Gå til innhold

Jeg tok abort og angrer så!


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er en gutt som har det veldig vondt nå.. Er i sorg over valget vi tok. Kjæresten min ble gravid med meg og det var slett ikke planlagt. Etter altfor kort tenketid ble det til en abort. Vi trodde det var det beste, "at vi kan vente litt" med tanke på hennes studier og liknende.

Men etterpå kom reaksjonen.. Aborten ( ca en uke siden) ble traumatisk for kjæresten min, og vi innser begge i etterkant at vi så inderlig gjerne skulle beholdt dette barnet. Vi har det veldig vondt begge to nå. Jeg har heller ikke fått snakket ordentlig med henne i etterkant..., hun orker ikke snakke med noen..., så jeg er blitt bekymret for henne.

Hva skal vi gjøre for å komme oss videre i livet? Jeg ønsker å støtte henne 100% i tiden fremover, og være der for henne, hjelpe henne.

Ønsker kvalifiserte råd fra noen i samme situasjon.

Det høres kanskje rart ut, men mest av allt ønsker jeg å få barn med henne så fort som mulig. Jeg føler at dette har åpnet øynene mine og fått meg til å innse at det er henne jeg vil dele livet mitt med og få barn med. Har innsett nå hvor fantastisk det vil bli å få barn med henne.

Skulle ønske jeg bare visste det i forrige uke...

Nedbrutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest AnonymBruker

Hei,

Jeg tok selv abort for mange år siden. Jeg slet ikke med de samme følelsene som du, men har i ettertid tenkt litt på hvor gammelt barnet mitt kunne vært etc. Rart å tenke på at jeg kunne hatt en 16-åring i dag. Jeg hadde imidlertid en spontanabort, også for noen år siden, da 1. trimester var ferdig. Den sleit jeg litt mer med.

Det hjelper kanskje ikke deg, men for de som er heldig å kunne skrive sine sorger ned på papir og i musikkform så handler nettopp denne sangen om utallige spontanaborter dama hadde - og om alle barna hun mistet. Utrolig trist, men teksten passer til enhver som har mistet barnet sitt, selvbestemt eller ei:

http://www.youtube.com/watch?v=aBLOSiAcjD4

Her er teksten:

In my platforms

I hit the floor

Fell face down

Didn't help my brain out

Then the baby came

Before I found

The magic how

To keep her happy

I never was the fantasy

Of what you want

Wanted me to be

Don't judge me so harsh little girl

...

Resten av teksten er fjernet iht til Kvinneguidens regler.

Veslejenta - moderator

Endret av Veslejenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...