Gjest Gjest_Desiree_* Skrevet 31. august 2008 #61 Del Skrevet 31. august 2008 En mann uten skikkelig bil - er ikke en ordentlig mann det høres skikkelig komisk ut å date en mann uten lappen. Skal han hente deg på sykkelen når dere skal på resturant liksom da?? tihihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 31. august 2008 #62 Del Skrevet 31. august 2008 En mann uten skikkelig bil - er ikke en ordentlig mann det høres skikkelig komisk ut å date en mann uten lappen. Skal han hente deg på sykkelen når dere skal på resturant liksom da?? tihihi Man kan gå? Eventuelt så kan vel du, hvis du har lappen, hente mannen? Og man kan jo også møtes ved restauranten, ta kollektivt (om det er mulig).(..) Hvorfor er det slik at mannen er den som skal *hente* kvinnen? Synes ikke det er teit i det hele tatt å ikke ha lappen. Faktisk synes jeg det nesten er litt stilig, til tross for at det enkleste hadde vært om kjæresten eller jeg hadde det, da vi begge bor langt fra hverandre og kollektivt tar lang tid. Men man vender seg til det meste. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mann med redusert verdi Skrevet 31. august 2008 #63 Del Skrevet 31. august 2008 Nå ble jeg lei meg. Har ikke lappen, jeg. Bare privatsjåfør. -g Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
pieceandlove Skrevet 31. august 2008 #64 Del Skrevet 31. august 2008 Det høres ut som han hadde helt andre problemer enn å ikke ha lappen. Det hadde han ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Britt_* Skrevet 31. august 2008 #65 Del Skrevet 31. august 2008 Hvis trådstarter blir valgt bort pga manglende førerkort tror jeg han bør være glad til for å slippe unna den jenta. Kanskje. Men det er slapt av en mann å ikke ha lappen. Da blir han brått mer gutt enn mann. Jeg hadde ikke giddet å date en uten lappen. Jeg har lappen og bil selv, og da hadde jeg ikke orket å være den eneste i forholdet som kjørte bil. Tenk på alle situasjonene...han må ta bussen og trikken hele tiden, mens jeg kan kjøre bil fritt omkring. Vi skal besøke venner og familie sammen i og utenfor byen vi bor i - og bare jeg kan kjøre bil? Nei takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 31. august 2008 #66 Del Skrevet 31. august 2008 Det er et pluss med damer som har lappen. Men har de en etisk overbevisning som gjør at de ikke har det, kan det også være et pluss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fjøsnisse42 Skrevet 31. august 2008 #67 Del Skrevet 31. august 2008 Det er vel sjelden et moralsk valg bak det å ikke ha lappen. Snarere usikkerhet, latskap eller mangel på ferdigheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 31. august 2008 #68 Del Skrevet 31. august 2008 Det er vel sjelden et moralsk valg bak det å ikke ha lappen. Snarere usikkerhet, latskap eller mangel på ferdigheter. Miljø. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #69 Del Skrevet 31. august 2008 En mann uten lappen er ikke aktuelt som kjæresteemne for min del. Var for noen år siden sammen med en mann uten lappen,og det var ufattelig kjipt og upraktisk. Bor i by. Har hatt førerkort og bil siden jeg var 18. Er over snittet interessert i bil - ligger nok noe der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 31. august 2008 #70 Del Skrevet 31. august 2008 Meg som skrev innlegget over her. Skal sies at jeg er over 30. Hadde kanskje svart annerledes om jeg var 19. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest En annen mann Skrevet 31. august 2008 #71 Del Skrevet 31. august 2008 Kanskje. Men det er slapt av en mann å ikke ha lappen. Da blir han brått mer gutt enn mann. Jeg hadde ikke giddet å date en uten lappen. Jeg har lappen og bil selv, og da hadde jeg ikke orket å være den eneste i forholdet som kjørte bil. Tenk på alle situasjonene...han må ta bussen og trikken hele tiden, mens jeg kan kjøre bil fritt omkring. Vi skal besøke venner og familie sammen i og utenfor byen vi bor i - og bare jeg kan kjøre bil? Nei takk! Det er greit å ikke ville date en uten lappen av praktiske grunner, men jeg blir stadig overrasket over nye trekk en del klarer å gulpe opp for å kunne fremstille menn som mindre mandige, denne gangen blir altså menn uten lappen beskrevet som gutter. Patetisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_rh_* Skrevet 31. august 2008 #72 Del Skrevet 31. august 2008 Fantastisk lesning! Er mann og har lappen, men har ingen bil! Hvor står jeg da? Ellers må jeg si det var interessant (og litt skremmende) å lese om kvinners forståelse av hvordan en mann bør være. Velvel. Mann eller kvinne; vi er alle like latterlige. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
b-real Skrevet 1. september 2008 #73 Del Skrevet 1. september 2008 Det kommer helt an på hvor en bor. Er det utenfor by så ja,da blir d slik at en kan føle seg.."mindreverdig", iallefall gå glipp av en del sosiale aktiviteten rundt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 1. september 2008 #74 Del Skrevet 1. september 2008 Er mann og har lappen, men har ingen bil! Hvor står jeg da? En mann som fniser og i tillegg ikke har lappen stiller lavt på listen med særdeles lav ranking. En mann uten bil kan ikke kjøre kjæresten og eventuelle barn noe sted, de må ta bussen til hytta eller til familiebesøk...det er loser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gus Skrevet 1. september 2008 #75 Del Skrevet 1. september 2008 Det er greit å ikke ville date en uten lappen av praktiske grunner, men jeg blir stadig overrasket over nye trekk en del klarer å gulpe opp for å kunne fremstille menn som mindre mandige, denne gangen blir altså menn uten lappen beskrevet som gutter. Patetisk Jeg synes en kvinne uten lappen er mer jente enn kvinne. Må du ha kjønnsnøytrale betegnelser overalt? Hvorfor er du på et kvinneforum når du er så usikker på kjønnsrollen din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest New Dawn Skrevet 1. september 2008 #76 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg tok lappen på 18-årsdagen min og kjøpte min første bil da jeg var 19, og jeg har aldri hatt en kjæreste uten sertifikat og bil. For meg er det å kunne kjøre bil uhyre viktig, ikke for å komme meg til jobb - for da går jeg - men for å komme meg til trening, til venninner, til Ikea, kjøpesenter, osv .. det er ikke kjekt å være avhengig av andre .. og det å ta bussen er omtrent det verste jeg gjør. Nei, mannen må selvsagt ha sertifikat - kunne aldri tenkt meg en mann uten. Vi elsker å reise på lange bilturer i Europa - noe vi har gjort helt siden ungene våre var små. Jeg mener at alle bør ha lappen - derfor har jeg betalt lappen til eldstesønnen og nå i disse dager starter min yngste også med kjøretimer. Man trenger ikke kjøre hver dag om man ikke behøver - men det er ganske viktig å ha muligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
me_too Skrevet 1. september 2008 #77 Del Skrevet 1. september 2008 Det er vel sjelden et moralsk valg bak det å ikke ha lappen. Snarere usikkerhet, latskap eller mangel på ferdigheter. Hva med økonomi? Ikke alle som har et valg engang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Christine_* Skrevet 1. september 2008 #78 Del Skrevet 1. september 2008 Samboeren min har ikke lappen. Det kjipeste med det er at vi gjerne vil dra på lang bilferie, men for meg er det uaktuelt å dra hvis vi ikke kan bytte litt på å kjøre. Og så er det jo ikke noe gøy å stadig burde (for jeg må jo ikke, men blir rart å alltid si nei hvis man ikke har annet å gjøre uansett) kjøre han hit og dit, samt hente han her og der. Kjørte han f.eks til jobben kl 05.30 i dag. Blir så våken av det, at jeg fremdeles ikke er trøtt igjen. Da hender det jeg er våken til ettermiddagen og sovner da. Kjipt... Å være sjåfør for han gjør jeg med glede noen ganger, andre ganger blir jeg irritert over at "det går ut over meg" når han skal et sted, at det er kjedlig å kjøre han tidlig på dagen, sent på kvelden, når det er glatt og kaldt, at han ikke orienterer seg om bussruten, og at han spør noen andre hvis jeg sier nei. Jeg synes ikke det er så kult at han spør foreldrene, broren, søsteren, tanten eller en av kompisene hver gang jeg sier nei. For da føler nok de at de ikke kan si nei... Og hvis jeg ikke har noe spesielt å gjøre akkurat da, kan jo likegjerne jeg kjøre. Skulle tatt et møte med alle som kjører han overalt, si at de må si nei eller la være å tilby skyss oftere. Da blir det lettere for han å innse at lappen er kjekk å ha. Det eneste som blir kjipt da er at bilen vår ikke er "mest" min lenger, og at det kan bli litt knuffing om hvem som skal bruke den nå og da. Og det med at en uten lappen er mer gutt enn mann er jeg slett ikke enig i. Synes samboeren min er mer mann enn endel av mine bekjente guttevalper på 18-19 år som ragger rundt i bilene sine... Jeg har hatt lappen siden jeg var 18, nå er jeg 20. Jeg har lenge vært litt bilinteressert, det er ikke samboeren min i det heletatt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
thapara Skrevet 1. september 2008 #79 Del Skrevet 1. september 2008 For meg ville det bare vært positivt! Hva skal man med bil i Oslo? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ra Skrevet 1. september 2008 #80 Del Skrevet 1. september 2008 En mann som fniser og i tillegg ikke har lappen stiller lavt på listen med særdeles lav ranking. En mann uten bil kan ikke kjøre kjæresten og eventuelle barn noe sted, de må ta bussen til hytta eller til familiebesøk...det er loser. Synes det er synd at du ikke skjønner at smiley'en var til for å gi en lettere tone på innlegget mitt. "En mann som fniser og i tillegg ikke har lappen stiller lavt på listen med særdeles lav ranking."? Hehe, hva kan man si. Du er jammen grei. En liste som har særdeles lav ranking? Ta bussen til hytta? Har du hytte ved hovedveien? Å besøke familien? For meg tar det noen få timer med Hurtigbåt, 8 timer med bil. Og ja, jeg bor i en storby. Jeg har lappen. Jeg slipper å ta opp flere hundre tusen i lån til bil. De pengene bruker jeg heller på en bedre bolig/hobbyer/ferieturer med min kjære. Har faktisk 1500-2000 kr mer igjen i måneden enn de som kjører bil. Jeg slipper forsikring, avgifter, bompenger, bensin, reparasjoner, dekk etc. Jeg låner jobb-bil når jeg trenger den, og betaler 3 kr km inkludert bensin. Sykler til jobben, evt. buss de verste dagene. De eneste ulempene med ikke å ha bil for meg er småhandel. Ellers ser jeg ikke hvordan jeg kan forsvare å bruke 250.000+, pluss renter og løpende utgifter på noe som kan løses med bittelitt planlegging. Så hva ville dere valgt? En mann som trener hver dag på sykkelen, har 2000 kr ekstra hver måned, er miljøvennlig, har "mindre" lån i banken. Eller en flatrompet type med bil? Ok, det siste avnittet ble litt vel retorisk, men jeg håper virkelig dere skjønner hvor rart dette høres ut. Greit nok når man er tenåring, men virkelig! Og ja, hvis du begynner å syte om hvorfor en mann er på kvinneguiden, så vil jeg bare si at denne siden er fantastisk for oss menn som trenger en oppskrift, snakke om problemer, eller lese om hvordan andre har løst ulike livskriser. Takk! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå