Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_meg_*
Skrevet

Noen her som har opplevd å bli utsatt for vold når mannen er full? Og kanskje ikke før etter å ha bodd med ham noen år? Lurer isåfall bare på om dette gjentok seg ved senere anledninger, når han drakk og slikt.. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bodd sammen med en som var voldelig når han drakk. Men vi hadde ikke bodd lenge sammen før jeg fant det ut, men var jo sammen en stund før vi flytta sammen. Og det var ikke noe engangstilfelle nei. Så ikke tro at skjer bare en gang, selv om det er mulig at det bare skjer en gang.

Skrevet (endret)

:kjempesinna: flytt ut! eller forlang at han aldri skal drikke, blir han voldelig når han drikker så kan han ikke drikke!!!!! klarer han ikke det, så må du si du er mer verdt enn dette å dra.

......ellers så havner du som statestikk!

Endret av DAJMI
Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Ja, det har skjedd med meg!

Men om dere har hatt et godt forhold i lang tid uten at dette har skjedd før, syns jeg det er litt forhastet å trekke den konklusjonen at han kommer til å gjøre det igjen.

I mitt tilfelle slår han meg bare i fylla, og han går sjelden på fest, så det kan gå uker uten noen form for vold da jeg holder meg unna når jeg vet han har drukket.

Men dette er altså unntakstilfelle i mitt forhold. Til vanlig er han veldig snill og omtenksom.

Hold ut! :klemmer:

Gjest Gjest
Skrevet

Men om dere har hatt et godt forhold i lang tid uten at dette har skjedd før, syns jeg det er litt forhastet å trekke den konklusjonen at han kommer til å gjøre det igjen.

I mitt tilfelle slår han meg bare i fylla, og han går sjelden på fest, så det kan gå uker uten noen form for vold da jeg holder meg unna når jeg vet han har drukket.

Men dette er altså unntakstilfelle i mitt forhold. Til vanlig er han veldig snill og omtenksom.

Dette er bare idioti. At du finner deg i at din snille og omtenksomme mann slår deg i fylla er en ting, men ikke gi andre i samme situasjon råd om å holde ut!

Gi de heller råd om å komme seg til h....... unna.

Ingen fortjener å bli slått og om din fyr slår deg i fylla så er det selvklart at han ALDRI mer, under noen omstendighet DRIKKER. Hvorfor i all verden skal du være sammen med en mann som fortsette å drikke når han vet hva det innebærer for deg?

Hva når dere får barn? Skal du ta sjansen på at han slår deg da også?

Hva tror du dine foreldre hadde sagt om de fikk vite dette, er det akseptabelt at ens egen datter blir slått? Jeg håper du ønsker bedre for din egen datter...

Mange spørsmål dette, men svar gjerne.

Gjest Piper
Skrevet (endret)

Er det virkelig mulig at man oppmuntrer noen til å holde ut, i et forhold der den ene slår den andre? Viser jo bare hvor stor makt enkelte har på den ene parten, for du har mistet din for lenge siden.

Endret av Piper
Gjest Gjest_Hanne_*
Skrevet

Jeg elsker ham! Er det svar godt nok?

:goodbye:

Jeg kan rett og slett ikke leve uten han og som regel er han snill mot meg. Han har ALDRI slått døtrene våre.

Dessuten: ingen er perfekte, heller ikke han . Ikke jeg heller. Jeg har tusenvis av feil som går ham på nervene, men han holder ut med meg. Takk gud for det.

Hvis han hadde brutt opp vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. I tillegg til at jeg elsker han UTEN forbehold hadde jeg sikkert ikke klart den praktsike hverdagen uten ham.

Hmm, nå kjenner jeg at jeg må gå inn i stuen og kysse ham!

:rødme:

Gjest Gjest-M-
Skrevet

At noen bruker vold er helt uakseptabelt, uansett. Og spesielt i tilfeller hvor man bruker vold mot noen man er glad i. Hva sier det om forholdet, om følelsene vedkommende har for deg?

Man slår overhodet ikke noen man er glad i, da er det ikke kjærlighet.

Og å oppfordre noen til å holde ut med noen som slår, er ren og skjær galskap. Et slag er nok, da er det på hue og ræva ut herfra. Har det skjedd en gang, er risikoen temmelig stor for at det gjentar seg. Spesielt hvis man fikk tilgivelse første gang.

Gjest Gasse
Skrevet (endret)

Hei Hannemannen i innlegg #4 og #5. For at innleggene dine ikke skal være så lett gjenkjennelige bør du variere litt med genitivsformen. :)

Edit: Rettet innleggsreferanser.

Endret av Gasse
Gjest Gjest_Hønepøne_*
Skrevet (endret)

Sjølv synes eg dettte er ein interessant diskusjon. Eg har ein venninne som vert slått av og til av sambuaren sin. Ho forlet han kvar gong dette skjer, medan ho hulkar på kjøkenbordet mitt : "jammen eg elskar han jo."!

Same kva eg seier, er det liksom svaret hennar uansett kva han gjer mot henne.

Endret av Furstina
Gjest Gjest
Skrevet (endret)
Sjølv synes eg dettte er ein interessant diskusjon. Eg har ein venninne som vert slått av og til av sambuaren sin. Ho forlet han kvar gong dette skjer, medan ho hulkar på kjøkenbordet mitt : "jammen eg elskar han jo."!

Same kva eg seier, er det liksom svaret hennar uansett kva han gjer mot henne.

Disse kvinnene trenger hjelp, ikke oppfordringer om å holde ut i forholdet.

Jeg har også en venninne som har vært utsatt for en slik mann, og jeg tviler sterkt på hvilket utbytte det hadde gitt med slike"råd".

Det er heller ikke riktig å ta et alvorlig problem som angår alt for mange opp på en slik leftete måte.

Jeg ser det heller på det som en provokasjon , og hvis man leser hannes innlegg er det rett og slett en latterliggjøring av problemet.

Endret av Furstina
Gjest Gjest_Hønepøne_*
Skrevet

Jeg har også en venninne som har vært utsatt for en slik mann, og jeg tviler sterkt på hvilket utbytte det hadde gitt med slike"råd".

Det er heller ikke riktig å ta et alvorlig problem som angår alt for mange opp på en slik leftete måte.

Jeg ser det heller på det som en provokasjon , og hvis man leser hannes innlegg er det rett og slett en latterliggjøring av problemet.

Eg har ingen problem med å sjå det argumentet.

Det eg synes er litt vanskelegare å svelgje er når folk ropar på "moderator" med det same nokon skriv noko ein ikkje er samd i.

Det du meinar er lefling og provokasjon, meiner eg er diskusjon og ikkje i det heile latterliggjering av eit stort samfunnsproblem.

Skrevet

Vet du, jeg tror det finnes mange kvinner rundt om som kunne skrevet Hannes innlegg. Det skjer noe med mennesker som lever i et voldelig forhold, det skjer noe med grenser, med selvfølelse, selvtillit og det skjer noe med årsaksforklaringene deres; for mange blir det å bagatellisere det og å trekke fram mannens gode sider og sine egne dårlige sider et slags forsvar for at de fortsetter å leve i forholdet.

Jeg aner ikke om det er et tulleinnlegg eller ikke, men som andre også er inne på så er faktisk ikke dette perspektivet helt meningsløst i en debatt om voldelige forhold. Selv om det virker tullete på oss som lever i normale forhold.

Gjest Gjest
Skrevet
Eg har ingen problem med å sjå det argumentet.

Det eg synes er litt vanskelegare å svelgje er når folk ropar på "moderator" med det same nokon skriv noko ein ikkje er samd i.

Det du meinar er lefling og provokasjon, meiner eg er diskusjon og ikkje i det heile latterliggjering av eit stort samfunnsproblem.

Hvordan er det for kvinner som opplever dette daglig ?

Jeg er fullstendig enig med at dette er et begrederlig sammfunnsproblem, og at det finnes kvinner som tenker slik og til slutt godtar et forhold med vold.

Jeg tviler derimot på hvordan et slikt problem kan settes i perspektiv ved å la det stå som et å hån for de det gjelder.

Det må det i så fall diskuteres på et mer objektivt grunnlag, da alt for mange dessvere har noen i sin nærmeste omgangskrets og kan bidra med råd og tips.

Skrevet

Tråden rydded. se reglerne

/Furstina (moderator)

Gjest Erling
Skrevet
Hvordan er det for kvinner som opplever dette daglig ?

Jeg er fullstendig enig med at dette er et begrederlig sammfunnsproblem, og at det finnes kvinner som tenker slik og til slutt godtar et forhold med vold.

Jeg tviler derimot på hvordan et slikt problem kan settes i perspektiv ved å la det stå som et å hån for de det gjelder.

Det må det i så fall diskuteres på et mer objektivt grunnlag, da alt for mange dessvere har noen i sin nærmeste omgangskrets og kan bidra med råd og tips.

hva mener du med "hån"?

Er det et hån å diskutere dette på KG?

Eller er det et hån at noen som opplever dette selv på kroppen får utrykke sine tanker på KG?

Slik jeg ser det er det er hån å IKKe diskutere dette, siden det faktisk angår så mange av vår medsøstre og medbrødre......

Gjest Gjest
Skrevet
hva mener du med "hån"?

Er det et hån å diskutere dette på KG?

Eller er det et hån at noen som opplever dette selv på kroppen får utrykke sine tanker på KG?

Slik jeg ser det er det er hån å IKKe diskutere dette, siden det faktisk angår så mange av vår medsøstre og medbrødre......

Jeg mener det er et hån for de som sliter med dette gjennom hverdagen .

Det er et hån når det blir fremstilt som noe akseptabelt og det støtter tvert imot opp de som trenger hjelp for å komme seg unna.

Hvis du leser hannes innlegg er det et hån mot de institusjoner som er til for å avhjelpe en situasjon preget av uverdighet og avmakt.

Et hån mot samfunnet.

Jeg tillater meg å kalle det for et hån fordi det er en livskrise som gjelder for mange mennesker , og det må taes opp på en konstruktiv måte.

Selvsagt er det viktig å få slike problemer belyst, gjerne på kg, men det går an å gjøre dette uten å håne andre i samme krise.

Skrevet (endret)

Man burde alltid dra! har man barn BØR man dra(for godt!), i allefall for å få tenkt over forholdet. var det en engangshendelse?? eller vil det skje igjen?? sett krav!!!! er det knyttet til alkohol,sett krav om at ALL alkoholkonsumering må opphøre!!! ikke vær redd for å si at jeg ER mer verdt enn dette. At han elsker deg er IKKE godt nok om han slår deg??! :blaaveis: :rope: det henger jo ikke på greip!

Endret av DAJMI
Skrevet

Hei!

Her må du sette ned foten!!! Si at han ikke må drikke eller så må du dra!!

Det kan være vanskelig å dra fordi du er jo glad i han, men hvis han drikker og slår kan du ikke annet gjøre.

Håper du finner ut av det.

Skrevet
Jeg elsker ham! Er det svar godt nok?

:goodbye:

Jeg kan rett og slett ikke leve uten han og som regel er han snill mot meg. Han har ALDRI slått døtrene våre.

Dessuten: ingen er perfekte, heller ikke han . Ikke jeg heller. Jeg har tusenvis av feil som går ham på nervene, men han holder ut med meg. Takk gud for det.

Hvis han hadde brutt opp vet jeg ikke hva jeg hadde gjort. I tillegg til at jeg elsker han UTEN forbehold hadde jeg sikkert ikke klart den praktsike hverdagen uten ham.

Hmm, nå kjenner jeg at jeg må gå inn i stuen og kysse ham!

:rødme:

Det er forståelig at du elsker han, men synes fortsatt du bør snakke med noen som har erfaring. Krisesenter kan være et sted å starte, det betyr ikke at du må flytte fra han, men at kanskje du kan få hjelp til å hjelpe han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...