Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Trenger hjelp
Skrevet

Jeg og typen har vært sammen i 1,5 år no. Og bodd sammen i ca 1 år. Men for 3 uker sa han bare unnskyld å dro fra meg. Dette var 3 dager etter vi hadde kommet hjem fra en 14 dagers usatur, hvor vi besøkte hans kompiser. Noe som gjorde at vi ikke oppførte oss som kjærester der.

Før vi dro te USA, var det noen krangler om syke ting som husarbeid. Men vi snakket ut, hvor han sa det han mente og jeg sa det jeg mente. Vi ble enige om at vi var villige til å gi det en sjanse igjen. Ettersom vi hadde hatt det så bra sammen.

I USA småkysset vi, sa at vi var glade i hverandre hver natt og slikt. Dette gjorde vi også når vi kom hjem. Men så dro han plutselig. Jeg snakket med han ei uke etter han dro, da var han usikker på sine følelser for meg. Men han sa at vi hadde hatt dt bra sammen, og at han var gla i meg.

Jeg vet ikke hva jeg ska gjøre av meg.. ønsker han sårt tilbake.. hvordan går jeg frem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det var sånn at han vurderer å komme tilbake, så la han få tiden han trenger. Hvis du presser han skyver du han bare bort.

Gjest Trenger hjelp
Skrevet

Jeg har ikke tatt kontakt med han etter jeg møtte han ei uke etter det ble slutt. Han har tatt kontakt med meg noen ganger, men kun for at han skulle hente tingene sine som var i leiligheten.

Jeg tenker på han hele tiden, og vet ikke hva jeg ska gjøre.

Skrevet
Jeg har ikke tatt kontakt med han etter jeg møtte han ei uke etter det ble slutt. Han har tatt kontakt med meg noen ganger, men kun for at han skulle hente tingene sine som var i leiligheten.

Jeg tenker på han hele tiden, og vet ikke hva jeg ska gjøre.

Slik er kjærlighetssorgen. Den gjør en nesten gal. Ta en dag om gangen! Det vil vil gå over til slutt. Jeg lover deg. Been there!

Gjest Trenger hjelp
Skrevet

Ja, forstår.. men når jeg ikke vil den ska gå over..Vil ha han tilbake

men jeg har vel ikke noe valg..

Skrevet

Det er det som er så jævlig. At man må gjennomgå slikt uten å ha et valg i sin egen posisjon. Det eneste valget vi har, er å ta vare på seg selv (og jeg var ingen ekspert..).. Jo raskere du gjør postive ting for deg selv (om bare litteranne) jo bedre. Du skal også få lov til å sørge og være trist. Det er helt naturlig.

Men ikke mas, ikke ta kontakt, ikke ydmyk deg selv (les, did it myself).. Da bare tråkker man lengere ned i søla.

Nå, syv mnd senere, har livet igjen masse gode dager. Jeg dater litt, jeg gleder meg over sola og selv om jeg er litt ensom innimellom (fordi jeg savner han) tenker jeg at jeg heller vil være det, enn å være sammen med en som ikke vil ha meg!

Skrevet

Det er det som er så jævlig. At man må gjennomgå slikt uten å ha et valg i sin egen posisjon. Det eneste valget vi har, er å ta vare på seg selv (og jeg var ingen ekspert..).. Jo raskere du gjør postive ting for deg selv (om bare litteranne) jo bedre. Du skal også få lov til å sørge og være trist. Det er helt naturlig.

Men ikke mas, ikke ta kontakt, ikke ydmyk deg selv (les, did it myself).. Da bare tråkker man lengere ned i søla.

Nå, syv mnd senere, har livet igjen masse gode dager. Jeg dater litt, jeg gleder meg over sola og selv om jeg er litt ensom innimellom (fordi jeg savner han) tenker jeg at jeg heller vil være det, enn å være sammen med en som ikke vil ha meg!

Gjest Trenger hjelp
Skrevet

Ja, dt e helt fryktelig. Spesielt når man egentlit ikke har tid te å sørge med jobb, studier og slikt noe. Så det er ikke noe jeg kan gjøre. Jeg har jo fortalt han hvordan jeg ser på situasjonen, og sagt hva jeg ønsker. Så det vet han.

Men når jeg snakket med han etter han dro, sa han at hadde itj jeg spurt han om det var noe feil den dagen han slo opp. Så hadde han ikke slått opp da.

Men det er ikke noe jeg kan gjøre? ikke noe vits å skrive et brev el noe? føle meg rådvill og hjelpesløs

Skrevet

Om du hadde spurt eller ikke, gjør ingen forskjell. Han bruker det i sitt eget forsvar for å minske egen skyldfølelse.

Kjenner igjen alt du sier. Typen min slo opp tre dager etter ferie også. Usikker på følelsene. Kom aldri tilbake.

Ikke, ikke, ikke, ikke skriv brev (joda, jeg gjorde det. Eposter..)...

Det er ingenting du gjør som kan endre hans usikkerhet. Det må han finne ut av selv (joda, jeg prøvde sex også for at han skulle huske hvor fint vi hadde det. Ingenting hjelper..)

Sorry jeg er så streng, men jeg deler bare av egne erfaringer. I dag er jeg ikke bitter, men ser alle megafeilene jeg kunne unngått for å komme meg raskere gjennom dette..

Lykke til! Bare skriv om du trenger det. Men ikke til han.. Ikke gjør det.

Gjest Trenger hjelp
Skrevet

Når han sa dette, tenkte jeg bare på at dette var ikke spesielt gjennomtenkt. Og når jeg snakket med han kunne han ikke gi noen spesielle svar på noe, virket som han bare stakk. Selv om han ville vi sku fikse det. For jeg var jo drømmedama han sku gifte seg med. Og hvem sier etter at det e slutt at man e gla i den man har slått opp med. Dumme meg får jo nesten håp av slikt.

Så u mener jeg bare må holde meg langt unna. Ingen kontakt eller noe?

Sykt vanskelig dette

Skrevet

Jeg mener du bare skal holde deg unna. Iallefall en uke eller to..

Men du må jo selv se hva som er riktig for deg.

Eksen min bedyrer ennå at han er glad i meg, at vi har en spesiell kontakt og at hvis han skulle ha stiftet familie (noe han ikke ønsker) ville det ha vært med meg. Han hadde masse ambivalens som ga meg håp på håp. Det ble seig pining.

For at eksen din skal gjøre deg trygg i et evt fremtidig forhold, må han være trygg og sikker når han kommer tilbake. Du vil ikke klare å stole på han vis han ikke har vist total snuoperasjon..

Han tenker, og han har det garantert ikke godt nå han heller.

La han tenke. Ord fra deg har lite innflytelse på det nå. Han vet du elsker han. Han vet kanskje bare ikke om han elsker deg nok tilbake..

Dette er vondt og tøft. Hvis det er en trøst, er du ikke alene.

Skrevet (endret)

Klem

Endret av Lissi33
Gjest Trenger hjelp
Skrevet
Jeg mener du bare skal holde deg unna. Iallefall en uke eller to..

Men du må jo selv se hva som er riktig for deg.

Eksen min bedyrer ennå at han er glad i meg, at vi har en spesiell kontakt og at hvis han skulle ha stiftet familie (noe han ikke ønsker) ville det ha vært med meg. Han hadde masse ambivalens som ga meg håp på håp. Det ble seig pining.

For at eksen din skal gjøre deg trygg i et evt fremtidig forhold, må han være trygg og sikker når han kommer tilbake. Du vil ikke klare å stole på han vis han ikke har vist total snuoperasjon..

Han tenker, og han har det garantert ikke godt nå han heller.

La han tenke. Ord fra deg har lite innflytelse på det nå. Han vet du elsker han. Han vet kanskje bare ikke om han elsker deg nok tilbake..

Dette er vondt og tøft. Hvis det er en trøst, er du ikke alene.

Rådet jeg får fra andre er også å holde seg unna han. men det sårer dypt når jeg får vite han er på byen i titt og utide. Han dro en onsdag, lørdan var han på byen. Men kanskje dette er hans måte å tenke på?

Jeg vet rett og slett ikke hva som er rett for meg, det er veldig vanskelig å si. Splid i meg selv. Men jeg forstår at det ekke noe vits å mase. Det kommer jeg ikke lengre med.

Tror u han tenker.. Føle meg som sagt litt alene, ettersom dt virke som bare jeg som sørger. Ettersom han fester og står på. Mens jeg holde meg inne å griner.

Gjest Trenger hjelp
Skrevet
Dette er sykt vanskelig men tror bare du skal gi dette tid og ta det for det det er. Han ville ut av forholdet, da følte han kanskje ikke alle de rette følelsene som han burde ha. Du bør være glad for han ikke kastet bort mer av din dyrbare tid.

Når ting ikke er som det bør være er det ingen grunn til å krampholde fast i det.

Det vil ta tid å komme videre. Man må bare ta tiden til hjelp og gjøre det beste ut av det, selv om det er tungt inni mellom. Akkurat nå tenker man at man aldri vil elske noen igjen. Man vil bare ha den som man har følelser for akkurat nå, men en vakker dag kommer det noen å tar oss med storm. Det vil krible igjen. Vi vil våkne igjen, vi vil elske igjen. Det bare ikke virker sånn nå.

Det er drittøft. Det som er tøft hos oss er at vi elsker hverandre men ikke få det til å fungere. Han har andre verdier enn meg, og ønsker et liv med status og penger istedet for meg og barn. Han ønsker egentlig å beholde meg samtidig, vil ha i pose og sekk, men barn er han ikke klar til før han blir rik. Vi har meget god økonomi til å være så unge så dette er bare unnskyldninger hele veien.

Han har et mål: det er å oppnå noe slik at andre kan se opp til han. En mann med slike verdier er ikke hva jeg søker. Sammen med han vil jeg ikke få det livet jeg drømmer om. Hvorfor krampholde på det da?

Jo fordi det er vanskelig, å tenke på de få tingene som var så utrolig bra i forholdet. Hos meg tenker jeg på alt annet som ikke fungerte. ALT. Det holder for meg til å holde på min beslutning. Det holder faktisk i massevis.

Klem

Ja.. huff.. klare liksom ikke å få orden i tankene mine, der problemet ligger. For hjertet mitt har det vondt, og hodet svirrer frem og tilbake fra at det er slutt til at det er håp. sykt vanskelig syns jeg. Spes når det som itj fungerte var bare fille ting.

Skrevet
Ja.. huff.. klare liksom ikke å få orden i tankene mine, der problemet ligger. For hjertet mitt har det vondt, og hodet svirrer frem og tilbake fra at det er slutt til at det er håp. sykt vanskelig syns jeg. Spes når det som itj fungerte var bare fille ting.

Vet vet vet vet... Men følelser er ikke alltid fornuft.

Og ja, byen er stedet han raser fra seg, mulig for å koble av. Det er en helg normal reaksjon. Eksen min ble om treng alkis mnd etter bruddet...

Han har roet seg nå. Og savner meg nok litt nå. 7 mnd senere.

But too late for me!

Skrevet

Og ja, byen er stedet han raser fra seg, mulig for å koble av. Det er en helg normal reaksjon. Eksen min ble om treng alkis mnd etter bruddet...

But too late for me!

Gjest Trenger hjelp
Skrevet

But too late for me!

Ja, vist byen er hvor han vil rase fra seg, så greit nok. Kanskje han ser at det er ikke grønnere på andre siden av elven. Huff, om jeg bare hadde vist hvordan gutter tenker.. det hadde vært noe.

Kjipt å være singel no i denne tiden, alle fremtidsplanene i vasken. Sommerferien, flyttinga.. alt.. og det e grusomt å se alle par som har det SÅ fint..Hater VÅR

Gjest trenger hjelp
Skrevet

Huff.. det blir bare verre og verre, blir det aldri bedre... blir jo bare mer og mer gla i han som dagene går.. og dt etter han har gått.. dette e fryktelig

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...