Gå til innhold

Boka mi


KnockedUp

Anbefalte innlegg

Nok en grinedag i går... virka liksom ikke som om hun hadde vondt heller, men hun gråt og gråt så noe må det ha vært. SÅ glad jeg ikke er alene, hadde seriøst blitt gal i hodet. Er ingenting som roer henne og hun griner så hun blir hes :( I dag er det heldigvis i orden igjen virker det som, dvs hun har sovet hele dagen, kun avbrutt av mating. Nå skulle hun snart hatt ny bleie, men føler ikke jeg kan vekke henne heller, så det får vente litt. Var endelig og fikk kjøpt sprøyter på apoteket i går (dvs fikk de gratis av snille apotekdama :)) så i dag skal vi prøve å gi tran også.

I dag har rørleggeren begynt med sluttmontering i huset, og elektrikeren ringte og sa vi måtte bestille strøm :danse: Så bare de får gjort seg ferdig er det kun trappa vi venter på. I følge byggelederen skulle den bli levert 2 mai, også trengte kommunen noen dager etterpå før det endelig godkjennes. Ikke så glad når jeg hørte at kommunen skulle blandes inn igjen, he he. Redd vi må vente lenger på dem enn på noen andre, godkjenningen av byggemeldingen helt i begynnelsen er jo det som har tatt lengst tid med hele prosjektet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Våkna halv ni i dag og hadde akkurat vært på badet og stelt Isabella (å få tid til å stelle meg selv om morningene er en luksus fra et tidligere liv for øyeblikket), når plutselig bror til sambo og fruen sto utfor. De bor i Bergen, så det er ikke så ofte vi ser de men det er alltid koselig :) De bodde her for noen år siden, og jeg og kona hans var ganske gode venner når de flytta, så savner dem veldig. Første gang de ser Isabella, så det ble masse klapping og kosing og åååh-ing :hjerte::) før vi spiste frokost alle sammen.

Etter at mini og hadde fått mat og sovna overlot jeg henne til pappaen og "vi jentene" dro ut for å handle. Herregud er eeevigheter siden jeg har kjøpt klær til meg selv, har blitt helt manisk på sparing og får dårlig samvittighet bare av å tenke på å bruke penger. Og de få gangene jeg faktisk kjøper noe ender jeg visst alltid opp med kosebukser og hettegensere :roll: Så iallfall, fant to bukser, to topper, jakke/kåpe og et par sko for den nette sum av 1.440 kroner. Ikke så mye å få dårlig samvittighet for det ;)

Så var det visst helg igjen... kjenner det kan ikke bli altfor lenge før jeg må ut på byen en tur..! Hadde vel ikke vært skikkelig ute på et par år før vi fikk mini, men det frister litt på en annen måte nå som det ikke er like enkelt å ta noen øl med venner her hjemme lenger. Men det får vente til vi er kommet inn i huset iallfall.

Nå sover vesla igjen, ser ut som det blir en rolig dag i dag også. Prøvde å gi henne tran i går, kunne virke som om det meste kom ut igjen da, he he. Gjør et nytt forsøk i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke døgnrytmen til mini, trodde virkelig vi begynte å komme så smått inn i en rutine nå... men de siste to nettene har hun snudd tilbake og vært lysvåken når vi har lagt oss og ihvertfall to-tre timer utover. Og da har jeg lagt meg i 1-2 tida. Blir så sliten og veeeldig utålmodig med henne kjenner jeg, når hun bare griner og stresser med armer og bein sprellende vilt, hehe.

I dag var vi på seksukerskontroll på helsestasjonen. Hun veier nå 5120 g og er 38 cm rundt hodet. Helt fint, hun ligger omtrent midt på streken på den der tabellen de bruker. Men hun hadde skjevt hode, dvs det er flatt på den ene siden der hun ligger mest, så det måtte vi visstnok følge med på. Ellers var alt helt perfekt, og hun smilte masse til helsesøster :)

Har fått innflytningsdato nå- 9 mai.

Og i morgen skal jeg til tannlegen :hår:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Ja da var jeg tilbake her igjen :) Har ikke hatt internett i det nye huset før nå, dvs vi har ikke enda, men når jeg skrudde på PCen så logga den seg automatisk på naboen sitt :P

Deilig å ha kommet på plass, mannen har nå permisjon mens jeg har ferie, så skulle tro vi fikk gjort litt innimellom, men dagene går helst med til hun lille og plutselig så er det kveld og vi har ikke fått gjort en dritt. Har hatt kjempenydelig vær, noen dager rundt 30 gr i skyggen, men huset er enda ikke blitt malt. Forhåpentligvis har ikke kledningen strøket helt med, men er litt bekymret for det egentlig.

Mini vokser og utvikler seg, i går begynte hun å gripe og holde ting for første gang. Bevegelsene er ganske rykkvise, men ingen tvil om at hun begynner å bli mer bevisst sin egen kropp! Jeg har dessverre mistet melken, føler ikke jeg har noenting igjen nesten. Det går greit å amme om natten, da suger hun godt og blir mett, men om dagen begynner hun å gå lei av hele puppen nå som hun har fått smak på flaske. Og jeg føler som sagt ikke at jeg har noe å gi heller, føles tomt alltid :( Er kjempetrist, trodde ikke på forhånd at jeg kom til å bry meg om det ble flaskeforing på oss, men er koselig å amme. Jeg vil amme :( Har kjøpt brystpumpe og ammete på apoteket i dag da så vi får se, men tror egentlig det er kjørt.

Ellers så fikk jeg selvfølgelig igjen mensen sist mnd, typisk min flaks. Pga endometriosen min er det litt viktig at jeg ikke får eggløsning og mens, det er da det danner seg arrvev og cyster, og selvfølgelig måtte jeg være en av de få som får den igjen mens jeg fortsatt fullammer. Men så skulle jeg hatt den igjen i dag da, uten at den har dukket opp. Kan det være at den kommer litt uregelmessig rett etter fødsel/mens man ammer tro...? Ikke vet jeg, skulle tatt seg ut om jeg hadde klart å blitt gravid på egenhånd plutselig, på det eneste tidspunktet det IKKE passer. Kommer sikkert i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så koselig at dere har fått flyttet inn i det nye huset. Koselig å høre at MINI vokser og utvikler seg. Begynner å glede meg masse til det er min tur kjenner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan du bare glede deg til, er en nydelig tid :)

Jeg har ikke fått mensen enda, har litt murringer men ikke noe mer enn det. Har drømt masse sykt hver natt den siste uka, og det gjorde jeg hele graviditeten sist... Men hallo, jeg kan jo ikke være gravid, to leger har gitt meg lik null sjanse til å bli gravid uten hjelp så det er jo mer enn usannsynlig. Må være syklusen som er litt fucked.

I går var vi på helsestasjonen igjen. Nå går hun normalt opp i vekt igjen, lå midt på streken og er nå 6160 g og 60 cm. Var på første barselgruppe og det var jo ganske kjekt, selv om mini grein hver gang jeg satt meg ned og jeg var nødt til å stå og gynge på henne hele tiden. Etterpå fikk hun første vaksinen, og det var helt grusomt! Grein i en halvtime etterpå, helt til vi fikk lov til å gå og hun kunne sove i vogna. Hun gråter generelt veldig mye for tiden, det er fryktelig slitsomt og fælt å høre på. Takk gud at mannen har permisjon for tiden så jeg slipper å være så mye alene. Virker som om det er tennene, hun sikler ut klærne omtrent med en gang hun får de på og tygger masse på fingrene. Håper de første kommer snart og at hun slipper å ha det sånn i månedsvis iallfall.

Sånn på den positive siden har hun sovet rundt to netter på rad nå! I går sov vi til halv ni og i dag til ti på åtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare innom å legger igjen et lite spor her hos deg :) Må få lest gjennom hos deg her, men det må vente til i morgen for nå kom plutselig jenta mi og sier hun er kvalm og vondt i magen :( uff.. det blir en spennende natt ...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal vi visst gifte oss :hjerte: Har jo småsnakka om det lenge, men vi har liksom ikke funnet noe tidspunkt eller lagt noen videre plan, men i går så begynte vi å snakke litt om hvordan vi evnt skulle gjøre det, vil jo ikke ha noe bryllup i vanlig forstand. Det koster mer enn noen av oss er villig til å betale for å si det sånn. Om vi nettopp har bygget hus, så har vi en hel annenetasje som er uinnreda og med baby og to inntekter under landsgjennomsnitt så er det ikke mye ekstra å hente fram akkurat. Og om vi har litt på konto så har jeg ikke mye lyst til å bruke det på en eneste dag med festligheter liksom... Så min idé er at vi drar på rådhuset og skriver under på papirene, ikke noen høytidelig seremoni av noe slag altså, drar ut på byen og spiser middag med foreldre og forlovere også hjem til oss og har en fest med venner og søsken. Alle betaler for seg (utenom drikke og litt fingermat hjemme hos oss), også dropper vi heller gaver og taler og alt styr. Tror det blir en fin måte å feire på, jeg. Så jeg sa til mannen, -vi kan jo ta det i august en gang? Ja det kan vi sikkert, sa han, he he. Enkelt og greit mao. Forlover til meg er vel egentlig det jeg har tenkt på som det største problemet, syns det er så vanskelig. Føler alle venninnene mine blir feil å spørre, enten er det barndomsvenninner som jeg har sv. lite kontakt med nå, eller så er de litt for nye venner til at jeg føler det blir naturlig å spørre. Har nok isolert meg litt for mye etter at jeg fikk mannen, noe som faktisk er over 8 år siden nå, vi ble sammen når jeg var 16. Dessverre :( Men iallfall, spurte dama til sambos bror i dag om hun ville, hun er vel en av de personene i verden jeg snakker aller best med og som jeg kan si alt til, selv om vi bor langt fra hverandre nå. Hun ble jo gira da, og kjemperørt :hjerte: Så det skal bli koselig, da var det egentlig bare å finne en dato og en kjole, he he ;)

I dag har jeg vært på jobb, faktisk. Måtte tegne et kjøkken for ei jeg jobber med,. Så fikk jeg vite at hu ene der er gravid :):):) Kjempegøy, helt utrolig hvor mange babymager det dukker opp for tiden. Hun hadde ikke sagt det til de andre på jobb enda, men så snart det er offisielt skal jeg prøve å snike til meg stillingen hennes mens hun har permisjon. Jeg jobber egentlig kveldsskift, fra 1100-1900, men det kan jeg ikke fortsette med nå som vi har lille gull. Håper det går an å ordne det på en eller annen måte iallfall, har ikke lyst til å skifte jobb nå.

Ellers har vi hatt biff og rødvin til kvelds i dag, og nå er det vel snart leggetid. I morgen MÅ vi male huset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og jeg fikk mensen. Dagen før jeg hadde time til UL hos gyn. Typisk, jeg går IKKE til gyn den første dagen med mens. Så jeg ringte for å få ny time, var selvfølgelig ingenting ledig før 8 august. Og jeg har begynt å kjenne noen små stikk på venstre side, så har nok nye cyster ja.. Blir så forbanna på kroppen min som ikke bare kan virke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var du jo tilbake igjen! :) gratulerer så mye med det forestående bryllupet! :) er noe sånn vi kan tenke oss også, bare at vi ikke har kommet så langt at vi har bestemt tidspunkt! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare innom å legger igjen et lite spor her hos deg :) Må få lest gjennom hos deg her, men det må vente til i morgen for nå kom plutselig jenta mi og sier hun er kvalm og vondt i magen :( uff.. det blir en spennende natt ...

:klem:

Så ikke denne før nå... Hei :) Fikk dere en slitsom natt?

Der var du jo tilbake igjen! :) gratulerer så mye med det forestående bryllupet! :) er noe sånn vi kan tenke oss også, bare at vi ikke har kommet så langt at vi har bestemt tidspunkt! :ler:

Takk takk :) Vi hadde ikke noe tidspunkt vi heller for et par dager siden, men nå er vi snart ferdigplanlagt :ler: Det enkle er ofte det beste. Har ikke hatt noe hastverk med de giftegreiene, men nå som vi har hus og barn sammen så er det like greit, i stedenfor å styre med masse papirer og advokat og sånn for å få alle ting på plass. Såklart, har vært sammen med mannen siden jeg var 16 så han er jo mitt livs kjærlighet, men er nok mer praktisk anlagt enn romantisk, he he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, da var dagen egentlig nesten ferdig planlagt allerede! Vi har funnet dato, 22 august, så om mindre enn to mnd er jeg frue :overrasket:

Dette er den foreløpige planen:

- Jeg og mamma drar til frisøren. Har ikke helt bestemt meg hva jeg skal gjøre, er litt gulblondt for øyeblikket etter å ha vært brunette en stund. Tror jeg vil ha striper med min naturlige (kommune)farge for å slippe den stygge etterveksten jeg har nå. Så tenkte jeg egentlig bare få det fønet og stylet litt enkelt, vil ikke ha noe særlig oppsatt hår iallfall. Føler meg finere med løst hår.

- Så til sorenskriveren for å skrive under på papirer og sånn. Aner ikke om de har noen slags seremoni eller hvordan det fungerer. Får iallfall håpe at det er mulig å få tid for nå har vi jo invitert alle :gjeiper:

- Ut å ta bilder (med mini selvfølgelig). Faren min er fotograf så vi slipper å bruke penger på det (også) heldigvis. Blir ikke bilder i studio da, men kanskje på stranda? Eller i skogen en eller annen plass. Vi får se.

- Middag. Har bestilt. Blir syvretters med vin til alle rettene. Skal få menyforslag på mail i morgen. Sambo har skilte foreldre og tre brødre, alle sammen med partnere så vi blir 15-17 stk kun med aller nærmeste familie og forlovere.

- Fest hjemme hos oss, med søsken og venner. Har ikke bestemt helt hvordan vi skal gjøre det, men det blir iallfall høyst uformelt. Har jo et plassproblem med den lille stua vår, men vi satser på fint vær så vi kan fordele oss litt ute og inne.

Ellers så har jeg kikket litt på nettet på kjoler, at det fantes brudekjoler ned til 500 kr :overrasket: ante ikke jeg. Så da blir det nok kjole og på meg, om den blir enkel så er det iallfall en brudekjole ;)

Så det blir visst et bryllup av det allikevel, om enn en slags miniversjon ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har vi fått hjem materialene til terrassen. Svigerfar, som skal være med å bygge, skulle kjøre det hjem til oss med henger, men var meningen at jeg skulle møte han på jobben min for å hente det kl halv seks. Kvart på seks ringte han og lurte på hvor vi var, da satt vi i middag og skjønte ingenting :overrasket: Ammetåka ja :fnise:, ha ha . Tror han ble litt sur, men vi fikk nå iallfall tingene hjem.

Baby har vært ekstremt sutrete i dag, hun har kanskje fem minutter innimellom hvor alt er fint, ellers er det bare grining. Tygger på hendene HELE tiden. Håper hun kan få de tennene snart, er ikke kjekt for noen av oss. Men hun er flink til å sove da, så vi får pauser innimellom. Nå sover hun rundt hver natt, fra halv elleve til mellom seks og åtte.

