Gå til innhold

"Psyke seg opp" til begravelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Anne_*
Skrevet

Jeg skal snart i begravelse... Jeg har vært i fem begravelser før, bare til besteforeldre og andre eldre i slekta.

Synes det har vært jævlig nok, men nå skal jeg i begravelse til en ung gutt som avsluttet sitt eget liv 19 år gammel. Veldig uventet...

Kjente han ikke så godt, men gikk på samme vgs som han i to år, og i samme klasse i noen fag. Har opplevd endel sammen utenfor skolen også, men nå har jeg ikke hatt kontakt med han på litt over ett år. Var allikevel sårt å høre at han ikke er blant oss mer...

Gruer meg til begravelsen såklart, og har hørt at en annen som skal dit må "psyke seg opp" først. Spurte ikke hva han mente med det.

Jeg kommer ikke på noe som kan gjøre det litt lettere... Man må jo bare igjennom det, tenker jeg.

Hvordan psyker man seg opp til noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En begravelse skal være et sted det er lov å vise sorgen sin, være utafor og trist og et sted der man kan få minnes og ta avskjed med den som er vekk på en verdig måte. Jeg ser ikke noen grunn til å skullepsyke seg opp for det. Klart det er grualt når man vet at det kommer til å være trist, men som oftest er det veldig godt å ha vært tilstede etterpå - det synes i allefall jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...