Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #1 Skrevet 29. april 2008 Hei.. Jeg har hatt et elskerinneforhold til en mann i 2 år. Da han ikke klarte å ta et valg, ble jeg nøtt til å gjøre det. Jeg ba han ikke kontakte meg mer, fordi jeg ville gå videre med livet mitt. Dette er nå 4 mnd siden, vi har ikke hatt noen kontakt, jeg har ikke engang sett han.. Så til saken.. for ett og ethalvt år siden lånte han 700 kr av meg, som jeg flere ganger under forholdet måtte be om å få tilbake, uten at noe skjedde. Jeg lurer på om jeg nå skal sende ei melding til ham og spørre etter det han skylder meg.. Eller virker det rart? hva ville du ha gjort? kanskje det blir oppfattet som at jeg vil ha kontakt igjen.. det vil jeg jo ikke, vil bare ha tilbake det han skylder meg jeg.. (og kanskje et snev av ønske om kontakt,, jeg har jo ikke glemt ham..) dette er innmari vanskelig..
Lissi Skrevet 29. april 2008 #2 Skrevet 29. april 2008 Hei.. Jeg har hatt et elskerinneforhold til en mann i 2 år. Da han ikke klarte å ta et valg, ble jeg nøtt til å gjøre det. Jeg ba han ikke kontakte meg mer, fordi jeg ville gå videre med livet mitt. Dette er nå 4 mnd siden, vi har ikke hatt noen kontakt, jeg har ikke engang sett han.. Så til saken.. for ett og ethalvt år siden lånte han 700 kr av meg, som jeg flere ganger under forholdet måtte be om å få tilbake, uten at noe skjedde. Jeg lurer på om jeg nå skal sende ei melding til ham og spørre etter det han skylder meg.. Eller virker det rart? hva ville du ha gjort? kanskje det blir oppfattet som at jeg vil ha kontakt igjen.. det vil jeg jo ikke, vil bare ha tilbake det han skylder meg jeg.. (og kanskje et snev av ønske om kontakt,, jeg har jo ikke glemt ham..) dette er innmari vanskelig.. Jeg hadde ikke brydd meg om pengene. Jeg hadde gått videre med livet mitt. Er en grunn til at ting ikke fungerte mellom dere, sant? Ikke dra opp tråden. Slik jeg forstår det var han opptatt også? Nei glem han og pengene.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #3 Skrevet 29. april 2008 Det er ett og et halvt år siden! Skjønner at du vil ha pengene tilbake, men det er jo en relativt liten sum det er snakk om, det er lenge siden og du har tildigere mast på ham uten at det har skjedd noe. Glem det sier nå jeg. virker som en litt halvdesperat unnskyldning for kontakt..
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #4 Skrevet 29. april 2008 Så lenge det ikke er mer penger enn dette ville jeg trolig droppet det - særlig når du innerst inne kanskje gjør det for å se ham igjen. Om det var en person jeg så ofte uansett ville jeg nok bedt om å få igjen pengene. Det samme om det var en større sum. (ikke for det, det er dårlig å ikke gi tilbake pengene, og 700 kr er ikke veldig lite, men man klarer seg stort sett bra uten)
Olive Skrevet 29. april 2008 #5 Skrevet 29. april 2008 Det ville virket veldig rart og desperat syns jeg... Hadde det vært snakk om 7000 kr og ikke 700 kr så kunne de spurt om å få de tilbake. Men 700 kr er ingenting - spesielt ikke når det er såpass lenge siden! Så disse pengene må du nok se på som en "gave"
Gjest TS Skrevet 29. april 2008 #6 Skrevet 29. april 2008 Takk for svar.. dere har rett.. men jeg klart ikke å la være, grunnen til det er at han lånte noe av meg som tilhørte mitt barn, og som h*n gjerne vil ha igjen.. og det skrev jeg på mld, men sa at pengene brydde jeg meg ikke om.. han har ikke svart meg, så det var vel bare dumt i det hele tatt å gjøre det..
Gjest Jente37 Skrevet 29. april 2008 #7 Skrevet 29. april 2008 Hei.. Jeg har hatt et elskerinneforhold til en mann i 2 år. Da han ikke klarte å ta et valg, ble jeg nøtt til å gjøre det. Jeg ba han ikke kontakte meg mer, fordi jeg ville gå videre med livet mitt. Dette er nå 4 mnd siden, vi har ikke hatt noen kontakt, jeg har ikke engang sett han.. Så til saken.. for ett og ethalvt år siden lånte han 700 kr av meg, som jeg flere ganger under forholdet måtte be om å få tilbake, uten at noe skjedde. Jeg lurer på om jeg nå skal sende ei melding til ham og spørre etter det han skylder meg.. Eller virker det rart? hva ville du ha gjort? kanskje det blir oppfattet som at jeg vil ha kontakt igjen.. det vil jeg jo ikke, vil bare ha tilbake det han skylder meg jeg.. (og kanskje et snev av ønske om kontakt,, jeg har jo ikke glemt ham..) dette er innmari vanskelig.. Glem de 700 kronene. Ikke bruk dem som en unskyldning for et snev av kontakt. Du er heldig som slapp billig unna med kun kr 700. Jeg lånte min daværende kjæreste kr 10 000,- som han nekter å betale tilbake som et barnslig hevn at jeg dumpet ham
Gjest TS Skrevet 29. april 2008 #8 Skrevet 29. april 2008 Det er mer en prisippsak:( irriterende når han ikke engang gidder å svare.. føler jeg blir ganske provosert.. egentlig så driter jeg i pengene, men det er den saken han har lånt fra mitt barn til sitt eget barn.. jeg har ikke lyst til å ha utlegg på dette.. nå frister det meg å ringe til samboeren hans å be om å få tingen tilbake. Hadde ikke tenkt å si noe om oss altså. bare be om å få tilbake den tingen. pengene driter jeg i..
Gjest Cascabel Skrevet 29. april 2008 #9 Skrevet 29. april 2008 Du virker bare hevngjerrig og desperat etter oppmerksomhet fra mannen. Ikke la det gå ut over familien hans at det ble slutt mellom dere.
Jigva Skrevet 29. april 2008 #10 Skrevet 29. april 2008 Om du driter i pengene.. så synes jeg også at du skal drite i å styre med å få tak i pengene, eller tingen pengene ble brukt på. Det sier mer om deg enn om eksen. Du spurte "Hva ville du gjort?" Jeg ville sendt en helt enkel melding til han der jeg skriver: Du skylder meg 700 kroner fortsatt som du sikkert vet, her er kontonummeret mitt, regner med at de er inne innen rimelig tid. Men i min situasjon har jeg ikke råd til å la 700 kroner gå til spille. Men siden du ikke trenger pengene sårt synes jeg du bare skal la det gå.. man kan ikke gå og ha hevn-aksjoner på alle ekser bare fordi de ikke valgte deg. Prøv å bidra med noe positivt til verden istedet for å bidra til alt det negative. Bare tenk: "Jeg er bedre enn dette"
Alice Ayres Skrevet 29. april 2008 #11 Skrevet 29. april 2008 (endret) Ja, du var ihvertfall ikke involvert med denne gifte mannen grunnet utsikter til økonomisk vinning. Nå har du jo spurt om pengene, og ikke fått svar. La greia ligge. Hvis pengene tilhører ditt barn, foreslår jeg at du selv betaler tilbake pengene. Hvis du ikke har råd til å betale alt tilbake med en gang, betal tilbake i rater. Kan ikke helt foretstille meg en situasjon hvor jeg ville ha lånt penger som tilhørte mitt barn til min opptatte elskers barn, men du om det. Hvis det er sånn at du driter i pengene, hvorfor skal du da involvere samboeren hans? Hva har hun gjort deg? Hevngjerrig, egoistisk og smålig synes jeg dette virker som. Endret 29. april 2008 av Alice Ayres
Gjest ts Skrevet 29. april 2008 #12 Skrevet 29. april 2008 Jeg lånte bort en "ting" i tillegg til noen penger.. den "tingen" vil h*n ha tilbake, pengene får så være. Kona hans vet ikke hvem jeg er, og jeg har ikke tenkt og fortelle noe, annet enn at jeg vil be om å få tilbake"tingen". at jeg har prøvd å nå vedkommende på tlf, men ikke får tak i ham.. er det så ille da?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #13 Skrevet 29. april 2008 Jeg lånte bort en "ting" i tillegg til noen penger.. den "tingen" vil h*n ha tilbake, pengene får så være. Kona hans vet ikke hvem jeg er, og jeg har ikke tenkt og fortelle noe, annet enn at jeg vil be om å få tilbake"tingen". at jeg har prøvd å nå vedkommende på tlf, men ikke får tak i ham.. er det så ille da? Hvilken ting er det snakk om her?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #14 Skrevet 29. april 2008 Hvilken ting er det snakk om her? [/quotee et pc spill
Gjest ts Skrevet 29. april 2008 #15 Skrevet 29. april 2008 ts over.. jeg har innsett at pengene er tapt, men har lyst til å få tilbake det spille. og det var det jeg ba om på mld, ikke pengene.. men ikke svar- irriterenes - men det er vel tapt det også..
Gjest Mirina Skrevet 29. april 2008 #16 Skrevet 29. april 2008 Et PC-spill er relativt enkelt å erstatte, så jeg råder deg til å droppe hele saken. Ser ikke hensikten i å skape mer bråk enn nødvendig, kjøp et nytt spill.
Gjest Cascabel Skrevet 29. april 2008 #17 Skrevet 29. april 2008 Men vil du virkelig fremstå så desperat? Et spill er da lett å erstatte. Det er jo tydelig ikke spillet som plager deg, men at du ikke får oppmerksomhet.
Lissi Skrevet 29. april 2008 #19 Skrevet 29. april 2008 Det er mer en prisippsak:( irriterende når han ikke engang gidder å svare.. føler jeg blir ganske provosert.. egentlig så driter jeg i pengene, men det er den saken han har lånt fra mitt barn til sitt eget barn.. jeg har ikke lyst til å ha utlegg på dette.. nå frister det meg å ringe til samboeren hans å be om å få tingen tilbake. Hadde ikke tenkt å si noe om oss altså. bare be om å få tilbake den tingen. pengene driter jeg i.. Handler dette om at han valgte samboeren sin ovenfor deg? Sjalusi?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2008 #20 Skrevet 29. april 2008 ts over.. jeg har innsett at pengene er tapt, men har lyst til å få tilbake det spille. og det var det jeg ba om på mld, ikke pengene.. men ikke svar- irriterenes - men det er vel tapt det også.. Du er bra desperat, dette handler ikke om pengene eller spillet! men at du er bitter meget bitter.. hva vil du han egentlig?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå