Gå til innhold

svigermor. hvorfor gjør hun dette mot oss?

Anbefalte innlegg

Gjest S-emblas
Skrevet

jeg forstår ikke.

moren til sambo har en jernklo over han. eller hadde.

han prøver å komme seg ut. men det går ikke. han får angst, og gråt i sta.

han er 28 år men fortsatt holder hun ved ved at han er et barn. noe han, jeg og alle andre vet han ikke er.

akkurat som hun vil trykke han ned. slik at han er hos henne.

men det fører bare motsatt. nå kutter han kontakten...

han dro nå... for å kutte kontakten.

hun spolerer alt for oss. med vilje... med vitende vilje! :forvirret:

Hun har alltid vært sånn så fort han bryter bånd.

Nå skal hun selge hans bil! hans bil! Uten hans tilllatelse. La henne gjøre det. vi klarer oss fint vi!

La henne ta hans penger. det handler ikke om det. det handler om summen av det hele, og at hun kan stjele en bil fra et familiemedlem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun vil være den eneste kvinnen i hans liv, og gjør alt hun kan for å beholde lillegutten sin? Trist er det i alle fall. Jeg støtter det å bryte kontakten.

Gjest Gjest_T.s_*
Skrevet

det er sånn det virker som ja.

dette er vanskelig. det gjør vondt å se samboeren min sitte å gråte, helt fra margen av over moren sin.

jeg har hele tiden bedt han godta henne for den hun er, men han mener nå at han ikke klarer mer.

hun lar han aldri bli stor. det er det som er feil.

jeg støtter også det med å bryte kontakten nå. ikke før, men nå når hun har begynt å ringe meg ned og samtidig martyr-aktig gråte i telefonen, da bobler det over for oss begge. spesielt for han.

er også så lei meg over å se kjærsten min så sliten og kjørt. for hun "kjører" han psykisk!

nå når han sa han ikke ville høre mer fra henne, og da skulle han plutselig få bilen tilbake.

da takket han nei. ikke på de primissene....

helt sprøtt det her.

Skrevet

Det høres ut som om han kuttet kontakten i det seneste laget. Håper det går bedre for både ham og deg nå. :klemmer:

Skrevet
jeg forstår ikke.

moren til sambo har en jernklo over han. eller hadde.

han prøver å komme seg ut. men det går ikke. han får angst, og gråt i sta.

han er 28 år men fortsatt holder hun ved ved at han er et barn. noe han, jeg og alle andre vet han ikke er.

akkurat som hun vil trykke han ned. slik at han er hos henne.

men det fører bare motsatt. nå kutter han kontakten...

han dro nå... for å kutte kontakten.

hun spolerer alt for oss. med vilje... med vitende vilje! :forvirret:

Hun har alltid vært sånn så fort han bryter bånd.

Nå skal hun selge hans bil! hans bil! Uten hans tilllatelse. La henne gjøre det. vi klarer oss fint vi!

La henne ta hans penger. det handler ikke om det. det handler om summen av det hele, og at hun kan stjele en bil fra et familiemedlem.

Hvordan kan hun selge hans bil?? Jeg forstår ikke dette? Hvordan kan hun få spolere ting for dere? Er det ikke dere som tar telefonen, tillater henne å komme, lar henne få styre? Sett grenser, fortell henne hvor skapet skal stå!

Gjest Turtle
Skrevet
Hvordan kan hun selge hans bil?? Jeg forstår ikke dette? Hvordan kan hun få spolere ting for dere? Er det ikke dere som tar telefonen, tillater henne å komme, lar henne få styre? Sett grenser, fortell henne hvor skapet skal stå!

Nei, at ikke du skjønner det er jo et sunnhetstegn for din egen del. Jeg skjønner godt at dette er vanskelig, det tar tid å bygge opp selvtillit om du har en mamma som bryter deg ned. God han har kjæreste, da- kan kanskje få litt hjelp til å bli selvstendig på den måten om han ikke bare bytter ut mammaen sin med en ny kjærring før han har lært å sette grenser.

Jeg vil også si at svært mange jeg kjenner er forsiktige og litt redde for å ikke bli likt av omverdenen sin, og er ganske konfliktsky i sin framferd. Spesielt unge gutter.

Skrevet
Nei, at ikke du skjønner det er jo et sunnhetstegn for din egen del. Jeg skjønner godt at dette er vanskelig, det tar tid å bygge opp selvtillit om du har en mamma som bryter deg ned. God han har kjæreste, da- kan kanskje få litt hjelp til å bli selvstendig på den måten om han ikke bare bytter ut mammaen sin med en ny kjærring før han har lært å sette grenser.

Jeg vil også si at svært mange jeg kjenner er forsiktige og litt redde for å ikke bli likt av omverdenen sin, og er ganske konfliktsky i sin framferd. Spesielt unge gutter.

MIN bil står i MITT navn, og INGEN kan selge MIN bil, uten MIN samtykke.

Alt det andre forstår jeg. Både at det er vanskelig osv. Min samboer var også dårlig på å sette grenser da vi ble sammen. Fordi han er enebarn og vant til å stille opp for foreldrene sine. Det skal han også gjøre, men på hans premisser. De får ha såpass respekt for han at de spør han om det passer. Ikke bare kommanderer han.

Men så er jeg ganske sterk og frittalende. Sikkert til noens fortvilelse;)

Skrevet

Frittalende er du ialle fall, Lissi. På grensen til naivitet? Spesiellt her på KG virker det som du helt har skrudd av sensuren.

Det har jeg sagt til deg før også i en annen diskusjon. Men vil det ikke inn, så vil det ikke inn.

Skrevet

Hvis bilen hans står i hans navn, så er det tyveri dersom hun prøver å selge den. Det kan (og BØR!!!) anmeldes. Så enkelt er det faktisk. Dere er voksne mennesker, og ingen har rett til å ta i fra dere eiendeler.

Han burde finne frem ryggraden sin, og kutte kontakten med henne. Å la henne selge bilen sin er idioti og helt absurd. Selv hadde jeg nok ikke orket å vært sammen med en så svak person. Han må jo være helt psykisk nedbrutt, siden han ikke engang greier å "redde" bilen sin fra å selges.

Skrevet (endret)

Det er ikke enkelt for trådstarters mann å bryte seg løs fra en forelder som helst vil at man skal være liten resten av livet. For svigermor er det nok vanskelig å innse at det er kommet en ny person inn i bildet som er viktigere enn henne (trådstarter). Jeg har ingen problemer med å se at dette ikke er lett. Men jeg mener at ethvert voksent menneske må ta ansvar for seg selv! Det er ikke bare hun som ødelegger for dere, men dere lar henne ødelegge. Dere må stå imot! Samboeren din må stå imot. Sånn er det dessverre, svigermor har ikke mer makt over ham enn han lar henne ha. Han må ta ansvar selv, og det høres det heldigvis ut som han gjør nå (om enn veldig sent). Angående bilen, så kan hun ikke selge den dersom den tilhører ham og står i hans navn. Det er ulovlig og kan/bør anmeldes. Dersom bilen står i hennes navn og dere ikke har noe bevis for at den er deres, kan hun gjøre som hun vil med den. Dersom bilen står i hans navn, hvorfor skal dere la henne selge den? Det er jo helt tullete.

Til gjest litt lenger oppe, så er det ikke Lissis gjøren og leven som diskuteres i denne tråden.

Endret av Harlekin
Skrevet

Er det mulig at moren har lånt sønnen penger til kjøp av bilen og truer ham med at han må selge bilen for å kunne innfri lånet? Men da kan han jo bare la være å innfri lånet såfremt de ikke har en skriftlig avtale som gir henne anledning til å gjøre dette.

Alternativt kan hun ha kjøpt bilen i hennes navn og "gitt" ham bruksrett over bilen kanskje mot tilbakebetaling i rater. Da kan hun med loven i hånd selge bilen uten hans samtykke.

En tredje mulighet er at sønnen er så avhengig av moren at han hopper når hun sier hopp. Han kan si nei og nekte å selge, men hun bruker den makten hun har over ham til å presse ham.

Poenget mitt er at det kan være scenarier vi ikke vet om som gjør det mulig for moren å presse sønnen til å selge bilen sin.

Uansett synes jeg moren oppfører seg nesten sykelig egoistisk. Hun tåler tydeligvis ikke at sønnen får et eget liv og finner seg kjæreste. Men jeg synes også at sønnen kunne gjøre som Lissi skrev, nemlig å selv ta kontrollen over situasjon ved å ikke danse etter morens pipe. Man kan la være å ta telefonen når hun ringer, man kan flytte til en annen by om det er for ille etc. Men det er vel et symptom på det problemet at han ikke har tatt et oppgjør med moren sin og bedt henne holde seg vekk fra livet hans.

Nå skal han riktighnok gjøre det idag, men om moren er så utspekulert som hun virker så lurer jeg på om hun klarer å snakke han trill rundt så det ender opp kun med et FORSØK på brudd og ikke et reelt brudd.

Skrevet
Er det mulig at moren har lånt sønnen penger til kjøp av bilen og truer ham med at han må selge bilen for å kunne innfri lånet? Men da kan han jo bare la være å innfri lånet såfremt de ikke har en skriftlig avtale som gir henne anledning til å gjøre dette.

Alternativt kan hun ha kjøpt bilen i hennes navn og "gitt" ham bruksrett over bilen kanskje mot tilbakebetaling i rater. Da kan hun med loven i hånd selge bilen uten hans samtykke.

En tredje mulighet er at sønnen er så avhengig av moren at han hopper når hun sier hopp. Han kan si nei og nekte å selge, men hun bruker den makten hun har over ham til å presse ham.

Poenget mitt er at det kan være scenarier vi ikke vet om som gjør det mulig for moren å presse sønnen til å selge bilen sin.

