Gjest Gjest nå.. Skrevet 18. april 2008 #1 Skrevet 18. april 2008 Jeg er en jente på 24 år som har det litt vanskelig med meg selv for tiden. Jeg har vært samboer med kjæresten min i to år nå, og vi har det veldig fint sammen. Jeg kunne ikke drømt om en bedre kjæreste. Likevel har jeg en annen jeg tenker veldig mye på. Forholdet vårt går nesten ti år tilbake i tid (skummelt, men sant), og det virker nesten som vi ikke greier å gi slipp på hverandre. Forholdet mellom oss har alltid vært veldig intenst og det har nesten blitt oss flere ganger, sist gang et par måneder før jeg møtte kjæresten min. Da jeg valgte kjæresten min fremfor han, ble han veldig lei seg og han gjorde veldig mye for at jeg skulle skifte mening. Det gjorde jeg ikke, og like etter ble han sammen med samboeren sin. Dette er snart fem år siden, men fortsatt er det på en måte oss to. Vi snakker sammen jevnlig, sender sms og møtes når vi er hjemme i ferier. Det er alltid en slags merkelig spenning mellom oss og han sier ting som jeg anser for å være unormalt overfor andre enn kjæresten. Han er veldig nysgjerrig på meg, og leser blant annet meldingene og ser på bildene jeg har på mobilen når vi møtes. Jeg vet jeg ikke burde la han få lov til det, men synes det er vanskelig å si nei. Han unngår meg tvert når vi er sammen med felles venner og kjærestene våre er med. Når kjærestene våre ikke er med, så er han på meg med en gang og jeg koser meg alltid i hans nærvær. Jeg tenker så utrolig mye på han og hva han egentlig mener med alt han sier og gjør. Det hender jeg drømmer om han om natten, at det er oss to. For jeg er litt nysgjerrig på hvordan vi ville vært sammen. Også får jeg så utrolig dårlig samvittighet overfor kjæresten min og ikke minst kjæresten hans. Jeg vet ikke om jeg har noen grunn til det, for jeg har vel egentlig ikke gjort noe galt, har jeg? Det jeg egentlig lurer på er om noen her har vært i samme situasjon, og om dere har noen gode råd til hva jeg kan gjøre. Burde jeg droppe all kontakt med denne gutten? Jeg har egentlig ikke lyst til det, for vi har så mange minner sammen. Men jeg vet heller ikke om jeg kan fortsette å ha det sånn som jeg har det nå.
Rosalind Skrevet 19. april 2008 #2 Skrevet 19. april 2008 Jeg vet ikke hva slags forhold dere har hatt, men ut fra det du skriver virker det som om dere er to gamle venner som går veldig godt sammen. Mange kan ha slike spesielle mennesker i livet sitt, uten at dette trenger å komme i konflikt med det kjærlighetsforholdet man er i. Du skriver imidlertid at du drømmer om han om natten, og at du lurer på hvordan det ville vært om det var dere to. Kanskje er dette først og fremst forårsaket av at det aldri har vært dere, og at det derfor er vanskeligere å vurdere ham opp mot det du har nå? Jeg ville prøvd å sette meg utenfor disse tankene, for slik å kunne kjenne på om dette bare er uforløst nysgjerrighet eller noe mer.
California Skrevet 19. april 2008 #3 Skrevet 19. april 2008 du lurer på hvordan det ville vært om det var dere to. Kanskje er dette først og fremst forårsaket av at det aldri har vært dere, og at det derfor er vanskeligere å vurdere ham opp mot det du har nå? Kan være litt farlig med den "du vil ha det du ikke kan få" tankegangen. Kanskje derfor du tror du vil ha han, men dersom han haddde vært din mer en 48t, ville du fortsatt hatt han da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå