Gå til innhold

Forskuddsbetaling på kjolen


Pip

Anbefalte innlegg

...eller hva det kalles. Iallefall, da jeg bestilte kjolen min, betalte jeg 3000,- der og da - som en slags sikkerhet. Disse får man ikke igjen om man ombestemmer seg...

Det jeg lurer på er - er dette en fast sum, eller er den regulert ut fra prisen på kjolen? 25% eller noe???

Jeg bare lurte... :roll:

(Mye rart man kan finne på å spørre om her inne, gitt!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trampe

Her tror jeg det praktiseres mye forskjellig!! Jeg måtte betale minst halvparten av hva kjolen kostet der og da. Også måtte resten betales innen 1 mnd. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg måtte betale halvparten når jeg skrev kontrakt/bestilte kjolen, og resten skulle betales ved henting. Nå kom aldri den kjolen, så jeg hevet kjøpet og fikk pengene tilbake likevel.

Kjole nummer 2 betalte jeg en fjerdedel av når jeg sa jeg skulle ha den og resten når jeg hentet kjolen, men den kjøpte jeg knappe to uker før bryllupet, så da regnet vel salongen med at jeg ikke kom til å ombestemme meg! :wink:

Til Trampe; tror ikke jeg vil godta å betale alt sammen før jeg får kjolen! Jeg vet av erfaring at ting kan gå galt, og da er det godt å ikke ha gitt fra seg alle pengene.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Nei, det ville ikke jeg heller ha gjort.... Men, jeg fikk med meg kjolen og skal tilbake rett før bryllupet og tilpasse. :D Jeg synes det er veldig greit å ha den utgiften betalt.

Hilsen Trampe :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I butikken ville de at jeg helst skulle betalt 1/2-parten ved kjøp, men da jeg ikke var forberedt på dette betalte jeg 2000,- den dagen, og fikk kontonr. for å innbetale resten. Ved henting av kjolen hadde jeg fortsatt ikke betalt inn alt, og leverte det kontant i butikken.

Fikk verken med kjolen, skoene eller sløret den dagen jeg var der å prøvde, men da alt var betalt å jeg kom for å hente.

Tror det er ulik praksis fra butikk til butikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Betalte 3000 i depositum for min kjole hos Christiane i Oslo, resten (6000) da jeg tilpasset den da den kom. Jeg henter den 14 dager før bryllupet, og da er den ferdig tilpasset og alt er betalt, men jeg kunne få velge å betale for den når den var ferdig tilpasset også.

Ville aldri betalt for en kjole jeg ikke hadde fått! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...