Gå til innhold

Smoothiemaker/Blender

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvilken anbefaler dere? Og hvor mange watt bør en slik maskin ha?

Jeg er ute etter en som ikke koster skjorta, men som alikavel er effektiv

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en fra Hitachi, og den anbefaler jeg IKKE. Altfor dårlig til å knuse is. Skulle ønske jeg hadde lagt litt mer penger i den..

Skrevet (endret)
Hvilken anbefaler dere? Og hvor mange watt bør en slik maskin ha?

Jeg er ute etter en som ikke koster skjorta, men som alikavel er effektiv

Hei!

Jeg jobber med dette og vil anbefale deg å gå etter tre ting:

Det første er at du bør velge en med glasskolbe. Glass er mer temperaturbestandig enn plast og tåler derfor bedre varm væske og isknusing uten å sprekke. Isbiter, nøtter & sjokolade lager riper i plaskolber slik at de blir matte, stygge og vanskelige å holde rent.

Det du også bør tenke på er å velge en modell som er lett å rengjøre. Jo lettere rengjøring, jo mindre "kvier" du deg for å bruke den. Du bør velge en modell som du kan skru ut bunnen (med knivene) på. Det suger å vakse opp det som har satt seg på knivene - dersom kolben ikke kan demonteres, og dette går ikke av i oppvaskmaskin, det blir snarere til lim.

Sist men ikke minst bør du velge en som har pulsknapp. Når du skal knuse is, hakke nøtter eller sjokolade vil de som bare har av og på hakke det som ligger i bunnen, mens resten vil forbli uhakket. Dersom maskinen ikke har pulsknapp er du avhengig av å tilsette væske for å få alt hakket., mens hvis du har du pulsknapp "kaster" blenderen det opp i luften og du får knust alt uten å tilsette væske.

Du må ha en viss wattstyrke for å få til å knuse is etc, men dersom du går etter de forrige 3 kriteriene vil du ikke ha noe problem med at maskinen er for svak. Det finnes også andre funksjoner, som smootie funksjon eller filter til å sette i for å unngå frø/steiner fra frukt.

Jeg vil annbefale deg Philips HR 2074. Den koster 699, men den har du i mange år. Alternativt Electrolux ASB 2600 (best i test mai 2005). Forskjellen mellom de to, er at den Philipsen veier 2 kilo mer og er hakket stødigere. Den har også fruktfilter til å lage smootie uten å skrelle og rense frukt veldig godt, for den sorterer vekk steiner og frø.

Edit: skrivefeil

Endret av Tropehus
Skrevet

Tusen hjertelig takk for anbefalinger. Skal sjekke ut de to merkene du nevnte her :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...