Gå til innhold

Hvordan hjelpe venner som sliter i forholdet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et vennepar av oss sliter i forholdet. De har to små barn sammen, så det er flere parter innvolvert i et eventuelt brudd. Jeg vet ikke så mye om årsakene til at de sliter nå, for det er mannens venner opprinnelig. Jenta i forholdet snakker om at de "aldri snakker sammen" og hun har nesten gitt opp. Det har gått så langt at hun bare tenker på hvordan det kan løses for barnas del uten å tenke på at forholdet kan reddes. :tristbla: Mannen i forholdet vil at de skal holde sammen,men erkjenner nok at ikke alt er som det bør være. Men årsakene bør jo ikke være så viktig for oss som står utenfor. Det får de finne ut av selv... Men:

De er så fine mennesker som jeg så gjerne vil at skal holde sammen... jeg vil så gjerne hjelpe dem! Hva kan jeg og min mann gjøre for dem? Noen som har vært i samme situasjon som oss eller en gang fått god hjelp av venner til å finne sammen igjen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tviler ikke et sekund på at du har verdens beste intensjoner, men likevel: hold deg unna. Dette må de få finne ut av selv. Og hvis den ene parten er på vei ut, med den sorgen det innebærer, blir det bare salt i såret å få høre at "dere burde holde sammen!"...

Somsagt, skjønner følelsen. Men tror ikke du kan gjøre så mye, uten at det oppfattes som innblanding.

Skrevet
Jeg tviler ikke et sekund på at du har verdens beste intensjoner, men likevel: hold deg unna. Dette må de få finne ut av selv.

Så sant. Så sant.

Skrevet
Så sant. Så sant.

Jupp, jeg er også enig.

Skrevet
De er så fine mennesker som jeg så gjerne vil at skal holde sammen... jeg vil så gjerne hjelpe dem! Hva kan jeg og min mann gjøre for dem? Noen som har vært i samme situasjon som oss eller en gang fått god hjelp av venner til å finne sammen igjen?

Jeg kan ikke forstå at andre skal blande seg inn i slikt, selv om de er venner.

Skrevet

Det beste du kan gjøre er å lytte når hun snakker, og ellers si at om det er noe du kan gjøre for henne, så må hun bare si fra.

Skrevet
Det beste du kan gjøre er å lytte når hun snakker, og ellers si at om det er noe du kan gjøre for henne, så må hun bare si fra.

Jepp, og vær forsiktig med å ta parti. Klager hun over han, prøv å se det fra begges sider. Ikke sikkert hun gjør alt rett heller, og det kan være vanskelig å se hva en selv gjør feil. Snakker hun med deg om dette, prøv altså å vær så objektiv som mulig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...