Gå til innhold

Avstandsforelskelse og tilnærming

Atdetvar

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Kjenner meg veldig igjen i det du skriver!

MEN jeg har etterhvert jobbet med meg selv, ikke lage for mange og for store problemer av ingenting, og ta livet som det kommer. Og det hjelper! Selvtillitten er fremdeles ikke stort å skryte av (mange kilo for mye og singel i snart 10 år), men jeg jobber med den og prøver å virke positiv utad.

Hva har du å tape på å smile til denne jenta? INGENTING! Du har mye større sjanse for å miste henne med den oppførselen du viser nå, enn om du sender henne et smil og tar ting derfra. Kan godt være at det ikke blir dere to til slutt uansett, men da har du i alle fall forsøkt! Er noe som heter at: Det er bedre å angre på ting man har gjort, enn å angre på ting man ikke har gjort!

Og som flere andre påpeker her, både jenter og gutter har forskjellig smak! Så utrolig kjedelig og trist om alle sammen skulle se like ut, eller kun bli forelsket i fotomodeller.. Nei, jeg er SÅ glad for at det er andre egenskaper som spiller inn, og at vi har ulike preferanser! Denne "modellkjekke" mannen kan være helt tom mellom ørene, og da er han utelukket for meg! Mens en som kanskje for mange vil komme i kategorien "ordinær" etc, kan være min drømmeprins, både innvendig og utvendig. Det jeg prøver å si her er at du må gi det en sjanse! Smil til henne, prat litt på msn, bli litt kjent! Nyt den forelska følelsen, den er unik! Og skulle det til slutt gå skeis, så vit at du i alle fall ga det en real sjanse! :jepp:

Ønsker deg lykke til, og håper du kan komme deg litt opp av "dårlig-selvbilde-dumpa", og se at du er et fullverdig menneske som alle oss andre, og med like gode eller dårlige sjanser!

Oppmuntringsklem fra ei som er/har vært i samme båt, men som fant en litt mer stabil båt, før min gikk ned :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg vil òg ut av dumpa! Faen altså. :D

Tankegangen om at man ikke skal sammenligne seg selv med de man fornemmer har "alt": utseende, karisma, språklig intelligens, utatvendthet.. heldigvis er de finitte, ellers hadde jeg dratt min kos allerede. Har har.

Ellers sliter jeg med å samtale med jeeeeeeeenta, må nesten manne meg opp og si hei i alle fall ÉN gang før terminen er over.. blir jo noen ord over MSN, men ingen lange samtaler. :(

Sykler 3 mil 4 ganger i uka nå, forresten. Er ødelagt (på den gode måten) når helga kommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv slitt med sjølvtilliten, sjenerthet, var ukyssa så mykje lengre enn dei jevnaldrende :P, og litt til. Er nerd og geek, og jente :P Mangler litegranne på antennene, men klarer meg greit nok.

Det som har hjulpet meg har vore å fyrst å fremst jobbe med sjølvtilliten. Rakker ein ned på seg sjølv heile tida så trekker ein seg sjølv ned. Eg måtte slutte med å tenke negativt om meg sjølv, og fokusere på det positive.

Å samanlikne seg med andre er i grunnen ikkje veldig fruktbart. Ein har det ein har utseendemessig, også får ein gjere så godt ein kan ut i frå det skjebnen og gener har gitt ein. Alle kan ikkje vere den hotteste baben, eller den hotteste hunken, men det betyr ikkje at ein ikkje duger! Eg ser normal ut, det holder, eg har masse gode kvaliteter utanom utseende.

Det er ikkje utseende som bestemmer om folk liker meg for den eg er...og er det kun utseende andre synes er viktig så er det ikkje dei folkene eg ønsker å omgje meg med.

Ein anna ting er å slutte å tenke for mykje på kva andre trur og meiner. Eg slutter meir å meir å tenke særlig over kva folk tenker om meg. Det betyr i grunn ikkje så mykje om ein eller annan som ikkje kjenner meg synes at "ho der må ha ein skrue løs". Resultatet er at eg har blitt meir utadvent og sosial. Tar lettere kontakt med andre. Er meir sikker på meg sjølv som person (slutter å overtolker alt). Er mindre skremt for at "oi, kanskje eg dummer meg ut".

Det eg har erfart er at eg faller for personligheter, ikkje utseende. Er eg betatt så finner eg uansett noko som eg synes er sexy og hot med den eg får følelser for. Det må da vere andre damer (og menn) som tenker slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, blir mer og mer forelsket ettersom jeg ser og snakker med henne.

:D

Men herregud, Mann. Du høres ut som en meget oppegående og interessant person! Når det er sagt, vet jeg hvordan du har det..

Jeg var forferdelig sjenert før. Var avstandsforelska i en fyr, og tro det eller ei, han likte meg også. Men jeg var for sjenert til at det ble noe. Tro meg, jeg har angret siden.

Nå har jeg skjerpet meg. Jobber på Narvesen, hvor jeg må prate med folk hver dag. Er blid og glad, og har mange kunder som smiler med en gang de kommer inn døra og ser meg. Er jo så gøy å flørte! ;)

Det er bare å hive seg i det. Har kunder som kommer tilbake hver dag, gir meg en klem og spør hvordan jeg har det. Hadde neppe fått samme kontakt med folk om jeg hadde gjemt meg, sett i bakken og rødmet. (Ok, rødmer gjør jeg fremdeles, men det er jo bare søtt, eller hva?)

Men.. Utenom jobb ville jeg ikke gjort et poeng av å smile flere ganger til en fyr jeg ikke kjente, hvis jeg ikke var litt nysgjerrig eller interessert. Ikke ville jeg satt meg ved siden av han heller, om det var andre ledige plasser. Selv om ikke du synes du ser bra ut, kan andre gjøre det. Jeg har vært tiltrukket av mange forskjellige "typer" mennesker, av helt forskjellige grunner (også de med rødt hår). Gi deg selv en sjanse, for det har nemlig hun lekre dama gjort.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ned i bunnløs fortvilelse igjen.. Skrev til henne i går kveld, men hun logget av (fire timer senere) uten å svare, samt at det er et hjerte ved siden av navnet hennes på MSN. Peker vel dithen at korrespondanse med meg ikke er ønsket, samt at hun har fått seg kjæreste. Akk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var trist, men syns du skal fortsette med å sykle og med å snu de utrolig negative tankene du har om deg selv og rundt dette med at noen kan være interessert i deg. Det kan godt hende hun var interessert og at det kunne ha utviklet seg til noe, men at noen andre kom deg i forkjøpet- det får vi vel aldri svar på. Uansett så håper jeg du ikke tar dette som en bekreftelse på disse idiotiske tankene om at "ingen kan bli forelska i meg". Og: at hun ikke svarer eller er interessert i å snakke på msn hvis hun har fått kjærest betyr ikke at det er noe galt med deg. Det betyr at hun har endret fokus fra deg til en annen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresteteorien er jo ikke empirisk bekreftet, ettersom det ikke er et navn etter hjertet. Og i dag startet faktisk hun en samtale. Murr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, bleh. Hadde bestemt meg at jeg skulle hilse på fredag, noe jeg bare måtte glemme, ettersom hun gikk VELDIG fort forbi meg, og det var 60~ folk i fløyen. Sjansene innsnevres kjapt, sommerferie snart. Tipper hun finner seg en som er henne verdig på de åtte ukene, ei så vakker jente kan umulig tenkes å gå lenge før hun har fast følge. Murr. Jeg blir helt ødelagt av dette, har ikke sovet skikkelig den siste måneden; samme om jeg legger meg 11 eller 1 blir jeg liggende oppe og tenke i flere timer, og gjesper følgelig som et sørens dovendyr på skolen.. Fire til fem timers søvn er ikke ideelt :(

Endret av Atdetvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peachbud

Du minner meg om samboeren min da vi var på den alderen.

Han fikk meg, han. - Da han endelig fikk fingeren ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha, klarte å drite meg ut på framifrå vis i en MSN-samtale. Ironi og sarkasme funker så fantastisk dårlig over internett. Løper og gjemmer meg. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ingenting. Bare jeg som blåser ting ut av proporsjon, som vanlig.

Snakka ganske lenge i går, I'm happy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest

Mine tanker:

Rødt hår kan være TØFT! Tenk på hovedpersonen i filmen "mannen som elsket yngve" - ikke noen modellgutt, men veldig kul, som hadde den søteste dama på skolen. Jada, det er jo film, men likevel tror jeg at det er slik at vi jenter må være søte og pene for å få oppmerksomhet, mens gutter må være kule og laid-back.

Det er den laid-backe stilen jeg ville satset på hvis jeg var deg. Tenk på noe lurt/rart/bra når du går forbi henne neste gang, slik at du har et underfundig smil om munnen, og ikke si noe, men nikk, eller blunk (? hvis du tør) bare slik at hun stusser over hva det var du gikk og var så lur/tilfreds over...?

Jeg har selv blitt sjekket opp av en som minner veeeeldig mye om deg - men denne mannen var nesten 30. Han skriver veldig likt deg, og har også rødt hår. Har visstnok ikke så mye erfaring med damer, til tross for alderen. Hyggelig og søt er han, men disse lange meldingene/ selvdestruktive mailene jeg fikk fra ham tok knekken på meg og drepte min interesse raskt. Altså: IKKE vær underdanig, IKKE selvmedlidende. Snu det på hodet og tenk at HUN skal være heldig for at du er interessert i henne.

Mange av oss jenter (skal ikke snakke for alle, men...) kan synes at mange gutter er søte og hyggelige, men de som skal bli kjæresteemner, er de som vi føler kan ta kontroll litt, ta seg av oss og ta de verste støytene (for eksempel ha guts til å invitere på kino, når vi selv ikke ør), og være noen vi beundrer for ettellerannet. Dette ettellerannet kan like godt være at gutten er flink til å spille trommer/gå på ski/fortelle vitser/... som at han er kjekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at hun er i hop med en eller annen avsindig heldig fyr, så jeg har egentlig gått i gang med en slags glemmeprosess, som, hvis jeg tar utgangspunkt i forrige (avstands)forelskelse, kommer til å ta minst ett år. I'm in for a ride on the emotional rollercoaster! :)

Skrev en nokså lang, utleverende mail til henne; gjorde den så lite selvmedlidende som mulig (hun skrev faktisk at det var den fineste noen hadde skrevet til henne, men det hadde vært trist hvis det er sant), og fikk vite det. Tåpelig og upersonlig å ta slikt over nett, men what the hell, stolt av meg selv, på en måte, jeg. Nåja. Hyggelig at hun synes jeg virker smart, i alle fall.

Forresten, rødt hår er ikke spesielt kult hvis du -har- det, ettersom det er helt umulig for meg å bli brun. Hadde det enda ikke vært så tykt, og i mitt tilfelle uregjerlig krøllete. Litt kult å være den eneste på en skole med over 300 elever som har det, dog.

Takk for umåtelig gode råd i løpet av tråden, selv om jeg (ennå) ikke har fått brukt de i en -faktisk- situasjon. Tiden leger ikke alle sår, men jeg har i alle fall fått dilla på jogging og sykling ut av dette sammensuriumet av følelser.

Endret av Atdetvar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...