Gå til innhold

Thea sin julebaby er på vei!


theamoren

Anbefalte innlegg

Angrer på at jeg sa det på jobb, men det datt bare ut av meg, jobber litt overtid, og syns det blir litt for mye nå, men ho maste og maste og maste og til slutt måtte jeg bare si det som det var.

Venninne mine som vet det er gravide selv så de vet hvordan det er..

Torsdag skal jeg på tur, til Vilnius! (hovedstaden i Litauen) Skal på jentetur med alle damene i familien, tanter, kusine, mamma, osv. blir morro! Regnet med jeg måtte fortelle da, hvis jeg var dårlig, men det er jeg jo ikke enda :) men de gjennomskuer meg nok når vinelskeren meg bestiller cola på byen! men det gjør ikke noe.....

Litt vittig, fordi sist vi hadde sånn en jentetur var jeg også gravid, og da måtte jeg avlyse i siste liten, var så sjuk atte!

Ellers, i dag skal jeg på politistasjonen og ordne nytt pass til gttungen! kjempetiltak! og så skal jeg til frisøren og klippe han... det trengs!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du er ikke prøver enda? Først bryllup?

Vi er ikke prøvere nei... jeg skulle ønske vi var det, men nå begynner bryllupet endelig å nærme seg litt, så vi har blitt enige om å vente til etter det, og etter der igjen er det bare ett år til jeg er ferdig med studiene, så da venter vi til jeg er i fast jobb... så må nok vente 2-3 år til... Men hvis jeg ser tilbake like lang tid så er det ikke sååå lenge til da... Gleder meg :)

Så gøy at du skal på tur :) Får håpe kvalmen holder seg vekke til etter turen i allefall da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp! :vinke:

Første gangen jeg er innom her, tror jeg.. Gratulerer så mye med graviditeten! :juhu:

Høres ut som en kjempekoselig tur du skal på!!! God tur!! :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg!!!

Åhh, så kos det blir me tur da! Godt å komme seg vekk herfra litt da :)

Du må ha en toppers tur og kose deg masse!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ikke prøvere nei... jeg skulle ønske vi var det, men nå begynner bryllupet endelig å nærme seg litt, så vi har blitt enige om å vente til etter det, og etter der igjen er det bare ett år til jeg er ferdig med studiene, så da venter vi til jeg er i fast jobb... så må nok vente 2-3 år til... Men hvis jeg ser tilbake like lang tid så er det ikke sååå lenge til da... Gleder meg :)

Så gøy at du skal på tur :) Får håpe kvalmen holder seg vekke til etter turen i allefall da :)

år...Du har mye å glede deg til...lurt å bli ferdig med studier, ha jobb osv.. riktig rekkefølge. Jeg har jo gjort motsatt da :fnise: barn, skole, giftet meg, jobb..

Hei og hopp! :vinke:

Første gangen jeg er innom her, tror jeg.. Gratulerer så mye med graviditeten! :juhu:

Høres ut som en kjempekoselig tur du skal på!!! God tur!! :)

:klemmer:

Hei hei... tusen takk! Så koselig du stikker innom!

Hei på deg!!!

Åhh, så kos det blir me tur da! Godt å komme seg vekk herfra litt da :)

Du må ha en toppers tur og kose deg masse!! :)

takker, skal kose meg. men er litt redd det blir slitsomt også... er så trøtt og sliten for tia... MEN får bare prøve å slappe av og kose meg

Endret av theamoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker og 1 dag i dag..

og jeg er kvaaaalm! :sur: håper ikke det varer..

Spyr ikke, heldigvis. men er kvalm, og sliter med å få ned mat.

Har jo vært litt småkvalm om morgenene de siste to uker, men verre i dag... typisk når jeg reiser i morra!

Sitter her med stripe hette og blekemiddel i håret :sexy:

Og prøver og få ned noe mat.. blir bedre etterpå..

Har ikke pakket enda. Det er så tiltak! (og vanskelig)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hører du roper på tryllefeen din. :lur:

Kvalmen skal bort og det litt forT.

ABRA KADABRA GÅ BORT.

Håper det hjelper og at du får en fin tur.

:fnise: (jeg er ikke helt god,men det har du vel skjønt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten!!! :jepp: Håper du klarer å slappe av og ikke tenke på alt som kan gå galt!!!! for alt i alt så går det jo kjempefint i de fleste svangerskap. er bare det at man hører mest om det som er fælt!! :sukk: Kos deg på jentetur og håper formen er fin!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker nå som du har klart deg veldig fint da, selv om du tok ting i litt "feil" rekkefølge ;) Er jo en tendens til at folk venter for lenge med å få barn i dag... jeg vil bli en ung mamma jeg også :) Forholdsvis i allefall... Foreldrene mine fikk meg når de var 23, og pappa vil ikke bli bestefar før han er 50, men som mormor påpekte så er det ikke akkurat opp til han... hehe... Kommer nok ikke til å vente 5 år for pappas skyld... hehe... Tror egentlig han kommer til å glede seg når han bare får nyheten da... mamma er veldig klar på at jeg må bli ferdig med utdannelsen, men samtidig sier hun ofte at hun gleder seg til å få barnebarn... eller mer hinting, som: Ja, vi har litt lyst å flytte i leilighet når din søster flytter ut, enebolig er så mye arbeid, men det er jo litt dumt å ikke ha hage når man har barnebarn da... Eller: Hvis dere flytter kommoden på soverommet har dere jo plass til en barneseng da... :ler: Skjønne mammaen min...

Håper du koser deg masse på tur, og at kvalmen holder seg vekke som sagt :) God helg :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten!!! :jepp: Håper du klarer å slappe av og ikke tenke på alt som kan gå galt!!!! for alt i alt så går det jo kjempefint i de fleste svangerskap. er bare det at man hører mest om det som er fælt!! :sukk: Kos deg på jentetur og håper formen er fin!!

Tusen takk! :)

Prøver å slappe av og ikke tenke så mye på det, men ikke lett! Ulempen med internett og KG er nettopp at man hører så mye sånt her...

Virker nå som du har klart deg veldig fint da, selv om du tok ting i litt "feil" rekkefølge ;) Er jo en tendens til at folk venter for lenge med å få barn i dag... jeg vil bli en ung mamma jeg også :) Forholdsvis i allefall... Foreldrene mine fikk meg når de var 23, og pappa vil ikke bli bestefar før han er 50, men som mormor påpekte så er det ikke akkurat opp til han... hehe... Kommer nok ikke til å vente 5 år for pappas skyld... hehe... Tror egentlig han kommer til å glede seg når han bare får nyheten da... mamma er veldig klar på at jeg må bli ferdig med utdannelsen, men samtidig sier hun ofte at hun gleder seg til å få barnebarn... eller mer hinting, som: Ja, vi har litt lyst å flytte i leilighet når din søster flytter ut, enebolig er så mye arbeid, men det er jo litt dumt å ikke ha hage når man har barnebarn da... Eller: Hvis dere flytter kommoden på soverommet har dere jo plass til en barneseng da... :ler: Skjønne mammaen min...

Håper du koser deg masse på tur, og at kvalmen holder seg vekke som sagt :) God helg :):klem:

Ja det har gått veldig fint.. men hadde jeg hatt valget hadde jeg gått gravid med førstemann nå.. Men .. ikke lett og tenke sånn. Da hadde jeg ikke hatt skjønningen.

Vill også være ung mor, mye pga barnebarn også. At jeg er unh og frisk når de kommer... gleder meg nemlig allerede :fnise: Så utrolig gøy det må være. bare kose seg, man slipper strevet, det blir bare barnekos!

ELLERS: Snart 7 uker nå... kommer seg! hehe...

Kommet hjem fra tur i dag, reiste på torsdag på formiddagen og var jo råkvalm her. dagen før hadde også vært ille, så jeg ble i tvil om jeg skulle reise! er jo en storbyferie med shopping og fullt kjør og nattevåk + tidlige morgener. Og når jeg var så trøtt og kvalm var jeg veldig skeptisk og nervøs. Så det ble noen runder med meg selv her og noen fortvilte telefoner med mamma og pappa.

Var jo veldig innstilt på å reise, kofferten var pakket og de kom og hentet meg om en halvtime. Men jeg var så usikker, ikke gøy å gå rundt å være trøtt og kvalm, spesielt kvalm.

MEN jeg reiste, bestemte meg i siste liten. Leiligheten lå midt i byen så hvis jeg ble kvalm kunne jeg gå tilbake og legge meg litt og sånn! Og veldig kjedelig å bli hjemme når jeg har gledet meg..

Måtte fortelle nyheten til alle da... Måtte nødt. Gjør ikke noe det!

Turen gikk bra, var litt kvalm, og følte jeg bare tenkte på mat, mat, mat. pga blodsukkeret, blir jeg sulten blir jeg kvalm.

Hadde chips og snaks i veska som jeg gikk og spiste på, og så var jeg morgen kvalm..

Hadde en kjempefin tur, Vilnius var en nydelig by! kan anbefales!

Skal legge meg snart, sovet tre timer i natt! :søvn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey!

Koselig å høre at turen gikk bra selvom du er/var kvalmen.. :) Håper kvalmen ikke vedvarer så lenge og at du kommer til å få en graviditet uten de største plagene :)

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hey!

Koselig å høre at turen gikk bra selvom du er/var kvalmen.. :) Håper kvalmen ikke vedvarer så lenge og at du kommer til å få en graviditet uten de største plagene :)

:klemmer:

:klemmer: jeg håper jeg blir kvitt kvalmen og at du blir gravid snart!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig dag! :sol: solskinn og 20 grader i skyggen!

Vært med barnehagen på tur i dag.. sett på lammene og grillet på hytten til min bestefar faktisk.. deilig i dette været! kjempevarmt!

. ... gruer meg så til å føde... usikker på om jeg skal prøve å få keisersnitt.. vet det ikke er lett å få! tenker mye på dette! Ikke behagelig å være såå redd!

Endret av theamoren
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en herlig dag! :sol: solskinn og 20 grader i skyggen!

Vært med barnehagen på tur i dag.. sett på lammene og grillet på hytten til min bestefar faktisk.. deilig i dette været! kjempevarmt!

. ... gruer meg så til å føde... usikker på om jeg skal prøve å få keisersnitt.. vet det ikke er lett å få! tenker mye på dette! Ikke behagelig å være såå redd!

Ja, været er nydelig for tiden :) Fint å høre at du har hatt en kjekk tur på tross av kvalmen :)

Hadde du en lang og vond fødsel sist, siden du har fødselsskrekk? Hvis du har hatt en dårlig opplevelse bør jo det telle for at du får keisersnitt da, du kan jo ikke gå rundt å være livredd for fødselen såå lenge...

Håper du får en fin uke :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, været er nydelig for tiden :) Fint å høre at du har hatt en kjekk tur på tross av kvalmen :)

Hadde du en lang og vond fødsel sist, siden du har fødselsskrekk? Hvis du har hatt en dårlig opplevelse bør jo det telle for at du får keisersnitt da, du kan jo ikke gå rundt å være livredd for fødselen såå lenge...

Håper du får en fin uke :)

Hurra for 7 uker :hoppe: alt hjelper!

Var en forferdelig fødsel! og så fikk jeg fødselsdepresjon, og jeg VET det var fødselen som tok knekken på meg.

Mamma var med på fødselen, og hun mener jeg aldri må finne på å føde normalt igjen! Hun var helt ødelagt selv etterpå..

Men jeg vet jo aldri om det blir like dann denne gang, men ikke lett å tenke det, for jeg er jo livredd den blir like ille.. og føler på meg det blir sånn...

jajaja.. Fri i dag også jeg, heldigvis, er ikke i form, ganske kvalm! Men skal jobbe i morra og det gruer jeg meg til når jeg er så kvalm, men må prøve og se... presse meg litt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff a mejen... :troest:

Hva skjedde under den forrige fødselen din da?

hmmm, Skal prøve å forklare litt:

Kan vel begynne med svangerskapet. Fikk ekstrem svangerskapskvalme som aldri gikk helt over, var værst i begynnelsen, men ble aldri helt god. Gikk ned mange kilo og var veldig avmagret og utslitt, hadde ingen energi.

Under selve fødselen skjedde ikke noe farlig, ikke derfor jeg er redd.

Men den var så vondt og intens.. begynte rett på sterke rier på kvelden, med fire minutters mellomrom, vi da rett kjørte til sykehuset og da vi ankom hadde jeg så vondt at jeg klarte ikke stå oppreist og hadde da 2 minutter mellom riene.

Riene var intese(veldig vonde) og hyppige, og så begynte jeg å kaste opp! kastet opp mellom hver eneste rie! Noen forferdelige brekninger og opp kom bare magesyre.. og siden jeg bare hadde 2 minutter mellomrom kunne jeg ikke puste ut mellom riene, noe som førte til at jeg ble totalt utslitt fysisk og psykisk.

Fikk en knekk psykisk(Har nok noe å si med graviditeten min også, var som sagt kvalm i ni måneder og sliten av den grunn også, hadde ikke kjøtt på kroppen).

Så jeg fikk angstanfall der jeg anspente hele kroppen og klarte bare ikke slappe av, stiv som en pinne og skalv, (var veldig vondt psykisk) mens jeg hadde sterke rier og noen forferdelige brekninger. Klarer bare ikke glemme hvor vondt det var!! husker det så godt!

12 timer lå jeg sånn!

Når jeg skulle til å presse ble det enda verre, fordi jeg var så sliten hadde jeg ikke krefter nok. Var veldig vondt, spesielt i hale beinet og "det andre hullet" faktisk, fordi ungen lå langt bak i ryggen min på en måte, er vist noen som får sånn. og da er det mer smertefult å presse sa jordmor (typisk at jeg skulle være sånn).

Presset i en time før han var ute, synes aldri han kom, jormoren måtte legge hele vekta si på magen min (kommer aldri til å glemme å vondt det var) og da kom han...

Så kom da fødselsdepresjonen, sov ingenting den natta, kjente heller ikke noe glede over å ha fått en sønn. følte ikke noe for han. Noe som var fryktelig vondt, og jeg følte meg som en mislykket mor.

Neste natt kom og jeg sov absolutt ingenting den natta heller, så du kan tenke deg hvilken tilstand jeg var i. Jeg bare tenkte på fødselen og hvor vondt det var, var helt i sjokk tror jeg.

Så kunne jeg hjem, reiste hjem til mamma og knakk sammen i krampegråt med en gang jeg kom inn døra, jeg skalv og hadde angst. kroppen var så utslitt at pappa måtte bære meg inn i senga. Ikke klarte jeg å sove og ikke klarte jeg å spise. Gutten min orket jeg ikke se engang. Mamma måtte sitt oppe med meg om nettene fordi jeg hadde det så vondt psykisk.

Medisiner kunne jeg jo ikke ta fordi jeg ammet. men til slutt fikk mamma tynt noen sovepiller ut av legen jeg kunne ta. Og da fikk jeg sove! endelig! sov og sov, mamma var bare innom med gutten og la han til puppen min når jeg skulle amme, ellers bare sov jeg.

Til slutt kom jeg meg opp av sengen og følte meg litt bedre fysisk, men totalt mislykket som mor, slet med depesjon og angst.

Så fikk vi tips om en kinesolog som er en venn av min bestefar, begynte å gå til henne og ble med ett mye bedre! kom meg ovenpå igjen og begynte å interessere meg for gutten min om da var tre måneder.

Har slitt litt med angst og depresjoner i perioder etterpå og begynte på antidepressive medisiner som har vært til god hjelp. Har sluttet på de nå som jeg er gravid igjen og ting går veldig greit nå... men jeg er jo redd før fødselen da, og redd for fødselsdepresjon.

Skal gjøre alt for å forebygge. .. og får jeg bare ta det som det kommer alt. ikke noe annet å gjøre med det.. håper det blir anderledes denne gang..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klemmer:

Så fælt det hørtes ut.

Men det er vel heller lite sannsynlig at det vil bli på samme måten nå.

Men uansett, så lenge du forklarer hvorfor du vil ha keisersnitt så kan jeg ikke skjønne at du ikke skal få det.

Dette går nok bra Theamoren :troest:

Endret av Tussi!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...