Gå til innhold

Hvordan bør man IKKE være?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tja.. som seg selv kanskje..?

...ellers kan han jo bli skuffet etter at han har blitt interessert og ditt "virkelige jeg" kommer frem.

I tillegg funker det nok å være blid og glad, uten at det er overfladisk.

Glemte at det sto "hvordan man ikke bør være" øverst, så da vil jeg si at man bør ikke være noen andre/annerledes enn man egentlig er og at man ikke trenger å være sur og gretten. Ellers er jo menn temmelige forskjellige da.

Endret av absinthia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Siden vi først skal generalisere 2-3 milliarder mennesker over stokk og stein og late som at alle vil ha akkurat det samme:

Spør om dere ikke skal droppe middagen og heller ta en tur inn i en bakgate hvor du kan suge han. Funker som f ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Det beste er nå uansett å være seg selv, være naturlig og ærlig.

Eller så er det ofte sånn at ingen blir spesielt interessert hvis et menneske er overinteressert, panisk eller generelt desperat. Ingen syns det er spesielt turn-on med noen som snakker om forlovelse, ekteskap eller barn helt i starten av et bekjentskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette sier jeg selvfølgelig bare for å irritere deg: Vær deg selv! :jepp:

Ellers er det jo et veldig åpent spørsmål, spesiellt siden du ikke sier noe som helst om situasjonen. Det eneste jeg kan si generellt er at føleri er fy! Menn er vanligvis mer rasjonelle enn kvinner, men ingen regler uten unntak.

Jeg foreslår at du gir ham litt oppmerksomhet, men uten å kvele ham. Vis at du blir glad når du ser ham. Vis at du er interessert i hvordan han har det og hva han gjør. Spør ham om hvordan han har det og hva han gjorde i går kveld. Vis interesse for hans interesser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man bør vel ikke prate mer enn høyst nødvendig om ekser, familiefeider eller andre problemer, dårlig helse, klaging og syting er vel heller neppe noen innertier.

Kun prat om seg selv og sitt uten å vise interesse for den andre er heller neppe noe stort pluss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spill litt dum og flåsete (men merk ordet litt), ikke utfordre han for mye.

Vær blid og positiv, smil, og le hvis han sier noe morsomt.

Ha på klær som fremhever rumpe og bryst.

Kroppskontakt er bra. Beinflørting, ta han på armen, slike ting, begynn i det små og eskalér.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Anonym_*

IKKE vær for pågående, gutter får angst av det !

Gi ham fred når du merker at han trenger det.

Ikke klag og syt for mye !

Ikke vær "too much"

Vær gjerne feminin, men ikke for mye.

Vis at du fikser ting selv, men gjerne liker å bli passet på.

IKKE gjør dumme ting for å få ham sjalu, det funker, men skaper irritasjon.

Ikke fortell mye om eventuelle problemer, negative tanker og følelser, gir inntrykk av at du er for mye å håndtere.

--> Gi inntrykk av at du er enkel å ha med å gjøre !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Spill litt dum og flåsete (men merk ordet litt), ikke utfordre han for mye.

Hva slags menn får man tak i da? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Ikke baksnakke og sladre om andre.

Ikke fortelle i det vide og breie om problemer, enten personlige eller i familien/på jobben.

Ikke lage et stort nummer ut av at du eventuelt slanker deg, hvis dere skal spise sammen på første date. Heller ikke: "liker ikke ditt, liker ikke datt".

Ikke snakke om ekser, hverken positivt eller negativt.

Ikke skryte, men heller ikke snakke nedsettende om deg selv.

Ikke oversminka eller altfor stor utringning.

Prøv heller: vær blid, hyggelig og snakk om felles interesser. :rødme:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags menn får man tak i da? :gjeiper:

Antagelig dumme og flåsete menn...?!?

Men selvfølgelig..er man virkelig smådum og flåsete, så skal man være det på date også. :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Så hvis jeg føler for å fise, så kan jeg bare slippe den?? Da er jeg jo tross alt meg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snusse

Vet ikke om gutter tenker sånn, men skryting i hytt å pine liker jeg ikke.. Skryte av at man har mye penger, fin bil, stort hus osv... Men det er kanskje ikke så vanlig at damer gjør det..

Syting, klaging og masing bør man vel heller ikke drive med.

Ellers har jeg tro på det noen skrev her om å droppe middagen og heller suge i ei bakgate :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan bør man oppføre seg?

Man bør ikke være usympatisk, ekkel eller psykopatisk. Dessuten er det en fordel om man ikke er stygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk tips av en løsluppet dame i førtiårene på en pub, hvor hun hadde fått tips av en mann på jobben - ikke kontakt han dersom han ikke tar kontakt med deg. Han har ikke "glemt" deg, eller "mistet" nummeret ditt - når en mann er interessert i deg, så nøler han ikke med å ta kontakt! Følgt dette rådet, og slipp å virke desperat. Det virket utrolig godt for meg, takk hun fulle damen^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke baksnakke og sladre om andre.

Ikke fortelle i det vide og breie om problemer, enten personlige eller i familien/på jobben.

Ikke lage et stort nummer ut av at du eventuelt slanker deg, hvis dere skal spise sammen på første date. Heller ikke: "liker ikke ditt, liker ikke datt".

Ikke snakke om ekser, hverken positivt eller negativt.

Ikke skryte, men heller ikke snakke nedsettende om deg selv.

Ikke oversminka eller altfor stor utringning.

Prøv heller: vær blid, hyggelig og snakk om felles interesser. :rødme:

En gjest som har skjønt litt.

For å ta eksempelet for menn: det fins kanskje en dame i verden som vil være sammen med deg selv om du dusjer 1 gang i året og pisser bevisst utenfor doskåla. Men om dette ikke er egenskaper en partner må akseptere, så må du tilpasse deg litt, da nytter det ikke bare å si "vær som du er" det er et dårlig tips.

1. Finn ut hvem du er

2. Finn ut hvilke egenskaper du har som kan sees på som negative

3. Finn ut hvilke egenskaper du under ingen omstendigheter vil forandre på.

4. Finn ut hvilke områder som kan gjøre deg til et mer kompatibelt menneske

5. Prøv i det små.

6. Prøv på en date.

Sett at du f.eks er veldig sarkastisk, det kan sikkert være gøy. Men jeg tror de færreste menn ønsker seg ei dame som driter dem ut hele tiden. Du blir nok ikke satt pris på for at du er smart, selv om du sikkert kan ha smart sarkasme.

Sett at du er veldig flink til å si hva du vil ha og hvordan du vil ha det. Det er veldig bra det. Men om du i tillegg biter leppa sammen, snakker hissig og er aggressiv, så er ikke det trekk som gjør deg mer kompatibel. Å hevde dine interesser er bra for deg, og bra for partneren din fordi du da ikke mistrives eller blir passiv aggressiv. Men om du ikke legger vekt på behagelig stemmeleie og behagelig personlighet, vil færre ha med deg å gjøre.

Sett at du er stum som en østers. Mange gutter liker jenter som er stille. Gutter foretrekker nok jenter som de er komfortable med, og alle trenger ikke være så pratsomme. Men om du holder helt kjeft og ikke får igang en samtale, blir ting ofte vanskelig.

Sett at du har et politisk syn som er veldig på siden av normalen. Det kan godt være at du er en intellektuell, eller en nazi, eller begge deler. Nå kan jenter i nazikostymer se voldsomt sexy ut, men de fleste gutter vil allikevel være skeptiske til å være sammen med jenter som har et politisk syn langt utenfor det vanlige. I hvert fall hvis du legger mye vekt på det, til daglig og under samtale.

Hvis dere trenger forbilder for å vite hvordan dere skal være så se heller på Salma Hayek i from dusk till dawn enn på hu partysjef dama i Travis-videoen Sing.

En kan sikkert skrive mye mer om hvordan man ikke bør være. En bør ikke være manipulerende, av egeninteresse, fordi det på lang sikt sliter i stykker forholdet. Man bør ikke være moraliserende, av samme grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Gjest
Fikk tips av en løsluppet dame i førtiårene på en pub, hvor hun hadde fått tips av en mann på jobben - ikke kontakt han dersom han ikke tar kontakt med deg. Han har ikke "glemt" deg, eller "mistet" nummeret ditt - når en mann er interessert i deg, så nøler han ikke med å ta kontakt! Følgt dette rådet, og slipp å virke desperat. Det virket utrolig godt for meg, takk hun fulle damen^^

Det stemmer jo ikke nødvendigvis, det kan være uendelig mange grunner til at han ikke tar kontakt. Det betyr ikke at man skal være helt desperat, men jeg tror kvinner som tar initiativ selv kan komme mye lenger enn de som bare sitter der og venter på at han skal ringe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En gjest som har skjønt litt.

Takk, håper ikke det var ironisk. :)

Glemte bare å logge inn.

-Vil legge til at selv om man følger allverdens gode kjøreregler, så nytter ingenting hvis ikke kjemien er tilstede.

Rammen rundt kan være bortimot perfekt, men ER man ikke på bølgelengde, så hjelper det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, håper ikke det var ironisk. :)

Nei, det var ærlig. Er så mange som sier "bare vær deg selv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...