Alice Ayres Skrevet 14. april 2008 #1 Skrevet 14. april 2008 Fikk et aldri så lite sjokk i går kveld. Naboene våre som har et barn på omtrent samme alder som den eldste ungen vår, skal skilles. Ikke uvanlig i og for seg. Dette er folk som vi har hatt jevnlig kontakt med, og de er gode naboer. Men; i går kveld kom hun over og fortalte oss at de skulle skilles. Hun fortalte at hun hadde vært alene hjemme tidligere på dagen, da det banket på døra, og utenfor sto det en mann hun aldri hadde sett før. Han hadde en stor brun konvolutt som han ga til henne. Hun spurte om den var til mannen, da han er advokat og ofte får papirer levert på døra. Mannen svarte at det visste han ikke, så hun åpnet konvolutten og så at det var begjæring om skilsmisse. Hun tenkte at det måtte være en dårlig spøk, fordi de ikke hadde så mye som nevnt skilsmisse - ikke i det hele tatt, men så så hun mannen sin underskrift, som hun kjenner godt. Hun ringte mannen, og han svarte at jo, det var sant, og dette var noe han hadde tenkt på i lengre tid, og at han hadde flyttet ut og bodde hos en venn. Etterpå så hun at han hadde tatt med seg en del klær. Jeg har ingen grunn til å tvile på det hun sier. Vi snakket med dem senest lørdag, og alt virket helt normalt da. Så hva gjør jeg? Vi er venner med dem begge, men helt ærlig - har jeg mest lyst til å vri om halsen på mannen hennes nå. Selvsagt er ingenting avklart med hensyn til bosted, og barna våre er bestevenner.
Gjest Gjest Skrevet 14. april 2008 #2 Skrevet 14. april 2008 Er vel ikke så mye du får gjort her. I sånne situasjoner lønner det seg å holde seg utenfor, ikke blande seg inn. Men, jeg hadde nok prøvd å støtte nabodama i den tunge tiden, og prøvd å avlaste henne kanskje litt med barna innimellom. Tipper hun trenger litt tid for seg selv.
Serina Skrevet 14. april 2008 #3 Skrevet 14. april 2008 Når hun tar kontakt med dere så er det fordi hun ønsker kontakt, og trenger dere. Jeg ville ventet og sett om han tar kontakt med dere. Hvis ikke, så ønsker han ikke kontakt. Om han gjør det, så synes jeg dere kan holde kontakt med begge to. Det bør være ok for henne også, hun forventer nok ikke at dere ikke skal snakke med ham. Konsentrer dere nå om nabo-kona, hun er mest sannsynlig i sjokk-fasen og trenger en skulder eller to.
Alice Ayres Skrevet 14. april 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. april 2008 Er vel ikke så mye du får gjort her. I sånne situasjoner lønner det seg å holde seg utenfor, ikke blande seg inn. Men, jeg hadde nok prøvd å støtte nabodama i den tunge tiden, og prøvd å avlaste henne kanskje litt med barna innimellom. Tipper hun trenger litt tid for seg selv. Klokt råd. Skjønner at det beste er å holde hodet kaldt - men fy flate for en råtten måte å gjøre det på! De har vært gift i over 20 år og har tre barn sammen, så man skulle jo tro at han hadde anstendighet nok til å si det til henne ansikt til ansikt. Jeg sa til mannen min at hadde han gjort noe lignenede, vill mitt neste steg ha vært å hyre en leiemorder.
Serina Skrevet 14. april 2008 #5 Skrevet 14. april 2008 Klokt råd. Skjønner at det beste er å holde hodet kaldt - men fy flate for en råtten måte å gjøre det på! De har vært gift i over 20 år og har tre barn sammen, så man skulle jo tro at han hadde anstendighet nok til å si det til henne ansikt til ansikt. Jeg sa til mannen min at hadde han gjort noe lignenede, vill mitt neste steg ha vært å hyre en leiemorder. Uff, farlig å si, det kan jo skje deg også. Hun ventet seg det ikke, nabo-kona di heller.
Alice Ayres Skrevet 14. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2008 Uff, farlig å si, det kan jo skje deg også. Hun ventet seg det ikke, nabo-kona di heller. Så sant som det er sagt, men da blir det nok en mindre dust i verden.
Amalie_85 Skrevet 14. april 2008 #7 Skrevet 14. april 2008 Så sant som det er sagt, men da blir det nok en mindre dust i verden. aaaa flashback! helt utenom tråden, men dette minner meg om en sak som var i media for øh....maaaange år siden. Stemor klagde over stedattr på nett, og hadde flere ganger nevnt over hvor fint det hadde vært om hun ikke hadde eksistert. Stedatter forsvinner, blir funnet myrdet og stemor blir misstenkt p.g.a det som er skrevet på nett. Men husker ikke hva som skjedde i saken. Men så til tråden. Fy for en tøffel han mannen må være som bare plutselig en dag gjør noe sånt. Still opp for nabokona du Kanskje innvitere henne over på kaffe eller noe for å være en lytter. Sikkert masse frustrasjon inni seg ho nå! Lykke til til naboen til Alice
Nabodama Skrevet 14. april 2008 #8 Skrevet 14. april 2008 Vet ikke helt hva dere kan gjøre her.....men jeg stusser litt på dette med begjæring om skilsmisse? Det er ikke separasjonspapirer du mener? En kan ikke begjære skilsmisse før en har vært separert i 1 år.
Alice Ayres Skrevet 14. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2008 Vet ikke helt hva dere kan gjøre her.....men jeg stusser litt på dette med begjæring om skilsmisse? Det er ikke separasjonspapirer du mener? En kan ikke begjære skilsmisse før en har vært separert i 1 år. Er litt annerledes "over here". Kan jo få skilsmisse på dagen i Reno, for eksempel.
Alice Ayres Skrevet 14. april 2008 Forfatter #10 Skrevet 14. april 2008 aaaa flashback! helt utenom tråden, men dette minner meg om en sak som var i media for øh....maaaange år siden. Stemor klagde over stedattr på nett, og hadde flere ganger nevnt over hvor fint det hadde vært om hun ikke hadde eksistert. Stedatter forsvinner, blir funnet myrdet og stemor blir misstenkt p.g.a det som er skrevet på nett. Men husker ikke hva som skjedde i saken. Men så til tråden. Fy for en tøffel han mannen må være som bare plutselig en dag gjør noe sånt. Still opp for nabokona du Kanskje innvitere henne over på kaffe eller noe for å være en lytter. Sikkert masse frustrasjon inni seg ho nå! Lykke til til naboen til Alice Skal helt klart stille opp for henne, både med barnepass og kaffekopp - men det kan jo hende at det er han som blir boende. Huff. Håper virklig ikke at det er det som skjer. Drømte forresten i natt at han dukket opp på døra og forsøkte å forsvare det han hadde gjort. Jeg smelte døra i trynet på ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå