Atdetvar Skrevet 18. april 2008 #1 Del Skrevet 18. april 2008 Tar og kopierer det jeg skrev til Klara Klok (ja, le dere :D) først: "Hei. På fredag opplevde jeg noe uovertruffent rart. Jeg har i grunn ikke tenkt noe over jenter før, da jeg har vært overbevist om at jeg er en person som det ikke burde investeres tid i til å bli hverken kjent med eller omgås. Om ikke dét skulle være nok, er jeg i tillegg evneveik og avsindig lite pen. Likevel la jeg merke til at ei jente, som forøvrig er utrolig attraktiv òg smart, smilte til meg flere ganger, på fredag. Greit nok tenkte jeg, det var antakelig sympatismil for å få fylt barmhjertighetskvoten for sommerterminen. Timene gikk, og til slutt var vi på datarommet. Det som skjedde der, fikk meg til å undre. Den samme jenta satte seg nemlig ved siden av meg, til tross for at det var minst ett dusin ledige datamaskiner spredt rundt i rommet. Det ble ingen snakking, men hun fikk lurt inn et par smil og litt øyekontakt også da. Jeg gidder ikke engang å overveie muligheten om at hun er interessert i meg, da det er helt umulig. Ti kursoriske sekunder foran speilet gjør det opplagt. Nåja. Jeg ble nå glad for de kortvarige øyeblikkene. Hva tror du om det?" Fikk intet tilfredsstillende svar, noe jeg heller ikke forventet. Har blitt beæret med flere smil etter dette (men tør ikke smile tilbake ). Det kan tenkes hun smiler til noen bak meg, eller at jeg bare innbiller meg ting, dog. Likevel.. fint å tenke på. Er litt forelsket kjenner jeg. Jeg er nokså sjenert, og snakker sjelden med folk (med mindre jeg er helt nødt ). Har funnet hun på nettby, og sendte en mail (hvorpå jeg faktisk fikk svar, dog noe "fåmælt" - samt at hun la meg til som venn (sikkert flaut for henne, men hyggelig ikke desto mindre). Har også spurt om hennes MSN.. Avstandsforelskelse sucks. .( Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atdetvar Skrevet 18. april 2008 Forfatter #2 Del Skrevet 18. april 2008 Fy faen, tør ikke logge på nettby engang for å se om det ligger noe og venter i innboksen. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla s Skrevet 18. april 2008 #3 Del Skrevet 18. april 2008 Hvorfor kan ikke du smile til en jente du syns er søt uavhengig av om hun smiler til deg eller til noen bak deg? Det å vise at man liker noen er ikke forbeholdt en liten vakker elite av menneskeheten. Det er faktisk fritt fram for alle å smile, være hyggelig, ja til og med flørte litt . Selv om man (objektivt eller subjektivt) ikke er noe fruktfat. En helt annen ting er at det ikke er umulig at andre kan finne deg attraktiv selv om du selv ikke skjønner hvorfor. Jenter er dessuten snåle sånn - det er ikke alle som går etter kjekkas/modell-typene. Så; stram deg opp og tro at du er et menneske som andre kan like og bli forelska i. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalind Skrevet 19. april 2008 #4 Del Skrevet 19. april 2008 Få opp selvtillitten! God selvtillit hever attraksjonsnivået. :rosasmil: Dessuten finnes det ingen "objektive" standarder på hva som er attraktivt, det varierer både visuelt og innholdsmessig mellom personer. Innlegget ditt vitner om at du både er oppegående, ordflink og humoristisk; egenskaper som i alle fall jeg synes er uendelig tiltrekkende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
California Skrevet 19. april 2008 #5 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Smil mann, smil! Ok, du har ikke lyst til å virke slesk/innbilsk ved at du med en gang sender signaler tilbake til henne (i form av smil, melding etc.). Det kan være litt creepy dersom gutten er for ivrig... Men faktum er at hun tok kontakt med deg, hun smilte!! Og det er et stort kompliment for din del!! Vil du være litt forberedt til neste gang du treffer henne, så tenk ut et kort spørsmål du kan stille, f.eks noe studiemessig dersom dere tar samme kurs. Mindre åpenbar small-talk om studier enn om været tenker jeg ihvertfall;) Deretter har dere en liten samtale på gang:) Endret 19. april 2008 av California Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atdetvar Skrevet 19. april 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Hver gang jeg er i umiddelbar nærhet av henne får jeg det over meg at jeg bare -må- stirre i gulvet, taket eller ut vinduet; å søke blikket hennes eller å mane frem noe som kan ligne med forsvinnende likhet et smil kommer ikke på tale .. Rart med tankemønstre hvor man er helt fastlåst, hehe. Er tross alt ikke sikker på om det er MEG hun smiler til, selv om jeg med stor sannsynlighet kan regne med det (ettersom jeg som regel står inntil en vegg, og det utelukker mennesker bak meg?). I tillegg kan hun jo for alt jeg vet være opptatt, dama er jo knallsøt.. Uff. Takk for hyggelige svar; vet jo innerst inne ganske mye om slikt, selv om jeg aldri klarer å omforme kunnskapen til faktisk erfaring. Endret 19. april 2008 av Atdetvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 19. april 2008 #7 Del Skrevet 19. april 2008 Det er helt forskjellig hva folk liker. Om du ikke ser på deg selv som en kjekkas, kan dama synes du er verdens mest perfekte. Selvtillit er virkelig et stikkord her. Jeg vet det er vansklig. Gud vet hvor mange år jeg har bygd meg opp til å tørre å snakke med folk, og fortsatt kan det være skummelt til tider. Men kan prøve med et råd jeg fikk fra en lærer (fotomessig, men det gjelder alt) "Legg selvfølelsen din utenfor døra, gå inn, selg deg selv, og ta med deg selvfølelsen når du er på vei hjem.." Du har ingenting å tape, du har alt å vinne! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atdetvar Skrevet 19. april 2008 Forfatter #8 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Høres ut som en klok person! Hovedproblemet er at man glemmer det i situasjoner det rådet kanskje kan anvendes (man er jo påfallende opptatt med å være uhyre selvbevisst og sjenert..). Jeg lever etter "don't speak unless it improves on silence"-prinsippet i mange henseende etter flere mildt sagt uheldige og flaue hendelser på ungdomsskolen, grunnkurs og VG2 (avviselser, ingen berikelse av samtaler, perpleks stumhet hvis jeg mot formodning skulle bli spurt om noe osv.). Aldri vært en jentefut, men det har jeg i grunn ikke ønsket, heller.. Forresten, høres ikke "Her løper jeg risikoen for å være pågående; men er det O.K at jeg legger deg til på msn?" uvanlig anstrengt ut - og ikke minst rart, spesielt siden jeg ikke kjenner vedkommende? Jeg kommer trolig ikke til å logge på nettbyen på en uke. I eder altså, jeg vil òg ha alt å vinne. Selvforsterkende og destruktiv oppførsel er meh. Endret 19. april 2008 av Atdetvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
W. Wallace Skrevet 19. april 2008 #9 Del Skrevet 19. april 2008 Forresten, høres ikke "Her løper jeg risikoen for å være pågående; men er det O.K at jeg legger deg til på msn?" uvanlig anstrengt ut - og ikke minst uvanlig, spesielt siden jeg ikke kjenner vedkommende? Jeg kommer trolig ikke til å logge på nettbyen på en uke. Jo det høres forferdelig anstrengt ut. Bare meld henne mailen din med beskjed om at hun skal legge deg til. Ikke spør, bare fortell henne det. Du skriver som en akademiker, og det smarteste du kan gjøre for deg selv, er å bruke dine akademiske evner til å lære deg om din egen hjerne. Finn noen bøker om motivasjons- og prestasjonspsykologi og begynn der. Det er på tide at du selv finner ut hvilken fin fyr du egentlig er! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atdetvar Skrevet 19. april 2008 Forfatter #10 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) I beg to differ, jeg er absolutt ingen flott fyr. Jeg må klype meg selv i armen for å riste vekk antagelsen om at jeg er i en "lucid dream" dersom noen skjenker meg et smil eller en kommentar. Var spørsmålet virkelig så kunstlet ille? I så fall burde jeg nesten sende én mail til for å beklage, for så å aldri gjøre henne fortredt igjen. Endret 19. april 2008 av Atdetvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inwe Skrevet 19. april 2008 #11 Del Skrevet 19. april 2008 Jeg lever etter "don't speak unless it improves on silence"-prinsippet i mange henseende etter flere mildt sagt uheldige og flaue hendelser på ungdomsskolen, grunnkurs og VG2 (avviselser, ingen berikelse av samtaler, perpleks stumhet hvis jeg mot formodning skulle bli spurt om noe osv.). Aldri vært en jentefut, men det har jeg i grunn ikke ønsket, heller.. Det prisippe levde jeg lenge etter også. Etter 10 år med mobbing ble det fort sånn. Men jeg fant ut at jeg måtte gi meg med det for å ha det gøy. Jeg vet det er vansklig, og det er mye jobb, og man trenger støtte fra andre mennesker, men det er mulig, jeg klarte det. Ting er fortsatt skummelt, men jeg har valgt og overse det. Etter dette har jeg klart å fullføre et år på folkehøyskole og klarer ikke lengre sitte inne alene, må møte mennesker hver dag, har klart å opparbeide meg en stor vennegjeng og jobber i et utrolig sosialt yrke! Og jeg er sikker på, kan jeg klare det, kan alle andre klare det og. Blås i hva alle andre mener om deg, om de ikke liker deg som den du er, er de ikke verdt oppmerksomheten din. Dette lever jeg etter daglig nå, selvom det er vansklig.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atdetvar Skrevet 19. april 2008 Forfatter #12 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Morsomt hvordan forelskelse influerer alt man gjør, har stort sett ikke lyttet til annet enn fransk kjærlighetsmusikk de siste dagene (l'amour est bleu!) eller sluttet å erindre øyeblikk med henne som hovedperson. Dette er tinden av alt som er fantastisk og i tillegg av det verste jeg har vært borti. Skulle ønske jeg hadde din selvtillit og ditt mot, Inwe; og "helomvendingen" din står det utrolig mye respekt av! Endret 19. april 2008 av Atdetvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Embla s Skrevet 19. april 2008 #13 Del Skrevet 19. april 2008 I beg to differ, jeg er absolutt ingen flott fyr. Jeg må klype meg selv i armen for å riste vekk antagelsen om at jeg er i en "lucid dream" dersom noen skjenker meg et smil eller en kommentar. Var spørsmålet virkelig så kunstlet ille? I så fall burde jeg nesten sende én mail til for å beklage, for så å aldri gjøre henne fortredt igjen. NEI!! Ikke send en beklagelses-mail!! Spørsmålet var ikke det beste, men DU bruker mye mer energi på å tolke og tenke over det enn hun gjør. Og; hvis hun allerede liker deg, så har det ikke noe å si. Det kan godt hende hun har tolket det ironisk/humoristisk også, ikke sikkert hun er klar over hvor dårlig selvfølelse du faktisk sitter med. Og hvis du sender beklagelsesmail vil hun vel tenke mer over det og hvis hun nå syntes den var litt teit/rar i utgangspuntket så vil hun vel reflektere mer over det hvis du sender en beklagelsesmail. Folk legger ikke så mye i en litt uheldig formulering. Det ville ikke du heller gjort hvis det ikke var for at du er forelska Nå har du forøvrig brukt mange innlegg på å fortelle hvor håpløs du er. Hva er dine gode sider? Hva er du stolt av? :klemme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atdetvar Skrevet 19. april 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Jeg er stolt av ubetydelig få sider ved min person (surprise! ). Stolt av at jeg klarte å overvinne depresjon; at jeg hverken har forsøkt å røyke eller drikke (og aldri vil); at jeg er snill mot alle (så langt det gjøres kan).. og det var det. Selvtilliten (eller mangel derav) drar nok idéer om utilstrekkelighet stort sett på basis av min røde mane (eneste personen på skolen med det, faktisk - uff). Ikke gøy med raudt hode, føler at dét får alle til å se rart på meg. Mulig det var "in" under vikingtiden, men jeg føler (vet) de fleste foretrekker blonde og mørkhårede menn. Og siden to personer har pekt ut anstrengtheten ved meldingen burde det jo blinke og ule en varsel-lampe et sted. Hun tror nok jeg er riv ruskende gal og en komplett idiot (noe de aller fleste innehar tanker om, med mindre jeg tillegger meg selv overdrevent mye signifikans med det utsagnet..) Endret 19. april 2008 av Atdetvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 19. april 2008 #15 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) (...) Ikke gøy med raudt hode, føler at dét får alle til å se rart på meg. Mulig det var "in" under vikingtiden, men jeg føler (vet) de fleste foretrekker blonde og mørkhårede menn. (...) Og likevel blir haugevis av irske menn gift hver eneste bidige dag. Hei ja! Du kan bare slutte å prøve å forstå kvinner med det samme. De kommer med ulik smak alle sammen. Noen er søte, andre er salte... Eh... Nei, den ble litt feil... Jo... Drit i det. Liker hun deg, så liker hun deg. Det er ikke en dritt dui kan gjøre med det. Men du? Hvis du forelsker deg i noen; kan du definere ethvert punkt som gir opphav til de følelsene ved henne? Folk er forskjellig. Smaken er som baken; hårete og den stinker. Og når en jente først har bestemt seg, så står hun klippefast ved det, inntil hun får spurt hva venninna syns. Men hvis hun har bestemt seg for deg, er det dessverre lite du kan gjøre med det. Uansett hva du måtte mene om deg selv, så er hun åpenbart ikke enig. Og hvorfor skulle hun det? Kvinner ER jo av natur kranglete og vanskelige... Endret 19. april 2008 av Kamikatze Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atdetvar Skrevet 19. april 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Det siste vet jeg intet om. Snakker kun utifra erfaring, fastholder ikke det som en uomtvistelig eller fasttømret sannhet. Faen for en dust jeg er. Endret 19. april 2008 av Atdetvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atdetvar Skrevet 20. april 2008 Forfatter #17 Del Skrevet 20. april 2008 (endret) Noe som i stor grad bekreftes ved at jeg ikke våger å logge på for å lese en usannsynlig respons. Er det mulig? I det hele tatt? Take me out to the pasture and shoot me... Endret 20. april 2008 av Atdetvar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Spindrift_* Skrevet 20. april 2008 #18 Del Skrevet 20. april 2008 Jeg synes iallfall at du er helt usannsynlig søt på det skriftlige plan, jeg faller nesten for deg selv :love: Du må bare logge deg på Nettby og begynne å flørte med en gang. Siden hun smiler til deg allerede har du et godt utgangspunkt. Lykke til!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atdetvar Skrevet 20. april 2008 Forfatter #19 Del Skrevet 20. april 2008 Hun får rent prinsipielt ikke lov til å være interessert i meg, da hun således går glipp av de *faktisk* fengslende, kjekke og substansrike mennene -der ute-. Jeg er en fånyttes eksistens. Ved å legge ut et bilde ville det ikke vært hevet over tvil. Ennå ikke logget på. Grzlggggggggggggesdqwf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest pjanola Skrevet 20. april 2008 #20 Del Skrevet 20. april 2008 Men så ta og rett deg opp i ryggen da mann! Det er jo egentlig en smule patetisk å drive å dra seg selv ned på den måten (jeg vet akkurat hvor lett det er), men det er absolutt ingen sannhet i det du sier om deg selv. Det eneste det fører til, er at du ikke blir kjent med henne fordi du har trukket en hel del forhastede konklusjoner. Så smil tilbake, og la henne bli kjent med den flotte personen du er! Venter spent på fortsettelsen..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå