Gå til innhold

Bake brød

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan baker man gode brød?

Mine brød, uansett oppskrift, faller alltid sammen når de kommer i ovnen. Hvorfor det tro?

Er det noen som har en oppskrift der brødene kan ståtil heving over natten?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du trenger ikke noen spesiell oppskrift for å bake brød som skal kaldheves. Bare følg den vanlige oppskriften, men bruk kald væske i stedet for varm, så hever du dem i kjøleskap over natten.

Hvis brødene faller sammen kan du ha brukt for varm væske eller hevet deigen for lenge.

Endret av Arkana
Skrevet

Hvis brødene faller sammen kan du ha brukt for varm væske eller hevet deigen for lenge.

Det er min erfaring også.

Skrevet

Vi baker mye brød her hjemme, og nå har vi redusert hevetiden betraktelig! Gubben (har alltid dårlig tid, er utålmodig med sånt) tok deigen rett opp i brødformene, lot de stå og heve over varmt vann til ovnen var varm (1/2 time). Og så inn i ovnen og stekte dem ferdig. De verken ser eller smaker annerledes enn de som jeg lagde før som sto hele dagen og hevet. Og ja - vi lager svært grove brød.

Skrevet
Vi baker mye brød her hjemme, og nå har vi redusert hevetiden betraktelig! Gubben (har alltid dårlig tid, er utålmodig med sånt) tok deigen rett opp i brødformene, lot de stå og heve over varmt vann til ovnen var varm (1/2 time). Og så inn i ovnen og stekte dem ferdig. De verken ser eller smaker annerledes enn de som jeg lagde før som sto hele dagen og hevet. Og ja - vi lager svært grove brød.

Oppskrift på de grove brødene? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...