Gå til innhold

Minnie og lillemin sin hverdag

MiNNieMooSe

Anbefalte innlegg

Heisann!

Tok sin tid, men endelig fik jeg opprettet en ny dagbok, som mamma :)

Kommer til å skrive om livet vårt, dag for dag, for å huske selv også, nå som jeg er i ammetåka.. :ler:

Litt om meg:

Ble mamma til verdens vakreste jente torsdag 24.01.08. To dager før termin. Fødselen gikk fort, de hadde ikke set maken til førstegangsfdende mente de, fr jeg våknet av ubehab til snuppa var ute tok det 6,5 time! Heldig jeg. Men, det betyr ikke at det ikke var vondt, for intenst var det! Men, for en fantastisk opplevelse :)

Jenta mi veide 3020 gram, var 46,6 cm og 33 cm rundt hodet. Ei lita snelle.

Dagene går så fort så tenkte det var greit med dagbok, skrive litt dag for dag!

Endret av MiNNieMooSe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei på deg Lolita! Så koselig at du stikker innom meg her..Jeg har vært veldig treg med å begynne på dagbok, men hverdagen med en baby er ganske så hektisk!

Har såvidt begynt på en fødselshistorie, blir ferdig en dag...Hehehe...

Idag har jeg og lillemor vært ute på lang trilletur med ei venninne og hennes 6 mnd gamle sønn. Vi gikk i ca 3 timer mens snuppa sov kjempegodt. :)

Etterpå var vi hjemme hos de en stund, og jeg spiste middag der. Koselig. Det begynte å pøsregne så jeg ble der en stund og ble enig med mannen om at han skulle hente meg etter jobben han drev med, men den tok visst lenger tid enn forventet så da klokka nærmet seg 19 så tok jeg trøtte snuppa og gikk hjem istedet (var opphold) det passet fint for hun fikk sovet en stund og lå ute i vognen etter vi kom hjem også.

Lagde enkel kveldsmat sånn ferdig fish and chips til oss, også badet jeg snuppa og nå kl 23 sovnet hun. Prøver nemlig å pushe leggetiden hennes slik at det kan likne litt rutiner etterhvert. Hun pleier å sovne fra alt melom 23-03 og det blir litt sent..

Nå skal jeg benytte sjansen å få lagt meg tidlig også!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snuppa våknet etter bare 20 minutter hun, men sovnet etter litt grining på brystet mitt. HUn har hatt vondt i magen en stund (kolikk) men, det har bedret seg lit etter 2 behandlinger hos kiropraktor. Neste behandling er på fredag.

Nå prøvde jeg nettopp å lege henne i senga si, men hun er ikke fornøyd.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakar liten...

håper hun sovner fort og sover lenge i senga si uten mageproblemer i natt da... sånt er ikke no morsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei igjen!

Kan ikke skryte av a jeg er ofte på nett, eller flink til å oppdatere her.. :sjenert: Tida strekker ikke til rett å slett. Blir nok bedre når rutinene er inne tenker jeg.Sliter litt med leggingen om dagen, ikveld pakket vi henne inn i tepper, dyna + lue og votter og prøvde å trille henne i søvn, det funka helt til vi kom hjem, da mistet hun smokken øren ganager og våknet derfor av det. Så nå har jeg lagt henne over i vuggen hennes etter litt mat..Ligger våken, men er trøtt somen dupp. Jeg må ligge her til hun sover for smokken flyyyr ut og da er det krise, heheh. Håper dette g¨r seg til eterhvert, gjør nok det.

Men, jeg blir jo ganske trøtt selv også...*gjesp* Når hun sovner så sover hun til 7-8 tiden og får mat og så sovner hun somregel en stund til etter det.

Imorgen kommer mormor på besøk. Koselig. Jeg skal stripe håret hennes også.

Igår var første gangen vår på babysvømminga, kjempekoselig! Startet pent med å synge "hei,hei,hei jeg heter *****" sangen også bare være i vannet, siden det var første gangen. Suksess :) Veldig koselig måte å være sammen sm en familie på, så det anbefaler jeg alle!

Snuppa har vært litt syk også, så det har jaggu gått unna her. Natt til fredag så kastet hun opp skikkelig. Spydde ned 4 pysjer, meg og senga vår + sin egen. Skule hatt sin første vaksine på fredag, men den ble derfor utsatt til den 9 mai. Like greit, man gleder seg jo ikke akkurat...

Snuppa har fortsatt ikke sovnet, men tror det er like før nå...Håper! For jeh er ybertrøtt selv også....

Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I natt er det virkelig en prøveøse å få lagt lillemor, ser dårlig ut hittil...Skal teste mammaen sin skikkelig! *gjesp* :Gjesp:

Mannen tok over så jeg kunne få hvile litt, men han skal tidlig på jobb så jeg tok over til slutt. Nå satt jeg henne i vippestolen litt...Kjempesliten er jeg nå. Man blir det nr man prøver å prøver og det er nekt på å sove...Men, men..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det kommet ny dagbok ja! :)

Håper lillejenta deres vil sove litt mer snart, er slitsomt når de er oppe hele natta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Koselig å se deg og lillemor igjen! Hatt en koselig ettermiddag :) Er så hyggelig og se at hun vokser og er i så godt humør :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...