Veumjenta Skrevet 24. mars 2008 #1 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei og til min lille "hule" her i den store verdensveven. Kort om meg: jeg er ei jente på 25 år fra Fredrikstad. Bor her med verdens beste samboer som snart blir 29 år. Jeg er utdannet sykepleier, og jobber for tiden i åpen omsorg - trives utmerket godt med det. Etter å ha jobbet i 3 år har jeg omsider fått meg fast jobb, og da kommer jo også ønsket om å lage en liten bolle etter hvert. Jeg har vært klar for å prøve å bake siden i januar 2006 jeg, men sambo har brukt litt lenger tid på å komme dit enn det jeg har. Jeg har helt ærlig talt ikke sluttet på pilla enda engang, har 3 tabletter igjen før jeg sier takk og farvel til en trofast følgesvenn gjennom 10 år! Lurer på om kroppen min kommer til å få sjokk når den ikke får den daglige tilførselen av hormoner lenger...? Jeg skal innrømme at jeg er veldig spent her jeg sitter, det dukker opp maange tanker i disse dager. Kan jeg i det hele tatt bli gravid? Er sambo fruktbar? Hva om den "sitter" med en gang? Hva om vi må holde på i 8 år slik broren min har gjort? Og så dukker det jo opp ca 1 million andre spm. rundt både det å prøve og det å være gravid. Hodet mitt er fylt av TR, EL, IKM osv. om dagen :klø: MEN det er jo greit å vite at andre også er i samme situasjon, og at jeg sikkert ikke er alene om å ha et helt lass med spørsmål og tanker. Jeg regner meg jeg kommer til å bruke tiden her inne til å skrive litt om sykluser (hvis den noen gang blir normal igjen etter endt pillebruk), prøving, symptomer osv osv osv. Håper jeg blir "kjent" med noen av dere her inne i hvert fall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tussi! Skrevet 24. mars 2008 #2 Del Skrevet 24. mars 2008 Er en litt rar følelse når man endelig skal sette i gang noe man har tenkt på så lenge. Lykke til i hvertfall, håper bolla snart er der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veumjenta Skrevet 24. mars 2008 Forfatter #3 Del Skrevet 24. mars 2008 Er en litt rar følelse når man endelig skal sette i gang noe man har tenkt på så lenge. Lykke til i hvertfall, håper bolla snart er der Tusen takk for det! Jeg føler meg litt, hva skal man si? Forvirret? Spent? Hemningsløst begeistret for å begynne å prøve? Hehe! Det er uansett fint å ha et sted det går an å skrive ned tanker og følelser, prøvingen er ikke akkurat noe vi kringkaster til hele verden - så fint å kunne dele med dere fremmede her inne i stedet for Jeg har forresten hyperthyreose, bruker Propyltiouracil og begynner å bli litt bedre regulert nå. Fikk diagnosen rett før jul... Noen andre som er hypre her inne? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. mars 2008 #4 Del Skrevet 24. mars 2008 Håper du snart får bolle i ovnen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 24. mars 2008 #5 Del Skrevet 24. mars 2008 Hei Veumjenta, så hyggelig å se enda en fersk prøver her inne! Jeg har nettopp sluttet på pillen jeg også, etter å ha knasket flittig det siste tiåret. Kjempespennende og skummelt og artig, alt på samme tid:) Bare det å bli kjent med kroppen sin etter så mange år på pilla liksom, aner ikke om jeg har stabil syklus eller er helt ute å sykle Lykke til med prøvinga! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veumjenta Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 25. mars 2008 Hei Ilja! Dette er jo det som er supert med KG-prøver, det er flere her som er i samme situasjon Nå sitter jeg og spiser frokost før jobb, har jo kommet masse snø siden i går - første gang denne vinteren at snøen faktisk LIGGER i Fredrikstad. Er det mulig? Hadde jo ikke behøvd å komme snø akkurat nå da... Nå er det bare 2 dager igjen med p-pilla, har allerede blodig utflod... Har aldri blitt helt fortrolig med de nye pillene mine etter at de sluttet å produsere Trionetta. Helt sikkert bra at de lager piller med mindre hormoner i, men med Mercilon så har jeg hatt mye tulleblødninger, humørforandringer osv. NÅ blir det spennende å se hva som skjer med kroppen min etter hvert, hvor mye bivirkninger har jeg EGENTLIG hatt av p-pillene?? Hehe! Nei, ut og børste snø av bilen og komme meg avgårde - tipper det blir kjøring i lusefart i dag, tror nemlig ikke veien ned til byen er brøytet enda... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlamCat Skrevet 25. mars 2008 #7 Del Skrevet 25. mars 2008 Masse masse lykke til med prøvinga P.S kjempe fin navn på dagboka du har Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. K Skrevet 25. mars 2008 #8 Del Skrevet 25. mars 2008 Velkommen hit og lykke til med prøvingen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bizzy Skrevet 25. mars 2008 #9 Del Skrevet 25. mars 2008 Lykke til med prøvingen!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lilith Skrevet 25. mars 2008 #10 Del Skrevet 25. mars 2008 Lykke til! *krysser fingre og drysser babystøv* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veumjenta Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #11 Del Skrevet 25. mars 2008 Masse masse lykke til med prøvinga P.S kjempe fin navn på dagboka du har Tusen takk for det. Håper ikke vi trenger å holde på ALTFOR lenge i hvert fall... Og jeg er ganske så fornøyd med bolleboka ja, har alltid kalt spirer i magen for bolle, så... (løper inn for å sjekke hos deg også) Velkommen hit og lykke til med prøvingen Tusen takk for det Trille Lykke til med prøvingen!! Tusen takk for det bizzy (tusler straks inn for å sjekke hos deg også) Lykke til! *krysser fingre og drysser babystøv* Åååå... Mitt første babystøv! Blir jo helt rørt her jeg sitter (vralter inn for å titte hos deg også) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 25. mars 2008 #12 Del Skrevet 25. mars 2008 Lykke til med prøving! Her må jeg følge med. Ikke helt i samme situasjon selv, hvertfall ikke enda. Her har vi så vidt begynt å jobbe med å prøve å bli klar til å prøve. Om du skjønner Synes fremdeles det er en litt skummel tanke at noen skal være fullstendig avhengige av oss, men det må vel bare tenkes på og diskuteres litt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veumjenta Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #13 Del Skrevet 25. mars 2008 Jaja, da var første dag på jobb etter ferien over... PUH! Dette er første gang siden jeg begynte å jobbe at jeg har hatt fri i påsken - litt merkelig, men veldig deilig. Vet at de neste årene blir det ikke fri, med mindre jeg får bolle i ovnen og er permitert til neste år da *håpe* Det merkes at det har vært lite spl. på jobb i påsken i hvert fall, myye å gjøre i dag og overtid ble det jammen også. Greit å ha noen avspaseringstimer til gode også forresten Om bare få dager får jeg min siste p-pillemens, og da var det visst sånn at det er lov å si at jeg offisielt er i PP1?? *gosh* Plutselig blir det litt skummelt også, men som jeg ser mange andre skriver inne på forumet her, så har man jo mange mnd. på seg til å venne seg til tanken når det først sitter som det skal. Jeg hadde forresten en litt bizarr drøm i natt, drømte hvilket kjønn bolla får, hvilken dato den blir født og til og med hvilket klokkeslett den skal komme. DET var litt guffent, så nå er jeg nesten bare spent på å se om jeg er sanndrømt i tillegg. ANGST! MEN hvis så er tilfelle blir jeg her inne i denna boka i noen mnd til i hvert fall... Nei, nuh får jeg vaske opp, brette litt klær, sette på en ny vaskemaskin og fyre opp her tror jeg. Litt småkjølig med bare radiatorene på i dag kjenner jeg. Håper det er nok ved igjen i kjelleren så jeg slipper å gå HELT ned i garasjen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veumjenta Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #14 Del Skrevet 25. mars 2008 Lykke til med prøving! Her må jeg følge med. Ikke helt i samme situasjon selv, hvertfall ikke enda. Her har vi så vidt begynt å jobbe med å prøve å bli klar til å prøve. Om du skjønner Synes fremdeles det er en litt skummel tanke at noen skal være fullstendig avhengige av oss, men det må vel bare tenkes på og diskuteres litt... Jeg skjønner MEGET godt hva du mener Klematis, vi brukte noen år på å bli klare til prøve vi også. Men i kveld tar jeg jammen min siste p-pille - SKUMMELT! Og NÅ må jeg gå og gjøre litt her, får heller fortsette etterpå - KG blir man hekta på!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 25. mars 2008 #15 Del Skrevet 25. mars 2008 Jeg hadde forresten en litt bizarr drøm i natt, drømte hvilket kjønn bolla får, hvilken dato den blir født og til og med hvilket klokkeslett den skal komme. DET var litt guffent, så nå er jeg nesten bare spent på å se om jeg er sanndrømt i tillegg. ANGST! MEN hvis så er tilfelle blir jeg her inne i denna boka i noen mnd til i hvert fall... Godt å høre at det ikke bare er jeg som har bisarre drømmer Nå har ikke jeg vært lenge nok i dette gamet til å drømme om fødsel. Men jeg husker som regel alltid hva jeg har drømt og folk rundt meg tror jeg er sprø når de får høre alt det rare som hjernen min produserer mens jeg sover :fnis: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veumjenta Skrevet 25. mars 2008 Forfatter #16 Del Skrevet 25. mars 2008 Rart med det Klematis, men jeg husker også ofte drømmene mine. Spesielt de som omhandler andre, og særlig de jeg drømmer om sambo - og da er jo han alltid utro osv Rare hjerner! Jeg skriver jo så fint at jeg skal ta siste pilla mi i dag også, for jeg tror nemlig det er onsdag i dag... Haha! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ilja** Skrevet 25. mars 2008 #17 Del Skrevet 25. mars 2008 (endret) Åh, så spennende å drømme sånt da! Hvilket kjønn og dato drømte du da? Dette må jo bare loggføres for fremtiden Jeg drømmer ikke så ofte, ivertfall ikke som jeg husker på når jeg våkner, men når jeg gjør det er det ofte helt syyke ting. Har mange ganger våknet og fått latterkrampe -hvor tar jeg det fra?? Endret 25. mars 2008 av Ilja** Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veumjenta Skrevet 26. mars 2008 Forfatter #18 Del Skrevet 26. mars 2008 Åh, så spennende å drømme sånt da! Hvilket kjønn og dato drømte du da? Dette må jo bare loggføres for fremtiden Hehe! Tør jeg fortelle det da?? Jeg drømte at jeg får ei jente 29. mai 2009, kl 0713. Hun er 3450 g og 49 lang (størrelsen er vel for så vidt ganske vanlig, litt mer skremt av dato og kl.slett) Nuvel, time will show! Oioi, som tida flyr om dagen da. Jeg har rukket å komme hjem fra jobb, lage og spise middag, skrive handleliste til i morra, trene, dusje og nå sitter jeg her! Har heldigvis ikke så langt å dra for å trene da, trener nemlig i kjelleren :-D Jeg er faktisk ganske stolt av at jeg har klart å begynne å trene igjen, men er litt lettere nå som jeg kan gjøre det hjemme! Har det siste året gått ned 10 kg (og holdt dem), nå trimmer jeg for å komme i form til å holde ut et svangerskap. Jeg har håpløs kondis, men den kommer seg jammen fort også. I dag tar jeg, som sagt flere ganger, min siste p-pille Jeg spotter allerede, så regner med jeg får TR i morra! Jøje meg, spennende, spennende! OG det er IKKE NOE press fra svigerforeldrene mine heller da. De har et barnebarn fra før, men de gleder seg til "lillegutt" skal bli pappa også. Vi får stadig vekk hint av typen: "Få dere en unge, så slipper dere å stresse med hva dere skal finne på", "Det er mye fint babytøy til salgs på H&M nå!", "Vær så snill og gi faren/svigerfaren din et barnebarn, før han stryker med..." (Den siste kommer av at sv.far har fått en ganske alvorlig kreftdiagnose rett før påske, men det ser ut som det går greit hittil med behandling osv. Jeg har allerede mistet moren min av kreft for 6 år siden) Svigers har lovet at de jammen skal kjøpe både seng, vogn og div ting vi måtte ønske - 'for det har jo bror fått'. Tror vi må innvie dem ganske snart hvis vi får en + etter hvert. MEN hvis jeg er sanndrømt så skal jo jeg bli gravid i august og begge svigers har bursdag den mnd. Så kanskje de får en skikkelig bursdagsgave?! Nei, får snike bittelitt rundt her inne nå - så blir det litt mat igjen og sofaen resten av kvelden tror jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klematis Skrevet 26. mars 2008 #19 Del Skrevet 26. mars 2008 Utrolig detaljert drøm, da Spennende å se om det stemmer! Tror jeg hadde blitt ganske skremt om det bare ble i nærheten, og aldri turt sove igjen i frykt for hva jeg skulle drømme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veumjenta Skrevet 27. mars 2008 Forfatter #20 Del Skrevet 27. mars 2008 Da har pus fått p-pilla si, jeg har lagt vekk mine! Her er det bare spotting i dag også, lurer på om ikke kroppen skjønner hva jeg har planlagt og lager litt krøll! Hehe! Ellers har det ikke skjedd så mye spennende på denna fronten i dag, eller, jeg har lært sambo å lage wok til middag da - han har kjøkkenvegring. Jeg ble veldig stolt når han serverte mat han hadde laget helt selv etter mine instrukser. Så nå kan jeg vel forvente å få wok til middag hver dag ei stund framover?? Oh... Nå er jeg sliten, har brukt nesten hele dagen i dag på å krangle med sykehuset vedr. en pasient, resten av dagen har jeg brukt på å forsøke å få skaffet nok vikarer til å dekke opp alle vaktene i helga. Det er så enkelt å få folk til å jobbe i helsevesenet om dagen!! Nå blir det en før Og i morra er det helg igjen :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå