Gå til innhold

Min svigerinne går på heroin!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

I dag fikk jeg det bekreftet. :-? Min svigerinne går på heroin!!!. Min mann sa til meg i forrige uke at hun så ut som hun gikk på heroin. Jeg ble så perpleks utav det at jeg forfeide det. Min mann har en kompis hvor damen hans er veninne med min svigerinne. Skjønner?

Og vi VET nå helt sikkert at hun bruker heroin og hun har 3 barn med min bror, som jobber i Nordsjøen. Han er nå offshore.

Hva skal jeg gjøre? Fortelle min og min brors mor om dette?

Jeg er helt blank og fortvilet.

:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:o

Uffda,ville nok sagt det til broren din først og fremst.

Moren, tja..hva hvis det ikke er sant?

Kanskje sjekket litt ekstra, at det er helt sant før du gjør noe..

Hvilke bevis har du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Min svigerinne sa det til veninnen sin som sa det til sin samboer. Han snakket med min mann for de er kompiser. Han sa også at min bror vet det....?!

Så er det rett at jeg blander meg, eller skal jeg ikke si noen ting til noen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Uff, for en vanskelig situasjon.

Men jeg syns at når det er 3 barn involvert ( går ut ifra at disse ikke er voksne?) så syns jeg at man er nødt til å gjøre noe.

Gjør deg fullstendig sikker i din sak, og ta det opp med henne direkte eller med broren din.

Tenk på barna...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du bekymret for din svigerinne, så tar du det selvsagt opp med henne direkte.

Og hva innebærer "går på"? Det er mange nyanser mellom det å røyke/sniffe heroin til festbruk og til å sette flere skudd daglig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er først og fremst SVÆRT alvorlig.

Hva heroin gjør med mennesker er ofte helt utrolig, og du må belage deg på at dette kan bli veldig tøft og vanskelig.

(har selv ei "svigersøster" som er heroinist..) :(

det du må passe på er å være obs på hva din svigerinne snakker om, er hun vanskelig å få tak i, usannheter, pengetrøbbel, ustabilitet og manipulasjon, + merker på armer, hender og ben hvis det skulle vise seg at hun er sprøyteheroinist(noen røyker det og noen sniffer eller spiser det) :-?

De har svært få skrupler og de er svært flinke til å lage historier.(vi har gått på limpinnen mange ganger, og brukt mye penger og ressurser

uten at vi har kommet noen vei i å hjelpe henne...

Det at hun har barn er en viktig faktor for å komme til bunns i saken.

Hva du kan gjøre alene er vanskelig å bestemme, men prat med et familiemedlem som du har full tillit til, og let opp informasjon om temaet.

Det hjelper mye på å vite om stoff og stoffmisbruk(-ere).

Ellers må du ta tiden til hjelp og finne ut mer før du evt skulle anmelde barnevern og politi inn i saken.

Heroin er det absolutt verste stoffet, og det er vanskelig for personen som bruker og familie/nettverk rundt.

(Det påvirker hjernen og får de til å gjøre omentren hva som helst for sin egen fordel og for å få stoff..)

Gi gjerne tilbakemld. her på forumet eller til meg på PM hvis du lurer på noe.

Jeg håper det går bra med dere, stå sammen som familie!

lykke til :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff så vanskelig situasjon å komme oppi.

Noe må du gjøre hvertfall. Jeg hadde ikke klart å sitte inne med noe sånt uten å gjøre noe, det er tross alt barn med i bilde. Hva slags forhold har du med din svigerinne? Kan du ta det opp direkte med henne er jo det det beste, så har hun mulighet til å forsvare seg, fortelle det til sin mann, be om hjelp eller hva det skulle være. Hvis ikke det går ville jeg sagt det til mannen hennes- da din bror. Tror ikke jeg ville sagt noe til deres mor i første omgang, da de burde få mulighet til å komme til en løsning på problemet uten at hele familien blir dratt inn i det, syns det er opp til din bror å ta det opp med henne isåfall..

Uansett; Gjør noe!! Tenk på barna!

Lykke til!

XSiljeX

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville fortalt det...Er såpass alvorlig at han bør få vite om det! Jeg hadde ikke fått dårlig samvittighet, for hvis du forteller det kommer det å settes igang tiltak slik at hun kan få hjelp til å slutte med å bruke heroin....

Her er det 3 barn med i bildet som det må tas hensyn til, å ha en mor som går på heroin kan ikke være noe bra i det hele tatt!

Så mitt tips er at du må si ifra, snarest! For barnas skyld....

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg og er helt enig med de fleste her. Fortell det til moren. Hun vet nok råd, og det er jo konen til eldste sønnen - og barnebarn inkludert - det gjelder!

Fortell henne du! Saml familien sammen som en trygg ramme.

"When the cips are down - go together!"

Lykke til!

Uansett hva du bestemmer deg for, og husk du er kun "the messenger!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk først med din bror , så din svigerinne. Hun trenger hjelp. Tilby deg å hjelpe til med barna om hun er vllig til å prøve behandling for missbruket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...