Gå til innhold

En magisk kur for å bli tynn


Malibulita

Anbefalte innlegg

JEg har et spørsmål til dere som allerede er slanke men fortsatt trenger å miste noen kilo. Hvordan klarer dere det? Hvordan går dere frem? fortell meg gjerne om deres metode! Det har seg nemlig slik at jeg har jobbet litt som modell før, og nå har jeg fått tilbud igjen, men må gå ned fra 61 kg til 50!! :| Noen tips? (er 1,74 høy)

Det hørtes ikke særlig sunt ut. Så mitt tips: dropp det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Idag var det veiedag (eller egentlig igår da, men det glemte jeg):

17/3-08: 74,4 kg

25/3-08: 73,0 kg

-1,4 kg :hoppe:

Endret av Skya
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Idag var det veiedag (eller egentlig igår da, men det glemte jeg):

17/3-08: 74,4 kg

25/3-08: 73,0 kg

-1,4 kg :hoppe:

:kaklehone:

SÅ BRA!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
JEg har et spørsmål til dere som allerede er slanke men fortsatt trenger å miste noen kilo. Hvordan klarer dere det? Hvordan går dere frem? fortell meg gjerne om deres metode! Det har seg nemlig slik at jeg har jobbet litt som modell før, og nå har jeg fått tilbud igjen, men må gå ned fra 61 kg til 50!! :| Noen tips? (er 1,74 høy)

Hm. Nå skal ikke jeg si at du ikke skal slanke deg, men altså med den høyden (og ønsket vekt) kommer du til å ha en bmi på 16. Og det er vel litt lite? Å slanke kroppen tynnere enn den bør bli kan ofte innebære det lite hyggelige uttrykket sulting, og det er jo sjeldent bra.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg på! Er 180 og veier ca 83kg, så skal ned 10kg til å begynne med, så får jeg se om jeg vil mer ned etter det. Har slutta å røyke for 2 uker siden så er bare å fortsette på den sunne sti:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lucy d-.-b
Jeg melder meg på! Er 180 og veier ca 83kg, så skal ned 10kg til å begynne med, så får jeg se om jeg vil mer ned etter det. Har slutta å røyke for 2 uker siden så er bare å fortsette på den sunne sti:)

:vinke:

Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JEg har et spørsmål til dere som allerede er slanke men fortsatt trenger å miste noen kilo. Hvordan klarer dere det? Hvordan går dere frem? fortell meg gjerne om deres metode! Det har seg nemlig slik at jeg har jobbet litt som modell før, og nå har jeg fått tilbud igjen, men må gå ned fra 61 kg til 50!! :| Noen tips? (er 1,74 høy)

Dette hørtes ikke særlig bra ut :|

Selv er jeg 1,72m høy og veier 64kg og jeg ser helt normal ut og har normal BMI. Hadde jeg vært helt nede på 50kg tror jeg kjæreste og familie ville blitt veldig bekymret for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har seg nemlig slik at jeg har jobbet litt som modell før, og nå har jeg fått tilbud igjen, men må gå ned fra 61 kg til 50!! :| Noen tips? (er 1,74 høy)

Det tror jeg faktisk ikke på, for ei venninne av meg har problemer med at hun er for tynn. Hun veier 50 kg, og er ca 165 cm høy. Hun er kun bein, innhul i ansiktet til og med, og skulle gjort mye for å gå opp noen kg.

Men du kan jo la være å spise noe mer enn et knekkebrød hver dag, og trene masse, så går du nok ned til 50 kg skal du se..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer på endring av livsstil...Ikke bli hysteriske nå når jeg oppgir vekt og høyde, for jeg har asiat i meg, noe som gjør at en relativ lav vekt i deres øyne, ikke ser sykelig ut på meg...

Jeg er 1,73 og veier 58 kilo. Målet er egentlig ikke å gå ned så mye, men å spise sunt og regelmessig. Jeg pleier automatisk å droppe ned til 55 kilo om sommeren, og jeg trives godt der. Skal gifte meg i juli, og trenger en kickstart nå.

Spiser mye knekkebrød med magert pålegg(hovedsaklig skinke), og middagene består mye av kylling/kalkunfilet med litt grønnsaker og en lett saus. Spiser ikke annet enn grove pastaprodukter, og aldri brødmat, da jeg har intoleranse for hvitt mel og gjærprodukter.

På en måte har intoleransen for visse matvarer en fordel, da jeg verken tåler poteter eller frityrmat. Drikker stort sett bare vann eller Fun Light saft, noen dager varm sjokolade(sier seg selv at det bare er på vinteren)...

Tåler heller ikke mais eller salater, fruktose, spesielt appelsiner og epler(alt som danner gasser gjør meg oppblåst så jeg ser ut som jeg er gravid i 8 mnd)....

Jeg VET jeg burde begynne å trene, men er fryktelig lat på det området...men har akkurat sluttet å røyke *KJEMPEstolt* og sluttet med kaffe...drikker sjeldent alkohol....Så i den forstand er jo kroppen ganske sunn da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Det tror jeg faktisk ikke på, for ei venninne av meg har problemer med at hun er for tynn. Hun veier 50 kg, og er ca 165 cm høy. Hun er kun bein, innhul i ansiktet til og med, og skulle gjort mye for å gå opp noen kg.

Men du kan jo la være å spise noe mer enn et knekkebrød hver dag, og trene masse, så går du nok ned til 50 kg skal du se..

Jo, men om det er riktig for din venninne behøver det ikke nødvendigvis være riktig for alle andre ;) BMI er ingen fasit, men en ledepinn. Den tar ikke hensyn til forhold som muskelmasse, fettmasse, beinmasse, vannmasse mm.

For å ta meg selv som eksempel da jeg jeg var på mitt tyngste (118) var min BMI 36, og den ble jo det samme for alle med min vekt og min høyde. Likevel var det mange som ikke trodde jeg veide så mye, for jeg så aldri så stor ut, ikke engang legen trudde det med en gang. Folk gjettet som regel at jeg veide 90-95 kg. Men pga av tung beinbygning og en del muskler sto vekten på 118. Mulig de gjettet litt snilt også ;)

Så kanskje gjest-Sunniva også er av typen som ser tyngre ut ved 61 kg enn andre med samme høyde og vekt.....

Men noen tips om å gå ned fra 61 til 50 har jeg dessverre ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei til B.A!

Og Skya, så flink du har vært :) Selv har jeg vært og handlet i dag, sånn at jeg og kjøleskapet er klare til å starte på den nye livsstilen. Jeg skal bruke denne uka på å komme igang, og jeg skal ut og reise til helga, så derfor starter jeg veiingen om 2 uker! Gruer meg litt, hehe..

Jo, men om det er riktig for din venninne behøver det ikke nødvendigvis være riktig for alle andre ;) BMI er ingen fasit, men en ledepinn. Den tar ikke hensyn til forhold som muskelmasse, fettmasse, beinmasse, vannmasse mm.

Nei selvfølgelig er det ikke noen fasit på hva man bør veie, men er man 174 cm høy bør ikke 50 kg være et mål.. 60 kg kan sikkert være fint til den høyden, selv om det hadde vært for lite for meg, som faktisk er litt lavere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mer på endring av livsstil...Ikke bli hysteriske nå når jeg oppgir vekt og høyde, for jeg har asiat i meg, noe som gjør at en relativ lav vekt i deres øyne, ikke ser sykelig ut på meg...

Jeg er 1,73 og veier 58 kilo. Målet er egentlig ikke å gå ned så mye, men å spise sunt og regelmessig. Jeg pleier automatisk å droppe ned til 55 kilo om sommeren, og jeg trives godt der. Skal gifte meg i juli, og trenger en kickstart nå.

Sunn livsstil er ikke bare for de tjukke! Du er velkommen til å dele gode råd og erfaringer med oss andre, som selvfølgelig skal holde de nye vanene etter at vi har blitt slank og lekker, slik som deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 176 og 54 kg. Spiser sunt, er aktiv og trener 2-3 ganger i uka.

Vil ikke definere meg selv som "sykelig tynn"(som er et utrykk som mange har en tendens til å bruke). Er slank, ja, men har også en del muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sunn livsstil er ikke bare for de tjukke! Du er velkommen til å dele gode råd og erfaringer med oss andre, som selvfølgelig skal holde de nye vanene etter at vi har blitt slank og lekker, slik som deg.

:)

Takk...føler jeg nesten gikk litt i forsvar før jeg hadde skrevet innlegget...det var ikke meningen...men en blir ofte litt "fryst ut" når en ikke må ned så mye i vekt...Men tusen takk :blomst:

Skal følge med hva dere andre gjør...alltid morsomt med nye tips og råd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk...føler jeg nesten gikk litt i forsvar før jeg hadde skrevet innlegget...det var ikke meningen...men en blir ofte litt "fryst ut" når en ikke må ned så mye i vekt...

Kommer jo helt an på holdningen det, du er jo tilstede i virkeligheten og sier du ikke så alt for overvektig, men ønsker å ta bedre vare på deg selv likevel! De det er vanskelig å forholde seg til, er de som legger det fram på en sånn måte at de bare vil høre at de er slanke, at de ikke har noe å klage over osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan skjønne det...etter min mening så kan en aldri ta godt nok vare på kroppen sin...nå lager sambo grov pasta med kyllingfilet til middag her...mmm :spise: Etterpå blir det litt gele og sånn "Sans" is...den er knallgod!!! Lite fett er det i den også :jepp:

(Også littegranne kinderegg etterpå..... :sjenert: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er i grunnen ganske så enkelt - og matematisk:

Kalorier inn må ikke overstige kalorier ut.

Husker ikke i farta hvor mange kalorier et voksent menneske trenger per dag - rundt 2000? Ergo, sitter du stille i sofaen og stapper i deg snop og annet tull blir du feit. Det er ingen vei utenom. Hvis du er veldig aktiv kan du spise nesten have det skal være og ikke legge på deg et eneste gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan jo skrive opp hva jeg har tenkt å spise!

- Grovt rugbrød, 4-5 skiver, med magert pålegg.

- Yoghurt, to om dagen, evt andre melkeprodukter som tilsvarer dette.

- Ett par frukter.

- Middag, litt etter som.. Feks to middels store poteter, to kjøttkaker og grønnsaker,

- Masse vann.

Dette har jeg lært på et kurs, og vet av erfaring at det er passe mengde mat for en dag med normal aktivitet. Hvis jeg er i høy aktivitet, hvor er det lurt å øke mengden? Proteinmengden? Kanskje det holder å ha ekstra kjøttpålegg, egg osv på skiva når jeg trener?

Hadde vært fint om du, gjest, og dere andre også kunne skrive ned ca hva dere spiser en dag, både når dere er i aktivitet og ikke. Spiser dere jevnt over litt ekstra når dere trener, eller spiser dere bare mer akkurat de dagene?

Tips: Dropp en del av det brødet.. Yoghurt er mye sukker.. Spis heller frukt og bær (f.eks. smoothie). Poteter er mye karbo.. Hva med å bruke mer grønnsaker ved siden av i stedet? Kjøttkaker er usunt.. Lag dem i så fall av karbonadedeig.

Vet ikke om du egentlig var ute etter tips, men jeg synes dette kostholdet så ganske dårlig ut.. Lite proteiner og mye usunt fett og karbohydrater. Proteiner er gull verdt når du skal ned i vekt, ikke bare for de som bygger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest blåmobil

jeg må bare anbefale Grete Roede på det varmeste, spesielt for dem som kanskje synes det er vanskelig å ta av seg kilo på egenhånd, eller som ser på slanking som en kur, men som nevnt tidligere her, det er LIVSTILSENDRING.

Hos Grte eRoede lærer du dette:)

Ellers kan dere melde dere inn på vektklubben.no Den er GRATIS og du får tilgang på forum hvor du møter andre slankere som har gode tips og råd, også får du vite hvor mye DU skal spise i forhld til vekt, høyde, alder og trim/hverdagsaktivitet.

Lykke til folkens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er i grunnen ganske så enkelt - og matematisk:

Kalorier inn må ikke overstige kalorier ut.

Husker ikke i farta hvor mange kalorier et voksent menneske trenger per dag - rundt 2000? Ergo, sitter du stille i sofaen og stapper i deg snop og annet tull blir du feit. Det er ingen vei utenom. Hvis du er veldig aktiv kan du spise nesten have det skal være og ikke legge på deg et eneste gram.

Ja, i teorien er det enkelt. Men min erfaring er at så enkelt er det ikke i praksis. Man må spise riktig, altså riktig sammensetning av næringsstoffer og ikke for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...