Gå til innhold

Jeg skal forsøke å komme i ketose.


Gjest Tjukka

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Trille_*

Hm....dette er vel på siden for dere, men hva med et sundt kosthold som er bra for kroppen. Hjertet, skjellett, indre organer etc........

Skjønner at man vil ned i vekt, gudene skal vite at det er noe jeg selv jobber med. Men ved å komme i en tilstand pga ensidig kosthold?

Ringer det ingen varsellamper hos noen av dere som fronter det. Folk bestiller slankepreparater på nett, enkelte har dødd av det. Jeg skjønner at folk er villig til å prøve alt, men å gå inn for et ensidig kosthold som setter kroppen i en tilstand som gjør at du går rundt å stinker, og i tillegg ikke tilfører kroppen det den trenger er for meg en pussig greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg må begynne på mandag, men da er det på ordentlig også! .) Jeg jobber natten og sov så lenge i dag at jeg rakk ikke butikken :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig
Hm....dette er vel på siden for dere, men hva med et sundt kosthold som er bra for kroppen. Hjertet, skjellett, indre organer etc........

Skjønner at man vil ned i vekt, gudene skal vite at det er noe jeg selv jobber med. Men ved å komme i en tilstand pga ensidig kosthold?

Ringer det ingen varsellamper hos noen av dere som fronter det. Folk bestiller slankepreparater på nett, enkelte har dødd av det. Jeg skjønner at folk er villig til å prøve alt, men å gå inn for et ensidig kosthold som setter kroppen i en tilstand som gjør at du går rundt å stinker, og i tillegg ikke tilfører kroppen det den trenger er for meg en pussig greit.

Ketose er ikke for alle. Har man ikke 10kg +++ å gå ned er det ikke nødvendig å gå så "dramatisk" til verks. Flere leger stiller seg bak bruk av ketose som slankemetode for overvektige pasienter, ketosetilstanden kalles benign kostholdsindusert ketose, eller godartet kostholdsinduert ketose. Fellesnevneren for alle er at man SKAL spise en del grønnsaker (det at du bare skal spise bacon og drikke fløte er en myte), og det står ingen steder at en ketogen diett trenger å være ensformig. Det er likevel ikke dumt å be legen holde et øye med kolesterol etc, selv om det ikke burde være et problem om man er flink med omega 3 og vegetabilske oljer.

Jeg skjønner ikke hva folk som bestiller slankepreparater har med ketose å gjøre.

Når man drar inn denne "farlig, farlig" greien: Det er langt flere som har dødd av å være overvektige enn de som har dødd av et ketogent kosthold.

Dessuten er "stanken" sterkt overvurdert. Man kan begynne å lukte aceton, men det er først og fremst et problem hvis du er dehydrert. Drikker man masse vann er det et minimalt problem. Det er ikke noe verre for noen å spise ketogen mat enn "dietten" til svært mange damer, hvite rundstykker til frokost, hvite rundstykker til lunsj, salat og riskaker ;) Se på listen som er ramset opp tidligere i tråden. Synes du det er ensidig?

Mtp skjelett er det ingenting som tilsier at en ketogen diett er noe problem. Man kan spise enkelte melkeprodukter, eller ta kalsiumtilskudd. Vitamin D bør man ha klart å få i seg. Det å være overvektig er et langt større problem for ledd og skjelett.. Dessuten er det ikke snakk om å spise sånn for evig og alltid, Atkins metoden introduserer f.eks. gradvis karbohydrater i kosten til vi havner på noe ala Fedon Lindberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Hm....dette er vel på siden for dere, men hva med et sundt kosthold som er bra for kroppen. Hjertet, skjellett, indre organer etc........

Skjønner at man vil ned i vekt, gudene skal vite at det er noe jeg selv jobber med. Men ved å komme i en tilstand pga ensidig kosthold?

Ringer det ingen varsellamper hos noen av dere som fronter det. Folk bestiller slankepreparater på nett, enkelte har dødd av det. Jeg skjønner at folk er villig til å prøve alt, men å gå inn for et ensidig kosthold som setter kroppen i en tilstand som gjør at du går rundt å stinker, og i tillegg ikke tilfører kroppen det den trenger er for meg en pussig greit.

Hei gjesteTrille. :)

Jeg forstår at du er opptatt av kosthold. Siden du er motstander av å sette kroppen i ketose, vil du sikkert ha mye mer utbytte av meningsutvekslingen din ved å starte en ny tråd. Denne tråden handler som du ser om ketose, ikke annet kosthold.

Lykke til med vektnedgangen din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Jeg må begynne på mandag, men da er det på ordentlig også! .) Jeg jobber natten og sov så lenge i dag at jeg rakk ikke butikken :(

Innmari dårlig unnskyldning. :nei:

Da får du bruke søndagen på å lese i bok di altså. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka

Og nå er det middag i heimen!!

Vi skal spise:

Stekt svinebiff med fløtegratinert brokkoli, løk, hvitløk og paprika.

Supernam!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Innmari dårlig unnskyldning. :nei:

Da får du bruke søndagen på å lese i bok di altså. :jepp:

Mulig det, men nå er jeg skikkelig motivert og har fortalt alle at jeg begynner på mandag :)

Skal til Sverige og handle kjøtt snart også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Mulig det, men nå er jeg skikkelig motivert og har fortalt alle at jeg begynner på mandag :)

Skal til Sverige og handle kjøtt snart også :)

Ok, godkjent under tvil da.

Hva skal du kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at ketolyse-rådene ikke her helt det samme som Atkins introduksjon, osv da...

Blir litt feil å sammenligne med matvarelisten derifra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Jeg blir kanskje skutt nå, men ketose er ketose mener jeg da ;) Veien dit er bare litt ulik. Atkins har en del grønnsaker etc. noe som jeg mener er veldig positivt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Husk at ketolyse-rådene ikke her helt det samme som Atkins introduksjon, osv da...

Blir litt feil å sammenligne med matvarelisten derifra

Jeg mener ikke å være ufin, men hva i all verden har det du skriver med mitt spørsmål i hovedinnlegget å gjøre? Er det ikke det tråden skal handle om da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tjukka
Bacon, egg, og karbonadedeig iallefall :)

Liker du kokt skinke, sånn pålegg? Da burde du kjøpe det også, for det er det lett å lage småmåltider av.

Også er vel jarlsbergost billigere i Sverige?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bolledeig

Jarlsberg er i hvertfall billigere i USA! Lenge leve norsk eksportstøtte =D

Ellers var jo bare det Chiquita sa en presisering. Det er ikke helt de samme oppleggene (men fører når alt kommer til alt til samme ting ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjelp meg nå::::

Siden jeg jobber kun netter og sover fra 8-16 blir det ofte bare 1-2 måltider om dagen, kan jeg fortsatt oppnå ketose?

Maten i dag:

Kyllingfilet, 2 stk stekt med karri og litt salt, og selvsagt stekt i smør.

Trukket brokkoli med smeltet meierismør over..

Salat i tillegg til brokkolien, kanskje litt rømmedressing? Er ikke vant til å bruke dressing.

Seterrømme.

Er dette grei middag? Tenkte jeg skulle lage morgenomeletten som står i ketolyseboka :) Da har jeg frokost i morgen også :)

Duger dette greit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Om du havner i ketose eller ikke har med antall karbs om dagen, ikke antall måltider om dagen. Så det ville jeg ikke bekymret meg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, eller jeg spurte nok litt dumt, jeg mener; vil forbrenningen min bli VELDIG mye lavere selv om jeg ikke spiser de anbefalte 4 måltider om dagen?

Ser middagen og kvelds grei ut? Tror ikke det blir over 20 karber?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Måltidsfrekvensen påvirker ikke forbrenningen, i motsetning til hva svært mange tror. Det at å spise ofte skal gi deg høyere forbrenning er en myte.

Så det er fremdeles ikke et problem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bolledeig

Har ikke kjørt den gjennom noe matprogram men tror det skal gå greit, vet ikke om hva du vanligvis putter i rømmedressing da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...