Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 25. april 2008 #1 Skrevet 25. april 2008 Samoboeren min gjennom ti år har en kompis som hun til stadighet chatter med på msn og tekster med på mobilen. Jeg får ikke lov til å se meldingene, men i kveld så snek jeg meg inn på PC'n hennes og leste hva de chattet om. Det var snakk om at de skulle treffes (han bor langt unna), og at de begge var forelsket i hverandre! Dama mi hadde sendt bilder av seg som jeg hadde tatt, og responsen var selvfølgelig at hun var "verdens vakreste". Altså et bilde av MIN samboer, som JEG har tatt! I tillegg snakket de mye dritt om meg... Han var negativ til vårt forhold, og mente det var mye som ikke var som det skulle. Han mente hun burde vurdere å gjøre det slutt. Forholdet vårt har kanskje ikke vært helt bra de siste månedene, men nå vet jeg jo grunnen til det... Jeg er så fortvilet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg bedratt, men er dette utroskap? Ja, jeg vet at jeg ikke har noe med å snike på PC'n hennes, men... Jeg trodde jeg hadde funnet min livsledsager og drømmekvinne, men nå føler jeg at hun bedrar meg. Gjør hun det?
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #2 Skrevet 25. april 2008 Hadde eg oppdaget at samboeren min hadde snakket dritt om meg, med en venninde på msn eller sms, hadde eg sett mitt samberskap som over.
Amalie_85 Skrevet 25. april 2008 #3 Skrevet 25. april 2008 Når hun avtaler å møte noen på den måten bak din rygg vil jeg kalle det hvertfall en innledning til utroskap! Hadde jeg hatt mistanke hadde nok jeg og sjekka ut pc`n......er kanskje ikke pent gjort, men man vet jo at man ikke vil få svar når man spørr. Så skjønner hvorfor du har gjort det! Ellers har jeg dessverre ingen råd til deg.... Men ønsker deg lykke til
Gjest Gjest Skrevet 25. april 2008 #4 Skrevet 25. april 2008 Om det er utroskap eller ikke kan diskuteres frem og tilbake uten at man kommer nærmere et svar for det! Det du bør være mest opptatt av er at din samboer er ikke den du har trodd hun er. Hva betyr det for deg og hva gjør du så med det er neste skritt i denne tankerekken!
camilla* Skrevet 25. april 2008 #6 Skrevet 25. april 2008 riktig som Alice skriver. utro er hun vel ikke, men hun har nok tenkt tanken på å være det med han. Hadde konfrontert henne jeg da.
Gjest Mann_trådstarter Skrevet 26. april 2008 #7 Skrevet 26. april 2008 utro er hun vel ikke, men hun har nok tenkt tanken på å være det med han. Det gjør så utrolig vondt at hun diskuterer vårt forhold med ham. Det er jo bare hennes versjon som kommer fram, og han prøver så godt han kan å ende forholdet. Det er ikke rart at vi har litt problemer når hun involverer seg på den måten med en annen. Jeg har konfrontert henne nå, og hun sier at jeg misforstår, og er mer opptatt av at jeg har snoket på hennes PC. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Enten så må hun ut, eller så må jeg forsøke å vinne henne tilbake. Det siste er vel ikke særlig sannsynlig, men hun har aldri møtt kompisen, det er bare en nettvenn. Har dere noen råd?
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #8 Skrevet 26. april 2008 For meg høres det abslutt ut som om hun er utro. Utro eller ikke er jo et definisjonsspørsmål, men hun har aktiv kontakt med en annen, de er forelsket, hun skjuler det ved å nekte deg å se smsene(!!!).... Jeg synes det er freidig av henne å holde på slikt foran øynene på deg. Her må hun konfronteres, og ta et voksent valg, om hun vil bli eller gå, hvis du fortsatt vil ha henne etter dette. En veldig vanskelig situasjon dere er havnet i.....
IloveNY Skrevet 26. april 2008 #9 Skrevet 26. april 2008 (endret) Jeg hadde ikke følt at det var utroskap... Men et sterkt svik, og lite respekt til det forholdet dere har. Hvis man har problemer i forholdet skal man snakke om det med den personen det gjelder! Jeg forstår godt at du blir såret av dette... Og det faktum at hun fokuserer mest på at du har lest hennes mailer tyder på at hun har dårlig samvittighet og vet at dette er galt... Hun vil bare ikke innrømme det. Lusent gjort, og jeg hadde ikke klart å stole på min partner igjen etter en slik hendelse! Endret 26. april 2008 av IloveNY
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #10 Skrevet 26. april 2008 Jeg mener dette er psykisk utroskap. For meg er det verre enn fysisk utroskap uten romantiske følelser. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=504398
camilla* Skrevet 26. april 2008 #11 Skrevet 26. april 2008 Det gjør så utrolig vondt at hun diskuterer vårt forhold med ham. Det er jo bare hennes versjon som kommer fram, og han prøver så godt han kan å ende forholdet. Det er ikke rart at vi har litt problemer når hun involverer seg på den måten med en annen. Jeg har konfrontert henne nå, og hun sier at jeg misforstår, og er mer opptatt av at jeg har snoket på hennes PC. Nå vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Enten så må hun ut, eller så må jeg forsøke å vinne henne tilbake. Det siste er vel ikke særlig sannsynlig, men hun har aldri møtt kompisen, det er bare en nettvenn. Har dere noen råd? Hun vrir hele saken over til at du har snoket, for å beskytte seg selv og det hun har gjort mot deg og deres forhold. Hun går i forsvar. Om hun ikke hadde hatt noe å skjule hadde det ikke vært noe "big deal" at du sjekket pc. Men når man har noe å skjule, da.. Man kan ikke løse problemer hvis ikke begge parter går helhjertet inn for å løse dem. HUn har istedenfor å løse dem , sett seg rundt etter andre løsninger/ kanskje hun trengte bekreftelse i en vanskelig periode. Men uansett er det dårlig av henne å gjøre det slik. Og om hun ønsker å innlede noe med en ny, så avslutter man ALLTID det man har først. Råd er vanskelig. Vi vet ike hva hun tenker, mener og tror om forholdet. Men dette er en hun kun har snakket med på nett. Først må du finne ut av hvor mye du kan godta, hva du kan tilgi. Spør henne så om hva som var hennes tanker rundt dette hun gjorde? Hvorfor hun utleverer deg slik, hvorfor hun ikke jobber med forholdet, men heller motarbeider det. Spørsmålet her er ikke bare hva hun vil, men også hva du vil. Nå er du såret og lei deg. Men tenk litt lenger fremover. kan du leve med dette sviket? Mange tilgir og lever med større svik, men ikke alle kan klare det. Og skal dette tilgis må hun kutte all kontakt, og jobbe med deres forhold. Skjønne hva hun har gjort mot deg/dere og forstå at det er galt. (regner med at hun skjønner det siden hun går i forsvar)
camilla* Skrevet 26. april 2008 #12 Skrevet 26. april 2008 Enig at det finnes både fysisk og psykisk utroskap. Noen akseptere det ene, noen begge, noen ingen. Sånn er det bare. TS må ta sitt eget valg. Vi kan bare gi råd, og si våres meninger.
Daenrys Skrevet 26. april 2008 #13 Skrevet 26. april 2008 En tung og vanskelig situasjon du har kommet i der TS. Jeg har vel ikke noe konkret råd å komme med egentlig. Jeg vet bare med meg selv at hadde jeg skulle fortsatt forholdet etter et sånn svik (for jeg syns dette er et skikkelig svik og psykisk utroskap), så hadde kjæresten min i vertfall måtte gjort to ting: å stå for at denne kontakten er å gå over grensen, og å avslutte all kontakt med vedkommende.
milla-mor Skrevet 26. april 2008 #14 Skrevet 26. april 2008 (endret) Utroskap er mer enn sex, så ja... Jeg synes dette er å regne som utroskap. Ikke be om unnskyldning for at du snoket, det er hun som har gjort noe dumt, ikke du. Hun prøver bare å vri seg unna. Feigt. Lykke til... Kjip, kjip situasjon. Endret 26. april 2008 av milla-mor
snexi Skrevet 26. april 2008 #15 Skrevet 26. april 2008 Et viktig moment i et forhold er respekt, og dette er totalt mangel på respekt synest jeg. Jeg synest ikke en skal snakke nedsettende om partneren sin til hverken venner eller venniner jeg da, og selvsagt føles det sikkert vondere at hun diskuterer sånt med motsatt kjønn, det ville i alle fall jeg følt. Tror jeg hadde hatt problemer med og akseptere en sånn situasjon altså. Lykke til.
Gjest Gjest Skrevet 26. april 2008 #16 Skrevet 26. april 2008 Samoboeren min gjennom ti år har en kompis som hun til stadighet chatter med på msn og tekster med på mobilen. Jeg får ikke lov til å se meldingene, men i kveld så snek jeg meg inn på PC'n hennes og leste hva de chattet om. Det var snakk om at de skulle treffes (han bor langt unna), og at de begge var forelsket i hverandre! Dama mi hadde sendt bilder av seg som jeg hadde tatt, og responsen var selvfølgelig at hun var "verdens vakreste". Altså et bilde av MIN samboer, som JEG har tatt! I tillegg snakket de mye dritt om meg... Han var negativ til vårt forhold, og mente det var mye som ikke var som det skulle. Han mente hun burde vurdere å gjøre det slutt. Forholdet vårt har kanskje ikke vært helt bra de siste månedene, men nå vet jeg jo grunnen til det... Jeg er så fortvilet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg bedratt, men er dette utroskap? Ja, jeg vet at jeg ikke har noe med å snike på PC'n hennes, men... Jeg trodde jeg hadde funnet min livsledsager og drømmekvinne, men nå føler jeg at hun bedrar meg. Gjør hun det? Beklager med forholdet deres er ooooooover. Hun har mistet følelsene for deg men er for feig til å slå opp.Enten vent (en evighet) på at hun skal slå opp,eller slå opp selv og gå hver deres vei, Ingen håp ,dessverre
Lille Lea Skrevet 26. april 2008 #17 Skrevet 26. april 2008 Hadde kjæresten min gjort det mot meg, hadde jeg overrasket han tilbake, ved å spørre han rolig ved middagsbordet " Ja.. når hadde du tenkt til å møte denne *piip* da? Jeg tenkte vi kunne begynne å fordele tingene våre etter middagen feks? Passer det? "
Fun Light Skrevet 26. april 2008 #18 Skrevet 26. april 2008 Hadde kjæresten min gjort det mot meg, hadde jeg overrasket han tilbake, ved å spørre han rolig ved middagsbordet " Ja.. når hadde du tenkt til å møte denne *piip* da? Jeg tenkte vi kunne begynne å fordele tingene våre etter middagen feks? Passer det? " Jeg er så enig!! Dette er måten å få overtaket på. Da er man ihvertfall ikke et offer, tvert imot! Stå på!
Gjest Tigress Skrevet 26. april 2008 #19 Skrevet 26. april 2008 Eg reagerer mest på at ho snakka skit om deg, det ville eg blitt forbanna på, og det ville eg tatt opp med ho. Men sms-flørt treng ikkje tyde så mykje, det kan faktisk vere ein intern fleip som berre er tull og som er morosam nett fordi den kan mistolkast. Eg har nokre kameratar som alltid svarar på ein måte som kan feiltolkast, og nett difor er dei artige. Eg har ein kamerat som eg trenar med. Han spør aldri om vi skal trene, men om vi "skal vere fysiske saman på fredag?" eller liknande. Det er ikkje noko mellom oss, nett difor er det ein artig fleip. Om kjærasten såg meldingane ville dei jo verke heilt annsleis på han, men det er altså ikkje noko der.
Gjest Jente37 Skrevet 27. april 2008 #20 Skrevet 27. april 2008 Samoboeren min gjennom ti år har en kompis som hun til stadighet chatter med på msn og tekster med på mobilen. Jeg får ikke lov til å se meldingene, men i kveld så snek jeg meg inn på PC'n hennes og leste hva de chattet om. Det var snakk om at de skulle treffes (han bor langt unna), og at de begge var forelsket i hverandre! Dama mi hadde sendt bilder av seg som jeg hadde tatt, og responsen var selvfølgelig at hun var "verdens vakreste". Altså et bilde av MIN samboer, som JEG har tatt! I tillegg snakket de mye dritt om meg... Han var negativ til vårt forhold, og mente det var mye som ikke var som det skulle. Han mente hun burde vurdere å gjøre det slutt. Forholdet vårt har kanskje ikke vært helt bra de siste månedene, men nå vet jeg jo grunnen til det... Jeg er så fortvilet at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Jeg føler meg bedratt, men er dette utroskap? Ja, jeg vet at jeg ikke har noe med å snike på PC'n hennes, men... Jeg trodde jeg hadde funnet min livsledsager og drømmekvinne, men nå føler jeg at hun bedrar meg. Gjør hun det? Selvsagt er dette utroskap. Ihøyeste grad. Det er en lignende tråd lenger opp. Jeg gir deg samme svar som jeg gav den tråden: Hiv henne straks ut på hodet. Både fra leieligheten og ditt liv. Ingen nåde. Ingen bønn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå