Gå til innhold

Nettdating og informasjon på google

(¯`*Fanny*´¯)

Anbefalte innlegg

Et lite dilemma her nå.

Har snakket en kort stund med en herremann som virker midt i blinken.

Vi har hatt et par timelange telefonsamtaler.

Jeg har googlet han, og plutselig dukket det opp informasjon som tilsier at mannen allerede er opptatt.

Jeg konfronterer han med det, og han virker ikke som om han helt forstår hva jeg prater om, og sier noe sånt som at en kamerat har skrevet for han og at det nok bare er feilformulert noe, for han er singel og har levd i sølibat siden det ble slutt med eksen i sommer.

Dette har han også tidligere sagt til meg på telefon.

Det som er skrevet KAN være sagt som en fleip ut ifra grunnen til at det i det hele tatt ble nevnt (på et forum), så jeg er i teorien med på at det kan være harmløst, men det vet jeg jo ikke sikkert.

Mannen har flere ansiktsbilder og åpen profil hvor han tydelig søker kjæreste, og han sier han er helt uinteressert i kort flørt, one-night o.l

Jeg vet nå ikke hva jeg skal tro, men jeg har observert at han ikke har fjernet dette om at han allerede har dame, og siden han sa han skulle se på det "når han kom hjem" den kvelden jeg konfronterte han som nå er et par dager, så har jeg ikke hørt et pip.

Det er avtalt at vi skal treffes om få dager, så nå lurer jeg på hvordan jeg skal gripe dette fatt.

Jeg er jo totalt uinteressert i en mann som allerede er opptatt.

Jeg tror ikke han har samboer, for jeg har snakket med han til alle døgnets tider både på nett og telefon.

Hvorfor si at han vil ha kjæreste om han alt har en ?

Og hvorfor så åpenlyst på nettet ?

Det er jo ingen tvil om hvem som er på bildene og teksten er heller ikke til å misforstå.

Jeg hadde forstått det om det var elskerinne han var ute etter, men han er så soleklar på at det er helt uaktuelt og ikke hans greie i det hele tatt.

Vi bor ikke i samme by, så jeg har ingen mulighet til å finne ut dette heller.

Endret av (¯`*..¸(¯`*Fanny*´¯)¸..*¯)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Sier bare: pass på her!

Du vil forsåvidt snart finne ut om fyren er kun ute etter en flørt eller noe mer seriøst.

Men ikke legg så mye vekt på det han sier, se mer etter hvordan han oppfører seg. For meg virker det nesten umulig å sjekke riktigheten av alle disse opplysningene på nettet. Det blir ord mot ord. Og jeg ville ikke konfrontert ham med alt dette på nåværende tidspunkt, i verste fall kan du kludre til noe som kunne blitt bra også.

Jeg gikk nettopp fem på med en som bedyret at han ville bli gammel sammen med meg. Han var dessuten veldig ivrig på å bli kjærest med meg første uka, og det er et veldig dårlig signal!

Og det viste seg at etter alle flotte ord og forsikringer, ("ja jeg er singel"...) så var han kun ute etter en flørt. Jeg er nokså sikker på at han var sambo, mye tyder på det. Men det betyr ikke noe nå, bare irriterende at jeg ikke så signalene.

Ta det helt med ro, og ikke vikle deg inn i fyren før du kjenner ham skikkelig, er mitt råd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest-M-

Etter å ha holdt på med nettdating litt til og fra et års tid, har jeg hvert fall lært en ting, og det er at urovekkende mange menn er uærlige, useriøse og generelt merkelige i den settingen.

Mange er selvfølgelig også ærlige og redelige også.

Mitt poeng er at jeg har lært meg å være meeeeget skeptisk og på vakt. Tror ingenting før jeg erfarer det med egne øyne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg har det på ingen måte travelt, så det blir uansett ikke noe forhold før jeg kjenner han godt og over en tid selv om det skulle klaffe aldri så bra, det er jo bare veldig uinteressant for meg å date en mann som kanskje viser seg å være opptatt.

Jeg stusser litt på at han ikke virker spesielt opptatt av å forklare meg hvorfor dette er skrevet, siden jeg ikke har hørt fra han på et par dager, (utover denne meldingen jeg fikk om at det nok var kompisen som hadde feilformulert.)

Det er ikke feilformulert, for det står rett ut at "glad jeg har ei dame som osv...."

Han er også veldig opptatt av at han ikke har interesse av å snakke med damer som har en ti-tjue andre på hånd, så jeg sitter her som et lite spørsmålstegn og vet ikke hva jeg skal ta meg til nå.

Det frister ikke akkurat å kontakte han igjen før han gjør det, og han bør vel nevne det syns jeg.

Eventuelt kan jeg la være å si noe og få avtalt et møte og heller ta det ansikt til ansikt, det er ofte værre å ro seg unna da, på den annen side så vet han at jeg har sett det og han kan jo planlegge all verdens med bortforklaringer inngen den tid.

Han kan jo si akkurat hva han føler for, siden jeg ikke har noen mulighet til å finne ut hva som er sant og ikke.

Men, som det ble nevnt over her er jeg også litt bekymret over å være for krass og konfronterende, i tilfelle han faktisk er singel.

På den annen side syns jeg at han bør forstå at jeg nå er både skeptisk, betenkt og vurderer å avlyse hele møtet på grunn av dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg tror ikke han har samboer, for jeg har snakket med han til alle døgnets tider både på nett og telefon.

Hvis samboeren hans jobber turnus, eller han selv jobber overtid, kan han prate med deg på telefon til alle døgnets tider. På nett kan han flørte med deg selv om samboeren sitter i samme rom.

Samboeren min står som singel både på msn og facebook selv om vi har vært sammen i 6 år. Andre jenter vet sikkert ikke at han har samboer, og jeg har ingen oversikt over hva han gjør på nett eller hvem han ringer når jeg jobber kveld eller natt. Men jeg stoler på han da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kan han, man vet aldri.

Han har en tendens til å sende meldinger midt på natta har jeg lagt merke til, men han har heller ingen 8-16 jobb, så det kan jo forklares med det.

Jeg syns det er like ille om han "bare" har kjæreste som om han har samboer, så sånn sett spiller ikke det noen rolle i hvilken form han er opptatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love anno 2008: ingen kandidat passerer uten etterforskning, lol :ler:

Det har du helt rett i, her googles det for alt det er verdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Banditt
Samboeren min står som singel både på msn og facebook selv om vi har vært sammen i 6 år. Andre jenter vet sikkert ikke at han har samboer, og jeg har ingen oversikt over hva han gjør på nett eller hvem han ringer når jeg jobber kveld eller natt. Men jeg stoler på han da...

Dette blir jo veldig OT; men hvorfor finner du deg i det? Hvorfor må han stå som singel?

Til TS:

Det er mange som ikke er det de framstår som på nettet, og det er ikke alle som sier de vil ha kjæreste som faktisk vil det (men sier det bare for å få deg på kroken). Tror jeg ville passet på.

Det som sto på nettet, var det noe kameraten hadde skrevet? Skjønner ikke helt hva han mente om at han hadde formulert det feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var visst noe kameraten hadde skrevet, ja.

Det virket ikke helt som om han skjønte hva jeg siktet til heller, men at kompisen hadde skrevet for han der inne på forumet.

Jeg begriper ikke hvorfor kompisen skal bruke hans nick og formulere at det finnes en dame, som svar på en sleivete kommentar fra andre på forumet.

Det kunne han da gjort selv og forklart meg hvorfor han har skrevet det om det ikke stemmer.

Uansett har han hatt et par dager på å lete frem det som kompisen evt. har skrevet, men det står der fortsatt og han har jo tydeligvis ikke til hensikt å prøve å overbevise meg om at han faktisk ER singel, mulig han tror jeg er fornøyd med den meldingen han skrev da jeg kommenterte hva jeg hadde sett.

I og med at vi snart skal treffes, så har jeg prøvd å ringe, men ingen svar.

Jeg tenkte jeg skulle spørre han på telefon hva han mener med det.

Ringer han ikke tilbake eller tar kontakt på andre måter så kjenner jeg at jeg har fått nok, det er jo ikke jeg som har noe å forklare her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest innlegg nr 2

Syns den forklaringen hans ikke holder mål. Og sett utenfra syns jeg det lukter svidd her, at en "kamerat har skrevet for han" osv. Høres merkelig ut.

At han heller ikke tar telefonen når du ringer, tyder på at han kan ha fått kalde føtter. Og at han sender ofte meldinger midt på natta? Nja, vet ikke helt jeg...

Høres ut som du har din sunne fornuft i behold hvertfall, og jeg synes at din skepsis er på sin plass.

Må få høre fortsettelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at han lyver om den kompisen sin, for da jeg sendte melding om hva jeg hadde observert, svarte han at han hadde hatt en kort flørt for noen måneder siden, men var veldig singel nå.

Da sa jeg at innlegget var datert i natt.

Så tok det et par timer og da kom forklaringen om kompisen.

Det er bare det at jeg senere, da jeg igjen studerte innlegget, så at jeg hadde sett feil på datoen: Innlegget om denne damen var skrevet en natt FØR jeg opprinnelig trodde.

Og han svarte jo at kompisen var der den natta jeg først trodde innlegget var skrevet, så uten at jeg i det hele tatt testet han så gikk han rett i fella og avslørte sin egen løgn.

Innlegget er også skrevet en ukedag midt på natta, så at kompisen var der da tror jeg ingenting på uansett

Nei, jeg føler meg ikke spesielt naiv, og jeg vil absolutt ikke være en som går rett i fella og er godtroende og lar han slippe unna uten videre forklaring, for så å være den som blir både lurt trill rundt og såret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Banditt

Jeg syns heller ikke at den forklaringen holder mål.

At han ikke har kontaktet deg eller svarer når du ringer viser vel bare at han faktisk har dame.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er noe som ikke stemmer her, for nå er det tre timer siden jeg ringte og jeg har sett at han var online på dette forumet akkurat da, men bare en svarer å treffe på telefonen.

Han lot den altså ringe.

Dette virker ikke akkurat lovende, samtidig som det jo er fint å finne ut at det er noe som skurrer før man treffes, det ligger jo veldig an til at jeg kan spare meg et møte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til de som ville oppdateres, så tikket det inn en melding som det tok tre dager å formulere.

Her står det at han er singel, men at kompisen hans har skrevet det og at jeg kan få snakke med han om jeg ikke tror det.

Jeg spør hvorfor kompisen skrev det, og han svarer at jeg må snakke med han som skrev det, at han har vært singel i underkant av et år, og at kompisen ikke har nett hjemme og ofte er hos han og leker seg med nettet.

Det er forklaringen, og jeg ser ikke vitsen med å snakke med denne kompisen, hvis han er en "organisert drittsekk" som har dame, så har han bare kokt sammen en forklaring som kompisen skal servere meg, på disse tre dagene det tok å vri ut av seg denne meldingen, for å overbevise meg.

Jeg sa at jeg ikke vil snakke med kompisen.

Har valgt å ikke konfrontere han mer rundt det, men tror fortsatt ikke på forklaringen hans.

At det skal ta tre dager å komme med et svar som kommer et halvt døgn etter at jeg prøvde å ringe syns jeg er dårlig.

Jeg kommer ikke til å finne ut hva som er sant og ikke heller.

Endret av (¯`*Fanny*´¯)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det har han helt klart gjort, han har skrevet det selv.

Om det er sant eller ikke er jo vanskelig å si, siden jeg kan skjønne grunnen til at det ble sagt på dette forumet, men oppførselen hans da han ble konfrontert er høyst mistenkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_heidi_*

Blir litt oppgitt når jeg hører om dette, og jeg syns det er leit at man ikke kan stole på det som folk sier.

På den ene siden så skal man jo ha litt sunn skepsis og ikke sluke alt rått, men samtidig så syns jeg det er trist at mange ikke forteller sannheten om seg selv.

Jeg har gått fem på jeg også- og lurer på om det var jeg som var naiv, eller om det er vanlig at folk tar en spansk en. Det verste er at de tror at de kan komme unna med det. Alt kommer for en dag!

Særlig gjelder dette sivilstatus, og som ts sier, jeg vil ikke kaste bort masse tid og energi på en som viser seg å være sambo/ha kjæreste.

Syns folk skal være ærlige,jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ærlighet bør være en selvfølge, men dessverre.

Det er jo synd at man gjør seg slike erfaringer, for slikt glemmer man ikke så lett og skepsisen når uante høyder etter noe slikt, så det blir desto værre å komme gjennom nåløye for andre som kan føle seg mistenkeliggjort helt uten grunn - man vet jo aldri med ukjente, lett å skape seg et fiktivt liv på nett som er så langt i fra virkeligheten man kan komme.

Det er det som er så synd med slikt man plutselig finner ut, fordi man aldri kan vite, eller kommer til å finne ut hva som er sant og ikke.

Man må enten ta sjansen og stole på vedkommende eller trekke seg fordi skepsisen blir for stor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Det er så lett å idealisere folk man blir kjent med på nettet, også plutselig finner man ut at de er helt annerledes. Mitt råd er å ikke date noen fra nettet før du vet om minst tre negative sider ved dem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...