The Dark Lady Skrevet 3. april 2008 #1 Skrevet 3. april 2008 Hvordan baker man gode brød? Mine brød, uansett oppskrift, faller alltid sammen når de kommer i ovnen. Hvorfor det tro? Er det noen som har en oppskrift der brødene kan ståtil heving over natten?
Pludre Skrevet 3. april 2008 #2 Skrevet 3. april 2008 (endret) Hei Du kan jo prøve å stille spørsmål her, jeg kan fint lite om brødbakst, mine brød blir harde og hever dårlig, enda jeg knar deigen som en helt http://www.bakeverksted.no/bakerensvarer.asp?segment=11 Ellers så finner du mange gode tips her: http://krydder.org/modules.php?name=News&a...icle&sid=38 Endret 3. april 2008 av Pludre
Arkana Skrevet 3. april 2008 #3 Skrevet 3. april 2008 (endret) Du trenger ikke noen spesiell oppskrift for å bake brød som skal kaldheves. Bare følg den vanlige oppskriften, men bruk kald væske i stedet for varm, så hever du dem i kjøleskap over natten. Hvis brødene faller sammen kan du ha brukt for varm væske eller hevet deigen for lenge. Endret 3. april 2008 av Arkana
Pia Sava Skrevet 4. april 2008 #4 Skrevet 4. april 2008 Hvis brødene faller sammen kan du ha brukt for varm væske eller hevet deigen for lenge. Det er min erfaring også.
Imax Skrevet 4. april 2008 #5 Skrevet 4. april 2008 Vi baker mye brød her hjemme, og nå har vi redusert hevetiden betraktelig! Gubben (har alltid dårlig tid, er utålmodig med sånt) tok deigen rett opp i brødformene, lot de stå og heve over varmt vann til ovnen var varm (1/2 time). Og så inn i ovnen og stekte dem ferdig. De verken ser eller smaker annerledes enn de som jeg lagde før som sto hele dagen og hevet. Og ja - vi lager svært grove brød.
janne84 Skrevet 4. april 2008 #6 Skrevet 4. april 2008 Vi baker mye brød her hjemme, og nå har vi redusert hevetiden betraktelig! Gubben (har alltid dårlig tid, er utålmodig med sånt) tok deigen rett opp i brødformene, lot de stå og heve over varmt vann til ovnen var varm (1/2 time). Og så inn i ovnen og stekte dem ferdig. De verken ser eller smaker annerledes enn de som jeg lagde før som sto hele dagen og hevet. Og ja - vi lager svært grove brød. Oppskrift på de grove brødene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå