Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboer fyller 30 år og jeg har lyst å gi ham en super gave. Men hva?

Vi har fått barn for 2 måneder siden og da fikk jeg diamant øredobber fra ham.

Jeg har lyst å gi ham en gave for 30års dagen samt noe for lille jenta vår.

Penger er ikke noe problem, men innen rimelighetens grenser.

Tenkte å gi ham en opplevelse.

For 2 år siden fikk han fallskjermhopp i bursdagsgave. Men hvilken opplevels kan jeg gi ham nå?

Han er veldig glad i jakt, fiske og friluftsliv.

Reiser til utlandet er uaktuellt siden jenta vår er for liten og vi mangler fortsatt rutiner.

Tenkte kanskje en smykke også, men hva da?

Jeg har tidligere gitt ham mansjetter, halsbånd, armklokke, lommeur, han har en ring som han selv har kjøpt. Kniver er uaktuellt siden han lager selv kniver.

Har dere noen gode forslag?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg vet du sa at utenlandstur var uaktuelt, men jeg vil bare si at jeg og mannen var på tur til praha når gutten vår var 11 uker gammel og det gikk kjempe fint. De er så greie å ha med seg når de er så små, for de krever jo egentlig ikke så mye annet enn at dere er tilstede, og det er dere jo hvis dere er på tur sammen alle tre. Vi hadde med oss sønnen vår på resturant hver kveld og han sov som en stein i vogna, også hadde vi super sentralt hotell så det bare var å spasere tilbake til hotellet.

Skrevet

Kanskje tur med jagerfly eller kjøre F1? Jeg vet ikke om mulighetene i Norge, men jeg vet at det finnes noe i Danmark (og det er jo nesten like ved ;))

Ellers - finnes det et budsjett også, eller er det helt fritt?

Skrevet

Huker av denne for å se om det kommer noen flere gode tips, min samboer fyller også 30 om en måneds tid.

Det jeg tror jeg kommer til å gi ham: Fotballhelg sammen med en kompis i Bergen, da jeg vet han har utrolig lyst til å dra hit på en kamp som går på bursdagen hans..

Fra lillegutt i magen tenkte jeg et gavekort fra Fame, slik at vi kan ta "familiebilder" nå mens jeg er gravid. Vet ikke om det kunne vært en idé fra jenta deres, det er jo gøy å ha slike minner fra når hun er liten?

Ellers likte jeg ideen til Alice Ayres veldig godt - hadde budsjettet vært litt større kunne noe slikt vært aktuelt her også.

Skrevet

Hva med en GPS, hvis han ikke har? Alle gutters store drøm..

Eller en skukkelig kul fjernstyrt bil/eller fly. Alle mine kompiser er crazy etter disse.

Skrevet

Småflytur? Ikke vanvittig dyrt, og er temmelig artig å se blant annet plassen man bor ovenifra :) Koster rundt tusenlappen, er bare å ta kontakt med nærmeste småflyklubb.

En personlig gave kan være en fotobok med bilder av jenta deres og dere. www.elkjop.no Jeg har laget noen der, og ble veldig fornøyd.

Skrevet

Her var det mange flotte ideer.

Likte godt ideen om småfly.

Foto hos Fame passer sikkert bedre i gave til meg enn ham. Han liker ikke å bli tatt bilde av.

Bare å komme med flere.

Kom gjerne med erfaringer også.

Hva fikk dere i gave på 30årsdagen?

Hva ga dere i gave til noen som fylte 30 år?

Skrevet
Her var det mange flotte ideer.

Likte godt ideen om småfly.

Foto hos Fame passer sikkert bedre i gave til meg enn ham. Han liker ikke å bli tatt bilde av.

Bare å komme med flere.

Kom gjerne med erfaringer også.

Hva fikk dere i gave på 30årsdagen?

Hva ga dere i gave til noen som fylte 30 år?

Hvorfor ikke gi han en småflytur, og tilbud om en del av småfly-lappen i gave?

Det koster rundt 1000kr/timen med småfly, men man får ofte en gratis intro/rekrutteringstur om man vurderer å ta flylappen.

Skrevet

Men da bør han vel kanskje ha en litt over gjennomsnittet stor interesse for fly og flyging. Det koster jo littt i året å beholde sertifikatet, og i tillegg må man fly så og så mye.

Kom på en ting til om man ønsker en flytur som gir litt mer adrenalin enn småfly; seilfly. Dette har visst en del g-krefter og får det til å kile i magen hos de fleste. Jeg har ikke prøvd dette selv enda, men det skal visst være rimelig heftig. De fleste småflyklubber har et tilbud om seilflyturer også. Dette er litt mer actionpreget, mens småflytur er en veldig koselig opplevelse som man kan gjøre sammen (det er jo plass til dere begge i flyet).

Skrevet
Men da bør han vel kanskje ha en litt over gjennomsnittet stor interesse for fly og flyging. Det koster jo littt i året å beholde sertifikatet, og i tillegg må man fly så og så mye.

Kom på en ting til om man ønsker en flytur som gir litt mer adrenalin enn småfly; seilfly. Dette har visst en del g-krefter og får det til å kile i magen hos de fleste. Jeg har ikke prøvd dette selv enda, men det skal visst være rimelig heftig. De fleste småflyklubber har et tilbud om seilflyturer også. Dette er litt mer actionpreget, mens småflytur er en veldig koselig opplevelse som man kan gjøre sammen (det er jo plass til dere begge i flyet).

Interessen må nok være der ja. Men det er ikke riktig at det koster mye å beholde sertifikatet i forhold til andre hobbyer. Jeg tror kravet er 12 timer/24mnd. Og det er noe de fleste klarer. Tar man med venner osv så deler man på utgiftene, men timene blir likevel tilskrevet fartøysjef. Utom det så tror jeg ikke det koster noe å ha sertifikatet i året.

Skrevet

Seilfly er merkelig, veldig gøy og litt skummelt.

Ellers kan helikoptertur også anbefales, min kjære elsker helikopter.

Hva med helikoptertur til et sted i nærheten av f.eks. et SPA-hotell, og så ha en helg sammen der. Hvis du i tillegg kan ta med en barnevakt, så kan jo denne passe på nurket mens dere spiser en god middag for to. :)

Skrevet
Interessen må nok være der ja. Men det er ikke riktig at det koster mye å beholde sertifikatet i forhold til andre hobbyer. Jeg tror kravet er 12 timer/24mnd. Og det er noe de fleste klarer. Tar man med venner osv så deler man på utgiftene, men timene blir likevel tilskrevet fartøysjef. Utom det så tror jeg ikke det koster noe å ha sertifikatet i året.

Jeg sa heller ikke at det kostet mye i forhold til andre hobbier.. :) Jeg sa at det koster litt å ha det.. Den største utgiften er helt klart å ta det. Jeg tror samboeren min brukte 60.000 da han tok det, men det begynner å bli noen år siden så det er nok blitt en del dyrere nå.

Gjest Gjest_pia_*
Skrevet

Hva med et dykkerkurs hvis dere bor langs kysten? Enten vanlig eller fridykkerkurs, trenger ikke mye utstyr til fridykking og det er lettere aa organisere tur og passer helt ypperlig til undervannsjakt, pluss at du faar en mann igod form! Ellers er sykkel en slager hvis han ikke har det, og der kan du putte inn saa mye penger du vil. Som en gave fra nurket tenker jeg at det ville vaert utrolig fint om du kunne lagd en konto som du kan putte penger paa slik at han og datteren kan reise/ oppleve noe spesielt naar hun blir stoerre, en far/datter konto som kan symbolisere at de to vil faa et spesielt forhold.

Skrevet

Sprekeste 30-årsgaven jeg har hørt om, er til han som sikkert hadde verdens beste dame: han fikk drømmedag på bilbane i utlandet, inkl kjøring av F1 bil.. Dette var PERFEKT for han som fikk gaven i alle fall, og om det passer i interessen til DIN kar, så er det en ting som han kan glede seg til mens lillebarnet blir større om dere velger å ta turen sammen..

Har også hørt om de som sender sin kjære til Svalbard, scooterkjøring og friluftsliv.. Kompiser er sikkert behjelpelige til å være reisefølge!

"Blåtur" i hjemlige omgivelser: Drømmedag med Spa, Massage, middag, Kino/teater/stand-up/etc.. Hotellrom om dere har barnevakt..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...