Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Noen som har jobbet med en av delene og har noen anbefalinger. Det jeg først og fremst er ute etter er lønnen. Ellers er jo trivsel også viktig. Har søkt på noen aktuelle jobber og lurer på hva jeg skal velge. Begge deler går mest på provisjon.

Gjest Golden Girl
Skrevet

Hvis lønnen er viktigst må du jo ta den som er best betalt.

Har ikke jobbet med dørsalg, men med standsalg. Jeg innbiler meg at standsalg er bedre, for da presser man seg ikke på folks private sfære. Men på den annen side kan man bare gå rundt en stand, mens man ikke kan unngå en som ringer på døra :fnise: .

Gjest Stjernedryss
Skrevet

I og med at lønnen går mest på provisjon er det jo umulig å vite hva som er best betalt før man har prøvd begge da. Er derfor jeg gjerne vil høre erfaringer, og gjerne hva folk tjente.

Gjest lissi32
Skrevet
I og med at lønnen går mest på provisjon er det jo umulig å vite hva som er best betalt før man har prøvd begge da. Er derfor jeg gjerne vil høre erfaringer, og gjerne hva folk tjente.

Det hadde vært enklere å svare på dette om jeg visste hva du skulle selge?

Da er det kanskje logisk på hva du kommer til å selge mest av.

Dørsalg er ganske upopulært, de fleste hater og få noen på døra.

Jeg personlig hadde valgt stand.

Gjest Stjernedryss
Skrevet
Det hadde vært enklere å svare på dette om jeg visste hva du skulle selge?

Da er det kanskje logisk på hva du kommer til å selge mest av.

Dørsalg er ganske upopulært, de fleste hater og få noen på døra.

Jeg personlig hadde valgt stand.

Jeg kommer til å selge mer på stand siden det er et billigere produkt, men når det gjelder dørsalg får jeg mye høyere provisjon. Tror jeg kommer til å velge stand fordi jeg tror det kan bli kjedelig å blir avvist på mange dører. Jeg vil ikke si så mye om jobben, vil heller høre hva slags erfaringer andre har.

• 4 uker senere...
Skrevet

Har jobbet med stand salg ca 1år nå. synes det er veldig morro. Men det kan også være veldig slitsomt, jeg har solgt strøm,forsikring og helseprodukter. av lønn så er den er ok. Jeg er det som blir kalt budsjettselger, jeg selger budsjett drar hjem. Jeg har familie hjemme så jeg prioterer korte dager fremfor høy lønn. Men jeg får ca 30 000 etter skatt, så skal ikke klage. lykke til. og husk at de 2 første ukene er værst

Gjest Gjest
Skrevet
Har jobbet med stand salg ca 1år nå. synes det er veldig morro. Men det kan også være veldig slitsomt, jeg har solgt strøm,forsikring og helseprodukter. av lønn så er den er ok. Jeg er det som blir kalt budsjettselger, jeg selger budsjett drar hjem. Jeg har familie hjemme så jeg prioterer korte dager fremfor høy lønn. Men jeg får ca 30 000 etter skatt, så skal ikke klage. lykke til. og husk at de 2 første ukene er værst

30.000 netto på standsalg må jo være veldig bra? Høres helt utrolig ut (men jeg har ikke forsøkt slikt salg..)

Gjest Stjernedryss
Skrevet

Jeg kommer i hvertfall til å prøve standssalg nå. Håper jeg kommer til å tjene bra, og jeg synes i hvertfall det er morro på stand. Jeg har ikke noe minimumskrav til salg, men har et visst antall timer jeg må jobbe. Går det bra kan jeg jobbe lengre dager :) Vil gjerne høre fra flere som har erfaringer eller tips!

Skrevet

Joda 30 000 er veldig bra, men flere av kollegane mine tjener mer, men de står derfor lenger. Det jeg vil råde deg til, er å sette deg mål. Nå vet jeg ikke hva du selger. Men der jeg jobber så har vi følgene budsjett 12 på strøm, 6 på forskring, 25på kredittkort og 15 på omega3. vi har andre prosjekter også. gidder ikke ramse opp alle. Poenget er at hvis du setter deg et mål er det lettere å selge mer. Siden jeg regner med at du har lyst til å selge. Deretter er det lurt å sette seg delmål. Si at du skal ha 15 på en dag. Da ville jeg satt opp første mål på 5, så 10 også 15. Da virker det ikke så langt fram

Gjest Fjellsippa
Skrevet
Jeg kommer til å selge mer på stand siden det er et billigere produkt, men når det gjelder dørsalg får jeg mye høyere provisjon. Tror jeg kommer til å velge stand fordi jeg tror det kan bli kjedelig å blir avvist på mange dører. Jeg vil ikke si så mye om jobben, vil heller høre hva slags erfaringer andre har.

Jeg tror du har valgt rett. Hvis jeg ser en stand som selger noe spennende, kan jeg godt gå bort å se og handle. Jeg kan velge om jeg vil gå forbi, og derfor kan det hende at jeg velger å stoppe. Men kommer noen på døren min og skal selge noe avviser jeg dem konsekvent. Jeg tar meg ikke en gang bryderiet med å høre hva de skal selge. For det er sånn at jeg ønsker å velge om jeg vil oppsøke selgere eller ikke. Valget skal være på min side. Hvis noen forsøker å presse noe på meg, blir det motstand med en gang. Derfor handler jeg heller aldri fra telefonselgere. Har sperret telefonen for slikt.

• 4 måneder senere...
Skrevet

Tråden er ryddet

Trampe -mod-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...