Gå til innhold

-


Carebear1

Anbefalte innlegg

Men ikke minst irriterer jeg meg over legene; hvorfor skriver de villig attester og sykemeldinger på så enkelt grunnlag, tydelig uten at det er behov for det?

Hva tenker egentlig en lege når han/hun skriver slikt?

Sannsynligvis gjør "pasienten" en så god fake på kontoret at legen lar tvilen komme pasienten til gode.

Mange plager, f.eks smerter eller psykiske plager, kan ikke dokumenteres objektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er så ymse.

Jeg fikk en gang ei sykemelding omtrent slengt etter meg. Jeg var hos legen pga en halsbetennelse, og jeg sa tydelig ifra om at jeg følte meg frisk og rask med unntak av de voldsomme smertene i halsen. Alt jeg ville ha var resept på smertestillende som var sterkere enn paracet og ibux, sånn at jeg kunne klare å spise og drikke igjen. Legen begynte straks å skrive på en sykemelding og lurte på hvor mange dager jeg trengte, så jeg måtte stoppe han ved å insistere på at jeg ikke følte meg syk utenom smertene.

Men en venninne av meg har vært langt mer uheldig. Hun har hatt uflaks og slitt med en del diffuse plager. Smerter som ingen har funnet ut av hva er, blant annet. Hun har måttet dra seg selv på jobb til tider, mens hun har knasket smertestillende som om det var halspastiller for å holde smertene i sjakk. Men legene (hun har hatt flere fastleger) mener hun ikke er syk nok til å bli sykemeldt, og de er også nølende til å henvise henne videre til spesialister. Når hun endelig etter mye fram og tilbake har klart å mase seg til en undersøkelse hos eksperter så finner de fortsatt ikke ut hva problemet er. Så da gis hun opp, og blir sendt hjem uten sykemelding. Og sånn fortsetter det. Jenta får rett og slett ikke hjelp. Jeg vet ikke om det er fordi hun ikke blir trodd eller om problemene hennes er for sammensatte og uklare til at de klarer å finne ut hva det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dessverre at mange i min vennekrets har falske sykmeldinger også. Det verste er at ei som er jævlig utspekulert har FAKTISK faket angst og depresjoner i snart 2 år for å bli sykmeldt. Det er bare helt forjævlig. Hun er helt klart helt normal og i balanse, ingenting som er i veien med henne psykisk, og hun innrømmer det inndirekte selv, sann som "jammen er det lett å kave til seg godene.. " og "nå gleder jeg meg til betalt ferie, om du skjønner hva jeg skal frem til..;) ;) ;)"

DET irriterer meg noe helt forbanna, jeg har lenge selv slitt med angst og depresjoner, men nå tør jo ikke jeg å gå og søke hjelp på dette stedet. Alle i vår vennegjeng har fått med seg skuespillet hennes, jeg vil ikke at de skal se på meg på samme måte....

Skulle ønske det var ett sted jeg kunne melde slike..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...