Gjest Gjest_Mari_* Skrevet 19. april 2008 #1 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg skiftet nettopp hjullager fremme på høyre side. Før dette ble gjort bråket det noe voldsomt, men heldigvis har det blitt bedre nå. Eneste er at det fortsatt er en liten ulyd når jeg tar krappe venstre svinger. Hva kan dette være? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. april 2008 #2 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg skiftet nettopp hjullager fremme på høyre side. Før dette ble gjort bråket det noe voldsomt, men heldigvis har det blitt bedre nå. Eneste er at det fortsatt er en liten ulyd når jeg tar krappe venstre svinger. Hva kan dette være? Har du trukket til hjullagrene i ettertid? Det er to ting som er viktige med hjullagre foran: De må ikke strammes hverken for mye eller for lite når de monteres, og de må etterstrammes etter et par ukers kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 20. april 2008 #3 Del Skrevet 20. april 2008 Hva slags lyd er det? Skraping, klikking, piping? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #4 Del Skrevet 21. april 2008 Det er skiftet på verksted så de burde vell ha peiling? Fikk ingen beskjed om om å gjøre noe i ettertid? Det er en dunke lyd som minner veeldig om den som kom når hjullageret var gåent, men som sagt, lyden kommer kun ved krappe venstre svinger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. april 2008 #5 Del Skrevet 21. april 2008 Må si jeg helt ærlig ikke vet hva dette er, men bilen min lagde også slik lyd etter at pappa bytte hullager og diverse andre ting inni der. Men det har gitt seg nå, etter en måned eller to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Infralove Skrevet 21. april 2008 #6 Del Skrevet 21. april 2008 Om det er ein verkstad som har gjort det, så gå og spør dei. At det lagar lyd når man svinger er jo eit teikn på at hjullageret ikkje er heilt ok. Kan jo hende det går over sånn som AnnChristin86 seier. Men sidan det er gjort av fagfolk, så burde dei vel kunne sjekke gratis, sidan det fortsatt lagar lydar? Det hender jo og at folka gløymer å seie frå om at du skal etterstramme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 21. april 2008 #7 Del Skrevet 21. april 2008 Får man etterstramme hjullagra? Er ikke det boltene eller bytter jeg kanskje helt om her nå. Når jeg tenkte hjullager så tenkte jeg på den kulesaken inni der som er full av fett og har sånn gummiting rundt seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. april 2008 #8 Del Skrevet 21. april 2008 Får man etterstramme hjullagra? Er ikke det boltene eller bytter jeg kanskje helt om her nå. Når jeg tenkte hjullager så tenkte jeg på den kulesaken inni der som er full av fett og har sånn gummiting rundt seg. Ja, hjullagre må ofte etterstrammes, og det må gjøres av fagfolk (eller selvlærte mekanikere som vet hvordan dette fungerer). Når de monteres, strammer man til en mutter slik at delene i lageret klemmes sammen. Man må da ikke ta for hardt i, for da kan lageret bli ødelagt. Etter noen mils kjøring, vil de forskjellige delene i lageret gli bedre på plass, og da blir det ofte en liten slakk i lageret. Derfor etterstrammingen. (Dette gjelder ikke lagre av den typen man finner på bakakslingen til biler med bakhjulsdrift.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stearinpikken Skrevet 21. april 2008 #9 Del Skrevet 21. april 2008 Hvis det er en slags "boing" lyd kan det være fjærene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #10 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har ikke vært borti at hjullagrene skal etterstrammes... Men jeg har bare jobbet med Opel da, også er jeg bare lærling Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 29. oktober 2009 #11 Del Skrevet 29. oktober 2009 Jeg har heller aldri hørt om etterstramming av hjullagre. Hvilke bilmodeller refererer du til, [email protected]? Generelt tyder ulyder i venstesvinger på feil på hjulopphengets høyre side. Du har byttet hjullager på høyre side, kanskje det venstre hjullageret også er kaputt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Max Magnus Skrevet 30. oktober 2009 #12 Del Skrevet 30. oktober 2009 Det er skiftet på verksted så de burde vell ha peiling? Fikk ingen beskjed om om å gjøre noe i ettertid? Det er en dunke lyd som minner veeldig om den som kom når hjullageret var gåent, men som sagt, lyden kommer kun ved krappe venstre svinger. Det kan også være drivknutene som må byttes. Mitt forslag: Dra tilbake til verkstedet og be dem undersøke det. Det var jo derfor du i utganskpunktet reparerte bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Sofus_* Skrevet 1. november 2009 #13 Del Skrevet 1. november 2009 Har du trukket til hjullagrene i ettertid? Det er to ting som er viktige med hjullagre foran: De må ikke strammes hverken for mye eller for lite når de monteres, og de må etterstrammes etter et par ukers kjøring. Hjullager skal ikke etterstrammes,det var i gamle dager Tror heller det kan være lageret på andre siden,eller et drivledd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå