Gjest Solla Skrevet 24. mars 2008 #1 Skrevet 24. mars 2008 Mannen min er gynekolog. Tviler egentlig på at mange av dere har en gynekolog til mann, så det er kansje litt vanskelig for dere å vite mine følelser ovenfor dette, men jeg skal prøve å gjøre det så forståelig som mulig for dere. Jeg trenger å snakke ut om dette. Som sagt er min mann en gynekolog. Jeg vet at han daglig foretar undersøkelser av andre kvinners underliv. For han er det normalt. Det er den yrkesretningen han har valgt. Og det holder for så vidt til salt i maten, det er ingen dårlig betalt jobb. Vi to har en god økonomi, for i dette distriktet er gynekologer ettertraktede. Da vi traff hverandre studerte han medisin på universitetet. Og da vi giftet oss ( hadde faktisk bryllupsdag for en uke siden, vi har vært gift i 3 år) så tenkte jeg at det kom til å bli ekkelt med en gynekolog til mann, men jeg visste at jeg elsket ham, så jeg valgte å venne meg til det. Selv om det antakeligvis ikke blir noen "Barnas dag" på hans arbeidsplass. Fram til nå i det siste har jeg ikke akkurat reflektert over hans arbeide noe særlig. Sexlivet har vært godt selv om jeg vet at han allerede har vært i kontakt med en annen kvinnes underliv. Dette har jeg ikke tenkt på før, ikke før de siste 3 månedene. En gang for 3 måneder siden fant jeg tilfeldigvis et avtalepapir tilhørende min mann, en slags kalender, eller timeplan. Papiret var et par uker gammelt, og det stod navnet på klinikken han jobbet på, og navnet på gynekologen (mannen). På dette arket så jeg et navn som gjentok seg 14 ganger. Og var over de 2 siste ukene. Jeg skal ikke nevne navn, men det hørtes litt laust ut. Jeg kunne ikke noe for det, men jeg merket en spirende frykt inne i meg, og kjente at jeg begynte å bli sjalu. Hvis jeg tenker logisk, tar en dusj eller får litt luft i meg, tenker jeg at det helt normal og at denen kvinnen må ha et alvorlig underlivsproblem. Men de siste 3 månedene, mens han er på jobb kjenner jeg denne ekle tanken komme krypende innpå meg, om at han er utro med denne dama. Sexlivet har blitt en katastrofe... Hver kveld sier han at han ikke har lyst, eller at han ikke orker. Han virker mindre avslappet, og har blitt dårlig i humøret. Av og til sier han at han har "sett nok kvinne-skritt for idag", tro det eller ei. For en råtten ting å si! Han vet at jeg ikke liker å tenke på yrket hans! Alt dette har utfoldet seg og blitt værre disse 3 månedene. Og jeg begynner å tro mer og mer at han er utro med denne pasienten. Jeg har ikke sagt noe som helst til han om dette, for jeg vet ikke om jeg tør. Altså jeg vet ikke om jeg vil vite sannheten. Men noe må skje, for jeg føler meg ikke bra i dette ekteskapet akkurat nå. Kansje er jeg bare overmistenksom, kansje jeg gjør en stor greie ut av ingenting. Men jeg trenger å vite hva dere synes.
honey21 Skrevet 24. mars 2008 #2 Skrevet 24. mars 2008 Du MÅ spørre ham om det. Kanskje det bare er en stor misforståelse? Kanskje han begynner å bli mistenksom overfor deg siden du ikke føler deg helt "bra"? Og så blir det bare en ond sirkel? Snakk med ham om det
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #3 Skrevet 24. mars 2008 Vel, navnet skjemmer ingen som det heter, så jeg tror nok ikke du kan fastlå om mannen din er utro med en "laus" kvinne utifra navnet hennes. Kan du ikke spørre han om hvor vanlig det er at en og samme pasient får såpass varig behandling over kort tid? Altså, spør generelt om hva slags sykdom/skade som skal til for at en person må gå såpass ofte til gynekolog.
Supramundane Skrevet 24. mars 2008 #4 Skrevet 24. mars 2008 Den eneste som kan gi deg noen fornuftige svar på slike mistanker er mannen din. Spar deg selv for mange vonde spekulasjoner og bare spør!
Alice Ayres Skrevet 24. mars 2008 #5 Skrevet 24. mars 2008 Først en liten kommentar. Kanskje ikke så kontruktivt, men det var den første tanken som falt inni hodet mitt: Jeg kunne aldri vært sammen med en gynekolog! Hadde rett og slett ikke taklet det. Jeg trodde ikke gynekologer var disponerte for affærer, siden - som du skrev at mannen din sa "at han hadde sett nok kvinneskritt for i dag". Har vanskelig for å tenke meg et yrke hvor man er mindre fristet til å ha sex når man kommer hjem fra jobb. Når det er sagt, hadde jeg en overraskende affære med min tidligere gynekolog, men kanskje det er unntaket som bekrefter regelen.
Gjest Gjest Skrevet 24. mars 2008 #6 Skrevet 24. mars 2008 Når det er sagt, hadde jeg en overraskende affære med min tidligere gynekolog, men kanskje det er unntaket som bekrefter regelen. Du vet at han kan bli straffet for det?...
Gjest Helen Parr Skrevet 24. mars 2008 #7 Skrevet 24. mars 2008 Jeg må si jeg er veldig nysgjerrig på hva et "laust" navn er.
Medulla Skrevet 25. mars 2008 #8 Skrevet 25. mars 2008 mannen din har et YRKE og en Stilling som mange kvinner finner meget tiltrekkende av en eller annen grunn. (kvinnelige leger har det nok ikke på samme måte.... ) en rekke leger opplever det jeg ville kalle stalking av enkelte kvinner.I disse situasjonene kan det være at man i kraft av sin profesjon MÅ ta disse menneskene på alvor. Det finnes også kvinner som har sykdommer som krever oppfølgin ganske hyppig. hans turnus og hans timeoppsett vedrørende hans pasienter har ikke du noe med. du snoket i hans papirer. han har et taushetsbelagt yrke. du kan egentlig ikke spørre ham på bagrunn av det du fant. du kan imidlertid ta opp med ham at du syns han har vært mer irritabel, om det er noe som plager ham osv. men å snoke i hans yrke kan du bare ikke gjøre.
Gjest Gjest_Helene_* Skrevet 25. mars 2008 #9 Skrevet 25. mars 2008 For det første, så tror jeg ikke et sekund på det du skriver. For det andre, hvilken idiot ville satt opp falske timer for å være utro.. Det finnes et ord for det - refusjonssvindel. Ingen lege med vettet i behold gjør slikt.
Brunhilde Skrevet 25. mars 2008 #10 Skrevet 25. mars 2008 Jeg må si jeg er veldig nysgjerrig på hva et "laust" navn er. Det må jeg si meg enig i, så kom igjen ts, opplys oss uvitende?
Alice Ayres Skrevet 25. mars 2008 #11 Skrevet 25. mars 2008 Du vet at han kan bli straffet for det?... Ja, det ver jeg, men det var veldig gjensidig. Som jeg ser på det var vi to samtykkende voksne som ville dette like mye. Dette var ingen gammel gris, men en meget tiltrekkende mann. Selvsagt ikke ideelt at det begynte som det gjorde, eller at han var gynekologen min, men jeg ville ha ham og han ville ha meg.
(¯`*Fanny*´¯) Skrevet 25. mars 2008 #12 Skrevet 25. mars 2008 Jeg syns det er merkelig at du nevner at damen har et "laust" navn, din mann tar imot pasienter og denne listen var antakelig strengt konfidensiell. Jeg syns ikke du har noe grunnlag ut ifra dette til å anklage han for noe som helst, er det noe som plager han på andre områder får du spørre han om det.
Supramundane Skrevet 26. mars 2008 #13 Skrevet 26. mars 2008 (endret) Gynekologer vet i alle fall bak-frem på et kvinnelig underliv - det er jo en god start. Forresten; det er faktisk ugreit at du ser over timene din mann har. Som alle andre leger har jo også han taushetsplikt. Hvis en dame har gjentatte timer kan det jo hende hun har alvorlige underlivsproblemer - og ikke at hun er "laus", eller at de har et forhold. Endret 26. mars 2008 av Supramundane
Teriyaki Skrevet 26. mars 2008 #14 Skrevet 26. mars 2008 Er enig i det som har blitt sagt her. Det kan like gjerne være ei som har store alvorlige underlivsproblemer, kanskje så "ekle" at mannen din får litt avsmak for sex for en periode? Uansett, ikke si at du har snoket, men spør om det er noe som plager han for tiden, siden han har vært så irritabel.
~Alwa~ Skrevet 26. mars 2008 #15 Skrevet 26. mars 2008 Jeg synes det er dårlig gjort å spore av tråden med flåsete kommentarer. Om dere ikke har noe å bidra med så ligg heller unna tråden!!! Jeg ville snakket med mannen min om det. Min ærfaring er at når jeg ikke har det bra så har ikke mannen min det bra heller. Det blir som noen andre kommenterte, en ond sirkel man kommer inn i. Og den vil uansett ikke løse seg før du snakker med mannen din. Lykke til.
Gjest Gjest_maren_* Skrevet 26. mars 2008 #16 Skrevet 26. mars 2008 Å flåse om dette at dama hadde et laust navn er jo bare en annen måte å fortelle TS at sånt kan man ikke bruke som et argument for at mannen hennes er utro. Dessuten, denne dama som stadig vekk er innom må jo betale for oppholdet og. Er hun virkelig så desperat bare for å treffe denne mannen eller er det et faktisk noe som er galt med underlivet hennes? Fornuft sier at det ikke er noe på gang her. Enig med de over her at gubben muligens rett og slett har sett litt for mye "ekkelt" der nede og ikke klarer å omstille seg for kona si.
Gjest Frk Åberg Skrevet 26. mars 2008 #17 Skrevet 26. mars 2008 Jeg lurer på hvorfor mannen har timekort med navn på pasienter flytende rundt. Det kan da vel anses som brudd på taushetsplikt? Ja, jeg vet det ikke er noe konstruktivt bidrag til tråden, men det høres veldig merkelig ut, og jeg håper ikke min lege har en slik lemfeldig omgang med sine pasientregistre. Jeg har heller ikke noe annet råd enn følgende: prat med ham. Det tjener ingen å gå rundt grøten.
Gjest TheLøsningsxpert Skrevet 26. mars 2008 #18 Skrevet 26. mars 2008 Jeg ville skrevet opp navnet til dama og engasjert en privatdetektiv. Da slipper du å få nyheten om at mannen din er utro rett i fleisen, og får muligheten til å tygge litt på hva du vil gjøre uten å miste selvrespekten.
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #19 Skrevet 18. mai 2008 (endret) Du vet at han kan bli straffet for det?... Han vil faktisk miste retten til å praktisere som lege. Å ta med pasientlister hjem er faktisk også ulovlig i allefall om de liggger slik at du kan lese dem. Endret 19. mai 2008 av Trampe
Gjest Gjest Skrevet 18. mai 2008 #20 Skrevet 18. mai 2008 Ossen var din gynekolog i senga Lever denne yrkesgruppa opp til navnet sitt? Har bare vært sammen med en fastlege, som gjorde en del gynekologiske undersøkelser...og man kan trygt si at han visste hvor G-punktet var ja .... bare deilige erfaringer i senga med ham ja Og det plaget meg aldri å vite at han var så nær andre kvinner i yrket sitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå