Gå til innhold

Hvor mye koster et dyrt bryllup?


Felix

Hva er prislappen på et "dyrt bryllup"?  

1 stemme

  1. 1. Hva er prislappen på et "dyrt bryllup"?

    • 60.000 - 90.000 kr
      2
    • 90.000 - 120.000 kr
      10
    • 120.000 - 160.000 kr
      14
    • 160.000 - 220.000 kr
      5
    • 220.000 - og opp..
      5


Anbefalte innlegg

Bare lurer. Etter den voldsomme debatten om hvorvidt et fint bryllup må være dyrt, eller ikke.

Det kommer jo litt an på hvor mange gjester man har. Og om man regner alt med i budsjettet. Jeg så en gang et bryllupsbudsjett der de hadde regnet med sol-timer etc..

Hva regner dere i budsjettet, bortsett fra kjole og sjakett, mat og drikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

kommer helt an på hvor mange gjester ja... et bryllup til 100000 kan være et "billig" bryllup om deter mange som kommer, dyrt om det er få. så jeg klarte ikke å stemme jeg... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det ble vanskelig.

Vi har et budsjett på ca 130 000 kroner og

med hundre gjester synes jeg det er en levelig pris....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100000 er vel ganske "vanlig" for et bryllup, men når en passerer 120000 begynner det å blir dyrt. Stemte på den jeg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn helt subjektivt og helt ærlig så syns jeg 100 000 for et bryllup høres helt hinsides ut... Men det er nå meg da. Altså, vi feirer på hotell, med 50-60 gjester, og har et budsjett på rett i overkant av 60 000... Men nå er ikke vi så opptatt av å gjøre det så voldsomt flott og staselig heller da. Syns f.eks. det er helt OK at han bruker den fine svarte dressen sin (brukt to ganger) i stedet for å leie noe til flere tusen. Og at vi pynter kirken med blomster fra hagen. Og at vi ikke leier inn noe band. Og at vi ikke har noe alkohol (helt uaktuelt for både oss og gjestene, faktisk. Iallefall 98% av dem. Innser jo at vi sparer en del på det...). Og så videre...

Så - som sagt - dette var min subjektive mening...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det virker helt sinnsykt å bruke mer enn 60.000 på et bryllup! Har inntrykk av at for veldig mange er dette ren "show-off" med lite fokus på hva denne dagen egentlig betyr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil gjerne moderere mitt tidligere utsagn litt:

Egentlig så mener jeg at man bruker akkurat så mye man ønsker/har råd til på bryllupet sitt. Men jeg syns ikke at man kan bruke 'vi har ikke råd ennå' som 'unnskyldning' for ikke å gifte seg - hvis man da mener 'har ikke 120 000 til disposisjon... DA har man vel ikke så voldsomt lyst til å gifte seg, da... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner bare ikke hvordan dere klarer å invitere så mange, og få det så billig!?!

Vi skal bare ha 36 gjester, og bryllupet ser ut til å runde 100.000 uten problemer..

Sukk. Jeg er nok ikke flink til å spare på de riktige stedene. Eller sparing i det hele tatt.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady-M

Vi hadde bare 20 gjester og det kom på 100.000,-. Men hadde jeg hatt 70 gjester hadde det allikevel ikke blitt noe dyrere. Hadde 100.000,- til disp. og da valgte vi å ha middagen/festen på et litt dyrt sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Swanja

Vi skal ha 130 gjester til middag, og tilsammen med alt kommer det på i overkant av 80.000. Det er mye penger å ut med, men jeg føler alikevel at vi får mye for de pengene vi legger ut!

:blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ha ca. 75 gjester på restaurant, og har et budsjett på ca. 85000. Vi skal ikke ha fri bar etter middagen, men føler ikke at vi har vært grådige på noe annet. Det skal legges til at jeg kjøpte en relativt rimelig kjole (ca. 4000), og at vi har gratis transport til og fra kirka. Bryllupssuiten betales med bonuspoeng, og alle tantene skal bake kaker til kaffen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Om det blir et dyrt eller billig bryllup er vel litt avhengig av hvor mye man har i inntekt og om man får noe av foreldrene. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous
Jeg synes det virker helt sinnsykt å bruke mer enn 60.000 på et bryllup! Har inntrykk av at for veldig mange er dette ren "show-off" med lite fokus på hva denne dagen egentlig betyr!

Jeg synes det er helt sinnsykt at noen bruker 2-300 000,- på en bil. Nei, 100 000,- for en kjempeflott fest for å markere denne dagen med mennesker man er glad i, det er bare flotte greier!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg skjønner bare ikke hvordan dere klarer å invitere så mange, og få det så billig!?!

Vi skal bare ha 36 gjester, og bryllupet ser ut til å runde 100.000 uten problemer..

Sukk. Jeg er nok ikke flink til å spare på de riktige stedene. Eller sparing i det hele tatt.. :ler:

Dette skjønner ikke jeg heller.... Vi skal ha 42 gjester på middag og ytterligere 20 kommer på kaffe/festen etterpå. Vi skal ha det på en restaurant hvor vi ikke får ha med noe selv. Fri bar og levende musikk.

Så langt har vi kommet opp i 190 000,-, da er bryllupsreisen (2 uker til Koh Samui) inkl. Vi betaler alt selv og har ikke spart på noe som helst.

Og jeg definerer ikke vårt bryllup som spesielt dyrt.

Jeg tror nok prisene varierer mye avhengig hvor i landet man skal ha festen. Antar det kan være noe dyrere i storbyene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig synes jeg alt over 100000 er vanvittig mye for et bryllup. Vi hadde et veldig tradisjonelt bryllup (40 til middag og 10 ekstra til kaffe), og brukte under 50000. Skjønner nesten ikke hvordan folk har samvittighet til å bruke så mye penger på en dag, men heldigvis er folk forskjellige!

Når det gjelder budsjettet inkluderte vi bare det som var direkte relatert til bryllup.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Antar det kan være noe dyrere i storbyene..

Men jeg gifter meg jo på "bygda".. :lol:

Jeg synes det virker helt sinnsykt å bruke mer enn 60.000 på et bryllup! Har inntrykk av at for veldig mange er dette ren "show-off" med lite fokus på hva denne dagen egentlig betyr!

Og jeg vil så absolutt ikke si at vårt bryllup er noe "show-off". Vi gifter oss på et svært usentralt sted, og må ta til takke med det de har der. Ikke akkuart slik at man kunne velge og vrake. Og det koster det det koster per kuvert. Synes dessuten ikke at det var dyrt. Vi skal ha åpen bar og levende musikk etterpå. Det koster jo litt. Men ikke noe fancy band, bare et rimelig ett eller tomannsorkester. Tror ikke vi har budsjettert så mye på baren heller. Det vil bli bare 3 timer med åpen bar, og vi har ingen storkonsumenter i vår familie og vennekrets.

Fotograf er nok dyrt. Har bare budsjettert med 4000 her, og det blir nok for lite.. :roll:

Nei vi har ikke gjort noe overvilt, bare valgt et anstendig program for dagen. Og allikevel blir bryllupet en dyr kostnad.

Nå kommer vi heldigvis bare til å betale 1/3. Foreldrene våre betaler resten. Jippi!! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det virker helt sinnsykt å bruke mer enn 60.000 på et bryllup! Har inntrykk av at for veldig mange er dette ren "show-off" med lite fokus på hva denne dagen egentlig betyr!

Jeg er delvis enig med deg her. Noen tenker show-off, men de fleste gjør nok ikke det. Vi sitter med et bryllup til nærmere 200.000kr når _alt_ er tatt med. Jeg synes det er helt villt, da vi har mye annet fornuftig å bruke disse pengene på i hverdagen. Vi har ofret på oss en luxuriøs bryllupsreise, en spesiell pakke hos fotografen og har valgt grei kvalitet på de andre produktene/tjenestene vi har kjøpt/leid. Finnes det billige og bra løsninger, så blir disse brukt. Takket være en pengesterk svigermor har vi hatt muligheten til å ofre på oss litt ekstra denne dagen, men langt fra show-off.

Budsjett, ikke regnskap enda ...

3000 Hudpleie brud

2000 Brudens stæsj

4200 Frisør brud

1000 Frisør forlover

500 Frisør brugdom

3700 Manneklær

1000 Sko brudgom

1000 Sko brud

10000 Kjole

2000 Blomster kirke

1500 Brudebukett

1000 Prest

20000 Fotograf

3500 Servering

15000 Kokk

10000 Drikke

3500 Bryllupskake

8000 Musikk

0 Transport brudepar

4000 Transport gjester

3000 Hotell

4000 Ringer

50000 Bryllupsreise

9000 Morgengave til henne

8000 Morgengave til ham

168900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, hvordan kan en fotograf koste 20.000 kr?

Er det inkl forstørring ol, hvis ikke vil jeg si at dere blir grundig lurt.

og hvorfor koster det 4200 for å fikse håret sitt den store dagen?

Dette er bare spm til en litt snodig prissetting.

Jeg angriper ingen for å bruke det de vil og makter på et bryllup.

Selv så vi ikke på pengene i det hele tatt, vi plukket det vi ville ha og andre plukket opp regningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...