Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

Er skikkelig god følelese at jeg endelig har begynnt, satt meg noen mål og kommer igang med det jeg har tenkt altfor lenge på uten å gjøre noe med. Hvor mye skal dere ned? Jeg skal ned 10 kg og håper på 1 kg i uka, ja det blir hardt, men så absolutt verdt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest lucy d-.-b

Jeg har ikke bestemt noen spesiell vekt. Jeg har nemlig funnet en annen oppskrift på å finne idealvekten min:

Den dagen jeg ser meg i speilet (naken) og tenker: "JA, slik vil jeg se ut, NÅ føler jeg meg bra", der er den vekten jeg skal ha.

Og akkurat nå er det så lenge siden jeg følte det slik at jeg ikke husker hva jeg veide. Men jeg tipper at jeg må ned 6-8 kg, fra 64 til 57 kanskje.. Men hvem vet.

Men disse kiloene er vanskelige, fordi jeg nærmer meg idealvekten mer og mer. Da går det sååååå sakte altså!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil veie under 70, og så tar jeg det som lucy etter det. Må finne en vekt jeg trives med! Men jeg ser for meg at jeg ender på 67-68, og har sagt til mamma at hun skal stoppe meg om jeg ikke stopper selv på 66. Jeg tror det er lurt å være litt bevisst før man starter, for når man er så godt i gang tror jeg at det er lett å tenke "litt til og litt til". Har tenkt å ha et naturlig forhold til mat og kropp, men syns det er greit med en slik sikkerhetsknapp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Sikkerhetsknapp er ikke dumt. Nå er jo jeg bare 161 høy, og jeg sette uansett en sikkerhetsknapp på at jeg absolutt ikke skal under 20 i bmi. Jeg har nemlig moderat til mye benbygning, så jeg bør være forsiktig med å ville veie "enda litt mindre", da det mest sannsynlig ikke er naturlig for meg. Jeg ønsker en sunn og frisk kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på hvor sunt/usunt det er med kaffe, jeg. Etter middagen får jeg så lyst på enten mer middag, eller noe godt. Drikker jeg en kopp kaffe, får middagen "sette" seg i magen og jeg blir ferdig med måltidet.

Hva hvis jeg drikker en kopp kaffe etter hvert måltid? Er det heldig for slankingen? Er det en fordel med å la være, for kroppens skyld? Te er uaktuelt, for magen min tåler det ikke om jeg skal drikke det ofte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Jeg har ikke bestemt noen spesiell vekt. Jeg har nemlig funnet en annen oppskrift på å finne idealvekten min:

Den dagen jeg ser meg i speilet (naken) og tenker: "JA, slik vil jeg se ut, NÅ føler jeg meg bra", der er den vekten jeg skal ha.

Og akkurat nå er det så lenge siden jeg følte det slik at jeg ikke husker hva jeg veide. Men jeg tipper at jeg må ned 6-8 kg, fra 64 til 57 kanskje.. Men hvem vet.

Men disse kiloene er vanskelige, fordi jeg nærmer meg idealvekten mer og mer. Da går det sååååå sakte altså!!

Ting forandrer seg. Før jeg gikk ned i vekt følte jeg meg "normal" da jeg veide 75-76 kg og feit da jeg veide mer. For et par dager siden tenkte jeg "usj, nå har jeg sikkert lagt på meg masse, føler meg så feit", gikk på vekten og den viste 69 kg. For under et år siden var det åtte år siden jeg hadde veid så lite.

Dessuten er det lett å se seg blind på sitt eget speilbilde. Bilder er ofte en god hjelp på veien. Jeg har tatt bilder hele veien, og selv om jeg føler jeg er i samme størrelse, så ser jeg på bilder at det på ingen måte er tilfelle.

Du gjør selvsagt som du vil, jeg bare sier at speilbildet er en ganske forrædersk målestokk, fordi hva du ser i speilet ikke bare avhenger av hvor mye du veier, trener eller spiser, men også hvordan du føler deg akkurat den dagen, humør, og i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dessuten er det lett å se seg blind på sitt eget speilbilde. Bilder er ofte en god hjelp på veien. Jeg har tatt bilder hele veien, og selv om jeg føler jeg er i samme størrelse, så ser jeg på bilder at det på ingen måte er tilfelle.

Uff, ja.. Det er så dumt, for man ser ikke resultatet så fort på seg selv! Jeg kan tro at jeg ikke har gått ned noe som helst, selv om vekta viser det motsatte.. Jeg lurer på om jeg skal begynne å måle i tillegg til å veie jeg, kanskje jeg blir mer oppmerksom på framgangen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler meg heller. Vet av egen erfaring at jeg kan se dødsbra ut i speilbildet en dag og kvapsete ut neste - selv om vekta sikkert er nøyaktig den samme :)

Får jeg være med i gjengen forresten?

Tror jeg skal ned rundt 5kg eller noe sånt. Målet er å få smalere hofter, da alt ekstrafettet mitt ligger der og gjør at de ser ganske uproporsjonerte ut i forhold til overkropp. Og så er jeg vel såkalt "tynnfeit" på resten av kroppen, så litt oppstramming av armer og bein er også et mål.

Har blitt ganske flink og sunn i det siste, men foreløpig er det bare puppene mine som har tatt av. Typisk det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måler meg heller. Vet av egen erfaring at jeg kan se dødsbra ut i speilbildet en dag og kvapsete ut neste - selv om vekta sikkert er nøyaktig den samme :)

Får jeg være med i gjengen forresten?

Velkommen til oss!

Vil du fortelle noen ord om deg selv?

Jeg skriver opp "medlemmene" i denne tråden i første innlegget jeg, så det blir lettere å holde styr på hvem som er aktivt med! :)

Endret av Malibulita
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til oss!

Vil du fortelle noen ord om deg selv?

Med glede!

Jeg er 24 år gammel, 183cm høy og veier kanskje 73 kg (har ikke vekt, men har ligget rundt det i årevis nå). Vet at jeg ifølge BMI er innenfor sunn og god vekt, men fordelingen er litt skjeiv. Er vel kles- og moteinteressen min som er en stor del av motivasjonen her, jeg er lei av å velge klær etter hva som er flatterende og har lyst til å kunne gå i hva jeg vil! Bukser med lavt liv er for eksempel døden akkurat nå, da får jeg århundrets muffin-top.

Spiser relativt sunt nå tror jeg, men har fremdeles mye å lære om kosthold. Litt forvirra av alt dette om hva man skal holde orden på av fett, carbs, GI, kalorier.. Trener en del på treningssenter, hvor jeg foretrekker tredemølle. Har en latterlig dårlig kondis som jeg forsøker å forbedre. Prøver også å få inn litt styrketrening, men forstår ikke bæret av de fleste treningsapparatene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at det er mange som vil være med! Velkommen skanky:)

Nå skal jeg straks ut å gå min daglige tur, heldivis fint vær ute siden alt er litt lettere da.

Har egentlig gått greit til nå med å kutte ut sukker, men har litt appelsinjus i kjøleskapet som jeg kan ha når jeg trenger noe. Vet noen av dere hvor mye vann en burde drikke om dagen. Jeg drikker enormt masse vann å lurer på om noe vekt kan være vann? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet noen av dere hvor mye vann en burde drikke om dagen. Jeg drikker enormt masse vann å lurer på om noe vekt kan være vann? :sjenert:

Du skal drikke minst 2 liter vann om dagen, og hvis temperaturen overskrider 20 grader skal du drikke en ekstra liter pr 10 grader. Er det 40 grader, skal du altså drikke 4 liter vann.

Med et sunt kosthold bindes ikke vannet i kroppen, men det går rett gjennom og kommer ut igjen "blankt og luktfritt". I startfasen vil nok en del av vekten være vann, siden spesielt salt binder vannet i kroppen, og du har ikke klart å kvitte deg med dette. Pga alt vannet som forsvinner den første tiden, er det vanlig å gå ned mye den første uka, kanskje 2-3 kg. Denne vektnedgangen har du selvfølgelig ikke senere, siden de ekstra vannlagrene da er tømt, og kroppen kvitter seg med vannet fortløpende.

Det er ikke usunt å drikke mye vann, så lenge man ikke overdriver og drikker mange liter over et veldig kort tidsrom. Da er det faktisk dødlig, har jeg hørt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Du gjør selvsagt som du vil, jeg bare sier at speilbildet er en ganske forrædersk målestokk, fordi hva du ser i speilet ikke bare avhenger av hvor mye du veier, trener eller spiser, men også hvordan du føler deg akkurat den dagen, humør, og i det hele tatt.

Poenget mitt med å snakke om speilbildet, er at jeg mener at BMI og en viss vekt ikke skal være målestokken man går etter. Det blir helt kunstig, fordi folk har forskjellig beinmasse. Så jeg syns, at det hvertfall for min del, ikke er noe lurt å gå etter en viss vekt.

Jeg kommer aldri til å slanke meg mer enn jeg bør, fordi mitt inntrykk av å holde seg slank er det samme som det å holde seg sunn. De to tingene går hånd i hånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lucy d-.-b

Og forresten: Helt enig i målebånd-motivasjon! Det er nesten morsommere å se fremgang på livvidde/hoftevidde enn på vekten! :trene:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Forresten!! Nå vet ikke jeg hvor mange av dere som bor i Oslo, men jeg har oppdaget et skattekammer på St. Hanshaugen! Butikken Røtter som ligger i Ullevålsveien 39. De har et helt utrolig bra utvalg av økologisk mat, snacks, te osv. Den er en drømmmmmm.. Anbefales på det sterkeste! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bor ikke i Oslo, men jeg kan jo benytte anledningen til å spørre om det er noen som bor i Trondheimsområdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest lucy d-.-b

Er det forresten en idè at vi prøver å skrive inn hva vi har gjort i løpet av dagen? Trenger jo ikke bli til at vi deler hver eneste dag og hver eneste lille ting, men er man stolt av noe, eller har falt ned i en grop, så trenger vi motivasjon. Enten til å fortsette, eller til å komme oss opp igjen og videre mot målet.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg! Det er jo det som er litt av vitsen min her iallefall, jeg har ingen rundt meg til å støtte og backe, så det er flott med noen som bryr seg på nett!

Kan jo starte jeg da, med at jeg har vaska stua og kjøkkenet, og nå skal jeg bake Ingers rugbrød.. Godt fornøyd med dagens innsats, så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b

Dagen så langt:

Spist frokost

Jobbet med kretsteknikk til en oppgave (blæ)

Satt på oppvaskmaskinen

Drukket mye te (økologisk uten koffein)

Skal:

Spise knekkebrød med makrell

Gå en tur, kombinere innkjøp av mat

Gjøre mer oppgave

Ta ut av oppvaskmaskinen

Spise yogurt med friske bær

Gjøre ENDA mer oppgave

Få servert middag av min kjære

Prøve å lokke min kjære med på mer fysisk aktivitet

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nettopp vært og trent, flinke meg.

Merker jeg er i ELENDIG form etter en sittestillende påske. Mye oppgaveskriving (er student) med tilhørende kjederøyking, ekstrajobbing med lav fysisk aktivitet og stengte treningsentre gjør sitt med kroppen.. men nå er det på an igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...