Neste torsdag drar vi til bergen for å besøke bror til sambo + min forlover, så da skal vi ut å finne kjole :jepp: Veldig spent på om jeg kan bruke noen av de i 500-2000 kr klassen. Håper det går greit å fly med baby og at hun ikke griner hele turen :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har vi fått tid til å gifte oss- 22 august kl 1300 :hjerte:

I dag har vi begynt med terrassebygging og fått malt inni vinduskarmene ute. Har vært strålende :sol: ute, men varmen er i drøyeste laget, så orker ikke så mye.

Mini hadde et grineanfall ca midt på dagen, det er tredje gang i løpet av to uker. Altså hun griner jo innimellom ellers og, og sutrer en del, men dette er helt annerledes, høres ut som hun holder på å dø jo :tristbla: Virker som om hun har vondt, men tror ikke det er magen iom at hun ikke krøker beina... Så griner hun i kanskje en liten halvtime-time til hun sovner. Ringte til legen, men selvfølgelig 20 min før stengetid og hun ville ikke gi meg noe annet råd enn at vi fikk se, hvis det fortsatte måtte vi evnt ta kontakt med legevakten. Etterpå sov hun leeenge og når hun våknet var hun helt fin igjen. Så jeg vet ikke. Men blir jo bekymret for hva det kan være, det skjer jo helt plutselig og hun gråter virkelig som besatt uten stans.

Nå har hun lagt seg (kun tre ganger inn på soverommet med tutten/puppen/kos i dag så det er framgang...!) og mannen har dratt på grilling/øl til en kompis. Så jeg er aleine, og har det egentlig veldig fredelig og fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjolebutikken vi skal i neste lørdag har brent ned! :hakeslepp: Får ikke håpe det er et tegn :fnise: Nei, men det var visst ikke så ille da, butikken er jo stengt, men det hørtes ut som om de kjolene jeg har sett på var i orden, så hun skulle sende dem til en annen butikk så vi kunne gå og prøve der. En uke til vi reiser! *Glede seg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gud det er så VARMT. Orker jo ingenting. Mannen + broren + svigerfar har bygget videre på terrassen i kveld, jeg har egentlig ikke gjort noenting :roll: Vært mellom 25-30 grader og steikende :sol: hele dagen. Isabella har vært helt vill, hun roper og ler og smiler hele tiden. Har kun grått en gang, og det var når mamma var innom- hun kastet et blikk på henne også begynte hun å storgrine! Stakkars bestemor :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sto opp kl 0900 i dag. Slutt på den kvelende varmen, idag :regn: det. Herlig, kjenner jeg ble lettere i kroppen med en gang. Etter at vi hadde spist frokost og stelt oss dro vi på Elkjøp for å kjøpe GPS til 500 kr mellom 10 og 12. Var der kl 1030 men de var selvfølgelig utsolgt allerede :roll: Så dro vi i banken med underskrifter for å få åpna konto til Isabella + sette inn 500 kr, innom frisøren og bestilte time for farging og klipp + voksing/farging av bryn til bryllupet og på butikken for å handle. Prøvde å stikke av uten å betale for varene, hehe. Er så utrolig vims for tiden, skjønner ingenting.

Isabella er så rar, noen dager vil hun ha pupp hele tiden (som i går) og andre dager, som i dag, vil hun ikke vite av den og tar kun flaske. Så jeg må pumpe for å opprettholde produksjonen, men jeg får jo ut så lite hver gang at jeg må kaste den fordi jeg ikke gidder å koke alle delene flere ganger om dagen. Det er litt slitsomt, men går nå på et vis. Gleder meg sånn til å prøve å gi litt mat, har lyst til å gjøre det nå :) Har iallfall kjøpt grøt, sviskemos (æsj), grønnsakspurè og fruktpurè. Tenker hun skal få smake når vi kommer hjem fra Bergen på Søndag, da er hun akkurat 4 mnd :)

Endret av KnockedUp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koslig og lese i dagboken din :) !

Lykke til med bryllupet, blir sikkert en kjmpefin dag :love:

Koselig å se at noen stikker innom og ;) Takk for det, ja begynner å glede meg nå...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...