg skal si, hvordan jeg skal oppeføre meg, vil ikke virker sur og grinete men må bare være bestemt på at jeg ikke kan treffe han nå slik ting er. Tror han forstår det. Det som er vannskelig er jo at jeg vil treffe han, savner han så mye at det gjør vondt. Blir så tøft og ikke se han på lenge, men tiden hjelper vel på det vil jeg håpe og tro?

Har noen venner så snakket med de og tror kansje de kan stille litt opp om jeg ber dem iallefall.

Drømte i natt at jeg ble invitert i hans 30 års dag som er om noe uker. Jeg slank og lekker med ny og deilig kjæreste hehe følte meg topp og merket at han ble sjalu. Kansje det blir slik fremover. At jeg faktisk treffer en som passer meg bedre og som jeg får enda sterkere følelser for i fremtiden selv om det er litt vanskelig og tenke slik nå da.

Tror nok mye av den følelsen av sjalusi og at jeg er deppa er som du sier at han er lykkelig med en ny kjæreste mens jeg ensom og forlatt uten kjæreste.

livet ordner seg vel

Gjest Gjest
Skrevet
hei og takk for gode svar. Tror han ringer meg i kveld og jeg gruer meg, vet ikke helt hva jeg skal si, hvordan jeg skal oppeføre meg, vil ikke virker sur og grinete men må bare være bestemt på at jeg ikke kan treffe han nå slik ting er. Tror han forstår det. Det som er vannskelig er jo at jeg vil treffe han, savner han så mye at det gjør vondt. Blir så tøft og ikke se han på lenge, men tiden hjelper vel på det vil jeg håpe og tro?

Har noen venner så snakket med de og tror kansje de kan stille litt opp om jeg ber dem iallefall.

Drømte i natt at jeg ble invitert i hans 30 års dag som er om noe uker. Jeg slank og lekker med ny og deilig kjæreste hehe følte meg topp og merket at han ble sjalu. Kansje det blir slik fremover. At jeg faktisk treffer en som passer meg bedre og som jeg får enda sterkere følelser for i fremtiden selv om det er litt vanskelig og tenke slik nå da.

Tror nok mye av den følelsen av sjalusi og at jeg er deppa er som du sier at han er lykkelig med en ny kjæreste mens jeg ensom og forlatt uten kjæreste.

livet ordner seg vel

Huff da du er bra bitter! du vil at han skal komme tilbake til deg du? huff huff, tror du at livet ditt blir så bra om han gjør det?

Skrevet
Huff da du er bra bitter! du vil at han skal komme tilbake til deg du? huff huff, tror du at livet ditt blir så bra om han gjør det?

Herregud, du må da forstå situasjonen.

Hadde ikke ditt liv blitt bedre, om din x kom tilbake til deg, da du FREMDELES elsket han?

Pusikatt: Jeg tror nok det vil bli mye bedre med tiden. Du må bare sårene dine få gro, og det vil de ikke gjør vis han er i livet ditt akkurat no! Men er bra du skal snakke med vennene dine, det er kjempe bra! Også er det bra at du snakker om det :o)

Må ikke være trist, livet har så masse andre goder, enn den teite kjærlighets-sorgen! Og du vil nok finne mannen i ditt liv, om det blir han eller en ny, det vil tiden vise. Først og framst er det viktig at DU har det bra!

Skrevet
Herregud, du må da forstå situasjonen.

Hadde ikke ditt liv blitt bedre, om din x kom tilbake til deg, da du FREMDELES elsket han?

Pusikatt: Jeg tror nok det vil bli mye bedre med tiden. Du må bare sårene dine få gro, og det vil de ikke gjør vis han er i livet ditt akkurat no! Men er bra du skal snakke med vennene dine, det er kjempe bra! Også er det bra at du snakker om det :o)

Må ikke være trist, livet har så masse andre goder, enn den teite kjærlighets-sorgen! Og du vil nok finne mannen i ditt liv, om det blir han eller en ny, det vil tiden vise. Først og framst er det viktig at DU har det bra!

begynner og tenke at jeg kan klare et liv uten han. Får bare få liv i mine andre vennskap. Har liksom droppet alle for og bruke all tid og energi på han.

skal bli godt og få dette og han på avstand. Da kan mitt nye liv begynne. Kansje og ting blir bedre uten han i mitt liv.

Skrevet

At du må på tur med han er bare tull! Be han kjøpe dine billetter og ta med noen andre, ellers selger du dem på finn.no.

Den eneste måten du kan gå videre i livet nå er å kutte hann fullstendig (been there myself).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...