Uansett synes jeg moren oppfører seg nesten sykelig egoistisk. Hun tåler tydeligvis ikke at sønnen får et eget liv og finner seg kjæreste. Men jeg synes også at sønnen kunne gjøre som Lissi skrev, nemlig å selv ta kontrollen over situasjon ved å ikke danse etter morens pipe. Man kan la være å ta telefonen når hun ringer, man kan flytte til en annen by om det er for ille etc. Men det er vel et symptom på det problemet at han ikke har tatt et oppgjør med moren sin og bedt henne holde seg vekk fra livet hans.

Nå skal han riktighnok gjøre det idag, men om moren er så utspekulert som hun virker så lurer jeg på om hun klarer å snakke han trill rundt så det ender opp kun med et FORSØK på brudd og ikke et reelt brudd.

Moren har nok det i hans yngre dager ja.

Han innfrir ikke lånet nå nei (den er i hennes garasje for øyeblikket, og nøklen har hun), men sa for å få den tilbake at han kunne betale, skrive den over i sitt navn, eller så kunne hun selge den og ta alle pengene hvis hun følte for det.

han ga opp til slutt. syns det hele ble for dumt og barnslig. han føler seg så ydmyket.

Den tredje muligheten du skriver om. Der er du også inne på noe.

Men han har sagt han vil selge den også en gang, men da satte hun seg i motbakke også.

Poenget er... foreslår han det ene kommer det alltid en ny unnskyldning. Tydeligvis fordi hun ikke aksepterer at han tar avstand.

Det er sikkert scenarioer man ikke vet om. Vet b.l.a at hun lyger mye om ting.

Sa at han hadde ringt og kjeftet på henne 5-6 ganger (nærmest terrorisert henne), også viser det seg at de har kun snakket sammen èn gang! det vet jeg. jeg var med han under hele den tidsperioden.

mulig du tror han vil ende opp med henne, men vet du... jeg tror ikke det jeg.

han er sliten, og inneforstått med morens oppførsel. bare det er bra. han har kommet langt.

han er langt i fra avhengig av henne. hun er avhengig av han.

selvfølgelig er han glad i henne, men ikke på "den" måten. han spiller ikke på hennes svake strenger for å si det sånn, og hun bruker denne bilen som et slags pressmiddel ja.

han sa at han bryr seg ikke om bilen mer.

om hun ringer og beklager seg syns jeg det bare er bra. selvom det hele er sprøtt...

Gjest Gjest_T.s_*
Skrevet

har du erfaring eller kjennskap med dette Paladin? :)

hilsen trådstarter

Skrevet
Han burde finne frem ryggraden sin, og kutte kontakten med henne. Å la henne selge bilen sin er idioti og helt absurd. Selv hadde jeg nok ikke orket å vært sammen med en så svak person. Han må jo være helt psykisk nedbrutt, siden han ikke engang greier å "redde" bilen sin fra å selges.

Han er ikke svak. Hvordan kan du definere han som svak ut i fra det her?

forklart meg gjerne hvordan?

syns du hadde en veldig enkel og lite nyansert løsning på det hele.

bilen står nå i hennes navn, dessverre, og hva skal han gjøre? bryte seg inn i garasjen å stjele bilen? tvinge henne til å skrive under på at han får kjøpt henne ut? neppe. lite man kan gjøre da.

hun har uansett solgt den nå. og det er kanskje like så greit.

ingen spurte deg om hvem du orket å være sammen med faktisk. :)

Skrevet
MIN bil står i MITT navn, og INGEN kan selge MIN bil, uten MIN samtykke.

Alt det andre forstår jeg. Både at det er vanskelig osv. Min samboer var også dårlig på å sette grenser da vi ble sammen. Fordi han er enebarn og vant til å stille opp for foreldrene sine. Det skal han også gjøre, men på hans premisser. De får ha såpass respekt for han at de spør han om det passer. Ikke bare kommanderer han.

Men så er jeg ganske sterk og frittalende. Sikkert til noens fortvilelse;)

Enig i alt.

de kommanderer han ikke, men stikker kjepper i hjulene hvis han ikke har tid. sånn som nå.

hilsen t,s.

Gjest been there
Skrevet

kjæresten min sin mor er slik.

ho ga seg ettar noken månaders kamp.

følar me deg. :klemmer:

Skrevet
Frittalende er du ialle fall, Lissi. På grensen til naivitet? Spesiellt her på KG virker det som du helt har skrudd av sensuren.

Det har jeg sagt til deg før også i en annen diskusjon. Men vil det ikke inn, så vil det ikke inn.

Måtte bare svare gjest litt. Hvorfor si noe slik selv om du synst hun er slik? Er lov å være litt vennlig. En dør ikke av vennlighet.. :)

Skrevet
Måtte bare svare gjest litt. Hvorfor si noe slik selv om du synst hun er slik? Er lov å være litt vennlig. En dør ikke av vennlighet.. :)

en dør ikke av å holde seg til tema heller?

Skrevet

Vi burde prøve å se det fra svigermors side; kanskje hun er redd den forelskete tullingen av en sønn vil gi bort bilen til den første og beste dama han ser?

Gjest PÆLM han ut!!!!&
Skrevet

pakk sakene hans og pææææææææææææææælm han ut!!! :rope:

*kg-regla*

:ironi:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...