Gjest Gjest_Celine_* Skrevet 31. mars 2008 #1 Skrevet 31. mars 2008 Et lite sutreinnlegg.. Vet det er mange andre innlegg om dette, men jeg er bare nødt til å få det ut av hodet og ned på papiret, og prøve å få litt kontroll over følelsene mine.. Så svar viss du vil:) Altså, jeg er en 19 år gammel jente, som har vært sammen med en gutt på 21 i snart 2 år. Vi har det forholdsvis fint sammen, på overflaten. Han er snill, grei, kjekk og alt det der, men jeg har rett og slett ikke følelser for ham lenger. Og det er jeg så utrolig lei meg for. Jeg er utrolig glad i ham, men som venn, og ikke som kjæreste. Det siste halve året har jeg tenkt konstant på dette, dag og natt. Jeg har kommet fram til at det beste er å gjøre det slutt, både for meg og ham. Alt han gjør og ikke gjør irriterer meg, og jeg er sur og sint hele tiden. Klarer rett og slett ikke å være glad når jeg er med ham lenger, og dette fortjener han ikke. Jeg har rett og slett mistet all lyst til å i det hele tatt prøve å fortsette forholdet, vil bare drite i alt.. Problemet mitt er hvordan jeg skal klare å gjøre det slutt med denne fantastiske gutten, som elsker meg over alt og som jeg faktisk er avhengig av. Alt vi har planlagt fremover i tid vil gå i vasken, og jeg er så redd for at jeg skal gjøre en stor feil. Det er liksom så trygt å være sammen med ham, og alltid vite at jeg har noen som savner meg, elsker meg og er der for meg. Men jeg vet dette er noe jeg må gjøre, og det er så utrolig trist. Vet verken hvor, når eller hvordan jeg skal si det. Hvordan kan jeg vite at jeg gjør det rette? Skulle ønske alt var mye lettere jeg
Gjest Maja 23 Skrevet 31. mars 2008 #2 Skrevet 31. mars 2008 Fortell ham at du er veldig glad i han og alt det der og si at du veldig gjerne vil være god venn med han fremdeles. Nei, jeg synes du skal si det samme som du skrev her. At du bare rett og slett vil fortsette uten ham. Eller nei, du er nødt til å finne ut akkurat det selv. Jeg kjenner ikke til deres forhold. Finn en vennlig måte å gjøre de på og pass på at han slipper å to at han har gjort noe galt, for det fikk jeg intrykk av at han ikke hadde. Skjønner godt at du syntes dette er en vanskelig situasjon men få det gjort og si fra med en gang. Bare tull å vente lenge og være sammen med en du ikke er forelsket i. Lykke til !
Gjest Gjest_mari_* Skrevet 31. mars 2008 #3 Skrevet 31. mars 2008 Hei du! Forstår dette kan føles innmari vanskelig for deg etter lang tid sammen med denne gutten. Dere har jo mange minner sammen, han gjør det trygt rundt deg og du vet at han elsker deg for akkurat den DU er! men... om dine følelser for han er helt borte, så vil jeg råde deg til å gjøre noe utav disse tankene dine på å avslutte forholdet... Likevel, tenk deg godt om, for vit at alle forhold har opp og nedturer, det er helt normalt... Om dette ikke bare er en "vanlig nedtur" i forholdet, så finnes der vel bare en utvei? Bor dere sammen? Tror du han har en anelse om at dine følelser for han ikke lenger er som de en gang var? Et kjærlighetsbrudd vil alltid kjennes ekstremt tøft i begynnelsen uansett om det er du eller han som avslutter det.. En tid med masse tanker og tomhet men etterhvert så vil allle bitene falle på plass igjen.. snakk med han. det er første punkt. Uansett hvor vondt det måtte være, så fortener denne gutten å høre dette fra deg. Og ta det videre derifra. Du skal se ting faller på plass for deg etterhvert nå.
Alice Ayres Skrevet 1. april 2008 #4 Skrevet 1. april 2008 Vær ærlig. Om hundre år er allting glemt allikevel.
Gjest Gjest Skrevet 1. april 2008 #5 Skrevet 1. april 2008 Vær ærlig. Om hundre år er allting glemt allikevel. Neppe. Denne tråden vil være lagret i googles cache i hundrevis av år frem i tid, slik at våre barnebarns barn kan lese om problemene våre.
Frustrert frøken Skrevet 1. april 2008 #6 Skrevet 1. april 2008 Det er vanskelig og det er vanskelig i ettertid. Gjorde det slutt med min samboer gjennom 4 år i høst. og det er det vanskligste valget jeg har tatt. men nå som jeg har kommet over han og ikke savner han lenger (savnet var veldig stort de første mnd etter bruddet, for var jo vant til å se han hver dag) går det veldig bra og jeg er veldig glad for at jeg har kommet meg videre. Kjente meg veldig igjen i innlegget ditt! Kan ikke gi deg annet råd enn er du sikker på at det ikke kommer til å vare eller at du ikke kunne tenkt deg å tilbringe livet ditt sammen med han, er det bedre og gjøre det slutt. Jeg fortalte min sannheten, at jeg ikke hadde noen følelser for han lenger. Lykke til
Gjest ts Skrevet 2. april 2008 #7 Skrevet 2. april 2008 Tusen takk for alle svar:) Etter timer, dager og måneder med tenking, har jeg nå bestemt meg for å gjøre det slutt.. kommer til å gjøre det i kveld, når jeg skal til ham. Vi bor ikke sammen, så slipper jo endel arbeid med det praktiske osv. Men det blir tungt, og jeg gruer meg. Likevel vet jeg at jeg må, det er det beste for begge.. Huff:(
Gjest Gjest Skrevet 2. april 2008 #8 Skrevet 2. april 2008 Tenk på det på denne måten: du gjør egentlig ham en tjeneste også, ikke bare deg selv. Han fortjener en som faktisk ønsker å være sammen med ham.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå