Gjest rotehodet Skrevet 9. mai 2003 #1 Del Skrevet 9. mai 2003 Hei Etter at jeg ble skillet fra gubben i 84,har de nammsmannen gått på min konto og trukket penger der.Jeg mener at han ikke har lov til det fordi var gjeld fra min tidligere mann.Jeg hadde ikke skrevet under noe papir. Jeg depper fordi at nå er jeg i jobb og kan betale for de gamle likene som detter ut av skapet. Min mann nr 2 truer meg at han vi gå fra meg hvis det kommer nye innkasso regninger som han ikke veit om.Jeg har fortalt han alt og jeg har angst for å gå i postkassa.Jeg vaeit at jeg har vært dum og vil rette opp i smørja. Hvordan skal jeg gå fram for å få orden på dette ? trenger hjelp hilsen Rotehodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 9. mai 2003 #2 Del Skrevet 9. mai 2003 Vet jo ikke hvordan saken din er. Men at kontakt med Gjeldsoffer-alliansen i Oslo. Du må bli medlem for å få hjelp, koster 150 kr i året. Gjeldsoffer-Alliansen: mailadresse slettet. Det er ikke tillatt med slike adresser åpent i innleggene. Hege www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 Det kan jo være at inkassobyråene bare prøver seg - noen av de går løs på foreldre osv. Ring og hør med Goa, evt. send en mail. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-zloty Skrevet 9. mai 2003 #3 Del Skrevet 9. mai 2003 Her finner du adressen til nettsiden http://www.gjeldsoffer-alliansen.no/ Mods! Forøvrig synes jeg dere er veldig strikte noen ganger med de reglene deres, kan de forsvares juridisk? Eller er det nettopp derfor? hmm juridi-zloty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. mai 2003 #4 Del Skrevet 9. mai 2003 Synes det var dumt at denne mailadressen ble slettet. :-? Det var jo bare hjelp til en som har kommet skjevt ut. Ikke akkurat egenreklame. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege Skrevet 9. mai 2003 #5 Del Skrevet 9. mai 2003 Dette har ikke noe med reklame å gjøre, men med det faktum at vi ikke tillater mailadresser og telefonnummere åpent i innleggene. Slik er det, og slik blir det http://www.kvinneguiden.no/Forum/faq.php#0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-zloty Skrevet 9. mai 2003 #6 Del Skrevet 9. mai 2003 Sensur er aldri bra Kontroll er bra noen ganger (internett feks) , men ikke sensur. I dette tilfellet ser vi jo at reglene ikke dekker det de skal dekke men langt mer, nemlig en hjelpende hånd fra en bruker til en annen. errare humanum est Det er menneskelig å feile latin-zloty Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 9. mai 2003 #7 Del Skrevet 9. mai 2003 Kontakt en advokat. Den første timen hvor de vurderer om du har en sak er ofte litt billigere enn de andre timene. Kan uansett lønne seg i kr og øre til slutt.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vega Skrevet 9. mai 2003 #8 Del Skrevet 9. mai 2003 Gjeldsoffer-alliansen (Goa) gir vel så gode råd som en advokat. Men kanskje du kommer inn under fri rettshjelp... Dette med e-post var jeg ikke helt klar over, men ok det. Går jo an å finne fram på hjemmesiden om man vil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomas Skrevet 9. mai 2003 #9 Del Skrevet 9. mai 2003 Hvis det er snakk om gjeld som bare din x var ansvarlig for kan ikke du kreves for denne. Men hvis dere begge var ansvarlige har sere et såkalt solidaransvar: dere er begge ansvarlig for en like stor del av gjelden selv om dere nå er skilt. Siden det er namsmannen som trekker pengene går jeg ut i fra at dette er innenfor de juridiske grensene. Men snakk med en advokat så får du svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå