Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du noen historier å fortelle?

Jeg hadde en gang en type som var veldig gnien, å da i den tiden så tjente jeg greit med penger. Hvist jeg trengte meg et nytt klesplagg, så kunne han si... du må på fretex andre plasser er så dyrt, eller du har jo to bukser hva skal du med en til? kansje søstra mi har en du kan arve det må vi sjekke først...

Å slike holdninger var ikke for å spare.... neida for å prøve å gribbe mest mulig til seg selv. Han hadde ingen problemer med å handle dyre merkvarer til seg selv, dyre skinnjakker osv. Snakk om sleipsekk, å da ville han selvsagt at jeg skulle betale...

Videoannonse
Annonse
Gjest Jente37
Skrevet

Jeg hadde en gang en type som var veldig gnien, å da i den tiden så tjente jeg greit med penger. Hvist jeg trengte meg et nytt klesplagg, så kunne han si... du må på fretex andre plasser er så dyrt, eller du har jo to bukser hva skal du med en til? kansje søstra mi har en du kan arve det må vi sjekke først...

Å slike holdninger var ikke for å spare.... neida for å prøve å gribbe mest mulig til seg selv. Han hadde ingen problemer med å handle dyre merkvarer til seg selv, dyre skinnjakker osv. Snakk om sleipsekk, å da ville han selvsagt at jeg skulle betale...

Jeg hadde en (ex)kjæreste som var så gnien, at i løpet av de 3 år vi var sammen, spanderte han ikke en eneste ting på meg. Ingenting. Null og niks. Jeg fikk hverken vin, blomster eller gaver til bursdagen eller jul. Til gjengjeld forventet han at jeg betale og spanderte alt på ham. Alt fra mat, drikke, underholdning, fritidsinteresser og flotte gaver.

Fotnote: hans månedslønn var 3 ganger større enn min...

Skrevet

Jeg har aldri opplevd at mine kjærester har vært gjerrige, men en venninne av meg er sammen med èn av den sparsommelige sorten...

Vi var en stor gjeng som hadde bestilt pizza, og jeg regnet ut ca hvor mye det ble å betale på hver. Etter litt rask hoderegning sa jeg at det ble ca førti kroner. Han dro straks opp kalkulatoren, og sa "Hvis dere betaler førti kroner hver, så er det faktisk èn som må betale førtitre, altså!".

Jeg bare smilte, og sa at det sikkert var i orden. "Jaha? Hvem skal betale mer enn de andre, da? Jeg vil ihvertfall ikke!".

Noen dager senere sa jeg til venninnen min at den nye typen hennes virket veldig...ehm...økonomisk...? Men hun bare himlet med øynene, og sa:

"Økonomisk? Pøh... Han er bare gjerrig" :ler:

Skrevet

Hvorfor snakker man aldri om gniene og gjerrige kvinner?

Kanskje fordi kvinner svært sjelden synes det er naturlig at de spanderer noe på menn? ;)

Skrevet

Jeg har delt og spandert på menn også kjøpt dyre gaver. Tror nok det har gjevnet seg greit ut der.

Men når menn skal snylte på en dame, å bevisst utnytte en dame som tjener mye mindre enn dem, da synes jeg det blir feil. Da kan man heller dele.

Det blir bare så veldig påtakelig gjerrig og egoistisk å snylte påen som har så mye mindre enn seg selv.

Skrevet

Min første kjæreste var utrolig gnien og gjerrig!

Jeg var 17, og han 20. Han jobbet 100% stilling, og bodde gratis hos foreldre. Greit det, men jeg som gikk på skole, og tjente rundt 1500 i måneden, var den som alltid måtte betale. Vi var ofte ute og spiste, og endte alltid med at jeg skulle betale for alt. Tenkte at det var okei, og at han heller betalte neste gang. Det gjorde han aldri :P

Ble fort slutt, men det var vel pga andre ting (også.) I ettertid fikk jeg høre at han hadde klaget på at x-kjæresten aldri spanderte noe på ham

Gjest Gjest-M-
Skrevet
Hvorfor snakker man aldri om gniene og gjerrige kvinner?

Kanskje fordi kvinner svært sjelden synes det er naturlig at de spanderer noe på menn? ;)

Fordi det er en kjennsgjerning at alle kvinner elsker å shoppe og bruke penger.... :ironi:

For min egen del, har jeg spandert masse på eks-kjæresten min, da han var arbeidsledig. At han utnyttet min godhet, skjønte jeg etterhvert, så heretter betaler jeg for meg og en evnt ny kjæreste for seg.

Skrevet

Kunne skrevet ei bok om emnet, og det gjelder både menn og kvinner. Har kommet til at det gjelder om å finne noen som er mest mulig lik seg selv på det området. To gjerrigknarker sammen må jo være en uslåelig kombinasjon.

Men jeg vet ikke helt hvor gunstig det er om begge to er big spenders. :ler:

Skrevet

Jeg liker å spandere. Heller gi enn få.

Skrevet

Eksen min virket iallfall gjerrig, selv om han ikke mente det selv... Han mente gaver var noe tull, og at hvis han begynte å f.eks gi meg blomster én gang så kom jeg til å forvente det etterhvert... I løpet av tre år fikk jeg aldri en eneste bursdagsgave eller julegave. Utrolig nok fikk jeg et sexleketøy en gang, ble helt sjokkert jeg! Og så fikk jeg selvplukkede blomster to ganger, tror jeg... Det var jo veldig koselig da :)

Han var gjerrig på fine ord også, sa aldri at han elsket meg, og sa vel maks tre-fire ganger at han var glad i meg... Sær, sær fyr :roll:

Skrevet

Abbonerer, dette kan bli en morsom tråd.

Skrevet

Og ellers går det bra?!

Fint at du tjente så bra da, så kunne du spandere på deg selv.

Skrevet

En kjæreste for noen år siden var av den gjerrige sorten! på min 28 års dag skulle vi ut og spise, og endte på gatekjøkken der vi hadde kylling og ris!!

til bursdagsgave fikk jeg en kniv..

Vi feiret ikke flere bursdager sammen han og jeg..

Skrevet
En kjæreste for noen år siden var av den gjerrige sorten! på min 28 års dag skulle vi ut og spise, og endte på gatekjøkken der vi hadde kylling og ris!!

til bursdagsgave fikk jeg en kniv..

Vi feiret ikke flere bursdager sammen han og jeg..

Kommer vel på det samme hvor man spiser vel..?? Mat er jo mat og ut å spise er ut å spise.

Skrevet

Joda, sant nok det. Har man en super romantisk tid på et gatekjøkken der man ler og har det hyggelig... kliner litt og synes det er festelig..

Tilleggshistorie til denne er at fyren var sur fordi han var sulten, klaget over at maten ikke var god nok, klaget over at det var for mye fett på maten og var gretten etterpå fordi han ikke var mett :ler:

Skrevet
Kommer vel på det samme hvor man spiser vel..?? Mat er jo mat og ut å spise er ut å spise.

Ehm, litt forskjell på et gatekjøkken og en bedre restaurant,vel.

Gjest Sorte Orm
Skrevet

Ikke om menn men jeg har nok av fortellinger om Gniene og gjerrige kvinner.

Skrevet
Ikke om menn men jeg har nok av fortellinger om Gniene og gjerrige kvinner.

Hva med å lag en ny tråd om det emnet da? ;)

Skrevet

Jeg kan ikke fordra gjerrige menn og kvinner! har de en sånn egenskap, blir det forholdet utrolig kort.

Jeg ble med en fyr hjem en gang eller to ganger, han tjener over dobbelt så mye som meg, men allikevel måtte jeg betale de tre taxiturene vi tok sammen...helt latterlig.

Jeg liker å gi gaver jeg til de jeg er glad i, da driter jeg oppi hva det koster,så lenge jeg ikke blir helt robbet. det er en glede å gi,

Skrevet

En venninne hadde en kjæreste som mer eller mindre flyttet inn hos henne, men nektet å betale noe.

En dag ba hun ham kjøpe dopapir, da begynte han å gråte.......

Mmmm, veeeeldig sexy

Det ble ikke akkurat :bryllup:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...