Gå til innhold

gjeld og innkasso

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest rotehodet

Hei :)

Etter at jeg ble skillet fra gubben i 84,har de nammsmannen gått på min konto og trukket penger der.Jeg mener at han ikke har lov til det fordi var gjeld fra min tidligere mann.Jeg hadde ikke skrevet under noe papir.

Jeg depper fordi at nå er jeg i jobb og kan betale for de gamle likene som detter ut av skapet.

Min mann nr 2 truer meg at han vi gå fra meg hvis det kommer nye innkasso regninger som han ikke veit om.Jeg har fortalt han alt og jeg har angst for å gå i postkassa.Jeg vaeit at jeg har vært dum og vil rette opp i smørja. :grine: Hvordan skal jeg gå fram for å få orden på dette ?

trenger hjelp

hilsen

Rotehodet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vega

Vet jo ikke hvordan saken din er. Men at kontakt med Gjeldsoffer-alliansen i Oslo.

Du må bli medlem for å få hjelp, koster 150 kr i året.

Gjeldsoffer-Alliansen: mailadresse slettet. Det er ikke tillatt med slike adresser åpent i innleggene. Hege

www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0

Det kan jo være at inkassobyråene bare prøver seg - noen av de går løs på foreldre osv. Ring og hør med Goa, evt. send en mail.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Synes det var dumt at denne mailadressen ble slettet. :-?

Det var jo bare hjelp til en som har kommet skjevt ut.

Ikke akkurat egenreklame. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sensur er aldri bra

Kontroll er bra noen ganger (internett feks) , men ikke sensur.

I dette tilfellet ser vi jo at reglene ikke dekker det de skal dekke men langt mer, nemlig en hjelpende hånd fra en bruker til en annen.

errare humanum est

Det er menneskelig å feile

latin-zloty

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Poirot

Kontakt en advokat.

Den første timen hvor de vurderer om du har en sak er ofte litt billigere enn de andre timene. Kan uansett lønne seg i kr og øre til slutt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vega

Gjeldsoffer-alliansen (Goa) gir vel så gode råd som en advokat. Men kanskje du kommer inn under fri rettshjelp...

Dette med e-post var jeg ikke helt klar over, men ok det. Går jo an å finne fram på hjemmesiden om man vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er snakk om gjeld som bare din x var ansvarlig for kan ikke du kreves for denne. Men hvis dere begge var ansvarlige har sere et såkalt solidaransvar: dere er begge ansvarlig for en like stor del av gjelden selv om dere nå er skilt.

Siden det er namsmannen som trekker pengene går jeg ut i fra at dette er innenfor de juridiske grensene.

Men snakk med en advokat så får du svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...