Gjest mislykka tjuv Skrevet 4. april 2008 #1 Skrevet 4. april 2008 Jeg ble tatt for nasking på nyttårsdaften og ble anmeldt: fikk 4000 kroner i bot. Jeg er så komplett dum i hodet at jeg var dum nok til å gjøre dette igjen. Ble tatt på butikken i helga, med en pose full av varer. Securitas tok meg igjen og anmeldte meg. Nå er jeg DRIIIIITREDD for hva som kommer til å skje! Noen som vet dette!?!?! Vil jeg få en MEGASTOR BOT eller fengsel? Jeg vil ikke i fengsel! ER så redd for hva som skjer nå. Tenker på det konstant og er blitt et nervevrak. SKAL ALDRI GJØRE NOE SÅ DUMT IGJEN!!! Håper virkelig at noen kan hjelpe meg.........
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #2 Skrevet 4. april 2008 (endret) Jeg ble tatt for nasking på nyttårsdaften og ble anmeldt: fikk 4000 kroner i bot. Jeg er så komplett dum i hodet at jeg var dum nok til å gjøre dette igjen. Ble tatt på butikken i helga, med en pose full av varer. Securitas tok meg igjen og anmeldte meg. Nå er jeg DRIIIIITREDD for hva som kommer til å skje! Noen som vet dette!?!?! Vil jeg få en MEGASTOR BOT eller fengsel? Jeg vil ikke i fengsel! ER så redd for hva som skjer nå. Tenker på det konstant og er blitt et nervevrak. SKAL ALDRI GJØRE NOE SÅ DUMT IGJEN!!! Håper virkelig at noen kan hjelpe meg......... Du kan nok bare hjelpe deg selv , ta konsekvensene for det du har gjort Endret 4. april 2008 av lillebøll
Gjest Gjest Skrevet 4. april 2008 #3 Skrevet 4. april 2008 (endret) Dette kalles KLEPTOMAN.Det er en sykdom,og det trengs profesjonell hjelp i forsøket på å kurere den.Sier ikke at TS lider av det,men i.o.m at du ikke greier å slutte å stjele-kan det minne om det ja.Ikke bry deg om ufine innlegg.At du oppsøker hjelp,viser at du er fortvilet. Endret 4. april 2008 av lillebøll
Gjest lillebøll Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Tråden er ryddet iht reglene. Lillebøll-mod
Gjest Reka Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Og ja boten blir nok helt sikkert større, siden det ikke er første gang.
Gjest mislykka tjuv Skrevet 4. april 2008 #7 Skrevet 4. april 2008 Jeg VET at det jeg har gjort er JÆVLA dumt! Lærte ikke "leksa" første gangen, men jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ALDRI ALDRI ALDRI kommer til å gjøre dette igjen! ALDRI! Den dårlige samvittigheten og frykten for hva som kommer ti å skje, holder på å gå meg på nervene! Seriøst! Jeg klarer ikke engang å gå forbi en butikk uten omtrent å få panikk. Skulle handle yoghurt i går. Det ble til at jeg tok bussen 45 minutter for å kjøpe det. I en butikk der ingen kjenner meg. Jeg er ikke kleptoman: jeg er bare JÆVLA MISLYKKA! Er det ingen som vet hva som kan skje med meg? Tror dere jeg må i fengsel? Jeg er så redd.
Gjest Reka Skrevet 4. april 2008 #8 Skrevet 4. april 2008 Jeg aner virkelilg ikke om du må i fengsel eller ikke, men bot får du nok. Det kan hende du ikke innså alvoret før nå, men tenk om du plutselig blir fristet igjen da? Er det ikke da smartere og få litt hjelp?
Gjest mislykka tjuv Skrevet 4. april 2008 #9 Skrevet 4. april 2008 Det er mulig... Men allerhelst vil jeg bare få dette ut av verden så fort som mulig. Jeg har slett slett ikke råd til å betale en saftig bot nå, men hvis jeg må, så må jeg. Får heller ta opp et lån i banken eller noe. Alt annet enn å måtte sone i fengsel. Da tror jeg heller jeg tar livet av meg! Jeg har VIRKELIG LÆRT altså! Kommer aldri i mitt liv til å stjele så mye spm en blomst i naboens blomsterbed... Hvor stor bot får jeg tro? Jeg stjal for under 2000 kroner begge ganger, så det regnes som naskeri og ikke tyveri. Men siden jeg har vært KOMPLETT IDIOT to ganger, er oddsen for at det skal gå "bra" ikke akkurat på min side...............
Gjest Frk.Uhåndterlig Skrevet 4. april 2008 #10 Skrevet 4. april 2008 (endret) Fra straffeloven § 391a. http://www.lovdata.no/all/tl-19020522-010-045.html#391a "For naskeri straffes den som forøver eller medvirker til tyveri eller underslag, når straffskylden må regnes for liten på grunn av de tilvendte gjenstanders ubetydelige verdier og forholdene for øvrig.Straffen for naskeri er bøter eller fengsel inntil 6 måneder eller begge deler.På samme måte straffes den som forøver eller medvirker til heleri, bedrageri eller overtredelse av § 262 under omstendigheter som nevnt i første ledd." Til ts.hadde du ikke blitt tatt hadde du nok fortsatt med naskingen! Du ble tatt med en pose full av saker du hadde stjålet, og det betyr vel at det var noe du hadde planlagt å gjøre (?) Dette går under "simplet" tyveri som da altså ikke er "grovt" tyveri! (grovt tyveri = innbrudd) Skjønner at du angrer, men etterpåklokskap har ingenting med klokskap å gjøre! (men man lærer av det) EDIT:Hvor gammel er du? Det er relevant for straffen! Endret 4. april 2008 av Frk.Uhåndterlig
Daiquiry Skrevet 4. april 2008 #11 Skrevet 4. april 2008 Jeg mener grensen for naskeri er 1500....vi måtte hvertfall ringe politiet hvis vi tok noen som hadde nasket over det beløpet...
Gjest mislykka tjuv Skrevet 4. april 2008 #13 Skrevet 4. april 2008 Jeg er over 18 år, så jeg kan så absolutt straffes... Når det gjelder posen full av varer: det var IKKE direkte planlagt. Mer en fristelse som ble for stor. Det som er aller mest patetisk er at jeg stjal fra en matbutikk. Jeg vet det: PATETISK OG SJUKT! Vet at mange synes jeg er komplett dom i hodet, og det er jeg kanskje også. Men jeg angrer virkelig og kommer ikke til å gjøre det igjen. Uvissheten pm hva som skjer går meg likevel på nervene........
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå