Gå til innhold

Klar for å føde snart?


mamut75

Anbefalte innlegg

Er det flere i Juli-August klubben som begynner å bli klare til å føde snart?

Selv har jeg begynt å se frem til termindato og har begynt å glede meg til jeg får hilse på nurket . Ser kanskje ikke sååå frem til selve fødselsopplevelsen , men gleder meg til å bli ferdig med å være gravid .

Bare 10 uker igjen til termin for meg , reisen er snart over .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ååååå herregud!!! Nå fikk jeg vondt i magen.....

Jeg har nok litt lenger enn deg igjen, og jeg er absolutt ikke klar til og føde!

Er så mye som jeg skal gjøre før bebi kommer.

10 uker! Nei det er ikke lenge, bare og forberede seg da. Skal du gå til modnings akupunktur eller? Det har jeg tenkt til, tenkte jeg skulle begynne i uke 35. Vil gjerne ha en enklere fødsel nå enn hva jeg hadde 1.gangen.

Masse masse lykke til med fødsel forberedelser =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååååå herregud!!! Nå fikk jeg vondt i magen.....

Jeg har nok litt lenger enn deg igjen, og jeg er absolutt ikke klar til og føde!

Er så mye som jeg skal gjøre før bebi kommer.

10 uker! Nei det er ikke lenge, bare og forberede seg da. Skal du gå til modnings akupunktur eller? Det har jeg tenkt til, tenkte jeg skulle begynne i uke 35. Vil gjerne ha en enklere fødsel nå enn hva jeg hadde 1.gangen.

Masse masse lykke til med fødsel forberedelser =)

Hehe var ikke meningen å skremme noen :) , bare gleder meg tror jeg .

Er ikke så veldig mye som står igjen for oss nå av forberedelser før baby kommer . Har stort sett alt i hus nå , men alt er ikke montert enda for mannen insisterer på å ha noe å gjøre når han må være alene hjemme mens vi (vi klinger rart :ler: ) er på sykehuset .

Hadde ikke hørt om modnings akupunktur før ? hva er det? Tenkte jeg skulle prøve noen av de kjerringrådene snart , bare sånn for sikkerhets skyld liksom :) , er jo ikke sikkert at det virker , men kan like godt prøve .

Lykke til du også med fødselsforberedelsene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er faktisk ikke klar for å føde ennå føler jeg..Jeg vil jo gjerne ha lillebaby her hos oss nå, men jeg er ikke lei av graviditeten foreløpig. Jeg har 13uker igjen idag foresten, og begynner på 3 tri om en liten uke=) wohoo! Er jo helt uvirkelig..Nå er snart mars/april klubben ferdig med fødinga, og da begynner mai/juni klubben..så er det VÅR tur! Synker liksom ikke helt inn=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

VEEEEEELDIG klar for å føde, og få hilse på de to rakkerene i magen! Men ønsker jo også at de skal holde seg på plass i magen i en 4-5uker til, slik at overgangen fra livmoren til livet utenfor går så greit som mulig!!

Har jo født før, og fødsel er vondt, men alikevel en helt utrolig opplevelse, nesten litt vemodig over at dette nok blir siste gangen :sjenert:

Bare 10 uker igjen til termin, men kommer vel ikke til å få gå så lenge.. Maks 8-9 uker igjen tenker jeg :hoppe:

Edit: Er det mulig... er jo ikke 10 uker igjen men 9 uker :ler: Så da blir det jo max 7-8 uker igjen da :juhu:

Endret av bizzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynner å bli litt lei av magen, og er veldig spent på å treffe den lille jenta der inne. Allikevel håper jeg at fødselen drøyer en stund til ja! Siden jeg gikk 10 dager over termin sist, er jeg liksom innstilt på å vente minst til terminen denne gangen også. Men man vet jo aldri... Det er uansett ikke så lenge igjen nå for meg heller - under 9 uker!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

VEEEEEELDIG klar for å føde, og få hilse på de to rakkerene i magen! Men ønsker jo også at de skal holde seg på plass i magen i en 4-5uker til, slik at overgangen fra livmoren til livet utenfor går så greit som mulig!!

Har jo født før, og fødsel er vondt, men alikevel en helt utrolig opplevelse, nesten litt vemodig over at dette nok blir siste gangen :sjenert:

Bare 10 uker igjen til termin, men kommer vel ikke til å få gå så lenge.. Maks 8-9 uker igjen tenker jeg :hoppe:

Edit: Er det mulig... er jo ikke 10 uker igjen men 9 uker :ler: Så da blir det jo max 7-8 uker igjen da :juhu:

Ja , du blir vel sikkert den første av oss i Juli/Aug til å få hilse på mageboerne dine.

Det er jo alltid det dilemmaet da , på en måte så vil en hilse på så fort som mulig , men på den andre siden så vil en jo at babyen/e skal være der inne lengst mulig for å ha de beste forutsentingene i livet .

Med min flaks går jeg sikkert over termin , førstegangs som jeg også er , så selvom jeg har termin første uka av Juli , er det sikkert folk med termin i August som føder før meg . :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Absolutt ikke klar enda. Hverken jeg eller mini. Jeg trenger noen måneder på å få i hus utstyr, få hodet klart til tanken, og sånn, og han trenger dem til å bli ferdig, modne lunger, fett på kroppen etc.

Men så er det ganske mange uker igjen enda også da, så jeg skal nok bli klar, tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gleder meg masse til babyen kommer, og har begynt nedtelling :Nikke:

Lurer så fælt på hvordan han er, og hvordan han ser ut. Lurer på om han likner storebror, eller om han ser helt annerledes ut.

Det er en del ting som skal ordnes før han kommer, og jeg føler meg ikke klar helt ennå, så vil jo så klart ikke at han skal komme før tiden.

Men med mindre fødselen starter av seg selv før tiden, kommer han 4. august!

Jeg var på sykehuset på tirsdag denne uken, og fått fastsatt dato for et planlagt keisersnitt så nå vet vi at bebisen kommer 4. august.

I dag er det akkurat 88 dager igjen. Det er litt rart å vite datoen for når jeg skal bli mamma igjen, sist gang gikk jeg 8 laaaange dager over tiden. Jeg var så fryktelig lei, og vasket gulv og vinduer og gikk lange tunge turer for å få litt fortgang i sakene :ler: Det hjalp heller ikke med :sengekos: heller. :ler: Men ut kommer de jo til slutt uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

88 dager? Det var ikke lenge!

*sjekke egen nedtelling*

Bare 97 dager til min termin (som er 13. august), som tida flyr. rundtom 50 dager igjen på jobb (arbeidsdager altså). Hoi, snart kommer babyen!

Og nei, jeg er ikke klar. Gleder meg, men er ikke klar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei 88 dager er ikke så lenge :)

Keisersnittet blir gjort 6 dager før terminen min. (Har termin 10. aug) Leste i brosjyren som vi fikk på sykehuset at det var vanlig at keisersnittet ble gjort 7-10 dager før termin. Det er vel fordi fødselen ikke skal starte av seg selv tenker jeg :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke helt klar riktig enda, men tankene mine handler mer og mer om baby og fødsel merker jeg.

Har ikke alt i hus, men er i rute.

Lurer voldsomt på hvordan hun ser ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 dager til min termin! Og 3 uker igjen til permisjonen begynner. Jeg har valgt å ta ut permisjon fra fire uker før termin, og har bestilt fint vær :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er absolutt ikke klar enda, men så er det jo 100 dager igjen til termin også. Tror jeg... Håper kanksje han (vet ikke om det er en han, men kan liksom ikke forestille meg noe annet siden jeg har to gutter fra før av) kommer LITT før termin. Og at han kommer ut uten at jeg merker noe særlig til det :fnise: Men er forbredt på at det kanskje ikke blir så lettvint som det. Er visst gankse vanlig å få litt sjokk med nr tre sier jordmor. Man tenker ofte at dette kommer til å gå så fort og greit, har jo gjort det 2 ganger før tross alt. Men så blir det ofte ikke slik... Jaja, det går vel bra allikevel får vi håpe!

Foreløbig har vi ikke gjort klart noe. SÅ må vel kanskje begynne å tenke på det snart. Men vi har jo det meste fra lillemann.... ligger gjemt på loftet. Må sende mannen opp for å hente tøyet. Tror ikke vi har så mye i nøytrale farger siden vi visste at lillemann var gutt. Har tenkt å kjøpe litt rosa i tilfelle, også bytte det hvis det ikke passer. De trenger vel ikke allverdens med tøy på seg heller, det er jo meldt VARMT i sommer.

Det eneste vi skal kjøpe nytt er søskenvogn. Vi har en softbag som vi kan bruke, så det er jo greit. VI har bestemt oss for en på barnas hus, det er bare å få somlet seg opp dit og kjøpt den. Men det haster jo ikke det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det eneste vi skal kjøpe nytt er søskenvogn. Vi har en softbag som vi kan bruke, så det er jo greit. VI har bestemt oss for en på barnas hus, det er bare å få somlet seg opp dit og kjøpt den. Men det haster jo ikke det heller.

Hvilken type søskenvogn skal dere kjøpe? Vi trenger også en slik, men jeg synes det er vanskelig. Synes de fleste jeg ser enten er veldig dyre (prisklasse 10000) eller veldig billige (prisklasse 2000). Jeg ville gjerne hatt noe et sted midt i mellom. Synes 10000 er dyrt siden jeg ikke tror vi kommer til å bruke vogna daglig, mens 2000 kroner høres litt for billig ut til at det kan være god kvalitet :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type søskenvogn skal dere kjøpe? Vi trenger også en slik, men jeg synes det er vanskelig. Synes de fleste jeg ser enten er veldig dyre (prisklasse 10000) eller veldig billige (prisklasse 2000). Jeg ville gjerne hatt noe et sted midt i mellom. Synes 10000 er dyrt siden jeg ikke tror vi kommer til å bruke vogna daglig, mens 2000 kroner høres litt for billig ut til at det kan være god kvalitet :sjenert:

Nå husker jeg ikke hvilket merke det var i farten.... og de har jo så dårlige nettsider. Men skal sjekke neste gang jeg er der. Den kostet ihvertfall 3000 kroner, det må jo være nesten midt i mellom. Den har håndbrems og svingbart framhjul, virket veldig lett å trille med. De hadde en til som var litt billigere uten svingbart hjul. Men den var utrolig tung å trille, så det er helt uaktuelt. Har kikket litt på de som sitter i to etasjer, er det phil & teds de heter tro? Babyen ligger ihvertfall i bag underst (der som handlekurven vanligvis er), og den store sitter på den vanlige plassen. Men det synes jeg virker tungvint til en helt nyfødt.... skal se om jeg finner linker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er den fra phil & teds. Tror den koster 4500.

http://www.barnevognguiden.no/philandteds/...andteds-e3.html

Er ikke helt sikker, men lurer på om det er denne vi har sett på:

http://www.babyplaneten.no/productdetails....;subkategori=85

Men mener bestemt den kostet 3000. Det er jo en annen butikk, så prisen kan jo variere litt.

Denne så også veldig grei ut, men tror den er litt dyrere.

http://www.easywalker.nl/noo/duowalker.html

Ops, ikke meningen å kuppe føde-tråden med vogner.... :sjenert:

Endret av LilleKylling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja , du blir vel sikkert den første av oss i Juli/Aug til å få hilse på mageboerne dine.

Det er jo alltid det dilemmaet da , på en måte så vil en hilse på så fort som mulig , men på den andre siden så vil en jo at babyen/e skal være der inne lengst mulig for å ha de beste forutsentingene i livet .

Med min flaks går jeg sikkert over termin , førstegangs som jeg også er , så selvom jeg har termin første uka av Juli , er det sikkert folk med termin i August som føder før meg . :ler:

Håper at jeg blir først ja ;) Gikk 19 dager på overtid med storebror så nå har jeg et håp om at jeg kan "få igjen" de dagene denne gangen :fnise:

Klar er jeg i allefall, magen er stor og tung og kroppen ser veldig frem til å være alene igjen!!!! Men vil jo ha de der gjerne 4 uker til, slik at de er helt ferdige. Skulle bare ønske at de fire ukene kunne gått litt fortere ;)

Jaja, når de endelig kommer så ønsker jeg vel å putte de tilbake for å få litt søvn innimellom også... Ikke like lett å tilfredsstille alltid :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...